MTZ-50 remont ja kaasajastamine.

Ära sai sõnutud, et tehnilisi probleeme pole ja kohe ka tuli ära.
Nimelt see tublilt esinenud hõõrdkate suudab liigset jõudu üle kanda, mis lifti pidur andis ja kuna suudab ka suure pöördega mootori järsult välja suretada, siis midagi pidi järgi andma ja andis lindi ots.
   
   
Mingi süü on kindlasti ka LSD õlilisandil...
Igatahes sai see ots ära keevitatud ja kokku tagasi.
Tagaots sai ka pisut vähe üles aetud ja 10 liitrit õli tuli välja, mille vältimiseks oleks piisanud kahe plangujupi juurdepanekust kuid inimene on selline laisk juba...
   
Puhas nõu oli muidugi all ja peale filtreerimist läks tagasi sisse.
See väike jõvõtuvõlli ajam mulle muidugi meeldib, kuna on tehtud korralikust materjalist mis talub märksa enamat ja tal praktiliselt pole lõtku ülekandes uuega võrreldes mis on riiulis juba valmis et töö seisma ei jääks kui miski puruneb.
Veel said volkari pihustid ära proovitud ja seni proovitud lahendustest on see kõige parem.
Mootor käib eriliselt pehmelt ja sujuvalt ning käivitus on ka isegi jahedamal hommikul nagu üle survetakti läheb.
Mis aga meeldib on see, et alla otsa tuli kõvasti väänet juurde nagu oleks liitri suurema mootori peale pannud, kuid suitsu jäi suurema kütusekogusega vähemaks.
See on siis vanade teadmata läbisõiduga pihustitega millele tuleb kunagi uued otsad panna.
Paigaldamise eripäradest on need pihustid ette nähtud kaanest välja ulatuma ja selle saavutamiseks sai pihustiotsa kinnitusmutrit maha treitud ja õhukesed seibid alla pandud.
Muidu oleks pihustanud pihustisüvendi serva vastu, mis pole hea mõte.
Miinusena on neil pihustiots peenem ehk 7mm 9 asemel ja nüüd ongi huvitav näha kas otsad kuumenevad üle või pole see probleem, kuna pritsitav kütus jahutab ju otsa.
Kui see nii kestma jääb tuleb lihtsalt uued otsad osta aga kui ei, siis korra kaas maha võtta ja pihustipessa puksid sisse teha ja veel pisut pesa süvendada et saada nõutav väljaulatus.
Veel on võimalik, et Belarusi commonrail pihusti ots sobib volkari pihusti keresse ja see on juba 9mm läbimõõduga.
Muidugi neid tohib osta ainult Boschi tehtuid mitte venelaste järgitehtuid mis ei taha kuigi kaua kesta.
   
Torud tuleb ka tellida paraja pikkusega, kuna kõvajoodisega jootmine ei taha hästi kesta sest pihustitoru elab pulseeriva kütuse toimel ja joodis ei taha sellega kaasas käia ning on tulnud juba kahte toru üle joota.
Huvitav nähtus on ka pritsenurga panemine, mis pole nii lihtne sest ka ilmselgelt hilisena ei teki sinist suitsu ja ka väga varasena ei teki teravat häält.
Käib nagu bensiinimootor ja pumba keeramine muudab vaid pisut pöördeid ning saigi keeratud kõige kõrgematele pööretele.
Väga infot ka selle kohta netist ei leia, kuna selliseid lolle kes mootorile teise mootori asju külge panevad mujal lihtsalt pole.
On mingid väga spetsiifilised tegijad, kes on spetsialiseerinud mingi kindla mootori peale ja ei tea nemadki edasi aidata või on need teadmised raha eest.
Vasta

Mille KSP kasutusel on? Kas 1:1 lahendus või midagi (plunsrid, vihid) ümber ka ehitatud?
Vasta

https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid508816
Vasta

(17-08-2021, 22:12 PM)v6sa Kirjutas:  https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid508816
Seda ma arvasingi, et ma olen siinsest huvitavast ja põhjalikust teemast midagi maha maganud  Big Grin
Kas plunsrid on nüüd juba vahetusse läinud?
Vasta

Plunsrid jäid sinna kust nad hangitud said ehk poodi ja raha sai ka tagasi, kuid lihtne see polnud ning selleks pidi ikka kirjutama ka:

Nagu juba teate, siis ostsin 03.11.2020 (jaemüügi arve) teie kauplusest 4 plunsripaari MTZ kõrgsurvepumbale ja neid pumpa paigaldades ei õnnestunud saavutada kõigil reziimidel piisavat etteantava kütusekoguse võrdsust põhjusel, et erinevad plunsrite läbimõõdud, pikkused ja kütuse sisenemiseks ja väljumiseks puuritud avade läbimõõdud ning seetõttu tagastasin need teie kauplusse 06.10.2020 ning me jäime eriarvamusele kuidas seda probleemi lahendada.
Minu pakutud variandist viia plunsripaarid koos pumbaga kõrgsurvepumpade remondiga tegelevasse firmasse te keeldusite ja lubasite need saata tehasesse ekspertiisi.
Mulle jäi aga arusaamatuks millal see toimub ja on oodata vastust ning seepärast teavitan teid tarbijakaitseseaduse §24 kohaselt toote puudustest.

Nimelt reguleerides etteantavad kütusekogused võrdseks nimikiirusreziimil lõpetasid 2 plunsrit kütuse etteandmise pöörete ja kütusekoguse vähendamisel ning selle tulemusel töötas mootor madalatel pööretel kahe silindriga.
Nagu juhend ette näeb, vahetasime suurima erinevuse andnud plunsripaarid ja surveklapid omavahel, kuid see ei muutnud olukorda paremaks.
Konsulteerisin sel teemal ka Bel-Estiga ning ka nemad kinnitasid, et see pole normaalne ja vähemalt 2200 ja 800 pöörde vahemikus peab mootor töötama kõigi silindritega, mida ta ka tegi enne plunsrite vahetust.
Konsulteerisin ka pumba reguleerimise küsimuses Tehnoilvese spetsialistiga ja tema arvates pole samuti võimalik saavutada võrdseid etteantavaid kütusekoguseid kui plunsri hülsil on kõik avad, mis peaks olema täpsed erineva läbimõõduga ja plunsri otspind ei ole sirgelt lihvitud.

Lahendusena oleks minu soov saada tagasi plunsrite ostusumma 32 eur mõistliku aja jooksul põhjusel, et plunsrite ümbervahetamine oleks minu jaoks liigne ebamugavus ja aja ning raha kulu sest plunsripaaride vahetus maksab alates 100 eurost ning selle kvaliteediga detailidest ei pruugi see jälle esimese korraga õnnestuda.

Ootan teiepoolset lahendust kas meilile xxxx või telefonil.


Vastus tuli selline:

Tere!
Palun kirjutage meile, millises firmas teostasite plunserpaaride vahetust. Ja öelge tööde teostaja nimi ja amet. Saatke selle arve koopia, et olete seal seda tööd teostanud.
VK Traktorikaubad OÜ.

Vastasin:

Plunsripaaride vahetust ei teostatud firmas vaid teostas eraisik, kelle nimi vastuse viimasel real.
Seega pole selle töö kohta ka arvet ja ma pole ka palunud hüvitada ühtki arvet vaid soovinud tagasi vaid plunsrite ostuhinda ehk 32 eur.
Küll aga pakkusin teile poes käies võimalust, et lasen need paarid vahetada ja võtan selle kohta arve ning selle arve maksab teie firma kui mul on õigus ja nende plunsritega pole võimalik kütusekoguseid võrdseks erinevates asendites saada ja millest te keeldusite.
Seega ma ei mõista teie soovi saada vahetamise kohta arvet ja selle vaidluse mõtet.
Võite ka ise sellele kinnitust saada võrreldes neid nelja paari omavahel ja helistada Oisu Diislisse tel.387 1070.
Neile viib ka Belarusi esindus kõik pumbad remontida.

Lugupidamisega: Rainer.

Poest vastati:

Tere!
Oisus ei teostata enam aastaid küttepumba remonti ja seal remonditi ainult lääne sõiduautode ja kaubikute küttepumpasid.
Lugupidamisega,
VK Traktorikaubad OÜ

Näha oli, et see vaidlus ei vii kuhugi ja poodi käia üksteise peale karjumas pole mõtet ning sai antud teatepulk tarbijakaitsele üle:

Vaidluse asjaolud on eespool kirjavahetuses kirjeldatud, kuid asju poodi tagasi viies väitis omanik, et mootor ei peagi töötama madalatel pööretel kõigi silindritega ja ei uskunud isegi et mul selline traktor on ning lubas saata need plunsrid tehasesse kontrolli.
Venemaal aga olla selline olukord, et tema ei tea millal see võimalik on ja mulle jäi arusaamatuks millal see toimub ja kas üldse.
Samuti polnud ta nõus mu pakkumisega viia plunsrid koos pumbaga kuhugi ametlikku firmasse.

Et mitte üksteise peale karjuda jätsin need plunsripaarid sinna ja edasine on juba kirjavahetus.
Helistasin Bel-Esti, kes kinnitas, et mootor peab käima kõigil pööretel kõigi silindritega ja nemad viivad pumbad Oisu remonti.
Helistasin ka Oisu diislisse ja uurisin plunsripaaride kvaliteedi kohta.
Sealt üteldi kohe ära, et kvaliteet on väga kõikuv ja kui juba silmaga nähtavaid erinevusi on toitesüsteemi kõige täpsematel detailidel pole mõtet aega raisata ja võtta teiselt tootjalt.
Nendega siis proovida uuesti ning väga palju liigub Venemaal ringi võltsitud plunsreid ja pihustiotsi.
Samuti ei selgunud kuidagi vestluse käigus, et Oisu diisel ei tegutseks enam aastaid.
Kinnitan, et ei remondi kõrgsurvepumpa esimest korda ja tunnen remondi tehnoloogiat.
Samuti pole minu praktikas kunagi ilmnenud nii suurt erinevust et osa sektsioone lõpetavad täielikult kütuse etteande väikestel kogustel isegi täiesti kulunud pumbaga.

Seega oleks minu soov saada tagasi plunsrite ostusumma 32 eur.
Seda enam, et pumpade remondis levinud praktika kohaselt ei jäeta masinat teadmata ajaks seisma ilma kõrgsurvepumbata vaidluse tulemust ootama vaid remont viiakse läbi paari päeva jooksul et masin saaks tööle tagasi.
Samuti juhtub ikka, et mingi varuosa on mõõdust väljas või mõne defektiga ja senini on need ka probleemideta tagasi võetud teistes varuosadega kauplevates poodides.

Poest vastati tarbijakaitse pärimisele nii:

VASTUS TARBIJAVAIDLUSTE KOMISJONILE
Saime kätte avalduse ning anname ülevaate meiepoolsest seisukohast.
Klient Rainer K ei ole vastanud meiepoolsele päringule, kes ja kus kohas teostas küttepumba
remondi. Samuti ei ole ta esitanud ühtegi dokumenti tehtud töö kohta, mis kinnitaks remondi
teostamist. Tema väidetele tuginedes on ta konsulteerinud ühes ja teises firmas, kuid ei ole esitanud
konkreetset tööde läbiviimise kohta.
Selleks, et küttepumpa kontrollida, peab olema vastav stend ja vastava koolituse/väljaõppega
spetsialist.
Plunserpaarid on saadetud Noginski kütteaparatuuri tehase volitatud edasimüüja juurde kontrolli.
Noginski tehase ametlik edasimüüja asub Leedus, Vilniuses. Kuna praeguses olukorras Leedu on
praktiliselt suletud, siis plunserpaaride kontrolli teostamine on raskendatud. Sellest tingituna võtab
vastuse saamine tavapärasest kauem aega.
Kui olukord stabiliseerub, siis esimesel võimalusel saame vastuse.
Vladimir K.

Mina vastasin:

Olen tutvunud teie saadetud kaupleja vastusega ja ei saa seal toodud väitega nõustuda, et ma pole teatanud kes küttepumpa remontis.
Nimelt oma 12. novembril saadetud kirjas kauplejale kirjutasin järgmist:

"Tere.
Plunsripaaride vahetust ei teostatud firmas vaid teostas eraisik, kelle nimi vastuse viimasel real.
Seega pole selle töö kohta ka arvet ja ma pole ka palunud hüvitada ühtki arvet vaid soovinud tagasi vaid plunsrite ostuhinda ehk 32 eur.
Küll aga pakkusin teile poes käies võimalust, et lasen need paarid vahetada ja võtan selle kohta arve ning selle arve maksab teie firma kui mul on õigus ja nende plunsritega pole võimalik kütusekoguseid võrdseks erinevates asendites saada ja millest te keeldusite.
Seega ma ei mõista teie soovi saada vahetamise kohta arvet ja selle vaidluse mõtet.
Võite ka ise sellele kinnitust saada võrreldes neid nelja paari omavahel ja helistada Oisu Diislisse tel.387 1070.
Neile viib ka Belarusi esindus kõik pumbad remontida.

Lugupidamisega:
Rainer K."

Niisiis leian, et olen teatanud, kes üritas pumpa remontida ja miks see ei õnnestunud.
Kuna mul on juurdepääs selleks vajalikele seadmetele ja teadmised, kuidas neid kasutada ning millistele nõuetele peab töö tulemus vastama, tegutsesin heas usus, et ostetud kauba näol on tegemist toimivate varuosadega.

Seega mul pole ka kaupleja nõutavat dokumenti talle esitada ja seda seepärast, et V.Kulikov keeldus mu pakkumisest viia need plunsripaarid ja kütusepump remonti ja võtta sealt nõutav dokument, lubades saata plunsripaarid tootjatehasesse ekspertiisi.

Uurisin ka kes võiks selle dokumendi anda ja seega kirjutasin oma 10. novembri kirjas kauplejale:

"Konsulteerisin ka pumba reguleerimise küsimuses Tehnoilvese spetsialistiga ja tema arvates pole samuti võimalik saavutada võrdseid etteantavaid kütusekoguseid kui plunsri hülsil on kõik avad, mis peaks olema täpsed erineva läbimõõduga ja plunsri otspind ei ole sirgelt lihvitud."

Tulles tagasi osade ekspertiisi saatmise juurde, on mul alus arvata, et see toimus alles pärast teie saadetud kirja ja seega on minu hinnangul põhjendamatult venitatud probleemi lahendamisega.
Selleks annab mulle alust asjaolu, et kaupleja pole üheski saadetud kirjas maininud, et on astunud samme vaidluse lahendamiseks.

Juhin ka teie tähelepanu asjaolule, et V.Kulikov oma kirjas teile väitis, et "Plunsripaarid on saadetud Noginski kütteaparatuuri tehase volitatud edasimüüja juurde kontrolli.Noginski tehase ametlik edasimüüja asub Leedus, Vilniuses"

Vaidlusalused plunsripaarid aga on toodetud hoopis Altai kütteaparatuuri tehases, millest on ka manusena lisatud pilt.
Tundub kuidagi imelik, et üks tootja teeb teise firma toodetele ekspertiisi ja tegelik tootja oleks nõus selle ekspertiisi tulemusega.
Pealegi nagu vastusest selgub, pole teada millal see otsus tulla võib ja kas üldse tuleb.

Soovin endiselt lepingust taganeda, kuna VÕS § 222 lõige 1 järgi on mul võimalik hankida ja olengi hankinud vajalikud osad olulise ebamugavuseta mujalt.
Samuti eeldasin ma tarbijakaitseseaduse § 9 lg. 1 kohaselt, et ostetud plunsripaarid on võrdse käitumisega ja veendusin, et need oleks sama tootja omad et seda probleemi vältida.

Tuginen ka VÕS § 7 ning kindlasti pole sellisel tegevusalal nagu toiteaparatuuri varuosade müük ja remont sellist praktikat välja kujunenud, et traktor jääb teadmata ajaks ilma kõrgsurvepumbata seisma.

Seepärast olengi hankinud vajalikud varuosad mujalt ja remontinud selle pumba ära ning seega pole mul enam vajadust vaidlusaluste plunsripaaride järele.

Seega oleks mu soov endiselt, et selle vaidluse lahendaks nüüd ja kohe tarbijavaidluste komisjon,  sest muidu ei pruugi tullagi mingit lahendust mõistliku aja jooksul.

Head aasta lõppu ja uut aastat soovides:
Rainer K.

Siis tuli otsus ka tarbija kasuks, kus oli kõik lakooniliselt kokku võetud:

TARBIJAVAIDLUSTE KOMISJONI OTSUS
Asja number 19-1/20-16394-009
Otsuse kuupäev 24. märts 2021
Komisjoni koosseis Esimees Alar Urm
Tarbija Rainer K
Kaupleja VK TRAKTORIKAUBAD OÜ, 10563891
Tarbija nõue Lepingust taganemine ja 32 euro tagastamise nõue.
Asja läbivaatamise aeg 24. märts 2021
Resolutsioon:
Avaldus rahuldada. Kaupleja peab tarbijale tasuma 32 eurot.
Kui pooled komisjoni otsusega ei nõustu ja seda ei järgi, võivad nad pöörduda sama vaidluse
läbivaatamiseks maakohtusse.
Asjaolud:
03.11.2020 ostis tarbija neli plunsripaari MTZ kõrgsurvepumbale hinnaga 32 eurot. Tarbija
sõnul selgus paigalduse käigus, et võimatu on saavutada kõikidel režiimidel piisavat
etteantava kütusekoguse võrdsust, kuna plunsrite läbimõõdud, pikkused ning kütuse
sisenemiseks ja väljumiseks puuritud avade läbimõõdud on erinevad.
06.11.2020 tagastas tarbija kauba kauplusesse.
10.11.2020 esitas tarbija kauplejale kirjaliku pretensiooni sooviga saada ostusumma tagasi.
Kaupleja seisukoht:
Kaupleja on seisukohal, et klient ei ole vastanud meiepoolsele päringule, kes ja kus kohas
teostas küttepumba remondi. Samuti ei ole ta esitanud ühtegi dokumenti tehtud töö kohta, mis
kinnitaks remondi teostamist. Tema väidetele tuginedes on ta konsulteerinud ühes ja teises
firmas, kuid ei ole esitanud konkreetset tööde läbiviimise kohta.
Selleks, et küttepumpa kontrollida, peab olema vastav stend ja vastava koolituse/väljaõppega
spetsialist. Plunserpaarid on saadetud Noginski kütteaparatuuri tehase volitatud edasimüüja
juurde kontrolli. Noginski tehase ametlik edasimüüja asub Leedus, Vilniuses. Kuna praeguses
olukorras Leedu on praktiliselt suletud, siis plunserpaaride kontrolli teostamine on
raskendatud. Sellest tingituna võtab vastuse saamine tavapärasest kauem aega. Kui olukord
stabiliseerub, siis esimesel võimalusel saame vastuse.
Komisjoni põhjendus:
Pooled sõlmisid müügilepingu.
Tarbija teatas kauplejale, et ostetud asi ei vasta lepingutingimustele ja tagastas selle 3 päeva
pärast saamist.

Vastavalt võlaõigusseaduse (VÕS) § 217 lg 1 ostjale üleantav asi peab vastama
lepingutingimustele, eelkõige koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse ja pakendi osas.
Vastavalt VÕS § 218 lg 2 tarbijalemüügi puhul vastutab müüja asja lepingutingimustele
mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale. Tarbijalemüügi
puhul eeldatakse, et kuue kuu jooksul asja ostjale üleandmise päevast ilmnenud
lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole
vastuolus asja või puuduse olemusega.
Kaupleja vastuväited tarbijale ei ole asjakohased. Tarbijal ei ole kohustaust vastata kaupleja
esitatud küsimustele ja see ei ole eeldus, et asi tunnistatakse mittevastavaks. Kaupleja
kohustus on tuvastada, kas üleantud asi vastab lepingutingimustele ja kaupleja ei ole seda
mõistliku aja jooksul teinud. Vastavalt tsiviilkohtumenetluse seadustiku § 230 peab kumbki
pool tõendama neid asjaolusid, millele ta tugineb.
Tarbija poolt asja tagastamine ja esitatud raha tagastamise nõue on lepingust taganemine VÕS
§ 116 mõttes. Vastavalt VÕS § 116 lg 2 p 1 on oluline lepingurikkumine, kui kohustuse
rikkumise tõttu jääb kahjustatud lepingupool olulisel määral ilma sellest, mida ta õigustatult
lepingust lootis, välja arvatud juhul, kui teine lepingupool ei näinud kohustuse rikkumise
niisugust tagajärge ette ja temaga sarnane mõistlik isik ei oleks seda tagajärge samadel
asjaoludel samuti ette näinud.
Tarbija teatas asja mittevastavusest mõistliku aja jooksul (VÕS § 220 lg 1).
VÕS § 223 lg 2 on tarbijalemüügi puhul loetakse müüja oluliseks lepingurikkumiseks ka asja
parandamise või asendamisega ostjale põhjendamatute ebamugavuste tekitamist. Kaupleja ei
pakkunud asja asendamist ning arvestades, et kaupleja ei ole tänaseni müüdud asja vastavust
ega mittevastavust tuvastanud ja sellest tarbijat teavitanud on kaupleja tarbijale
põhjendamatuid ebamugavusi põhjustanud.
Tarbija lepingust taganemine on kehtiv. Nõude summa on tõendatud. Tarbija on saadus asja
kauplejale tagastanud. Vastavalt VÕS § 189 on kauplejal kohustust tarbijale tagastada saadud
raha.
TKS § 60 lg 2 järgi kui pooled komisjoni otsusega ei nõustu ja seda ei järgi võivad nad
pöörduda sama vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.
Alar Urm
/allkirjastatud digitaalselt/
Vasta

Ugh.. ma eeldan ,et sinna poodi sa enam ei lähe  Big Grin
Vasta

Nojah, Vova on jonnakas tüüp küll ja egas need jubinad tal kvaliteediga ei hiilga nagu vene värk enamasti.
P.S. ei usu et nad üldse ametliku maaletooja kaudu on tulnud ...
Vasta

Kummardan meelekindluse ees oma õiguse taga nõudmisel. Ise nähtavasti ei oleks viitsinud. Ma nüüd pelgalt oletan, aga ega tegelikult vist müüja ka ei tea nende juppide kvaliteeti, sobivust ja parameetreid. Samas võiks ta edasimüüjana sellise riski võtnuna siiski vastutada.
Vasta

Ilmselt mõtles, et keegi ei viitsi selle 32 euro pärast tõmmelda...
Vasta

Lugesin. Jama rohkem, kui rubla eest. Siit ka teistele hoiatus, et ärge kunagi ostke ainult nelja plunsripaari, ostke kohe 20-30 tk. siis saate ehk oma pumba ka tööle. Ja poole jutu peale tekkis mul mõte soovitada Sul need viltused otsad ka mürgelkäiaga siledaks lasta.... Big Grin
Aga jõudu siis selle Russi pumbaga. Kui hätta jääd, mul peaks kuskil jooks päris "tsaariaegseid" pl. paare olema. 

T.
Vasta

(18-08-2021, 21:00 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Lugesin. Jama rohkem, kui rubla eest. Siit ka teistele hoiatus, et ärge kunagi ostke ainult nelja plunsripaari, ostke kohe 20-30 tk. siis saate ehk oma pumba ka tööle. Ja poole jutu peale tekkis mul mõte soovitada Sul need viltused otsad ka mürgelkäiaga siledaks lasta.... Big Grin
Aga jõudu siis selle Russi pumbaga. Kui hätta jääd, mul peaks kuskil jooks päris "tsaariaegseid" pl. paare olema. 

T.
Nagu siit foorumist eelnevalt teada on, siis lugupeetav ksf! 2715 russi mootor ei sõida enam ammu idanaabrite pumba jõul.  Ma kiidan viitsimist vaielda antud teemal - põhimõte on väärtus Smile

Mäletan paarikümneaasta tagust vestlust, kus toonane "pursui" rääkis, et tema firmas jooksis JD mootor laiali ning oh üllatust - sellele sobisid sisse bellaka jupid. Ehk siis - alates 1945, kui Aadu sõja kaotas, algas 20.sajandi tehnika kontrollimatu transport itta. Ja see "не имеет аналогов" tähendab mitte seda, et pole samasugust masinat, vaid hoopis seda, et sellist teist kopeeringut pole. On ainult positiivne, kui keegi otsib teed tagasi tehnika juurte juurde Smile Nii võib vägagi toimiva masina saada, nagu ka siinsest foorumist näha on. Nõukogude inseneerlusel oli üks fenomenaalne omadus - leida üles maailma parimad toimivad lahendused (ja need siis 'Homo soveticusele' järele teha anda, kasutades paraku laiuva liidumaa metallurgiatehaste toodangut)
Vasta

(18-08-2021, 22:44 PM)vurle Kirjutas:  ... Nõukogude inseneerlusel oli üks fenomenaalne omadus - leida üles maailma parimad toimivad lahendused ...
eip, see omadus oli analooge mitteomava luurevõrgustiku oma. Tööstusspionaaž oli luuremeeste põhitöö ja insenöörid ning muud teadjamehed esitasid vaid tellimusnimekirju ja plekkisid tehtud luuretöö eest.
Vasta

Selle 32 rahase asja olekski sinnapaika jätnud aga seal kohapeal käies ja suheldes sai selgeks et nii see ei jää.
Algul ei tahtnudki midagi nõuda vaid võtsin kaasa et näitan mida vaadata kui sellist kaupa osta ja läksin hoopis mõttega, et ostan kõik vahekasti käiva kraami ära, mis jäi katki.
Samuti pole seal enam käinud ja soovitanud ka sõpradel-klientidel kuskil mujal käia.
Enne sai käidud veel külas lihvijal et laseks otsad siledaks ja oleks korras aga neil polnud ju tsentrit otsas et pinki võtta ja ei jõudnud me kumbki ära imestada mis jama on kokku keeratud.

