(14-10-2021, 09:25 AM)Walter Kirjutas: Probleemid algavad sellest et maakera on ülerahvastatud aga õnneks sellega vaikselt ka tegeletakse (sõjad, pandeemiad jne.).
See on selge, et meil on asju kindel hulk ja mida rohkemate vahel see ära jagada seda vähem igaüks saab ning sellest tekivad ka tülid.
Õnnetuseks praegused sõjad saastamise vastu ei tööta sest surevad need inimesed kes ei saasta ega tarbi miskeid ressursse.
Meie ühisel pallil on üsna ükskõik kas Süürlased, Aafriklased või Afgaanid üksteist tapavad või elavad nad edasi.
Sealkandis kipub olema soe kliima ja pole neil ka igaühel kahte autot millega ressursse tarbida.
Küll aga kavaldame me nad üle ja tarbime ära nende maavarad ning tassime oma saasta sinna jalust ära.
Hoopis teine lugu oleks, kui nad ära lepiks ja suunaks oma jõupingutused sellele, et omada ka kahte autot.
Siis tuleb suurem sõda, kuna supp lahjeneb niipalju, et kõigil on kõht tühi.
Kui me aga tahame reaalselt maailma päästa peaks loobuma tarbimisühiskonna mudelist ja oleks juba hästi.
Enda ligidalt alustada, siis näiteks RMK loobub masinate vanuse nõudest, kuid hakkab teostama kontrolli et metsas olev masin ei lekiks ja ei eritaks nähtavat suitsu.
Põllumajanduses aga saab talumees näiteks toetust et osta oma suitsevale ja lekkivale Belarusile kaasaegne toitesüsteem ja hüdraulika mis ei leki.
Autotootjad aga hakkaks tootma kestvat autot ja eriti tarbesõidukeid.
Meil sõpruskonnas oli kunagi sellest pikemalt juttu ja lõpuks koorus välja nägemus milline see olema peaks.
Kere kandeosa oleks roostevaba ja välispaneelid plastikust ning kergelt vahetatavad et saab lihtsalt asendada kui kuhugi vastu puutub.
Kui aga moest läheb saab osta uued papid ja need külge keerata.
Masin ise oleks taga või neliveoline pikimootoriga ja neid saab kombineerida midagi ümber ehitamata, ehk kui tahad nelikut lisad esisilla ja keerad käigukastile vahekasti külge.
Tahad suuremat mootorit, siis on perekond mootoreid, mis sobivad olemasoleva asemele nagu BMW autod olid kuni viimase ajani ning miks mitte ka komplekt elektriajamist?
Tootjatele oleks aga nõue, et toodetav sõiduk peab kestma vähemalt pool miljonit kilomeetrit ainult kuluosade vahetusega ja kui ikaldub tehakse see korda.
Olmeasjad aga oleks vajadusel remonditavad et näiteks telefoni laadija pole kokku liimitud vaid käib kruviga lahti et vahetada ära katkenud juhe.
Elektrit aga oleme me sunnitud siiski ise tootma, kuna idanaabriga suhted on nagu on ja kõrval pole ka mingeid energia ülejääke näha.
Põleva kivi põletamisest loobumist toetan kahe käega aga enne olgu alternatiiv ka olemas.
Kes on Ida-virumaal käinud, siis seal on kõik vajalik olemas et ehitada sinna tuumajaam ja siis loobuda põlevkivienergeetikast.
Meie elektrivõrk on ka ehitatud arvestusega, et elekter saab sealt alguse mitte Võrtsjärve äärest ja Aegna saarelt.
Praegune suhtumine, et toetame Hiinast päikesepaneelide ostmist ja oleme rohelised ei taha kuidagi maapalli puhtamaks muuta juba meie laiuskraadi pärast...