Volvo veokid F/FL-d ja nende hingeelu, elektrist raamitaladeni

Kas kellelgi on aimu, kus võiks asuda käsipiduri tule andur ehk lüliti 2000a FL6-l? Ma kahtlustan, et see jebibki mul püsika PTO pöörete tomimist. Alguses põles armatuuris selle märgutuli heledalt, siis hakkas pendeldama tuhmimalt põlemise vahel ja nüüd põleb ka tuhmilt harva. Süüte sisselülitades põleb ilusti.  

   
Vasta

Siin teemas kunagi ammu läbi käinud volvo on nüüd oma tunnelikarjääri lõpetanud ja uuematele suguvendadele teatepulga üle andnud, seega nüüd on mõttekoht kas sõita sellega kohe vanarauda või tuua eesti tagasi?  Miinus on see et auto pole hetkel arvel, seda viga saab vast parandada. Pluss on see et paberid on muidu tal autoveotranspordina, kandevõime oli mehine ja raskeveoki maksu ei ole... ning suur pluss on tehnika, noo kuramus, viimati käis kunagi kevadel, seisis nüüd kõik see aeg ja täna niisama profülaktika mõttes keerasis massi sisse ja andsin süüdet, esimesest pöördest käis ja võttis õhud üles. Tegin paar kiiremat ringi, lasin kõik käigud peeneks ja panin nüüd ootele masina... Iseenesest tehnikat siit saaks küll...

[Pilt: 0112281335afcaf.jpg]
[Pilt: 0112281327ae1e5.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

aafrikasse vedajad vast annavad rohkem kui vanarauana müües saab.
Vasta

(06-12-2019, 13:01 PM)diesel Kirjutas:  aafrikasse vedajad vast annavad rohkem kui vanarauana müües saab.

Jaa, neid vahendajaid ikka liigub. Ostukuulutusi leiab börsidest ja lõustaraamatust. Isegi lammaritest on kõik romud aafrikasse ära veetud, varuosi seetõttu raske leida. Dokumendid neid ka ei huvita. Usun et kauplemist võib seal 3k euri kandis alustada, üle 2k saab ikka kätte.
Vasta

Esmane registeerimine 1986, eestisse tuli 1992 (Põlva piima piimaveok oli siis)
Kere tüüp sihtotstarbeline, töömaht 6.7l, 180kw. 
Täismass 20 000kg, Reg mass 18 000kg, tühimass 7550kg, kandevõime 10450kg, piduritega haagist võib vedada 18 000kg.


Masin ise asub helsinkis, eks tuleb kunagi eesti ära tuua.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Aa see ka, et vedruvankrid on tuntavalt rohkem hinnas kui õhkvedrustuse pillid. Aga no tunneli masin olnud, sealgi vaevalt et õhkvedrustust väga hinnataks.
Vasta

Sildadest kuni istmeni välja ainult vedrud jah.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(06-12-2019, 13:01 PM)diesel Kirjutas:  aafrikasse vedajad vast annavad rohkem kui vanarauana müües saab.

Väga hea idee oli ksf diesel'il, müüsin helsinkis aafrika poegadele maha, viisin ise kohale ka teise linna otsa ja koos veoga küsisin ca pea 3 kilo ja kaubaks ta läks, sain ka paar päris head otsekontakti kes võtsid kohe paar vana veokat mult veel ära sama hooga. Üldiselt mulle aafrika meestega meeldib äri ajada, asi on lihtne ja konkreetne, kaupled hinna paika ja diil, pole üleliigset mulinat. Soomlase käest midagi ostes või müües võid hulluks minna, sama asi eestis, küll toksitakse rehve ja logistatakse uksi, et siit on kriim ja seal on porine. 


[Pilt: 0112290187aab00.jpg]
[Pilt: 01122901898d89d.jpg]
[Pilt: 0112290183a26f2.jpg]

4.1 jäi kõrguseks, mahtus läbi linna sõitma küll... Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Üks asi mida peab ise jälgima, et arvelt maha võetaks. Juhul kui paberitega masin. Oli isegi ükskord "Kaua võib" saates härra, kellel korralik kindlustuse arve oli tekkinud ammu aafrikasse saadetud veokale. Ja ärimees muidugi seda kinni maksma polnud nõus.
Vasta

Veoka saab ise arvelt maha võtta maanteeametist ilma üleliigse emotsioonita. Pole vaja lammutustõendit ega muud sellist bürokraatiat.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(24-12-2019, 13:53 PM)mlsluik Kirjutas:  
(06-12-2019, 13:01 PM)diesel Kirjutas:  aafrikasse vedajad vast annavad rohkem kui vanarauana müües saab.

Väga hea idee oli ksf diesel'il, müüsin helsinkis aafrika poegadele maha, viisin ise kohale ka teise linna otsa ja koos veoga küsisin ca pea 3 kilo ja kaubaks ta läks, sain ka paar päris head otsekontakti kes võtsid kohe paar vana veokat mult veel ära sama hooga. Üldiselt mulle aafrika meestega meeldib äri ajada, asi on lihtne ja konkreetne, kaupled hinna paika ja diil, pole üleliigset mulinat. Soomlase käest midagi ostes või müües võid hulluks minna, sama asi eestis, küll toksitakse rehve ja logistatakse uksi, et siit on kriim ja seal on porine. 


[Pilt: 0112290187aab00.jpg]
[Pilt: 01122901898d89d.jpg]
[Pilt: 0112290183a26f2.jpg]

4.1 jäi kõrguseks, mahtus läbi linna sõitma küll... Big Grin
  ...neljaga mahub peaaegu igaltpoolt...  
..igakord peaaegu ei loe... ;-)

loll on loll olla.
Vasta

Paarkümmend aastat tagasi sai siin metsamasinaid veetud ning kogukõrgus oli vahel isegi 5 meetrit, isegi siis jäid kõik liinid ellu, vahel küll liikusid, aga jäid alles. Pärnus "uue" silla juures on ka märk 4.3, aga ka seal on väga korralik varu tegelikult- ei, ei, mina sinna kinni pole sõitnud, aga on edukalt korduvalt proovitud Smile
Liinid peaks siin olema 4.5m kõrgusega arvestatud.
Soomes on muidugi asjad vähe teised, oligi paar nädalat imelik Viljandi juures imelik vaadata, kui ühel sadulal poolhaage kuidagi imelikult kõrge tundus- Soome number, selge pilt!
Vasta

Kaks volvut taas pildile, sai korjatud üks FL6 üles seekord...

[Pilt: 0112357729eedcf.jpg]
[Pilt: 0112357731e0a67.jpg]
[Pilt: 0112357733d2d7e.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ole hea, jagu mulle ka seda aafrika kontakti. Tahaks neile ka mõned pillid loovutada.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Sai käidud lõuna pool Eestis kolu juurde toomas ja kui koorem peal siis hakkas kaitsme/releede plokist suitsu välja ajama, lülitasin ventika välja, jäi suitsemine järele, korra veel proovisin aga sama jama. Mida peaks esimesena kontrollima sellisel juhul.
[Pilt: y4mOCk94z63RgYEC6uT1CLNcDN3U8Fn7fFcxnXJz...pmode=none]
Vasta

(09-09-2021, 09:05 AM)Kult Kirjutas:  Sai käidud lõuna pool Eestis kolu juurde toomas ja kui koorem peal siis hakkas kaitsme/releede plokist suitsu välja ajama, lülitasin ventika välja, jäi suitsemine järele, korra veel proovisin aga sama jama. Mida peaks esimesena kontrollima sellisel juhul.
Ikka kaitsmeblokist. Vaata kas kaitsmete amprid on õiged ja leia suitsu allikas üles. Ventika all mõtlesid salongi ventikat?, oletan, et vent tõi lihtsalt suitsu salongi, viga kuskil mujal.
 Kunagi ammu läks 16A pulkkaitse lühisahelas sulama-suitsema, aga traat sees oli terve, otsad korralikult klemmidele kinni keevitanud.


Vasta

(09-09-2021, 09:29 AM)hulgus Kirjutas:  
(09-09-2021, 09:05 AM)Kult Kirjutas:  Sai käidud lõuna pool Eestis kolu juurde toomas ja kui koorem peal siis hakkas kaitsme/releede plokist suitsu välja ajama, lülitasin ventika välja, jäi suitsemine järele, korra veel proovisin aga sama jama. Mida peaks esimesena kontrollima sellisel juhul.
Ikka kaitsmeblokist. Vaata kas kaitsmete amprid on õiged ja leia suitsu allikas üles.  Ventika all mõtlesid salongi ventikat?, oletan, et vent tõi lihtsalt suitsu salongi, viga kuskil mujal.
 Kunagi ammu läks 16A pulkkaitse lühisahelas sulama-suitsema, aga traat sees oli terve, otsad korralikult klemmidele kinni keevitanud.
Kaitsmeid vahetanud pole oma aja jooksul ja kuni selle hetkeni töötas ventikas(salongi) muretult. Võtsin kaitsmebloki katte eest ära ja nii kui ventika korraks sisse lükkasin hakkas suitsema.
Vasta

(09-09-2021, 09:34 AM)Kult Kirjutas:  
(09-09-2021, 09:29 AM)hulgus Kirjutas:  
(09-09-2021, 09:05 AM)Kult Kirjutas:  Sai käidud lõuna pool Eestis kolu juurde toomas ja kui koorem peal siis hakkas kaitsme/releede plokist suitsu välja ajama, lülitasin ventika välja, jäi suitsemine järele, korra veel proovisin aga sama jama. Mida peaks esimesena kontrollima sellisel juhul.
Ikka kaitsmeblokist. Vaata kas kaitsmete amprid on õiged ja leia suitsu allikas üles.  Ventika all mõtlesid salongi ventikat?, oletan, et vent tõi lihtsalt suitsu salongi, viga kuskil mujal.
 Kunagi ammu läks 16A pulkkaitse lühisahelas sulama-suitsema, aga traat sees oli terve, otsad korralikult klemmidele kinni keevitanud.
Kaitsmeid vahetanud pole oma aja jooksul ja kuni selle hetkeni töötas ventikas(salongi) muretult. Võtsin kaitsmebloki katte eest ära ja nii kui ventika korraks sisse lükkasin hakkas suitsema.
Seepärast soovitangi kaitsmete vastavuse üle kontrollida, suits ei tohiks mootorist välja pääseda, enne peaks kaitse järgi andma. Oli ühel autojuhil laiskus nii suur, et ei viitsinud külmunud kojamehi lahti murda-sulatada. Esimesel korral läks 8A kaitse, pani suurema, mingil hetkel lõi jälle läbi, pani 30A. Järgmisena läks kojameeste mootor.


Vasta

Ega pole kogemust piduripiirituse kasutamisega, kuhu seda sellel autol mõistlik valada oleks ja kui palju? Oli korra mul probleem piduritega, esimese külmaga läksid tagumised sõidu ajal ise peale. 

Teine asi, mis külmaga tunda annab on sidur, õigemini selle lülitus. Külma masinaga sõitma hakates on alguses siduri pedaal ikka tunduvalt raskem, kui mõni tund sõitnud masinal. Kas sellega on kokkupuudet olnud?
Vasta

(22-11-2021, 20:03 PM)Romka Kirjutas:  Ega pole kogemust piduripiirituse kasutamisega, kuhu seda sellel autol mõistlik valada oleks ja kui palju? Oli korra mul probleem piduritega, esimese külmaga läksid tagumised sõidu ajal ise peale. 

Teine asi, mis külmaga tunda annab on sidur, õigemini selle lülitus. Külma masinaga sõitma hakates on alguses siduri pedaal ikka tunduvalt raskem, kui mõni tund sõitnud masinal. Kas sellega on kokkupuudet olnud?
 vabandused võõrasse vestlusesse sekkumast.  Oleneb, kas pidurid vaid õhuga, või õhk+hüdro? Suurel FL6-l olid vist ainult õhuga ja kuivatus padruniga, piiritusest sel juhul vähe abi, aga  lonks tosooli  kontsentraati kuivatisse ja teine  esimesse õhupaaki aitab.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne