Radikas seest umbes
#1

Siin igasugu tarkpead koos...Nimelt, alumiinium kärjega kaasaegne masina radikas on mingit veidrat pruuni või punakat jama täis. On igasugu ainetega hetkel paar nädalat veega töötanud.Läks paremaks küll aga ikka on natuke puudu. Läheb õhtupoole keema kätte ära ikkagi. Punane jahutusvedelik on sees olnud,kuigi jah nüüd takka järgi on selgeks saanud et seda pole väga vahetatud. Ja sellest jamast on mootorisse ja radikasse tekkinud mingi veider kivi,kui nii öelda. Silikatsiit vist kui täpsem olla. Kas keegi on sarnase jamaga kokku puutunud,on mingi keemia mis selle ära lahustab või tuleb uus radikas ikkagi panna. Nüüd muidugi tuleb veel välja et autopoodides müüdav tünnist pumbatud vedelik ei kõlbagi rasketehnikasse. Selleks on eraldi kraam ja muidugi poole kallim. Sellest polegi lugu, kui ainult töötaks. Ja nagu ikka on kaasaegsemad radikad võrreldes vanadega ju poole väiksemad,ilmselt siis ka poole võimekamad kui nad töötavad nagu peab. Hind on ka muidugi nelja nulliga...
 Parimat!
Vasta
#2

Kas äädikaga on proovitud?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#3

Õunamahla hooaeg hetkel.
Vasta
#4

(15-10-2021, 08:31 AM)uko Kirjutas:  ...
Nimelt, alumiinium kärjega kaasaegne masina radikas on mingit veidrat pruuni või punakat jama täis.
...

Kõlab, nagu lekkepeataja jäägid. Vahetamata jahutusvedelik ei peaks esimese kümne aasta jooksul olulisi esktsesse põhjsutama ja pakljudel autodel "juhtub" selle aja peale midagi, mille tõttu jahutusvedelik (vähemalt osaliselt) vahetub.

Õunamahlale on paremat kasutust, kui radikasse valamine. Kuigi üks hapu pooltoores õun üsna happelist ollust eritab küll surve alla sattudes.

Proovi vaheldumisi happelise ja aluselise pesuga. Aga olev valmis, et pesemise tulemusena avaldub algne lekkepeataja sissepanemise tinginud probleem mõnes kallis või keeruka ligipääsuga wirblis.

Isiklik kogemus ütleb, et pese palju pesed, lõpuks ostad ikka uue(-ma) radika.

Miks ei kõlba liitriga ostetav jahutusvedelik?
Vasta
#5

Kaasaegse Al radikaga on vist kellad kui oksiidikihi paksus juba selline on et augud umbes, toruseinad on imeõhukesed ja alumiinium oksiidil on hämmastavalt palju jõudu paisudes. Töökindlam on kindlasti vahetada. Kui radikas maksab 4 kohalise summa võiks uurida kärje ostmist ja paakide pealesättimist või valmistamist. Olen mõned radikad teinud tehnikale kus uue radika saabumine tähendaks nädalaid või kuid ootamist aga iga seisev päev on kulu mida masina omanik ega kliendid ei soovi.
Vasta
#6

(15-10-2021, 09:21 AM)v6sa Kirjutas:  Õunamahlale on paremat kasutust, kui radikasse valamine. Kuigi üks hapu pooltoores õun üsna happelist ollust eritab küll surve alla sattudes.
On, kuid näiteks vaskradika lõi seest punaseks. Alumiiniumiga peaks ka kenasti toimetama. Kui aga mingid möksid radikasse kallatud, siis pole tulemus teada. Proovida tasub ikka. Uue, või teise radika järgi saab alati poodi joosta.
Vasta
#7

Nagu radikate pesu teemade puhul ikka tuleb ka siin teemas kindlasti paar soovitust teha pesu aluselise lahusega. Ainus mida hüdroksiidid seal radikas aga teevad on kõige parem ehk visuaalselt jälgida: https://youtu.be/N4yUDu8kCo8?t=88

Kui on kasutatud lekkepeatajat ning see on radika ummistanud, siis ei oska paraku öelda millega seda lahustada, kuna ei tea selle keemilist koostist, kuid kindlasti ei ole see aluseline lahus.
Muidu üks 300ml 30% äädikat ning mootor töötemperatuurile ca 30 min'ks lahustaks klassikalised katlakivi ja oksiidi ladestused. Eeldades muidugi, et kärjest kuidagi vedelik läbi käib. Kui mingi kanal täitsa umbes on, siis ei tee selle aja jooksul muidugi suht midagi.
Vasta
#8

Kui võimalik radikat lahti võtta siis võiks proovida ka peene vardaga neid kanaleid mehaaniliselt läbi torkida.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#9

(15-10-2021, 10:54 AM)qwerty009 Kirjutas:  Nagu radikate pesu teemade puhul ikka tuleb ka siin teemas kindlasti paar soovitust teha pesu aluselise lahusega. Ainus mida hüdroksiidid seal radikas aga teevad on kõige parem ehk visuaalselt jälgida: https://youtu.be/N4yUDu8kCo8?t=88
...
Siin ikka mängib rolli ka lahuse kontsentratsioon ning see, et kui tugeva aluse või happega on tegu. Viimaseid silmas pidades, siis videos toodud KOH lahusega samaväärselt edukalt oksüdeerib alumiiniumi ka HCl lahus, nii et sisuliselt teevad kanged aluselised ja happelised lahused üht ja sama, oksüdeerivad alumiiniumi: https://www.youtube.com/watch?v=8KldBasp3Rw

Vasta
#10

Teemas on mitu viidet äädikale - miks see ja mitte sidrunhape, mis teeb ju sama töö, aga ei haise ning on väidetavalt kummi-plasti suunal neutraalsem?
ma olen nii äädikat kui sidrunhapet mõlemat paarile-kolmele jahutussüsteemile näidanud. Lekkima on hakanud üks (soendus-)radikas ja seda äädikaga. Kes äädikaga praktikas siseruumis (garaažis) lödistanud on, seda ilmselt ei fänna.

Otsing sõnaga "katlakivi" annab ka muude olluste tõrjeks soovitusi:
https://forum.automoto.ee/search.php?action=results&sid=b6fcdef2d291998517b06c1cd2defc62&sortby=lastpost&order=desc

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#11

(15-10-2021, 11:19 AM)13piisab Kirjutas:   mitu viidet äädikale - miks see ja mitte sidrunhape

Ilmselt seepärast, et äädikas oli igas köögikapis 60ndatel ja on ka tänapäeval. Vanakoolimeestele on sidrunhape natuke võõras teema, pigem tuleb piimavadak teise valikuna meelde.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

Parandasin kirjavea pealkirjas.
Tundub kahtlane, et praeguse ilmaga diisel keema läheb, kui radikast ikka miskit läbi käib. Kui igast möginaid on juba proovitud, ehk proovid vähe teistsuguseid lahendusi:
* Survesta jahutussüsteem. Süsteem peab olema hermeetiline ja radikakork peaks laskma surve välja umbes 0,7-0,9 bar-i surve pealt. Osadel korkidel on see number isegi peal kirjas.
* Kontrolli kas veepump töötab normaalselt. Ilma radikakorgita kuuma masinat käivitades peaks vett välja ajama eeldusel, et vesi on piisavalt kuum ja termostaat avanenud. Eriti rohkesti võiks vett välja ajada, kui radikas umbes. Kui vett vastu taevast ei lenda, siis mingit liikumist peaks korgi avast näha olema ikka.
* Leia mõni termokaamera omanik ja tee radikast pilt, kui mootor on veidi tööd teinud ja radikas kuum. Tänapäeval on sellised kaamerad isegi osades telefonides (CAT, Blackview..). Pildilt näed kenasti ära, kus on külmem, sealt ei käi niipalju vett läbi.
* Osadel kaasaegsetel masinatel on vaja jahutussüsteemi korralikuks täitmiseks see eelnevalt vaakumisse tõmmata. Ilma ei saa õhumulle kätte ning tulemuseks võib olla puudulik jahutus. Kas sinu masin ka seda vajab, pead ise välja mõtlema.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#13

see aine pesuks: https://www.stokker.ee/katlakivi-eemalda...2119147457
selle masinaga: https://www.stokker.ee/katlakivi-eemalda...-634851781
lõpuks selle aine vesilahusega sama masinaga läbi pesta: https://www.stokker.ee/neutraliseerimisp...-634851743

Olen saanud täielikult ummistunud ja paakunud alumiinium ja vaskradikad täielikult puhtaks seest. Pumba eripära, et pumpab mõlemas suunas, saad ise tsükli panna kuhu poole ja kui kaua survet annab. paar tundi tsüklit tehes on asi korras. Tööetapp selline, et süsteem kuivaks lasta, masin vahele panna suvalisse kohta ahelas, nii et suur ring oleks avatud (termostaadi võiks eemaldada) ja täita masin vedelikuga, panna tööle ja kui süsteemist vedelik läbi käib, siis hoida masin alati vedelikku täis. Lased tsükli lõpuni, lased happe välja ja seejärel lased ssama masinaga neutralisaatoriga asja läbi ja korras, süsteem nagu uus.

Auto peal pole seda küll teinud, olen tööstuslike ahjude peal teinud, aga soovituse seda ainet kasutada sain just mehelt, kes autoradikaid peseb sellega.
Vasta
#14

No see viimane rottenbergi asi tundub huvitav,kui veel kogemus ka olemas ja tulemus oli positiivne.
Masin on 20 tuhat tundi käinud,veepump käis eelmine aasta vist maha ja laagrite vahetus oli. Käis mul terve päeva äädika veega kah,mitte midagi ei teinud. Käis tervelt kaks nädalat ilma termostaadita ka et asi koguaeg ringi uhaks. Aga ilma läheb samuti keema,nüüd termostaat sees .Avaneb kusagil 76 kraadi juures,vesi käib ringi. Veepump on vanakool ,malmist tiivikuga,käis veel korra lahti, pressisin tiivikut 1mm lkorpusele lähemale. Et äkki oli liiga suur vahe seal,ei muutunud midagi. Lekke peatajat pole mina kasutanud ja suvel 30 kraadise kuumaga töötas veel. Süvenes paar kuud tagasi. Kuna on alumin radikas keevitatud vannidega, ei saa lahti võtta. Või tähendab saab aga pärast ei saa pidama. Sellist alu kärge Monaco grupp ei vaheta,teevad uue messingist aga see võtab aega ja on uuest Runso käest ostetavast radikas paarsada euri kallimgi. Nii et pole mõtet. 
Aga seda rottenbergeri asja panen siis küll sisse ja lasen nädala töötada. Näis mis saab.
Vasta
#15

Matemaatikas on nii, et täpseima vastuse saab siis kui on avaldatud kõik lähteandmed.

Hetkel jääb arusaamatuks mis masinast on üldse jutt? 
Kui originaal osa jääb kalliks siis kas oled nõus paigaldama "ajutiselt" mõne muu masina radika? 

Kui palju seal mänguruumi on? 
Offroadi ja romuralli mehed paigaldavad neid kasvõi auto katusele.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#16

(16-10-2021, 16:01 PM)uko Kirjutas:  . Kuna on alumin radikas keevitatud vannidega, ei saa lahti võtta. Või tähendab saab aga pärast ei saa pidama. Sellist alu kärge Monaco grupp ei vaheta,teevad uue messingist aga see võtab aega ja on uuest Runso käest ostetavast radikas paarsada euri kallimgi. Nii et pole mõtet. 
Aga seda rottenbergeri asja panen siis küll sisse ja lasen nädala töötada. Näis mis saab.
Kui on keevitatud siis saab lahti ja kokku tagasi ja kui vähegi seinapaksust alles on jääb ka pidama. Tiba teine lugu on joodetud vannidega hiina alumiiniumradikatega paar korda on selline ette tulnud ja neid on raske keevitada kuid on trikke kuidas ka need pidama saab aga õnnestumis % on väiksem. Varem lakiauto müüs mõõdujärgi kärgi, neid enam Tartus pole aga Eesti on väike saab kui vaja ka kärje. Kui tõsine häda käes saab osta pressitud plaatkaussidega radika sobivas mõõdus ja otsad sobivate vastu vahtada. Odav see muidugi pole aga odavam ikka kui mootorit remontida.
Vasta
#17

Lugesin siit teemast välja, et masin käis veega.   Alumiinium radiaatori korral kõige suurem kuritegu mis üldse saab olla. Üle 70 kraadi jahutusvee temperatuuri korral hakkab katlakivi ladestuma ja huvitaval kombel teeb ta seda just radiaatoris ning millegi pärast meeldib talle eriti  aumiinium.
Alumiinium radikas on odavam kuid alumiinium ei ole nii hea soojusjuht kui vask. Kui nüüd sinna toru seinale veel midagi ladestada ka siis saamegi tulemuseks mittejahutava radika.

Olen pidanud kunagi ühe soojendusradika nii tuksi keeranud. Nädal aega veega ja kaputt. Talvel oli tunda, et pole see mis peab.

Teiseks võib viga olla erinevate jahutusvedelike kasutamises üheaegselt. Kui on kasutusel, ja tõenäoliselt on, silikaatide baasil jahutusvedelik siis ei tohi sinna juurde valade seda kõige tavalisemat alkoholi baasil tehtud jahutusvedeliku. Koos silikaadiga hakkab see moodustama klimpe ja saame olluse nagu vanaema keedetud kissell. 

On olemas kolm põhilist jahutusvedeliku tüüpi. IAT, OAT ja HOAT.  Tasuks uurida kasvõi populaarteadusliku huvi rahuldamise eesmärgil kuidas nad töötavad.

Mina igatahes kaldun arvama, et siin on esiteks üks viga liiga pikk jahutusvedeliku kasutusvälp ja teiseks on läinud segamini kunagi erinevad margid.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#18

Te vist ei loe üldse mida ma kokku kirjutasin. Nii..Veega käib hetkel sellepärast et pesuaine on sees,mis ma siis tegema pean? See rothenbergeri vedelik käib ka justkui veega ...Tegu on JCB ekskavaatoriga, vana masin mis mul oli oli messingist suure radikaga,see veidi uuem .Ja sellel juba kaasaegne väike radikas,õli jahutus käib kõrvale. Selline blokk on kokku pandud, Veel uuematel.on juba interguuler kah selles pakis.No mida uuemaks seda hullemaks asi läheb. Aga teema selles,et tahaks lihtsalt sportlikust huvist teada ja proovida kas on võimalik see asi puhtaks saada. Uus on muidugi lihtne osta,ja võimalik et tulebki osta. Naguinii juba öeldakse et mida lolli ma mängin. Aga see on minu masin ja las ma mängin kui närvi veel on. Selle lahti lõikamise ja kokku keevitamisega sai ka veidi uuritud.On mees kes on seda teinud ja sellest ka see asi et ei ole mõtet seda teha. Tegu ei ole hiina radikaga vaid ilmselt brittide juures tehtud asjaga.
Vasta
#19

Loen mis ma loen, enam jutust aru ei saa.
Palun tee radikast pilti ja pane mõõdupuu ka juurde.

Mulle meeldib igasugu sodi kokku koguda ja eriti hea tunne tekib siis kui saaks kellegile midagi asja ette ära anda.

Igasugu sõiduauto radikaid vedeleb garaasides 3-4 tükki.

Varem on õnnestunud kia rio'le paigaldada audi radikas.

Ehk joppab sinul ka ning mõni kaasfoorumlane leiab midagi ligilähedast sinna asenduseks kuni sa originaalradikat lõigud ja keevitad.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#20

Ah ei nii keeruliseks ei aja asja. Proovib teda veel seest ainega töödelda ja kui ei saa asja tuleb uus osta.
Aga tänud mõtete eest.
Sai targemaks küll.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne