Mõistusevastased manöövrid liikluses

https://elu24.postimees.ee/7338631/aivar...-ei-joutud

Ei juhtu tänapäeval just tihti, et Volga avariisse satub.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

https://www.err.ee/1608352867/kohus-tuhi...ise-morvas

Jätame selle nüüd kenasti meelde. Kui on vaja kedagi ära tappa, siis kerge promill alla ja: ups, juhtus pisuke liiklussüütegu.

Küsimus pole mõistetud aastate hulgas, vaid põhimõttes: avalikus liikluses ülisuure kiirusega kihutav täis peaga idioot on mõrvar, mitte pisuke rikkuja.

Ärge pange mu torisemist tähele: meil on õigusriik, mida juhivad juristid, mitte mingid aegunud põhimõttedSad
Vasta

(28-09-2021, 16:13 PM)v6sa Kirjutas:  https://www.err.ee/1608352867/kohus-tuhi...ise-morvas

Jätame selle nüüd kenasti meelde. Kui on vaja kedagi ära tappa, siis kerge promill alla ja: ups, juhtus pisuke liiklussüütegu.

Küsimus pole mõistetud aastate hulgas, vaid põhimõttes: avalikus liikluses ülisuure kiirusega kihutav täis peaga idioot on mõrvar, mitte pisuke rikkuja.

Ärge pange mu torisemist tähele: meil on õigusriik, mida juhivad juristid, mitte mingid aegunud põhimõttedSad

No see oli minu jaoks küll juba ette teada, et mõrvasüüdistus siin kandma ei jää. See oli prokuratuuri poolt igati veider avantüür üldse üritada seda asja mõrvaks kvalifitseerida.

Meeldiv on muidugi tõdeda, et kohus loodab taaskord, et me ikka veel hullemaid kuritegusid tulevikus näeks, jättes karistuse ranguse osas reservi. Nii nagu Tarraste ei saanud maksimumkaristust (ise oli saamatu, ei saanud politseinikule korralikult pihta), jäi ka antud kaasuses karistus allapoole maksimummäära.

Sellest võib järeldada, et meil Eestis nii hirmsaid kuritegusid ei sooritatagi, mille eest maksimummäära võiks anda.
Vasta

(28-09-2021, 17:05 PM)zazik Kirjutas:  ...Sellest võib järeldada, et meil Eestis nii hirmsaid kuritegusid ei sooritatagi, mille eest maksimummäära võiks anda.
Mina kui juriidikas võhik leian, et Eestis ei olegi maksimummäära.
Momeelest hoiaks surmanuhtluse olemasolu mõned kuriteod ära. A' nagu öeldud, ma olen võhik.
Vasta

Oli vist  "Märgatud Eestis".   Kuidas tundus, väike vürtsikas hinnang liikluse kohta läbi metsavedaja silmade?

Aquila captas non muscas.
Vasta

Otsisin ka sinu vihje peale selle saatejupi eile üles- metsateemalisi saateid on vähemalt mul ikka huvitav vaadata. Mis liiklusesse puutub, siis kõik teemad, millest Ülo seal rääkis, on ka siit teemast läbi käinud, paar neist muidugi igapäevaselt aktuaalsed- jalgratturid ja uimerdised. Seal saates oli neid vänderdajaid kuidagi eriti palju Big Grin
Mis mind seal muidugi VÄGA häiris, oli see, et saatejuht rääkis ikka "rekkajuht" ja "rekkajuht". Asi polegi siinkohal selles, et mulle see sõna kohe üldse ei meeldi, aga just selles, et see sõna on käibele tulnud vist nagu rohkem kaugsõiduautojuhtide kirjeldamiseks, aga ma leian, et metsavedu ja kaugsõit on täiesti eri maailmad, ainuke asi, mis on sama, on mööda asfalti sõitmine ning vast ka vahemaad, mida me läbime- alles ükspäev tuli mul 758 km sõitu. Samas ei olnud seal saates metsakameestest rohkem liikuvat pilti kui paar tõstet ja traka taga nööri otsas väljatulemine. Ei olnud isegi seda, kuidas koorem kinni pannakse, samuti igast kitsastes oludes ümberpööramist ja mida iganes kõike veel, mis meie jaoks on argipäev. Nagu ütlesin, siis huvitav vaadata ikka, kuid siiski väga pealiskaudne käsitlus.
Vasta

Juhtus. Contra naabrimees oli pikatoimeline autojuht. Siloveol lõunaks sõitis töökotta. Imestati, miks autol ühelpool kased ja teiselpool piimapukk ripib. Assa kurat- ma nägin küll, et pulmaootajad vehkisid. Mõtlin et mis ma seda viinatilka kirnama hakkan ja edasi. Aga et seal teepeal köis vahel oli...
Vasta

Härra pen.skar- kuna sinu postitus ajas mind korralikult itsitama, leian, et selle koht oleks rohkem naljanurgas kui mõistusevastaste manöövrite rubriigis Toungue
Vasta
Car 

Mitte päris mõistusevastane manööver, aga iseloomustab ilusasti isikuid, kes arvatavasti liikluses lollusi teevad.

Ehk siis Tallinna linn ei väsi ikka üllatamast. Olin pargitud Mustamäel regionaalhaigla juures, paralleelne teega parkimine, paremal pool tee servas. Ees oli 2 vaba kohta. Tegelesin läpakas töötegemisega ja võimalusel jälgisin kuivõrd "raske" on ikkagi parkimismanööver, kuna autod vahetusid nina ees. 

Tuli mingi kastikas (amarok?), paralleelparkimine oli liiga raske, keeras nina sisse ja lõikas üle äärekivi kõnniteele (koera jalutav naisterahvas võttis ennast sisuliselt murule, et ära mahtuda), aga suutis ennast sinna kuidagi ära paigutada, isegi joonte vahele. Ukerdamist oli, aga üldises plaanis oleks klassikaline küljeboksi parkimise manööver siiski vähem vaevaga nõudnud. Selle kastika ja ja minu masina vahele jäi nüüd üks koht.

Tuleb siis pisikene golf, pargib ennast kuidagimoodi ära, poolviltu, vasak tagumine nurk väljas, aga väike auto õnneks ei sega kedagi.

Läheb peagi ära, tuleb peagi teine kolksvaagen. Mingi suurem mahtuniversaali laadne. Vist oli turareg või tourareg või midagi sarnast. Ukerdab ja ukerdab ja ukerdab ja peatub siis lõpuks kuidagi poolviltu, vasak tagumine nurk väljas ja suht lähedal minu masina ninale.

Autojuht on meesterahvas, korjab oma lapse sealt välja, hakkavad minema. Mul tekkis siis sportlik huvi, et vaataks kas ma ikka välja ka mahun keerama, kui tahaks minna. Astun välja, liigun masina ette ja kiikan, et ruumi on, pole probleemi. Siis aga avastan et see kõndiv keskeakriis pole kaugemale saanud kui minu masina kõrval, vahib mind suurte silmadega ja järgneb dialoog:
Tema: [Haukuvalt ja ülimalt ülbe olemisega] On mingi probleem vääääää
(mõtlen, et oot oot, mingi kahtlane koer siin, hauguks ka natukene)
Mina: Ma kontrollin kui viltu sa ennast parkisid, rahune maha.
Tema: [Haukuvalt ja katsub ennast puhevile ajada]  Mis see häirib sind vääääää
(liigun oma auto ukse poole tagasi, panen käe ukselingile)
Mina: Ei häiri, kui mööda pääseb
Tema: [puhevile ajades] Eriline lollakas.
(mina tahtsin siis ta käest korraks uurida, et kuidas küll tema teab et mina eriline olen, aga teda vaadates meenutas ta mulle kunagi telekas jooksnud telesarjast 'Kälimehed', Peeter Oja poolt mängitud tegelaskuju, kes oli keskeealine, loll ja tibakene pe*sekukkunud ärimees, kes ise arvab et on ülim tegija. Ja selle tegelaskuju ja tolle ahvi võrdlus tegi mulle niiii nalja, et ma tundsin, et ma suudan vaevu-vaevu irvet maha suruda.)
Mina: [kergelt irvitades] Tubli oled!
(istusin autosse, tõmbasin ukse kinni ja suutsin suurivaevu naerupahvakut alla suruda, sest see kõik oli niivõrd naljakas, kuidas sellise imeliku asja peale minnakse idiootlikult närvi)

Asusin oma töömaile jälle uurima läpakast.
Ilmselgelt käis tüübile midagi hirmus närvidele, sest liikus vaikselt edasi, vahtis tagasi ja mõtles või arultes midagi oma lapsega, liikus vaikselt edasi ja vahtis ikka uuesti tagasi (peeglist oli see kõik väga hästi jälgitav).

Mingil hetkel tulid tagasi, täpset hetke ei pannud tähele, keskendusin oma "huvitavatele" emailidele, aga ühel hetkel käivitati esimene auto, asuti tagurdama ja aeti see masin ikka niiii lähedale kui vähegi võimalik (enne ukerdades nii lähedale ei ronitud), tema peeglist jäi mulje, et midagi möliseti seal masinas ja ilmselt siis "Tehti tagasi", võibolla vehiti isegi sõrmedega, ei tea. Ja siis anti kiiresti talda, sest ilmselgelt oli ju niiii kiire et tuleb ruttu kummi vilistada, aga mitte nii kiire et ei oleks veel aega minusugusele "erilisele lollakale" niiöelda "tagasi teha" või "õpetada". Kindlasti tehti kuskile feisbuuki ka postitus, kuidas mingi "eriline lollakas" tuli temasuguse ässaga mölisema, et ta ei oska parkida Big Grin

Mina sain muidugi jälle natukene irvitada, et kui si*t see elu ikka peab olema, et hommikul kell üheksa mingi suvalise "tahan veenduda, et ma su tobedad masinat ära ei mõlgi" peale ennast siniseks vihastada ja siis "asuda veel tagasi tegema", sest oli ikka "eriline lollakas". Võibolla oleks võinud talle soovitada rahusteid, sest liikluses on kõvasti rohkem ärritavaid faktoreid kui mina  Cool

Muideks, viis minti hiljem tuli sinnasamasse auku ennast küljeboksi parkima üks bemari, mis ka kohe kuidagi ei suutnud sinna sirgelt saada, ukerdas ja ukerdas ja lõpptulemus oli ikka nii et vasak tagumine nurk (parkimine parempoolses servas), julmalt väljas. Kolm masinat järjest poole tunni jooksul ühtemoodi võimatult viltu pargitud (mul endal pole tõesti kunagi õnnestunud vasakut taganurka välja jätta, kui külgboksi parkida. Vasakut esinurka aga küll), tähendab siis kolme saamatut juhti ühes kohas.
Või on viga ikkagi selles 'saksa rauas', millega manööverdamine on nii raske, et kui see ületamatu ülesanne lõpuks tehtud on, siis on ka tunne nagu oleks mõne spordivõistluse võitnud. Ja kui siis keegi seab kahtluse alla selle suure jõupingutuse tulemuslikkuse siis läheb midagi kuskil lühisesse Big Grin
Ära sõites avastasin, et selle kastika ees oli üks auto veel ja siis umbes 10 täiesti vaba kohta. Kui see parkimine ikka nii keeruline manööver on, siis ei pea ennast ju kõige kitsamasse auku pakkima.

Ühesõnaga, lõbus algus tööpäevale oli garanteeritud.

PS: Ma ise olin seal konnasööjate maal tehtud asjaga, võibolla see tekitas ka ahvis trotsi, sest tõesti see tegelane meenutas mulle kõndivat keskeakriisi, arvestades et tema masin oli selline kulunud olemisega "vana preemium". Oleks ma Dacia roolis olnud, oleks see tüüp ilmselt südari saanud või iseenesest süttinud suurest puhevile minekust Big Grin

PPS: Seda kirjutades tuli mitu korda irve näole, meenutades seda tegelast ja ammust telekast tulnud seriaali, kuna tüübi olemus ja käitumismaneerid kattusid nii täpselt Big Grin
Vasta

(15-10-2021, 00:16 AM)Andy00 Kirjutas:  Mitte päris mõistusevastane manööver, aga iseloomustab ilusasti isikuid, kes arvatavasti liikluses lollusi teevad................................

Ehk siis Tallinna linn ei väsi ikka üllatamast. Olin pargitud Mustamäel regionaalhaigla juures, paralleelne teega parkimine, paremal pool tee servas. Ees oli 2 vaba kohta. Tegelesin läpakas töötegemisega ja võimalusel jälgisin kuivõrd "raske" on ikkagi parkimismanööver, kuna autod vahetusid nina ees. 
.....................................

PS: Ma ise olin seal konnasööjate maal tehtud asjaga, võibolla see tekitas ka ahvis trotsi, sest tõesti see tegelane meenutas mulle kõndivat keskeakriisi, arvestades et tema masin oli selline kulunud olemisega "vana preemium". Oleks ma Dacia roolis olnud, oleks see tüüp ilmselt südari saanud või iseenesest süttinud suurest puhevile minekust Big Grin



Küljendamine on selle ürituse nimi. Ja tundub, et üks raskemini sooritatavaid manöövreid üle maailma.  Mulle meeldib ka vaadata  neid ponnistusi mis saadavad parkijaid kui üritatakse mingit Golfi suurust "peekaaweed" küljetaskusse mahutada ja lõpuks loobutakse ning minnakse uut parkimiskohta otsima. Siis lähed ja lükkad universaalkerega A6, konks ka veel taga, auku ja oh üllatust, ruumi jäi veel ülegi.

Kusjuures ääremärkusena: Kaasaegses autokoolis õpetatakse seda küljendamist päris põhjalikult.  On au olnud olla paaris autos kus roolis student ja saavad küljendamisega väga edukalt hakkama.
Sama võib väita suurlinnade kohta. Mida suurem ja kitsam linn seda paremini oskavad parkida.



Ja nüüd konnasööjate maal tehtud asjast. Mitte ainult selle maa toodang ei ärrita kaasliiklejaid. Škoda on ka mõne jaoks nagu sõimusõna.
Sai siin paar päeva Fabiaga ringi sõidetud. No anna jumal kannatust. Vaatad neid põdejaid ja nutt tuleb peale. 
Käisime sõbraga keskeestis ja tagasi tulles Tartu vahel sõber ütles, et sa pead taha klaasi peale panema sildi, et mul on ka kodus paar audit ja bemari ehk siis püsivad rivis.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Nojah, 99% sõidavad nende autolaadsete toodetega "pühapäevajuhid", kes on võimelised lauges kurvis pidurit tampima, sest kiirus hakkas ohtlikult lubatule lähenema või siis tüüpiline olukord on, et rohelise tulega ei juleta liikuma hakata, sest kõrvalrada seisab (kuna neil on punane) jne. Otseselt probleemi pole, kõik me oleme algajad olnud, aga lihtsalt enda elu on lihtsam, kui seal taga tõmblemise asemel horisondile täpiks kaduda. Usun, et ka neil on tegelt stressivabam, kui keegi peeglites ei luura.

Võib küll vaielda, kas selline automargi põhine "profileerimine" on õige ja vajalik, aga paraku see töötab. Sama asi ka teistpidi, kui peeglisse ilmub näiteks Porsche või BMW, siis on üsna varsti möödasõitu oodata, kui Škoda või Peugeot, siis võib ta rahus ära unustada, tiksub seal 10m kaugusel järgmised 50km ning kogub julgust Smile
Vasta

(15-10-2021, 12:20 PM)Jesper Kirjutas:  Võib küll vaielda, kas selline automargi põhine "profileerimine" on õige ja vajalik, aga paraku see töötab. Sama asi ka teistpidi, kui peeglisse ilmub näiteks Porsche või BMW, siis on üsna varsti möödasõitu oodata, kui Škoda või Peugeot, siis võib ta rahus ära unustada, tiksub seal 10m kaugusel järgmised 50km ning kogub julgust Smile

Siinkohal võtaks vaielda. Viimasest ajas meenub korduvalt episoode, kus just Škoda roolis keskealised mehed teevad hullumeelset sõitu (15 reastumist Järvevanal Tondilt ülemisteni näiteks), justkui tõestamaks, et ka nemad on veel mehed. Sellist pereautode piinamist kibestunud pereisade poolt on päris kurb vaadata.
Vasta

(15-10-2021, 14:51 PM)zazik Kirjutas:  
(15-10-2021, 12:20 PM)Jesper Kirjutas:  Võib küll vaielda, kas selline automargi põhine "profileerimine" on õige ja vajalik, aga paraku see töötab. Sama asi ka teistpidi, kui peeglisse ilmub näiteks Porsche või BMW, siis on üsna varsti möödasõitu oodata, kui Škoda või Peugeot, siis võib ta rahus ära unustada, tiksub seal 10m kaugusel järgmised 50km ning kogub julgust Smile

Siinkohal võtaks vaielda. Viimasest ajas meenub korduvalt episoode, kus just Škoda roolis keskealised mehed teevad hullumeelset sõitu (15 reastumist Järvevanal Tondilt ülemisteni näiteks), justkui tõestamaks, et ka nemad on veel mehed. Sellist pereautode piinamist kibestunud pereisade poolt on päris kurb vaadata.
Mul ka pigem sedapidised tähelepanekud, et bmw mehed on osaliselt s(k)oodade peale üle kolinud. Need just mingid uuemad soodad a la octavia.

Pähkliajude hirm
Vasta

Nojah, mind isiklikult kiirustajad ja aeglaselt sõitjad ei häiri, sest veidi aja pärast on meie teed lahku läinud ja ma ei pea nende pärast enam muretsema. Keeruline on nendega, kes justkui ei oska midagi teha, mida keegi ees ei tee - rohelisega stardivad siis, kui teised liikuma hakkavad, maanteel sõidavad sabas, aga mööda ei lähe, tühjas parklas pargivad kõrvale jne. Näiteks eelmine nv sõitsin mööda Piibe maanteed linna poole ja Järva-Jaani 40 alas imes mingi Škoda "maastur" end sumpasse kinni ja jäigi sinna tiksuma. Möödumiseks sai julguse kokku alles Aegviidu 60 alas. Piibe maantee ei ole just ka mingi rämeda liikluskoormusega trass...
Vasta

(16-10-2021, 19:54 PM)Jesper Kirjutas:  ... imes mingi Škoda "maastur" end sumpasse kinni ja jäigi sinna tiksuma. ...
Kui selline olukord üle viskab (nagu igal normaalsel heteromehel peabki tegema), siis olen märganud, et sageli aitab pikivahet reguleerida oma tuuleklaasi põhjalikum pesu.

Teema kasvatamiseks: tundub, nagu oleks järjest rohkem hakanud tekkima 10000 kollase vilkuva tulega autosid, millel need tuled põlevad igasugu põhjuseta. Eks valgusdioodid lähe järjest odavamaks...
Vasta

Ma ei viitsi enam sellistega jageleda, pärast läheb närvi ja paneb veel äkkmöödasõidul lepikusse. Anoh ise sellistest mööda sõites üritan võimalusel täpiks ära kaduda, et neil ei tekiks mõtet sappa tilpnema jääda, ilmselt see võib paista tarbetu tõmblemisena, aga minuarust on nii kõigil lihtsam.
Vasta

(15-10-2021, 15:05 PM)ounou Kirjutas:  
(15-10-2021, 14:51 PM)zazik Kirjutas:  
(15-10-2021, 12:20 PM)Jesper Kirjutas:  Võib küll vaielda, kas selline automargi põhine "profileerimine" on õige ja vajalik, aga paraku see töötab. Sama asi ka teistpidi, kui peeglisse ilmub näiteks Porsche või BMW, siis on üsna varsti möödasõitu oodata, kui Škoda või Peugeot, siis võib ta rahus ära unustada, tiksub seal 10m kaugusel järgmised 50km ning kogub julgust Smile

Siinkohal võtaks vaielda. Viimasest ajas meenub korduvalt episoode, kus just Škoda roolis keskealised mehed teevad hullumeelset sõitu (15 reastumist Järvevanal Tondilt ülemisteni näiteks), justkui tõestamaks, et ka nemad on veel mehed. Sellist pereautode piinamist kibestunud pereisade poolt on päris kurb vaadata.
Mul ka pigem sedapidised tähelepanekud, et bmw mehed on osaliselt s(k)oodade peale üle kolinud. Need just mingid uuemad soodad a la octavia.
Ühineks, nende Skodadega viimasel ajal tõesti kummaline fenomen. Meie klubis tehti keerulised logistilised vangerdused ja pean oma krusa roolis tihti pikki linnasõidu päevi tegema. Täiesti üllatav avastus oli, et on tekkinud mingi kummaline octavia-superbi-kodiaqi punt kes linnaliikluses debiilseid lükkeid korraldavad. Tihti roolis hallineva vuntsiga pereisad kes vaevalise 1,4 mootoriga üritavad kõva sõitu teha. Ei tea, kas tõesti siis pensionifondi rahade eest kaua oodatud uuem auto, mille roolis keskeakriisi välja elada....
Vasta

Vanas eas hakkab vist nägemine trikke tegema... Kas tõesti on iga "lamava miilitsa", ehk teekünnise juurde "STOP" märk tekkinud? Kui see asub kiirusepiirangu alas on see siis 30 või 50km/h, siis oletan, et sellest kannatab ka lubatud kiirusel (ok, kannatab ka pisut aeglasemalt) üle sõita, reeglina see nii ka on, vähemalt minu kasutada olevata liikuritega. Aga miskipärast jääb osa liiklejatest künnise ees seisma, või ületab selle minimaalse võimaliku kiirusega, eriti õrnad tunduvad olema uued maasturikujulised sõidukid.


Vasta

(17-10-2021, 10:36 AM)hulgus Kirjutas:  Vanas eas hakkab vist nägemine trikke tegema... Kas tõesti on iga "lamava miilitsa", ehk teekünnise juurde "STOP" märk tekkinud? Kui see asub kiirusepiirangu alas on see siis 30 või 50km/h, siis oletan, et sellest kannatab ka lubatud kiirusel (ok, kannatab ka pisut aeglasemalt) üle sõita, reeglina see nii ka on, vähemalt minu kasutada olevata liikuritega. Aga miskipärast jääb osa liiklejatest künnise ees seisma, või ületab selle minimaalse võimaliku kiirusega, eriti õrnad tunduvad olema uued maasturikujulised sõidukid.

75 olla viimane piir millega kannatab neid politseinike võtta. 80 pealt pidi juba õlipunni alt ära rebima ütles üks meitekandi kuli kui bemarit treila peale tõmmati.

Aga "politsieniku haual" ja "politseinku haual" on vahe ka.  Tundub, et mingit standartit siin ei eksisteeri. Valatakse hunnik asfalti maha ja iga mees kujundab sellest kääpa nagu oskab. Pealesõidu nurgad on jumala suvalised ja asfaldikihi paksus ka nagu parajasti trehvab. 
Meie suurlinna, kus on isegi valgusfoor, tehti ka kaks hauda tee peale. 
Üks on saanud päris normaalne ja on täiesti arvestatav kiirusepiiraja. Parajalt lauge peale ja mahasõit aga teine ei ole mitte kiiruse piiraja vaid liikluse takistaja. Pealesõit on nii järsk, et pead tõesti hoolikalt kiirust valima, et mitte jamasse sattuda. 

Esimest korda kui ma seda takistust läbisin siis oli mul suur jama. Panin sinna künnisesse sisse nagu tavaliselt. Koormaks oli kallis abikaasa koos sõbrannadega keda viisin mingile sünnipäevale. Veel oli tort ja hulga lilli. Kui peale seda künniseületust hakati torti mööda autot püüdma siis sain aru, et olen suures jamas.
Oma vana audirondiga ei saagi sealt normaalselt üle, et kraapsu ei käiks. Eks ta ole vähe madalam ka kui standart ette näeb.

Ja kui oled selliseid suvalisi künniseid võõras kohas ületamas siis tõesti võtad hoo maksimaalselt alla igaks juhuks. Ning siis saad kohaliku Sassi käest motiveeriva signaali või tuledevilgutuse. 

Ja veel sellest maasturikujulisest sõidukist. Need on lühikese teljevahega  ning veel pehmeks sõitmata ja nende kääbaste peale sõitmisel viskavad päris korralikult. Mul ka üks selline omal ja need künnised on temale tunduvalt järsemad ületada kui pika kerega tavalisele sõiduautole.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Sõbralikus naaberriigis, mis meist põhjapool ja omab tohutul hulgal neid "lamajaid", õnnestus Transporteri esivedrustus purustada liigse kiirusega. Lubatud kiirus oli 40 ja seda ma ei ületanud. Olen alati olnud seisukohal, et kui autol on vedrustus, siis peab see tööd tegema, aga nüüd avastasin, et ka pidurid pole nalja pärast lisatud. Eks õppimine-arenemine käibki läbi rahakoti, sedapuhku läbi enda oma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 40 külali(st)ne