[poolita] Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu
#1

[quote pid='529020' dateline='1636708375']
Mida ekspert arvas: isegi mingite loogiliste tehniliste vigade puhul on raskema õnnetuse ESIMESEKS põhjuseks ikkagi kiirus!
[/quote]

Nojah...kiirus pole kunagi kedagi tapnud vaid ikka seismajäämine on see mis kasti ajab. 

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#2

Igastahes kummalised ixperdid on, kui loevad kiirust õnnetuse põhjuseks. Kiirus ei ole kunagi põhjuseks vaid õnnetuse tagajärgi mõjutavaks teguriks. 
P.S. lennukid lendavad üle helikiiruse ja pole kunagi lennuõnnetuste põhjuseks veel kiirust nimetatud Rolleyes
Vasta
#3

(15-11-2021, 13:31 PM)honkomees Kirjutas:  Igastahes kummalised ixperdid on, kui loevad kiirust õnnetuse põhjuseks. Kiirus ei ole kunagi põhjuseks vaid õnnetuse tagajärgi mõjutavaks teguriks. 
P.S. lennukid lendavad üle helikiiruse ja pole kunagi lennuõnnetuste põhjuseks veel kiirust nimetatud Rolleyes
Noh nii lolli juttu pole Põhja-Läti poolt ammu kuulda olnud.
Tee pealt minema viib ikka kiirus, mille juures auto enam teel ei püsi. Olgu siis mittepüsimise põhjuseks libe rehv, libe tee või libe sohver, aeglasema sõiduga jääks teele.
Või teine näide, täiesti elust enesest. Tondi tänavast vasakpööre Kotka tänavale. Vastutulevad autod jäävad ülesõidu künka taha. Aga! Künka taga on 30 märk. Kui auto tuleb ülesõitu 30km tunnis siis alates sellest hetkest kui masin ilmub nähtavale jääb veel lahedalt aega, et vasakpööre lõpetada. Kui tulija ületab lubatud kiirust ja tuleb ülesõitu 50-60 km/h sest siis on äge "kaalukas", tabab kenasti vasakpööraja kundepoolset tagatiiba.
Mõned head aastad tagasi läks üks surmakutsar ka istuma kui kohus otsustas, et talle peateele ette keeranud taat ei pidanudki ära tabama, et tuledepaar läheneb 70 alas 140-ga.
Vasta
#4

Kiirus ei tapa. Tapab liiga kiire seismajäämine.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#5

(15-11-2021, 23:01 PM)Telc Kirjutas:  ...
Tee pealt minema viib ikka kiirus, mille juures auto enam teel ei püsi. Olgu siis mittepüsimise põhjuseks libe rehv, libe tee või libe sohver, aeglasema sõiduga jääks teele. ...
EI, ise ka kirjutad et PÕHJUSEKS (miskit) LIBE. Teelt on libedaga ära vajunud ka täitsa seisvad sõidukid.
Enda kogemus oli naabri õuest (mäeharjal) esimese käiguga riigiteele välja keerates tahtsin sõita ühele poole mäge (parempööre) aga auto vajus teisele poole mäge, veega kaetud jääle jäid spiraalikujuliselt naastujäljed ... vähene kiirus põhjustas äravajumise???

Tsitaat:näide, täiesti elust enesest.
jah, vabandust, eksisin - sarnastel juhtumitel on tõesti kiirus põhjuseks.
Vasta
#6

(16-11-2021, 08:37 AM)honkomees Kirjutas:  
(15-11-2021, 23:01 PM)Telc Kirjutas:  ...
Tee pealt minema viib ikka kiirus, mille juures auto enam teel ei püsi. Olgu siis mittepüsimise põhjuseks libe rehv, libe tee või libe sohver, aeglasema sõiduga jääks teele. ...
EI, ise ka kirjutad et PÕHJUSEKS (miskit) LIBE. Teelt on libedaga ära vajunud ka täitsa seisvad sõidukid.
Enda kogemus oli naabri õuest (mäeharjal) esimese käiguga riigiteele välja keerates tahtsin sõita ühele poole mäge (parempööre) aga auto vajus teisele poole mäge, veega kaetud jääle jäid spiraalikujuliselt naastujäljed ... vähene kiirus põhjustas äravajumise???

Tsitaat:näide, täiesti elust enesest.
jah, vabandust, eksisin - sarnastel juhtumitel on tõesti kiirus põhjuseks.
Ei ole ju kiirus põhjus! Proovi hetkeks ära unustada "kes jääb süüdi liiklusõnnetuse põhjustamises" küsimus! Kiirus oleks "põhjus" kui sõltumata muudest oludes oleks sama (või suurema) kiirusega tulem alati sama, aga kui võtta "valemist" välja vaskpööraja, siis ei juhtu "mitte midagi" - ehk siis põhjus ei ole kiirus vaid vasakpööraja.
Samamoodi nagu ei põhjusta viimase jala eemaldamine kirpudel kurdistumist  Toungue
PS "Tee pealt minema viib ikka kiirus, mille juures auto enam teel ei püsi." - Selle kiiruse on füüsikud lausa defineerinud - 1. kosmiline kiirus.
Vasta
#7

konkreetselt ja viisaka jutuga emotsiooni ilustamata: liigutan ülalolevad nn rämpspostitajate jutud ning asjalikumate libastumised rämpsule vastamisena siia prügikasti - kel tõesti igav ja tahab lugeda, see paneb nina kinni, kergitab solgipange kaant ja loeb. Mitte ei näe seda jama ülevaatuse-teemast.

edvardi "arvamine" oli isegi prügikasti määriv ja seda ülalt ei leia. H2rra arvamine nendest samadest arvamistest oli aga vähemasti mu meelest (nimetagem seegi arvamiseks) tabav ja kohane - lisan need hoopis pildina.

isiklikult ootan pikisilmi, et ülalt ksf-d Walter, honkomees ja Daff oma energia mõnele päris-projektile või selle olemasolul hoopis selle kajastamisele suunaks: see tooks kahtlemata eesrindliku postitamiste kvantitatiivse vaate kõrvale kvalitatiivse. Või veel parem, kui praegu produtseeritav küsitava kvaliteediga kvantiteet asenduks kvaliteediga. Nagu väljamaa keeles kohati tabavalt öelda tavatsetakse: "less is more". See oleks juba kontseptsioonina tõsisemate vanatehnikahuviliste moodi: pigem vähem, aga paremini.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne