VW Iltis vol 2

Tere,küsin ega komplekt ei vaja 20 liitrist saksa kirjadega kanistrit aastaarvuga 1969?
Vasta

Võib täitsa sobida, kui on kasutatav
Vasta

Selle nädala kokuvõte. Viimased istmed said lahti võetud, pisijubinad ootavad veel ettevalmistust. Nüüd peaks kõik värvikraam koos olema peale ventikate raami. Leidsin vanarauahunnikust üles ka doonori raami kuid see oli veel halvemas seisus kui Vol 2 oma. Seega otsingud jätkuvad lõunanaabrite juurest ja kui see ka ei aita, peab kõvasti keevitama hakkama. Kuna on tegemist detailiga, mis jääb suuresti mootorituumi varju, võib seda ka hiljem värvida nii et paari nädala pärast kolahunnik peale ja töötlusse. 
Muus osas jätkan pisividinatega ning summuti leiutamisega. 
Pilte kah....

Veel vidinaid/pudinaid
[Pilt: IMAG1213.jpg]

Kuna oli aega ja tahtmist, tegelesin natuke treimisega. Nimelt uued raami/kere vahelised plastseibid.
[Pilt: IMAG1219.jpg]

Hammasrihma kate sai uued kinnituskõrvad ja värvkatte. Uued avad kõrvades istusid kohe esimesel korral ja kogu paigaldus võttis alla 2 minuti.
[Pilt: IMAG1221.jpg]

Natuke maadlemist ja vedrude kummid said ka paika. Abilisteks pisike tung, kruvikas ja Fairy. 
[Pilt: IMAG1222.jpg]

Lükkasin ka esimesed rattad alla. Esimesed pidurid käivad veel suts vastu aga olen ilmselt unustanud reguleerpoldid maha keerata. Tähtsam on aga see, et nüüd saab kogu kupatus liigutada vajadusel.
[Pilt: IMAG1224.jpg]

Rauahunnikust tuli veel välja doonor sumpa. Nüüd vaatan, kas hakkan ise mässama või lasen teha. Kuna pilt on nüüd ees, siis peaks asi palju lihtsam olema sest ikkagi on plaan minna originaallahenduse teed.
[Pilt: IMAG1225.jpg]

[Pilt: IMAG1226.jpg]

[Pilt: IMAG1227.jpg]

Ja laeme ikka samas vaimus edasi. Tegelen nüüd ka varudetailide puhastamise ja ettevalmistusega kuna ei tohi jätta ennast tegevuseta. Võib juhtuda, et ind raugeb Big Grin
Vasta

Küsiks, kuidas on keegi lasknud hingesid vàrvida? Kas monteerida lahti või jätta nagu on? Hetkel pidin ühe kapoti oma lahti võtma kuna oli korralikult kinni roostetanud ning tihvt koos splindiga surnud ehk siis tegin uue splindi.
Vasta

Eelmise nädala kokkuvõte.
Liigume ikka edasi. Viimased ettevalmistused pritsitöödeks ehk keermestatud avade/poltide kinnikatmine. Ventikate plekkraamiga on aga scheisse. Lätlane ei vasta enam ja kohe mitte ei raatsi seda 75 kulli selle peale raisata, et Belgiast tellida. Peab olemasolema remontima, mis tähendab kõvasti lõikamist, painutamist ja keevitamist aga nuh, saame hakkama. Muus osas kere suhtes üllatusi ei tulnud. Mõni pilt kah ikka...

Ime, mida soojavee survekas teeb. See ristiga kummilätakas kuulub konvoitule hulka ja rist ise helendab ka öösel. Ilge p..akihi alt tuli väga kena asi välja, tänud kamraadile! Erinevte rihmaasadega võtsin vastu otsuse, et puhastan eraldi ära, krundin ja kruvin enne värviminekut kere külge. Lisaks on siin veel taguistmete hinged, erinevad klambrid ja esiiste detailid. Ahjaa, päikesesirmide kinnituskronsad said ka uue elu.
[Pilt: IMAG1232.jpg]

Hingedega sai sama lugu, mis aasadega: lammutasin, puhastasin, kruntisin. Panin korralikult paari ning avastasin, et klaasi ja kapoti hinged on kerge erinevusega. Hea meelde jätta, et hiljem asjatut paanikat vältida kui monteerimiseks läheb Big Grin . Lisaks andsin kuuma pesu ka aknatihendile. Roostekäki alt tuli välja nagu uus ja isegi ilma ühegi praota.
[Pilt: IMAG1233.jpg]

Mis muud kui jätkame.
Vasta

On aeg roostetolm ninast (vähemalt enda omast) välja nuusata ning tõmmata joon alla puhastamisele. Korralikke kuluosi on juba piisavalt varutud ning need jubinad, mis veel doonorist alles, ilmselt jäävadki riiulisse kui auto just orkaani kätte ei jää. 
Seni kuni puhkust ootan, tegin aega parajaks ning lasin trükikojas endale elektriskeemist paar suuremat pilti teha. Kuna pidevalt näpuga erinevaid lehti ei viitsi lapata, siis kribasin ka erinevatele tähistele ilusad eestikeelsed sõnad juurde (sestap ka suur skeem). 
Eeltöö tehtud, hakkasin mahavõetud juhtmestikku lappama, mida polnud puutunud peale mahavõtmist. Ausalt öeldes imestan, et seda masinat pole suudetud maha põletada. Klemmide isolatsioonid rabedad, paljudes kohtades juhtmed paljad ja oksüdeerunud, mitmed pistikud sõna otseses mõttes pudisesid läbi näppude. Kuna minu arvates on lihtsam luua uus kui hakata hindama nähtamatut, siis ei jäänud muud üle, kui sammud poodi ja esimesed suuremad väljaminekud teha uue asja jaoks. 

Ilmselgelt on siin asju vähe. Õigeid klemme ja pistikuid otsisin mitu õhtut erinevatest poodidest. Imelikul kombel pole jämedamate ristlõigetega üldse probleemi kuid 1mm2 valik on küll kesine (see on kõige põhilisem, skeemi järgi ca 30 erinevat värvikoodi). Kui elektrihind on teinud kõva hüppe, siis õnneks tarvikud seda teinud ei ole. 
[Pilt: IMAG1239.jpg]

Elektriasjadest viimane oli järgmine lüliti. Üks õnnetu tegelane. Tüüpviga on neil s...a kogunemine sisse ja seda seepärast, et lülitite ja korpuse vahed on nii suured, et saab labidaga kruusa sisse visata. Lisaks roostetavad läbi ka vedruklambri, mis seda jubinat armatuuris hoiavad. Paljudel ongi olnud probleem, et lüliti muutub raskesti vajutatavaks ning jõudu kasutades murtakse sisemised jubinad ära. Ka minu oma ei olnud töökorras aga lahtivõtmine ja korralik puhastus tasusid ära. Uuena seda saada enam ei olegi ja hullemas seisus kui minu oma, küsitakse 45 ühikut. Läks hästi ning isegi ohuka pirn töötas.
[Pilt: IMAG1240.jpg]

Kui nüüd klemmid ja muu pudi ka kohale jõuavad (ja loodame, et õiged), võib näputöö alata. Seadmed on juba eelnevalt puhastatud ja hooldatud nii et pole muud, kui külge pista/kruvida.
Vasta

Erinevate klemmide sooviga võib minu poole pöörduda, kui on täpselt teada, millist vaja, siis vast midagi ikka leiab! Miinimumkogus üldiselt 100, aga võimalik ka erandeid teha!
Vasta

(19-09-2021, 07:47 AM)highway2hell Kirjutas:  Erinevate klemmide sooviga võib minu poole pöörduda, kui on täpselt teada, millist vaja, siis vast midagi ikka leiab! Miinimumkogus üldiselt 100, aga võimalik ka erandeid teha!
Hea teada! Ootan paki ära ja kui miskit pekki keerati (viimasel ajal nii juhtunud), võtan ühendust. Samas usun, et kindlasti läheb veel midagi vaja.
Vasta

Kuna vaba aega ja pakkide ootamist veel jagub, tuleb ju mõistusele tööd anda ning mõelda igasugustele vidinatele, mida võib ka tuunimiseks liigitada. Nimelt olen nüüd skeemi ja juhtmestiku läbi ja lõhki ära katsund/vaadanud ning avastasin, et midagi saab ära jätta ning midagi lisada. 

1. Kaitsmeplokis on 1 vaba kaitse juba tehase poolt ette nähtud. 
2. Teine asi on sigarisüütel, mis on mingi erilise otsaga ja pointi ei näe ehk siis veel üks vaba kaitse.
3. Ettenähtud raadiojaama toiteks on korralik 6mm2 juhe veetud tagumise vasaku istme kõrvale ning selleks on seal ka spetsjomm karp. Raadiole on ette nähtud ka relee kuid selle saab ära kaotada ehk siis ka 3 kaitse on vaba.

Oma mõtted:
1. Kindlasti panna mingisugune inverter. Armatuuri all on ruumi kõvasti ning sigarisüütli asemele saaks mingi väljundi teha. Küsimus aga millist inverterit keegi soovitab? NB ärgme unustagem, et mu süsteem on 24v. Kuidas kellelgi kogemusi, kuulaks/loeks. 
2. Niisama šeffi välimuse ja pulli pärast võiks lällar olla
3. Lisavalgus (mingi LED) kuna ainuke valgusallikas on hetkel pisike kaardilamp kunde põlvede kohal
3. jätaks siia kolm punkti kuna viimane idee läks meelest Big Grin 

Ehk veel kellelgi ideid/ettepanekuid? Kuna nagunii teen juhtmestiku uue, siis oleks hea praegu plaan paika saada, mingeid hilisemaid kaablivedusid küll teha ei taha.
Vasta

(21-09-2021, 22:02 PM)jrgen20 Kirjutas:  ...
2. Teine asi on sigarisüütel, mis on mingi erilise otsaga ja pointi ei näe ehk siis veel üks vaba kaitse.
...

Kas ei ole mitte nii, et see on 24V sigaretisüütaja ja ta ongi väiksemadiameetrilise avaga, et keegi sinna 12v vidinaid ei topiks?
Vasta

Pole nii täpselt uurinud aga kuna see on armeele tehtud, siis võib see jumal teab mis otsale sobida. Mingi NATO standard ehk. Treilapistik ja nö käivitusabi pistik on nt NATOkad.
Vasta

(22-09-2021, 06:11 AM)jrgen20 Kirjutas:  Pole selline mõte isegi peast läbi käinud
Täööda põhjalikkust ja senist käekirja arvestades soovitan sellele ikkagi mõelda. Pärast võib hakata kripeldama, et miks õigel ajal ei mõelnud sellele. Kaasaegseid lisavidinaid saab alati eemaldada, kuid raskemini vahetatavate detailide osas võiks ikkagi püüda originaalsust hoida. Eelkõige soovitan teha kaalutletud otsuseid värvivalikul ning kinnitusvahendite, klambrite, voolikute, juhtmete jms valikul. Suured detailid on nagunii originaalid. 

Pärast sellis põhjalikku tööd on väheusutav, et hakkad sellega igapäevasõite tegema või lähed offroadile piire katsetama. Isegu kui täna nii arvad, siis valmis saades võib arvamus olle teistsugune. 

Musta numbri saanud VW Iltise leiab ka vanasõidukite registrist - register.evkl.ee . Sealt leiab ka juhendmaterjalid vanasõidukine tunnustamiseks ning ekspertide nimekirja, et juba taastamise ajal konsulteerida. Lihtsam on kohe teha nii nagu vaja, ümbertegemine on kulukam ja eriti just meistrile endale valus.
Vasta

Nii ahvatlev kui see ka tundub, ei taha toda numbrit. Selleks peaks juba paljud asjad, mis küljes prügikasti viskama alates poltidest kuni piduritorudeni. Põhjalikkus on aga seepärast kuna ei taha hiljem mingeid üllatusi ja rahakott pole ka selline nagu siin  kajastatavatel projektide omanikel. Juba see, et võimalikult palju asju ise korrastan, puhastan jne peaks seda näitama.
Mis sõitudesse puutub siis jah, igapäevaseks ta pole, sookollile ka ei kipu aga kui vähegi mõnus ilm ilma usteta sõitmiseks, siis käin temaga kasvõi tööl. No mõni erilisem üritus ka ikka.
Vasta

(22-09-2021, 08:00 AM)jrgen20 Kirjutas:  Pole nii täpselt uurinud aga kuna see on armeele tehtud, siis võib see jumal teab mis otsale sobida. Mingi NATO standard ehk. Treilapistik ja nö käivitusabi pistik on nt NATOkad.
Sinna "NATO" pistikusse peaks käima selline pistik. 
Kaitseväes oli ikka vaja vahel metsas telefoni laadida, siis sai "tavalisele" sigaretisüütaja-USB adapterile juhtmega selline külge joodetud, need tavaliselt töötavad nii 12 kui 24 voldi pealt.
Vasta

Mida originaalilähedasem on seda paremat hinda ükskord saad.

Pähkliajude hirm
Vasta

(22-09-2021, 08:59 AM)Laanekas Kirjutas:  
(22-09-2021, 08:00 AM)jrgen20 Kirjutas:  Pole nii täpselt uurinud aga kuna see on armeele tehtud, siis võib see jumal teab mis otsale sobida. Mingi NATO standard ehk. Treilapistik ja nö käivitusabi pistik on nt NATOkad.
Sinna "NATO" pistikusse peaks käima selline pistik. 
Kaitseväes oli ikka vaja vahel metsas telefoni laadida, siis sai "tavalisele" sigaretisüütaja-USB adapterile juhtmega selline külge joodetud, need tavaliselt töötavad nii 12 kui 24 voldi pealt.

Seda nimetatakse DIN pistikuks. Saksa asjadel üsna levinud pistik, isegi BMW tsiklitel kasutatakse seda.
USB laadijaid on ka sellele pistikule saada, näiteks:
https://www.motokaup.ee/en/products/ulti...diga-3-3a/
Riistamarketis on saada nii isaseid kui emaseid pooli. Siin on ka üks nö. universaalne - võtad otsast punase rõnga ära ja suitsusüütaja asemel din pistik https://www.tööriistamarket.ee/et/sigare...-din-6-24v
Minu isikliku arvamuse kohaselt on DIN pistik/pesa tavalise suitsusüütajaga võrreldes palju parem lahendus. Ühendus on stabiilsem, pistik püsib pesas paremini ja see tähendab ühtlasi ka seda, et rohkem saab särtsu läbi pumbata ilma pistikut üles sulatamata.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Seda DIN pustikut nimetatakse ka  "jõupistikuks" mõnes seltskonnas.
Suurtel autodel käib läbi sellise pistiku kogu "kodutehnika".
Just vaatasin. Kohvimasina pistiku juures on kirje 24V/25A. 
Lase sa selline vool tavalisest sigarisüütajast läbi. 

Selliseid pistikuid on saada näiteks PM kaubamajast. Võib osta kiloga. Hind nii hea. Hiljuti tellisin. Kusjuures täpselt samasugused mida paigaldab näiteks DAF-i esindus. 
Kvaliteedis nuriseda ei saa.

Aquila captas non muscas.
Vasta

See pistik oli kasutusel juba vene ajal, vaz2101 oma,


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(22-09-2021, 08:54 AM)jrgen20 Kirjutas:  Nii ahvatlev kui see ka tundub, ei taha toda numbrit. Selleks peaks juba paljud asjad, mis küljes prügikasti viskama alates poltidest kuni piduritorudeni. Põhjalikkus on aga seepärast kuna ei taha hiljem mingeid üllatusi ja rahakott pole ka selline nagu siin  kajastatavatel projektide omanikel. Juba see, et võimalikult palju asju ise korrastan, puhastan jne peaks seda näitama.
Isetegemine ei ole häbiasi ning vanasõidukina tunnustamiseks ei pea suurt raha masinasse matma. Müüdid musta numbri saamise kohta on sageli ülepaisutatud. Eks ikka uuritakse poldipäid (muu osa poldist on ju nagunii "originaaliga äravahetamiseni sarnane"), kuid see ei ole kunagi olnud määrav lõpphinnangu andmisel. Piduritorude osas ei märganud ma piltide põhjal (kahjuks konkreetset mudelit tundmata) küll midagi sobimatut. Normaalne tööde teostamise käekiri, kinnitatud raamile oma klambritega. Ma loodan, et torude läbimõõt on ka õige. Kui mõni paine ka päris tehase kuju ei järgi, siis see pole üldjuhul isegi märkimist väärt (ei paista ilmselt valmis sõiduki puhul ka välja). Kui oled pidurisüsteemi teinud sobimatute materjalidega või ise ümber teinud, siis ei soovita ka valge numbriga sõita. 

Ka need, kellel on raha maksta, teevad paljud tööd ise. Ise tehtud töö on paljudel juhtudel parem, kvaliteetsem ning originaalile lähedasem kui tellitud töö. On muidugi erandeid ka teistes suundades, aga ära oma kätega tehtut alaväärtusta. Erioskusi või eritehnikat nõudvad tööd tasub ikkagi meistrilt tellida. 

Ja lõpuks - olen vanasõidukite maailmas juba aastakümneid ning hoidnud käes iga viimast kui vanasõidukiks tunnustamise akti. Olen kätelnud kõigi ekspertidega ning rääkinud enamuse vanasõidukite omanikega (tänase seisuga on tunnustatud 14 aasta jooksul 793 sõidukit, omanikke muidugi mõnevõrra vähem).

Kui jätta kõrvale põhmõttelised musta numbri vastased, siis liiga sageli on minu kõrvad kuulnud kahetsust, et taastamise käigus ei pööratud tähelepanu vanasõiduki nõuetele. Vanasõidukina tunnustamisest jääb puudu jääb kas väga vähe või ongi lävend ületatud, kuid oleks võinud saada oluliselt parema originaalsusprotsendi sama ressurssi õigel ajal õigesti kasutades. Näiteks värvimisel ei ole üldjuhul värvitooni valikul hinnavahet, kuid ülevärvimine oleks teadagi kallis. 

Igatahes jaksu taastamisel. Oluline on teha just nii nagu endale meeldib ja mitte pärast kahetseda.
Vasta

Täitsa ausalt, ei ole midagi musta numbri vastu ning kui oleks võimalus saada oma unistuste auto, teeks ta ilmselt selle peale. Antud isend aga jääb tarbesõidukiks ja täpselt sellisena, nagu ta mulle meeldib. Aga tänan tunnustamast ning et keegi on näinud potensiaali ka taolises masinas. Sellised postitused annavad indu edasi toimetada ning endale kindlust, et ju siis oskan ja olen õigel teel.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 15 külali(st)ne