Ega seda raha ka päris kohe ei saanud kätte peale otsust vaid paar päeva enne tähtaega kutsuti järele.

Seda jama müüdaks meil oluliselt vähem, kui kõik kes kaubaga rahul pole esitaks oma pretensioonid müüjale.
Võttes lahti kas vene või Valgevene netis olevad hinnad, võib igaüks veenduda, et seal on paljud asjad kallimad kui siin, kus neilt on eelduslikult juba toll ära makstud ja müüjale vähemalt kuludki lisandunud.

Spikker ka poe külastamiseks:

1 Alati küsi, mis saab kui asi on praak või ei sobi külge.

2 Alla 30 eur asjadega pole sul kellegi poole pöörduda kui asi ei toimi.

3 Kindlasti võta tsekk!

4 Firmale ostes on vaidlus juriidiliste isikute vaheline ja seda tarbijakaitse ei käsitle vaid pead ise lahendama.

5 Kui jääte erimeelsusele kas asi on praak või mitte on kohustus asja praak mitteolemise tõestamisel müüjal seda peab tegema mõistliku aja jooksul.

6 Koroona pole põhjus, miks asja ei saa saata kuhugi ekspertiisi sest post käib endiselt ja kaup liigub.

7 Suurema vaidluse alustamisel tee omale selgeks parameetrid, millele peab toode vastama!
   Näiteks on Mtz-50 kataloogis detailide materjalid ja kõvadus ning paljud mõõdud ning kui kood klapib peab näiteks võlli kõvadus ja mõõdud vastama neile parameetritele.

Hea näide on "kõva" polt, mis pärineb eespool mainitud asutusest ja peaks ühendama T-25 sidurivõlli otsi omavahel ning mis on pehmem kui tavaline ehitusel kasutatav teras.
   

Seda ei õnnestu kuidagi ettenähtud jõuga kinni keerata ja polegi võimalik kuidagi keerata kui vaadata seda mutrit mis temaga kaasa oli pandud.
Loodetavasti läks inimene ja viis selle sinna tagasi ning kui kõik nii teeks läheks meil varuosad kiirelt kvaliteetsemaks.
Vasta

Paraku on tõesti nii, et kui jutt käib tõesti paarikümnest €-st, siis usun, et väga paljud löövad käega. et ähh, see raha mind ära ei tapa ja nagunii ma seda tagasi ei saa jne. Lõpptulemus ongi see, et sellised ärikad kas just õitsevad, aga peavad oma "bisnist", vaatavad, et midagi ei juhtu ja laseme aga edasi- toome plastiliinist tehtud juppe, mis lisaks ka ei tööta nii nagu peab. Jupp on küll odav, aga vahet pole, sest "selle raha eest ei saagi ju paremat pakkuda". Olen ise ja usun, et kõik siin seda meelt, et pigem maksta kord ja veidi rohkem ning asi unustada kui raisata oma aega ja raha tuule tallamisele. Lisaks olen ma veel seda meelt, et kui teenindus on ikka väga halb, olgu see siis ülbel või mis iganes mulle mittesobival kujul, viin ma ikkagi raha sinna, kus küsitakse veidi rohkem, kuid see-eest on suhtumine normaalne või lausa hea.
Vasta

Enne kui seda põka siduri junni voolima hakkasin käisin sauel poes mõõte võtmas ja noh poes junn selline,et no ei kutsu ostma...Tambet mõistlik mees ja lubab mul poes mõõta niipalju kui soovin ja isegi kõrval ei passi vaid teeb omi asju.Oma tehtu pole nii ilus välimuselt kui 2715 oma,aga ettenähtud töö teeb ära.Kodus treipink+ lauapuurpink ja toimiv asi on valmis ja kevadest ka küljes.
Vasta

Sügis paistab suure hooga lähenevat ja kui ilmad halvad ei tahaks enam traktorit remontida.
Seepärast peab end kokku võtma ja mõned häirivad asjad ära parandama.
Need pole küll elu ja surma küsimus vaid rohkem sellised poolenisti mõtetud asjad, mis ei pruugi huvitavad olla, kuid siiski.
Esiteks, kuna vahekast sai vahetatud poolitajaga kasti vastu siis poolitaja on, kuid kangi senini ei olnud kust lülitada.
Mitte et teda palju vaja oleks, kuid korra rasket koormat tagurpidi ajades käisin näpitsatega lülitamas.
Seega on vaja kang kabiini tuua, kuid jäiga ühendusega ei taha see õnnestuda sest kabiin liigub patjadest umbes 20mm ja seda oleks väga keerukas lahendada.
Oli juba ka õhusilinder näpus, kuid see on selline ilma tarkuseta asi.
Kui ikka valel hetkel lülitada siis tema seda ei tea ja lükkab jõuga hambad maha ning seega jäi üle veel trossi variant.
Tross sai miski Peugeoti bussilt ja oli pikkuselt ja kinnitustelt sobiv, kuid otsad oleks keerukad olnud ning need said ise keevitatud.
   
Alumine ots samasugune.
   
Algul oleks pea mööda pannud, kuna piduripedaalid käivad sealt mööda aga viimane hetk tuli meelde ja sai ots ette keeratud.
Teine mure, et kabiin liigub, tross on jäik ja see kummist läbiviik ei taha püsida ning lahtisest august kostab mootor maru hästi tuppa sisse.
Selle vastu sai plastikust kork treitud.
   
Kõigepealt plastik pooleks, abinõuga kinni ja ja siis treimine et läheks avasse 0,2mm istuga ja tross avasse 0,1mm istuga.
Igatahes jäi see tross sinna nii kõvasti kinni, et enam käe jõul ei liiguta.
Siis mingi kate sai ka peale tehtud et hoopis poolik ei paistaks.
   
Plekitöös väga osav ei ole ja nurkade kumerus pole päris ühtlane, kuid pahtliga peita ka vaja pole.
Tundub selline võõrkeha olema, kuid seda armatuuri sisse mahutada oleks ka keerukas olnud ja läbi seina viimiseks on hüdropaak ees ning tulemus oleks nagu uuel 82.3 kus ta vastu paaki käib ja ennast hävitab.
Juhikohalt vaadata on siis selline asi.
   
   
Kuigi pildilt ei tundu, siis tegelikult on ta lülitatav selga seljatoelt tõstmata ja sai nii sätitud, et ette käivate käikudega kui teda enamasti lülitatakse on ta kohe käigukangi juures.
Igatahes ta on mugavamas kohas kui Valgevene insenerid ta paigutada suutsid ja ta ei sega ühtki toimingut mida kabiinis tehakse.
Selline ta siis saigi.
Loodetavasti keegi ei pahanda.
Vasta

Viimasest ettekandest on juba mõni aeg möödas ja vahepeal ka patsient tööd teinud ning miski ära pole lagunenud.
Et oleks huvitav sai ette võetud 52 jsv vahetus 820 oma vastu.
Asi ise polnud küll päris uus vaid 40 tundi töötanud kuid ilusti sirge ja kulumata.
Ainsaks probleemiks oli libisemine aga selle vastu saatsid välismaa kolleegid ühe uue lindi mis kirjadega made in Germany ja väitsid, et see ei libise vaid lõhub ajami.
Proovima veel ei hakanud mis järgi annab, kuid võllist võib rihmaratta poldi lahti ja kinni keerata.
Ajami vahetus muidugi hästi ei laabunud nagu mul tavaks ja probleemidest põhiline oli see võll, kus otsas ümberlülitus rataste ja mootori peale.
Nimelt oli võll peale vaadates igati viisakas, made in belarus ja erinevusena paistis vaid lülitusmuhv, mis on vanal mudelil pikem ja seda hea põhjusega.
Nimelt uuel on muhvil nuudid väga lühikesed, mis teeb selle võllil liigutamise väga raskeks, kuna lükkab seda vaid üks tift mitte kahvel.
Seega poob ta selle võllile kinni ja ei lülita nagu selgus.
Sai siis treitud talle need puuduvad sooned ja kõik tundus olevat ok.
   
   
Siis tagumine ots üles aetud ja sisu välja.
   
   
Sisse panemisel tekkis aga "kerge"tagasilöök, kuna lülitus ei toiminud ja süüdlaseks osutus võll, mille üks ütlemata osav valge (pilusilmne) venelane oli teinud palju lühema kui peaks ja nii ta ei ulatunud otsaga käigukasti võlli sisse ja kui miski otsa ei tsentreeri tuleb ju lülitaja soonest välja ära, kuid põhjuse taipamine võttis tunnikese ja päris palju venekeelseid sõnu.
Vahest räägivad juba slaidid...
   
   
   
Näidiseks on kõrval katkine ja õige pikkusega võll.
Eks mis muud üle jäi kui tuli see ots välja puurida ja õige pikkusega asi sisse pista ning kinni keevitada.
Järgmine üllatus oli planetaari stopperisoon, mis oli ikka täiesti mööda.
Ühelt poolt läks originaal stopper paari millimeetrise lõtkuga ja teiselt poolt mitte sugugi.
Sai soon üle treitud ja kaasaegne stopper pandud.
   
Kuidas see tehti, et soon viskub suurusjärk 2mm nii pika võlli juures isegi ei imesta enam, kuna seal kus neid varuosi tehakse töötavad leidlikud inimesed.
Lekkis muidugi jõuvõtuvõlli reguleerimise võll, kuna kummirõnga soon viskas nõnda, et ühele poole oleks sobinud 2,5mm rõngas ja teisele poole 3,2mm.
   
Sai see ka üle treitud kindla mõõdu peale sest ametlikult ei toodeta selliseid kummirõngaid.
Pidurilintidele said õige pikkusega distantspuksid alla et lindid oleks ikka keset trumleid ja tundus, et võib asja kokku panna.
Siis sosistas aga välja arenema hakkav kolmas meel, et vaata võlli viskumist ka ja nii oligi.


Siis viskas küll üle ja sai uks kinni löödud.
Pärast muidugi võtsin välja, treisin üle ja puks sisse.
Ega palju ei visanudki, ainult 2,3mm...
Kes arvab et poh, siis ei ole!
Esiteks ei hakka pidurilint seda trumlit kinni hoidma ja lõhub kas lindi või hoovastiku ära.
Teiseks kulutab ära laagripesa mis välimises kaanes ja kolmandaks ei pea tihend õli.
Igatahes kokku ta sai ja tundub ka töötavat.
Nüüd võib jääda ootama võimsuse mõõtmise haagist, kuna 1000 pööret olemas ja saaks uuesti mootori suutlikkust uurida ning huvitaks ka kütuse erikulu, mis on töömasinal üks oluline näitaja kui ise kütust osta.
Sellest aga juba uues episoodis.
Vasta

Belarusi teemas sai kardaani polte küsitud ja vahepeal hangitud näidis.
Oleks näidiseid rohkemgi võtnud, kuid visuaalselt olid nad äravahetamiseni sarnased Vitamiinis, Perikos ja kohalikus "kvaliteetosade"poes ning seega ei hakanud ostma.
Igatahes ma suutsin nad ilma pingutuseta üle keerata nõnda, et mutrile ei tekkinud jälgegi ja ta läks uuele poldile näpuga otsa.
   
Kõvadusel ei hakka pikemalt peatuma, kuna mutter on tavaline pehme poemutter, mõõtudel aga küll.
   
Nagu slaidilt näha on keerme välismõõt 9,75mm ja vajalik tsentreeriva osa mõõt, mis peaks teoorias avas tihedalt olema on 0,2mm peenem.
   
Hankisin siis Würthist poldid 10.9 kõvadusega, lasin kandid 14mm peale ja pikkuse parajaks.
Mõõdud ka juurde:
   
   
Ja valmistoode.
   
Kinnitamisel ootamatusi ei tekkinud ja kardaan sai ilusti kinni.
   
Töö käigus tilkus vett aktiivselt käe peale ja tuli tõdeda, et radika eluiga on lõppenud.
Nüüd on teada, et odavat Hiina radikat saab alla 2 aasta ja 400 mototunniks.
Kui paigaldada ta nagu tehases alt kahele kummipadjale, siis kindlasti nii kauaks ei saaks, kuna südamik on väga vedel ja torud murduvad jootekohast maha.
   
Sai kiirelt ära parandatud ja lahtivõtmisel selgus miks ta vedelikku ainult plaatideni sees pidas ja järjekindlalt kõik ülejäänu välja ajas.
Nimelt on pilusilmad pannud korgi alla torujupi ja torust kõrgemal õhk paisub ning lükkab vedeliku välja.Puhas füüsika.
   
Tuleb uus radikas osta ja nagu ikka rumal ostab 2 korda-korra odava ja siis hea.
Lisaks pole ka saada enam korralikku radikat mida osta julgeks.
https://www.agromarket.ee/toode/radiaato...D-vvQdh7sU
Pilt on, saadavust pole...
On saada vasest ja plastvannidega, kuid sellega ei tohi termostaati sees olla et vedelik kuumaks ei läheks sest siis lähevad voolikute otsad kokku ja korgi kael venib välja.
Nii kauplusest üteldi ja nii ka juhtus eelmise uuena ostetud traktoriga millel voolikud ei pidanud kuna plastik vajus järjest kokku.
Tuleb naabritele kirjutada ja ehk saab uue vasest südamiku naabrite juurest.
Selle positiivse noodiga seekord lõpetakski ja jääb vaid imestada kas olen tõesti liiga kriitiline ja nõudlik kvaliteedi suhtes või satuvad ainult minule sellised asjad mida külge ei kannata keerata.
Kiidab ju teine mees, et temal pole poltidega probleeme ja kõik asjad töötavad...
Vasta

Ma arvan, et mõlemil on õigus. Lihtsalt ootused on erinevad, üks mees teenib remondi vahepeal russiga raha, teine paneb 2x aastas käima. Mida aasta edasi, seda selgemaks tegelikult saab, et russ sobib pigem paar korda aastas käima panemiseks, ometi on hinnad kosmoses. Eks see euro ei maksa ka enam midagi...
Vasta

(19-09-2021, 07:09 AM)huvi5 Kirjutas:  Ma arvan, et mõlemil on õigus. Lihtsalt ootused on erinevad, üks mees teenib remondi vahepeal russiga raha, teine paneb 2x aastas käima. Mida aasta edasi, seda selgemaks tegelikult saab, et russ sobib pigem paar korda aastas käima panemiseks, ometi on hinnad kosmoses. Eks see euro ei maksa ka enam midagi...
Ekstas  olegi .Sama autode puhul ,osad limpsivad lakuvad oma autosi käivad igapäev lapiga üle   koguaeg peab olema uusmudel A teised võtavad vabalt , peaasi et ülevaatuselt läbiläheb ei nuta nad iga kriimu mõlgi pärast. Toungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne