Mõistusevastased manöövrid liikluses

Daffile- see võis ju nii olla, kuid 2 minutit maanteesõidul 10 kilomeetriga tegelikult tagasi ei sõida, kui võrrelda kiirust 90 vs 92. Kuigi eks omalgi on elu jooksul omajagu olnud olukordi, kus tõesti minutid taovad jalaga p*rsse ja ma usun, et sa, Daff, tead seda isegi väga hästi, et mida lähemale pausivajadus jõuab, seda lühemaks minutid jäävad Big Grin

Aga v6sa jutu peale- mul jookseb mingi 91-92 välja, selle kiirusega ka sõidan, kui tingimused lubavad ning isegi siis kipub mõni vahel ette jääma, kuigi enamjaolt minnakse ikka mööda. Ette jäävad näiteks penskarid, suvitajad, need veokad, mille juhtidele on tööandja 80 ette kirjutanud ja noh, eks neid ole veel.
Vasta

(30-08-2021, 11:36 AM)v6sa Kirjutas:  
(28-08-2021, 10:57 AM)Janka Kirjutas:  Mõistusevastast suurt midagi polegi.
Kui, siis ainult see, et maantee on tol lõigul reeglina väga rokane ja libe.
Kõik muu leiab kirjeldusest. Liiklen sel lõigul iga päev. 

https://youtu.be/65aZ9Gu_yP8

Kas Škoda möödasõit sundis tegema äkilisi manöövreid ka?

Ei. Ma ju tean juba ammu, et konkreetses kohas  vannidest mööda pole väga mõtet rassida, kuigi loodusliku pildi poolest on väga ahvatlev. Hää lage sirge  koht, nähtavus hea.
Kui Škoda kõrval oli, sain juba aru, et head nahka siit ei tule, sest veoka tagumik hakkas kahtlaselt lähenema. Valmistusin pidurdamiseks.

Eile Viljandisse minnes, sealtsamast mõni kilt Viljandi poole: https://youtu.be/UDEdgeKx1mE
Auto kõlaritest kostuv lugu võis tol hetkel olla justkui  iroonilise tähendusega, aga polnud päriselt kah taotluslik.
Vasta

See 30 versus 32 min.oli laest võetud number asja ilmestamiseks. 
Ei oleks olnud vaja valemisse lükata.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Aga kui möödasõit välja ei tule ja pahasti läheb kas see 2 minutit õigustab seda?
Vasta

(31-08-2021, 06:47 AM)Daff Kirjutas:  See 30 versus 32 min.oli laest võetud number asja ilmestamiseks. 
Ei oleks olnud vaja valemisse lükata.

Ei olnud plaanis kellelegi nina peale visata. Mulle endale oli küll kasulik läbi arvutada. Ka mina kipun liiga tihti seda kaht kilomeetrit "ära noppima".  Mis on kuiva tee korral vaid puhas enesetunde küsimus.

Et teha 10 kilomeetri peal tagasi kaks minutit, tuleb sõita 90 asemel 128,6 km/h...

Rehkendus
Vasta

Rehkendus ju õige mõistuse pärane aga enesetunne ütleb, et kõvasti kiiremini saab ... enesetunnet kipuvad toetama gps-i põhised proged, nt sõidan kusagile eesti teise otsa ja see aparaat prognoosib sõiduajaks ütleme 2,5 tundi, sõidan muidugi nii piiri peal, st püsikal tegelik kiirus kuni +5 lubatust ja kohale jõuan 2 tunniga, ilmselgelt ei saa kõikjal sõita lubatud kiirusega, traktor jääb teele etc etc aga ikka jõuab tunduvalt varem kohale.
Vasta

(30-08-2021, 21:25 PM)Daff Kirjutas:  [quote pid='525576' dateline='1630346692']

Järgneva kümnekonna kilomeetri jooksul jõudis ta minust mõnesaja meetri kaugusele venida, siis keeras kõrvale. Siis mõtlesin küll, et milleks ometi niiviisi...


Aga võibolla vend jõudis karjääri ja lõi ketta kinni just kolmekümnendal minutil. 
Sinu taga sõites oleks see juhtunud kolmekümne teisel minutil.
Eestis aga maksab see kaks minutit  370 euri kui vahele jääd.

[/quote]
see oli mingi kinnine furgoon, mitte kallur. Need soolo asjandused kipuvadki kihutama.
Vasta

(31-08-2021, 08:55 AM)honkomees Kirjutas:  Rehkendus ju õige mõistuse pärane aga enesetunne ütleb, et kõvasti kiiremini saab ... enesetunnet kipuvad toetama gps-i põhised proged, nt sõidan kusagile eesti teise otsa ja see aparaat prognoosib sõiduajaks ütleme 2,5 tundi, sõidan muidugi nii piiri peal, st püsikal tegelik kiirus kuni +5 lubatust ja kohale jõuan 2 tunniga, ilmselgelt ei saa kõikjal sõita lubatud kiirusega, traktor jääb teele etc etc aga ikka jõuab tunduvalt varem kohale.
+5 päris ei piisa, aga +15 kuni +20 teeb küll juba 2.5 h sõidust 2 h pika sõidu. Ja olgem ausad, et trassil väga palju juhte ongi just sinna 105-110 km/h kanti. See on ka selline ülemine kiirusületsmise piir, mille puhul üldjuhul veel maha ei võeta.

See siis muidugi sõiduautole kohta ning lisaks mõnel vene numbritega veokal poleks ka justkui piirajat peal kuna saavad ka 110 km/h sõita.
Vasta

(30-08-2021, 21:41 PM)v6sa Kirjutas:  Mõnisada meetrit jagatud 25 meetriga sekundis teeb kaheksa kuni kaksteist sekundit (200 m - 4 ja 300 m 12 sekundit). Täiesti kasutu möödasõit ja üleoleku näitamine. Minuti säästmiseks tuleks vahet sisse sõita vähemalt 25x60=1500 meetrit...

92 km/h teeb 25,5555556.... m/s.. Ehk 10 km läbimisel kiirusega 92 km/h kiiruse 90 asemel säästetakse.... tadummm: napp 9 sekundit (391 vs 400).

Üldiselt ei ole hea märk, kui veoautole ette jääd. Sest nad reeglina ei saa isegi 90 kätte tasamaal. Aga on erandeid... Hea, et ühel juhtidest oli mõtlemisvõime säilinud ja andis sedapalju järele, et esikaanele musta raami sisse seekord ei jõutud. Alati nii hästi ei lähe.
nagu öeldud siis soolo furgoonid saavad üle 90 kätte küll ja tihti ka teevad seda. Poolhaagistele ma ette üldiselt ei jää.
Vasta

Enesetunne jah...

Tunnistan, et ma tõesti naudin seda, kui auto vedama hakkab ja viskab edasi. Tõsi, selleks peab ka natuke mootorit olema - mingi moodne topelturboga "ükskomaneli" täislastis seda ei suuda... Naise sedaaniga sõites saab küll tehtud mõni möödasõit sirgel tühjal teel vaid selleks, et nautida M117 kaheksa silindri töö tulemust. Ning sel pajal on sügavalt ükskõik, on reisijaid null või neli pardal.

Tähelepanekuid reaalsusest: Saku-Tartu ajavõit on minutit viis, kui sõita "kaameratempo" ehk reaalselt 92-92 asemel pidev "sada". Kütusekulus on vahe mitu liitrit... "veoautotempos" ehk nii 86 on vahe napi kümne minuti kandis, aga möödasõite pea ei esine. Ning seda ei kõiguta ka mingid traktorid jms - lihtsalt kulged.

Minutine võit tekib nüüd ka 120 alas reaalselt 123-124 sõites.

Spidomeetrinäidus siis ümmargused 100 ja 130.

Iseasi, mida saavutatud ajavõiduga reaalselt peale hakata. Toungue

Ilmselgelt mõistusevastane tegevus. Keskkonnavaenulik pealekauba.
Vasta

Täpsustan igaks juhuks ka eelpool toodud 2.5h pealt 2 h peale saamist: 75 km/h 2.5 h 188 km, 94 km/h 2 h 188 km. Need siis muidugi keskmised kiirused. Asulad, 70 alad jms. takistuste tõttu on samalajal trassil päriselu spidomeetri järgsed näidud maanteekiirusel vähemalt +15 ja rohkem.
Vasta

(31-08-2021, 09:39 AM)mossepower Kirjutas:  ... +5 päris ei piisa, aga +15 kuni +20 teeb küll juba 2.5 h sõidust 2 h pika sõidu. Ja olgem ausad, et trassil väga palju juhte ongi just sinna 105-110 km/h kanti. See on ka selline ülemine kiirusületsmise piir, mille puhul üldjuhul veel maha ei võeta. ...
ma nii julge ei ole, kunagise trahvikogemuse alusel kui protokolli kirjutati et mõõdeti see ja ületas vähemalt niipalju (-7%) sõidan spidol 99 ja tegelik 95. Eriti keegi mööda ei sõida ja jalgu ka väga palju ei jääda.
Arvatavasti on selle erinevuse aluseks võrreldes gps progedega arvestuslik keskmine kiirus, tõenäoliselt prognoositakse keskmiseks nt 75. Eriti suur erinevus tuleb prognoositu ja tegeliku aja vahel kui kasutada nö külavaheteede marsruute (mitte põhitrasse), ju siis arvestab proge et seal sõidetakse lubatust aeglasemalt aga mina lasen ikka lõdva randmega 95-ga.
Vasta

(31-08-2021, 09:38 AM)Peeter2 Kirjutas:  see oli mingi kinnine furgoon, mitte kallur. Need soolo asjandused kipuvadki kihutama.
Selles on sul õigus, üks asi on see, et nad kihutavad, teine asi on aga see, et paljud neist kipuvadki liikluses käituma nii nagu käesoleva teema pealkiri ütleb. Ja nagu on ka jutuks olnud, siis valged kaubikud käivad samasse kategooriasse.
Vasta

Mis minutid v sekundid!
Keegi ei pane tähele, et Janka viimases muuvis on kuni 44 tonnine rekka kraavi sõitnud läbides VASTASSUUNA. Sellisega ei tahaks kohtuda, isegi 50 tonnisega Sad
Vasta

Sellise autorongi maksimaalne lubatud täismass on 40 tonni Smile
Aga kui õnnetus juhtub, ega siis väga vist ise valida ei saa, kus ja kuidas see lõpeb. Vähemalt siis mitte, kui liiklusvahend juba kontrollimatu on. Selles Janka videos jäi äkki magama? Mind pani hoopis imestama see, et peale Teemu puksiiiri polnud ühti teist autot seal, pean silmas just politseid. Kuna puksiir juba seal oli, ei saanud see just värskelt juhtunud olla.
Vasta

(31-08-2021, 11:51 AM)Aare R. Kirjutas:  Sellise autorongi maksimaalne lubatud täismass on 40 tonni Smile
Aga kui õnnetus juhtub, ega siis väga vist ise valida ei saa, kus ja kuidas see lõpeb. Vähemalt siis mitte, kui liiklusvahend juba kontrollimatu on. Selles Janka videos jäi äkki magama? Mind pani hoopis imestama see, et peale Teemu puksiiiri polnud ühti teist autot seal, pean silmas just politseid. Kuna puksiir juba seal oli, ei saanud see just värskelt juhtunud olla.
Politsei kutsumine sündmuskohale on vabatahtlik, kui ei ole inim-kannatanuid.
Vasta

Seda küll, aga mind pani mõtlema just see, et liiklus on ju mingil määral takistatud, kui puksiir seal mürgeldab. Olen nii mõnegi töökaaslasega rääkinud, kes on maanteel või kasvõi kruusateel koormat peale tõstnud ja nad on öelnud, et hoo võtavad maha ainult teised metsakad, kõik ülejäänud sõidavad nagu muiste, vahet pole, kas koorma laadimise juures või rihmade-kettide kinnitamise juures. Puksiiriga on sama värk, et see on veits nagu ohtlik, ainuke asi, mis hoogu võibolla maha võtab, on see, et põnev on ju, kui auto kraavis on.
Vasta

Seal ju lausa kohustus hoog maha võtta. "Suurim kiirus" 50 (ideeliselt)
Vasta

Kui näiteks suurel teel koormat laeme, on ka märgid kiirusepiirangutega väljas, aga enamus ei pea neidki millekski, kuigi need on puhtalt ohutuse tagamiseks- võid ju olla kui kõva tõstja tahes, aga alati on oht, et midagi pudeneb.

Üldiselt olen seda meelt, et ükskõik, mis olukord kusagil on, ei oleks tegelikult üldse vaja mingeid märke ega midagi, kui kaasliiklejad ise ka mõtleks. Aga mida edasi, seda suurema soovunelmana see mõte tundub.
Vasta

(31-08-2021, 18:15 PM)Aare R. Kirjutas:  Kui näiteks suurel teel koormat laeme, on ka märgid kiirusepiirangutega väljas, aga enamus ei pea neidki millekski, kuigi need on puhtalt ohutuse tagamiseks... 
Ühe üsna tuntud teedeehituse ja maaparanduse firma objektijuht aastaid tagasi poolnaljaga seletas, et teeremondi ajutised ümbersõidu jms. kruusateed tuleb teha meelega sellised kehvad ja auklikud, et autojuhid ei saaks füüsiliselt üle 30 km/h sõita. Seda ennekõike töömeeste ellujäämise eesmärgil kuna ajutised märgid on justkui soovituslikud ning tihti sõidetakse niivõrd kiiresti kui tee kannatab.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne