Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

ülevaataja peaks ikka klienti teavitama enne kui kirjutab korduva! udutuli ei pea töötama auto tehasest paigaldatud lülitiga.sama on ka helisignaaliga.mul võibolla on lüliti eraldi armatuuri alla paigaldatud,mis on legaalne.
Vasta

(25-11-2021, 13:34 PM)sturmbannführer Kirjutas:  ülevaataja peaks ikka klienti teavitama enne kui kirjutab korduva! udutuli ei pea töötama auto tehasest paigaldatud lülitiga.sama on ka helisignaaliga.mul võibolla on lüliti eraldi armatuuri alla paigaldatud,mis on legaalne.
Aa. aga klient ülevaatajat kuskile pärapõrgusse paigutatud lülitist teavitama ei pea? Et las otsib? Big Grin
Vasta

(25-11-2021, 13:51 PM)stretch Kirjutas:  
(25-11-2021, 13:34 PM)sturmbannführer Kirjutas:  ülevaataja peaks ikka klienti teavitama enne kui kirjutab korduva! udutuli ei pea töötama auto tehasest paigaldatud lülitiga.sama on ka helisignaaliga.mul võibolla on lüliti eraldi armatuuri alla paigaldatud,mis on legaalne.
Aa. aga klient ülevaatajat kuskile pärapõrgusse paigutatud lülitist teavitama ei pea? Et las otsib? Big Grin

Üsna sageli pole sellist võimalustki. Keegi letis võtab dokumendid, keegi juba läheb ja teeb midagi. Mõnes punktis ongi ainus suhtlus "tere, auto dokumendid paluks" ja pärast "head aega". Ja paljudes punktides on selleks eraldi letitagune tibi, kes ise autoga kokku ei puutu.
Vasta

(25-11-2021, 14:58 PM)zazik Kirjutas:  Üsna sageli pole sellist võimalustki. Keegi letis võtab dokumendid, keegi juba läheb ja teeb midagi. Mõnes punktis ongi ainus suhtlus "tere, auto dokumendid paluks" ja pärast "head aega". Ja paljudes punktides on selleks eraldi letitagune tibi, kes ise autoga kokku ei puutu.

Miks peab säärastes kohtades käima? On ju kohti, kus lastakse autole ligi ja viisaka küsimise peale jagatakse ka selgitusi.

Mida tuleb arvestada: ülevaatusalal toimuv peab jääma kaamerasse. Siis saab Transpordiamet teenuse kvaliteedi tõstmiseks hiljem järgi vaadata, kas tegelikult ka kontrolliti uste lukustumist mõlemas astmes või mõnda muud üliolulist liiklus- või keskkonnaohutust mõjutavat aspekti. Ma inimesena mõistan väga hästi, miks ülevaatajad kaamera vaate ja -kuuldeväljas väga laia lõuaga ei lehvita.
Vasta

(25-11-2021, 13:07 PM)v6sa Kirjutas:  
(24-11-2021, 20:51 PM)Dexter Kirjutas:  Mõistlik on see lüliti ellimineerida ja algselt taastada auto tehasekonditsioon.
...

Aga mainitud lüliti ju ongi tehasest mitmetel autodel.
Haakekonks koos juhtmetega on 99% järelpaigaldus, millega sõiduk tehaseliinilt ei lahkunud.
Järelpaigaldusena siis kas originaalkonks või b-osa.
Juhtmed ühendatakse/veetakse juba esinduses, kui klient soovis haakekonksu paigaldust. 
 Enamus paigaldajad ühendavadki selle mikrolüliti ahelasse. Aga kes ka vanadusest tulenevaid probleeme teavad, nii ei tee.
Jah, ilma selleta põleb nii sõidukil kui ka haagisel korraga udutuli, mis võib juhti häirida (sõiduki tuli peegeldab haagiselt). Aga olgem ausad, paljud teist tagumist udutuld reaalselt kasutavad maanteel?
Vasta

(25-11-2021, 18:00 PM)Dexter Kirjutas:  
(25-11-2021, 13:07 PM)v6sa Kirjutas:  
(24-11-2021, 20:51 PM)Dexter Kirjutas:  Mõistlik on see lüliti ellimineerida ja algselt taastada auto tehasekonditsioon.
...

Aga mainitud lüliti ju ongi tehasest mitmetel autodel.
Haakekonks koos juhtmetega on 99% järelpaigaldus, millega sõiduk tehaseliinilt ei lahkunud.
Järelpaigaldusena siis kas originaalkonks või b-osa.
Juhtmed ühendatakse/veetakse juba esinduses, kui klient soovis haakekonksu paigaldust. 
 Enamus paigaldajad ühendavadki selle mikrolüliti ahelasse. Aga kes ka vanadusest tulenevaid probleeme teavad, nii ei tee.
Jah, ilma selleta põleb nii sõidukil kui ka haagisel korraga udutuli, mis võib juhti häirida (sõiduki tuli peegeldab haagiselt). Aga olgem ausad, paljud teist tagumist udutuld reaalselt kasutavad maanteel?
Paljud teist teavad,et seal mikrolüliti võib olla?
Vasta

(23-11-2021, 12:35 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Indrek - mis on aga KÕIGE OLULISEM teeliikluses??? Mingi ajuvaba peetimsiega ülevaatus ei koti mind, kui see ülevaatusega auto on selle aja jooksul kolm avariid teinud ja on reaalselt liiklsuohtlik vs ülevaatuseta aga tehniliselt korras auto! Kuidas see minu heaolu parandab, kui ma teaks et mulle sõitis otsa ülevaatusega aga eile äärkividesse lastud auto, millel tuli ratas alt ära??? 
Ma saan nii aru, et vihatud Venemaa lähebki seda teed, kus ülevaatus on vabatahtlik AGA kui teed avarii, on selle puudumine raskendav asjaolu, lisaks ei tehta sinu käulale kaskot jne. OK, mingid asjad võiks olla ka ülevaadatavad spetsiaalset tehnikat omavas punktis, nõus. Näiteks tavapidurid ja roolisüsteem. Aga PEETIMINE peaks lõppema. Ja teine asi on se, et IGA kahjuga avarii peaks automaatset ülevaatuse lõpetama ja auto peaks ette näidatama et kõik turvasüsteemid on olemas ja toimivad. Ja see peaks läbi kindlustuse käima. Väljamaksjal peaks olema õigus ülevaatus kõigil osapooltel peatada kui na dnäevad ekspertiisi, kus on selgelt näga mingi raskem "kõks"!  Triip uksel seda muidugi pole aga puruks esikaitseraud juba on, seal on mitmed andurid. Uutel autodel on ju ka puruks esiklaas hoopis teine teema, kui vanadel: vajab kalibreerimsit, et kõik kaamerad ja andurid ka pärislet töötaks.

Seda teemat on siin vahepeal mainitud Mait Millert vedanud pikka aega. Tema vaade on oluliselt selgem kui Priidul. 
auto24 foorumis on terve eepos kirjutatud, lugemiseks peab nädala varuma vist.
Idee on selles, et TÜV tegeleks ainult liikluskõlbulikkuse hindamisega. Paraku on reeglistikus sees midaiganes. Tõesti pole ülevaataja amet peidetud vin-koode otsida või tuledelt euromärgistusi otsida, eriti tulede seest, see on ark ülesanne. 
Mait pole muidugi kunagi öelnud, et ülevaatust pole vaja. Võib mõista, ülevaatuspunkti omanik ikka.
Paraku on Maidul indu 10x rohkem kui Priidul ja selle tulemusena on kõik need väärt mõtted liiva jooksnud. Kõigiga tülis alustades ark-st ja lõpetades sama äri ajavate sellidega. 
Lisame kommunikatsioonihäire (kunde näeb tibi leti taga, ülevaataja näeb autot) ja nii lahkudki sealt õndsalt ja saad kodus teada, et kukkusid läbi.
Mis oleks lahendus "peetimise" lõpetamiseks? Ka selle on hr Millert kunagi välja pakkunud - anda TÜV teostamine ARK (maanteeameti) pädevusest tehnilise järelvalve ametile. Kiire lihtne efektiivne.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(25-11-2021, 13:34 PM)sturmbannführer Kirjutas:  ülevaataja peaks ikka klienti teavitama enne kui kirjutab korduva! udutuli ei pea töötama auto tehasest paigaldatud lülitiga.sama on ka helisignaaliga.mul võibolla on lüliti eraldi armatuuri alla paigaldatud,mis on legaalne.
Arvad, et on legaalne või tead? Jagad seadusepügalat ja teed teised ka targaks?
Juhul kui ülevaataja ei leia lülitit, palub ta kundel tarvilikud lülitid kätte näidata. Juhul kui ülevaataja sõtkub udutulede sümboliga tehaselülitit ning midagi ei sütti, on tegu mittetöötava udutulega. Edu TÜV tulemust vaidlustama ja seletama, et tegelikult tuoeb armatuuri all juhtmed kokku keerata :-D

Üks tähelepanek siin veel mitmega seoses, keda on hirmsasti kiusatud nii mõttetu pisiasjaga nagu läbipõlenud pirn. Kui see on nii mõttetu pisiasi, miks sa siis enne ülevaatust ise autole tiiru peale ei tee ja pisiasja ära ei paranda? Summuti nuusutamine ei anna heitgaasitesti tulemustele tingimata eelhoiatust (kuigi kindas käsi tuvastab hõreda väljalaske), mittepõlevad tuled on kergelt tuvastatavad.
(Poiskse esimene autotöö oli vastavalt meeste lahkusele raporteerida põlevaid tulesid või paremal juhul kabiinis klõpsida ja vajutada, sohver väljas vaatamas)
Vasta

tuled ja helisignaalid peavad töötama.mitmel tuttaval on nt. signaalinupp pandud lisalüliti alla,kuna roolilint on tuksis.airbag töötab. kui nt.tehase udutule lüliti on katki ja saada pole,siis panedki suvalise lüliti.kelle asi see on millise lüliti alt see töötab.peaasi,et töötab
Vasta

Üks tähelepanek siin veel mitmega seoses, keda on hirmsasti kiusatud nii mõttetu pisiasjaga nagu läbipõlenud pirn. Kui see on nii mõttetu pisiasi, miks sa siis enne ülevaatust ise autole tiiru peale ei tee ja pisiasja ära ei paranda?
[/quote]
Kusjuures saatan peitubki detailides. Sel aastal kahel pirukal  vahetult enne ülevaatust vahetasin läbipõlenud pirnid ja kui "väheolulist viga" tutvustati siis oli mõlemal 1 pirn läbipõlenud. Kui ausalt üles tunnistada siis jah ülevaatuspunkti ukse ees enam üle ei kontrollinud Sad
Vasta

Oli aeg kui üks läbipõlenud pirn ei takistanud tüv läbimist.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(25-11-2021, 14:58 PM)zazik Kirjutas:  
(25-11-2021, 13:51 PM)stretch Kirjutas:  
(25-11-2021, 13:34 PM)sturmbannführer Kirjutas:  ülevaataja peaks ikka klienti teavitama enne kui kirjutab korduva! udutuli ei pea töötama auto tehasest paigaldatud lülitiga.sama on ka helisignaaliga.mul võibolla on lüliti eraldi armatuuri alla paigaldatud,mis on legaalne.
Aa. aga klient ülevaatajat kuskile pärapõrgusse paigutatud lülitist teavitama ei pea? Et las otsib? Big Grin

Üsna sageli pole sellist võimalustki. Keegi letis võtab dokumendid, keegi juba läheb ja teeb midagi. Mõnes punktis ongi ainus suhtlus "tere, auto dokumendid paluks" ja pärast "head aega". Ja paljudes punktides on selleks eraldi letitagune tibi, kes ise autoga kokku ei puutu.
Proovige veokiga, eriti 35 aastasega.
Ülevaataja peab omama vastava kategooria juhtimisõigust, ehk ka mingit koolitust, aga kogemused ja oskused on igaühe oma rida. Mõni taipab endast vanema sõiduki rooli istudes küsida, teine lendab enesekindlalt peale, väänab või süütevõtme pooleks, starterit otsides (suur punane nupp armatuuris), klõbistab läbi kõik lülitid tulesid otsides,  lülitab sisse hüdro ja sellega raske käikude lülituse ning kui veel kordistist kiired käigud lülitada (võib  olla ise unustasin Wink  )., siis on hea kliendile öelda, et "tehke auto korda ja tulge tagasi". On ikka ront küll, käigud ei käi, sidur libiseb, isegi seisma ei jää, kui võtme välja keerad. Jätsin oma arvamuse enda teada, pakkusin abi ja oldi nõus, et  sõidan ise sisse-välja, nemad tegelevad  stendis. Sai tehtud küll.


Vasta

(25-11-2021, 22:55 PM)sturmbannführer Kirjutas:   kui nt.tehase udutule lüliti on katki ja saada pole,siis panedki suvalise lüliti.kelle asi see on millise lüliti alt see töötab.peaasi,et töötab
Mõnele pedele ei sobi enam nii. Moodsal ajal pidavat olema nii et kui uduka sisse lülitad ja siis korraks tuled välja keerad siis ei tohtivat udukas enne põlema minna kui uduka lülitist ise paned.
Vasta

(25-11-2021, 15:35 PM)v6sa Kirjutas:  Miks peab säärastes kohtades käima? On ju kohti, kus lastakse autole ligi ja viisaka küsimise peale jagatakse ka selgitusi.

Mida tuleb arvestada: ülevaatusalal toimuv peab jääma kaamerasse. Siis saab Transpordiamet teenuse kvaliteedi tõstmiseks hiljem järgi vaadata, kas tegelikult ka kontrolliti uste lukustumist mõlemas astmes või mõnda muud üliolulist liiklus- või keskkonnaohutust mõjutavat aspekti. Ma inimesena mõistan väga hästi, miks ülevaatajad kaamera vaate ja -kuuldeväljas väga laia lõuaga ei lehvita.

Tegelikult need kaamerad ainult salvestavad pilti ja mitte heli. Rääkida võib vabalt.
Vasta

(26-11-2021, 18:18 PM)rollingjack Kirjutas:  
(25-11-2021, 15:35 PM)v6sa Kirjutas:  Miks peab säärastes kohtades käima? On ju kohti, kus lastakse autole ligi ja viisaka küsimise peale jagatakse ka selgitusi.

Mida tuleb arvestada: ülevaatusalal toimuv peab jääma kaamerasse. Siis saab Transpordiamet teenuse kvaliteedi tõstmiseks hiljem järgi vaadata, kas tegelikult ka kontrolliti uste lukustumist mõlemas astmes või mõnda muud üliolulist liiklus- või keskkonnaohutust mõjutavat aspekti. Ma inimesena mõistan väga hästi, miks ülevaatajad kaamera vaate ja -kuuldeväljas väga laia lõuaga ei lehvita.

Tegelikult need kaamerad ainult salvestavad pilti ja mitte heli. Rääkida võib vabalt.
Kõvemad poisid loevad huultelt!
Vasta

Maski alt ei loe isegi kolmetäheliste organite kõvemad vennad.
Vasta

(26-11-2021, 18:04 PM)vanapagan Kirjutas:  
(25-11-2021, 22:55 PM)sturmbannführer Kirjutas:   kui nt.tehase udutule lüliti on katki ja saada pole,siis panedki suvalise lüliti.kelle asi see on millise lüliti alt see töötab.peaasi,et töötab
Mõnele pedele ei sobi enam nii. Moodsal ajal pidavat olema nii et kui uduka sisse lülitad ja siis korraks tuled välja keerad siis ei tohtivat udukas enne põlema minna kui uduka lülitist ise paned.
saad ju nii ühendada,nagu moodsal ajal kombeks. vaja läheb dioode ja releesid
Vasta

(26-11-2021, 19:38 PM)sturmbannführer Kirjutas:  
(26-11-2021, 18:04 PM)vanapagan Kirjutas:  
(25-11-2021, 22:55 PM)sturmbannführer Kirjutas:   kui nt.tehase udutule lüliti on katki ja saada pole,siis panedki suvalise lüliti.kelle asi see on millise lüliti alt see töötab.peaasi,et töötab
Mõnele pedele ei sobi enam nii. Moodsal ajal pidavat olema nii et kui uduka sisse lülitad ja siis korraks tuled välja keerad siis ei tohtivat udukas enne põlema minna kui uduka lülitist ise paned.
saad ju nii ühendada,nagu moodsal ajal kombeks. vaja läheb dioode ja releesid

Kas see mitte nii ei olnud et peab töötama nii nagu tehasest väljudes mõeldud oli? Ehk siis fikseeruva lüliti asemele moodsa aja lahendust paigaldama nagu ei peaks?
Vasta

(26-11-2021, 18:04 PM)vanapagan Kirjutas:  ... Moodsal ajal pidavat olema nii et kui uduka sisse lülitad ja siis korraks tuled välja keerad siis ei tohtivat udukas enne põlema minna kui uduka lülitist ise paned.
mu isuzul on esimeste udukate lülitus tehasest vastupidi, sisselülitatud asendis lähevad kohe põlema kui parkidele lülitad, tagumised on "moodsa aja" omad.
Vasta

(26-11-2021, 18:04 PM)vanapagan Kirjutas:  
(25-11-2021, 22:55 PM)sturmbannführer Kirjutas:   kui nt.tehase udutule lüliti on katki ja saada pole,siis panedki suvalise lüliti.kelle asi see on millise lüliti alt see töötab.peaasi,et töötab
Mõnele pedele ei sobi enam nii. Moodsal ajal pidavat olema nii et kui uduka sisse lülitad ja siis korraks tuled välja keerad siis ei tohtivat udukas enne põlema minna kui uduka lülitist ise paned.

Üks väheseid absoluutselt mõistlikke nõudeid. Kuigi sellegipoolest kohtab teedel tagumiste udutulede väärkasutajaid. Õnneks küll viimastel aegadel vähem.

Seadusest lähtuvalt võiks ka selline knihv seal vahel olla, et kui autol on näiteks 10 sekundit olnud kiirus null, siis lülitub ka tagumine udutuli välja.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne