VW Iltis vol 2

Kui on üks töö, mis mulle tehnika juure ei meldi, siis on see õlivahetus. Kodus tehes, ükskõik kui hästi sa neid panne/kaltse/võtit sätid, ikka suudad midagi maha ajada. Sellest jutust  võite järeldda, et toimub õlivahetus. Mootoriõliga koonerdatud pole. Filtrit pole veel maha võtnud kuid jua sain peaaegu 6 liitrit (koos filtriga peaks seal olema 4,5l) ning võib aimata, mis juhtus, kui viiese kanku alla panin......Lasin tühjaks ka käigukasti ja difri, kuigi kirjandus ütleb, et need peaks eluaegsed olema. 
Muus osas ootan liigendi kummi klambreid ja tihendeid/rihmu mootorile.
Vasta

Mõned pildid mootori hoole pealt:

[Pilt: rihma-pilt.jpg]

[Pilt: IMAG1187.jpg]

[Pilt: IMAG1184.jpg]

[Pilt: IMAG1183.jpg]

[Pilt: IMAG1182.jpg]

[Pilt: IMAG1180.jpg]

[Pilt: IMAG1179.jpg]

[Pilt: IMAG1178.jpg]
Vasta

Tööd mootori kallal jätkuvad. Täna said paika sisse ja väljalaskeollektorid, uus veepump, rihmaseibid. Välja vahetasin ühe käigukasti kinnituskõrva poldi kuna see lihtsalt murdus. Midagi on ikka selle masina käiguosaga tehtud sest polt ise oli ca 10mm väljas.... Kuna esmaspäeval tellitud kaup oli unustatud posti panna ja lootsin nädala sees kätte saada siis ei saanud viia lõpuni õli ja rihmavahetusi.
[Pilt: IMAG1193.jpg]

Tänase päevaga koostasin aga tagumise silla.
[Pilt: IMAG1190.jpg]

[Pilt: IMAG1188.jpg]

Rattad alla ja nihutasin oma nö viimsesse puhkepaika Big Grin . Rattad on muidugi ajutiselt, kuna ka veljed lähevad töötlemisele. Järgmine nihutus toimub alles mootori paigalduse. ja kere monteerimisel. Tagument sai selline:
[Pilt: IMAG1191.jpg]

Nina veel suhteliselt lage...
[Pilt: IMAG1192.jpg]

Muidugi avastame veel asju, mida unustanud osta nagu piduriklapi kinnitused, üks pisike piduritoru ja muud pudipadi. Kui nüüd keegi viitsib Jürist paki ära tuua, siis jätkame homme.
Vasta

Viimastest puhkepaikadest rääkides, siis täna lõikasin doonori kere seibideks ja rahu tema põrmule. Nüüd veel raam paljaks röövida. Sellega seoses, kas keegi äkki soovib omandada raami? Endal pole tollega miskit teha ja läheks kerele järgi.
Vasta

Närv ei pidanud vastu ja pidin ikka täna mootori aiste vahele sikutama. Poisijuurik kadus kahjuks/õnneks vajalikul ajal ära ja pidin ise hakkama saama. Kuna käigukast on küljes, siis tuli rohkem kui 45 kraadi alla keerata, et vedrupaki tala alt läbi läheks. Abiks oli veel vabanenud mootoristend, mis sai raami ette alla sätitud nii, et oleks kerge liigutada. Nii tuligi joosta tali keti, käkigukasti ja raami vahet. Natuke higi ja õnneks mitte verd ja pisaraid ning valmis ta saigi.

[Pilt: IMAG1194.jpg]
Vasta

Nädalavahetusel oli plaan panna kokku esisild ja võib öelda, et täidetud 100 prossa. 

Esimese asjana läks paika kardaan, siis võis mootori lõplikult kinni tõmmata. Nagu varem öeldud, ei meeldi see määretega mäkerdamine. Vahe oli nii piri paras, et osa pühkis ikka minema aga seda määret sai ikka paras ports kah.
[Pilt: IMAG1195.jpg]

Rihmad ja rullikud vahetatud. Läbipaine ca 12 mm seega peaks idekas olema. Muidugi paigaldasin ka geneka. Genekas oli ikkagi korras, laagrid hääd ja mingit imlikku haisu ega essu ei tulnud.
[Pilt: IMAG1196.jpg]

Veel peab maadlema nende kummipunnidega, mis peaks vist nimetuse järgi olema vedrustoppkummid? Igavene jura neid tagasi saada aga saame hakkama.
[Pilt: IMAG1197.jpg]

Kõik piduritorud, mis raami külge kinnituvad, said paika. Samuti uued voolikud rummudesse. Sellega on nüüd kõik rattad süsteemi ühendatud uued õhutusniplid jne.
[Pilt: IMAG1198.jpg]

Esisild koostatud. Muidugi tekkis ka väike tagasilöök: nimelt rummu ja vedrupaki vahelise poldi mutreid tellisin ainult 2. Kuna see on M12x1.5 keermega, ei saanud muud kasutada seega ei tohi asja lahti unustada! Muus osas said ette kõige korralikumad klotsid ja trumlid.
[Pilt: IMAG1199.jpg]

Üldpilt eest selline. Näha ka uus õlifilter, ehk siis õli sai ka lõpuks sisse. Nüüd veel vaja paigaldada parempoolne sillakangi varras, paar vibrapuksi ja ajutine summuti. 
[Pilt: IMAG1200.jpg]

Tagumise otsaga suht sama töö. Samuti sillakangi varras, vibrapuksid ning kütusetorud, mis ikka veel pole valmis tehtud. Lisaks difri õhutustoru, mis läheb kere sisse. 
[Pilt: IMAG1201.jpg]

Summuti juurde tagasi tulles: uus ja orikas massab ca 500 rutsi. Küsiks, kas keegi on lasknud teha uue süsteemi siin kodumaal ja  kuidas hindadega on? See, mis praegu on, on ikkagi jube porno: keevitus fekaal, torud juba kohati läbi jne. Eesmise otsa, mis kollektori külge käib, saaks veel ehk kasutusse võtta kuid järgnev..... Tegelikult peakski sumpa järgmine töö olema kuna orikas läheb läbi silladetailide...
Muus osas hakkab raamiga ühele poole saama. Mootori kallal on kõik tehtud, mida on hea ilma kereta teha. Peab hakkama vägisi keretöödele mõtlema kuigi polnud plaani seda teha enne järgmist aastat. Nu näeb. Seniks võtan käsile oma detailihunniku ja viimased kriitilised pilgud enne pritsi.
Vasta

(14-08-2021, 20:22 PM)jrgen20 Kirjutas:  Veel peab maadlema nende kummipunnidega, mis peaks vist nimetuse järgi olema vedrustoppkummid? Igavene jura neid tagasi saada aga saame hakkama.


Ei pea maadlema.  Big Grin

Peab võtma pintsli, mis on rehviseebiga koos ja kummi sissesurutava otsa sellega libedaks tegema.  Pärast seep kuivab ära ja pudeneb ise maha. (kui kohe ära pühkida ei viitsi) 
Ei ole mingit jura.
Vasta

Kas amordi läbilöögi puks vähe pikk ei ole ja kas amortidel kaitsekumme polnudki?

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(15-08-2021, 14:06 PM)hundu615 Kirjutas:  Kas amordi läbilöögi puks vähe pikk ei ole ja kas amortidel kaitsekumme polnudki?

Täpselt õige ja originaali järgi tehtud. Kaitsekumme polegi siin ette nähtud.
Vasta

Paistab nagu amordi käiku ei jääkski,kas vana läbilöögi puks oli teise kuju või tugevusega,siin pildil oleva nähtu põhjal on see puks varsti pastal ja amordi vars paljas.Muidu ilus töö.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Sai tellitud Belgia Iltise poest ja seal väideti õige asi olevat. Ekspluateerimise käigus selgub tõde Big Grin .
Vasta

(15-08-2021, 14:38 PM)jrgen20 Kirjutas:  Sai tellitud Belgia Iltise poest ja seal väideti õige asi olevat. Ekspluateerimise käigus selgub tõde Big Grin .
See puks peaks kindlasti ühe rõnga võrra lühem olema ja kattekummist lõõts peaks ka olema.
Vasta

(15-08-2021, 14:38 PM)jrgen20 Kirjutas:  Sai tellitud Belgia Iltise poest ja seal väideti õige asi olevat. Ekspluateerimise käigus selgub tõde Big Grin .
Sa vaata kataloogist koodi kui sul on,see mis küljes on tänapäevaste vw-de oma,see,et belglane vaatas,et mõõtude poolest sobib,ei pruugi veel tähendada,et ta õige asi on ja katted paneks minagi peale.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Olete kindel, et see asi seal amordi küljes on läbilöögipuks? Milleks siis vedrudele veel eraldi kummipuksi vaja on? Googeldades on need amordid täpselt sellised pika puksi ja ilma katteta. Kui masin ratastel, siis tundub, et see puks katab kogu amordi varre ja käitub kaitsekattena. Pigem on tegu piisavalt pehme materjaliga, mis mõeldudki kokku surumiseks vedrustuse töötamisel.
Vasta

(14-08-2021, 20:22 PM)jrgen20 Kirjutas:  Summuti juurde tagasi tulles: uus ja orikas massab ca 500 rutsi. Küsiks, kas keegi on lasknud teha uue süsteemi siin kodumaal ja  kuidas hindadega on? See, mis praegu on, on ikkagi jube porno: keevitus fekaal, torud juba kohati läbi jne. Eesmise otsa, mis kollektori külge käib, saaks veel ehk kasutusse võtta kuid järgnev..... Tegelikult peakski sumpa järgmine töö olema kuna orikas läheb läbi silladetailide...

Kui ei ole ülioluline paigaldada 100% originaal või selle lähedane toode, siis üks lihtsamaid ja odavamaid variante on tulla läbi esisilla erinevate põlvedega ära, seejärel paigalda olemasolev/universaalne summuti ja siis enne tagaratast tulla küljelt toruga välja.
Võtad olemasoleva väljalasketoru diameetri ja kuskilt autovidinate poest otsid mõned põlved, mida saab otsapidi üksteise sisse sobitada. Paned asja paika ja tõmbad lõpuks klambritega kinni. Torud/põlved näiteks sellised:
https://www.motonet.ee/et/kategooria/215...erad-torud

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Originaaliga on puhtalt see, et säilib nö ujuvvõime kuna on tagant nn solgitoru kujuga. Külje pealt ongi praegune lahendus ning kui selline variant säilitada, siis tuleks lihtsalt uuendada ehk uued torud.
Selline kõverik on siis nimelt originaal:
[Pilt: set40-complete-uitlaatset-nieuw.jpg]
Vasta

Tundub, et olen unustanud eelmise nädala kokkuvõtte. 

Sai paigaldatud esimese silla hoob:
[Pilt: IMAG1209.jpg]

Ja tagumine ka:
[Pilt: IMAG1210.jpg]

Kõige suurem töö sai tehtud laupäeval ehk siis saatsin viimased mittevajalikud osad doonorist taevastele Bundeswehri radadele.
[Pilt: IMAG1205.jpg]

Ning vanast sünnib uus. Käib kibe komplekti kokkupanek liivaka jaoks. Mõned asjad olen loomulikult unustanud ning nende leidmine oma kolahunnikust on olnud vaevaline. Kapoti osas pole ma veel otsustanud, millist kasutan. Alles jäävad muidugi mõlemad seepärast ka koos pildil. Mis kindlasti tagasi ei lähe, on kasti põhja katteplekid. Jubedad asjad õhukesest materjalist ning ei taha oma metsakotiga kohe mõlki lüüa. Mis asemele, ei tea, paksem rihvel või niiskuskindel vineer. 
Siin paistab ka see õnnetu radika ventikate kinnitus. Ikka veel pole vana üles leidnud.
[Pilt: IMAG1206.jpg]

See nädal on istmete päralt. Tagaistme komplekt on koos, doonori omad olid ikka sellised raiped et anna olla. Ees ootab veel kõrvalistuja tool lahtivõtmist. 
Pikemas plaanis on soov kere lähema kuu jooksul ikkagi töösse anda. Kas õnnestub, seda näitab aeg.
Vasta

Et saaks peagi saabuval puhkusel keskenduda kere peale, tuli anda hagu kodustele töödele, seepärast ka nädal rahulik. Vol 2 kere viimseni puhtaks roogitud ja sodi seest tuli nii mõnigi korralik ja vajalik jubin välja. Lisaks avastasin, et olen miskipärast sodipange hulga korralikke ja vajalikke asju visanud seega jätkub pisidetailide puhastamine. Samuti on puhtaks roogitud kõik, mis kerega kaasa lähevad ehk siis detailid, mis jäävad väljast nähtavale. Ei tahaks, et hiljem mingite eraldi tehtavate tööde tõttu värviga mingi jama jääks.
Ainuke pilt ka siis:
[Pilt: IMAG1212.jpg]

Mis siis pildil? Et istmekatted kinni püsiksid, on vaja 68 pisikest punni. Et kapott lukustuks, on vaja 2-te koonust koos juurdekuuluvaga (pildil küll 3). Et aken puhtaks saada, on vaja klaasipesu otsikut. Et kaablid kenasti ja ohutult kaasa reisiksid, on vaja erinevaid läbiviike. Et jalad kuivaks jääksid, on vaja erinevaid kummipunne. Et saaks kapoti alla labida peita, on vaja tihvte lukustuse jaoks. Et kapotil ka sisemine konks oleks, on vaja vedru, tihvti ja tihvtile erilist lukustit. Et tagumised istmed vastu keret ei käiks ja sõidu ajal mussi kuulamist ei segaks, on vaja istmealuseid kummipunne. Et kere vastu raami ei hõõruks, on vaja neutraalsest materjalist seibe.
Selliseid pildikesi tuleb veel palju, hukka palun mitte mõista Big Grin
Vasta

hukka ei mõista,kuid tunneme kaasa
Vasta

(30-08-2021, 21:23 PM)sturmbannführer Kirjutas:  hukka ei mõista,kuid tunneme kaasa
Naisele tuleb kaasa tunda  Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne