Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

(21-12-2021, 18:48 PM)viirusboy Kirjutas:  Millist 2t õli te kasutate või soovitate kasutada?

Kõik nad on poolsünteetilised, vastavad enamvähem samadele standarditele (jaso fd, iso-l-egd) aga hinnad üsna erinevad.

Hinnataseme lööb kõikuma teistega võrreldes üle poole odavam erimelli pakendatud ollus.
Teised kõik seal 9-10 euri liitri kandis.

Ise siin mitmete kahetaktiliste sees igasuguseid spets ja vähem spets õlisid aastate jooksul kasutanud.
Kui nüüd see arvesse võtta et kahetaktilises mootoris on õlil väga tähtis roll täita siis ise ei hakkaks katsetama miks mõni õli poole odavam on. 
Kui ikka peaks katsetama, siis teeks segu vähe kangema.
Vasta

Stihli ultra või husqvarna xp õli.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

Ise kasutan stihl õli. Kui on tugevalt forsseeritud mootor, ehk vähe ccm ja palju kw siis stihl ultra ning kui pole tugevalt forsseeritud prohvipill siis stihl super õli käivad hästi.
Vasta

On kellelgi üle partner 5000 korralikku pealmist plastikust kaant ja pidurivitsa? Kontakt PS.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Õhtust!

Kas kellegil on selline saag nagu Echo CS-3600. Nimelt olen siin väikese probleemi ees. Nimelt süütepooli ja korpuse vahelt oleks nagu mingi plastikust või metallist vahetükk puudu. Joonised seda ei näita, pool oleks nagu õige... vähemalt igal pool joonistel selline pool nagu küljes . Korpus ka õige jne. Ehk oskab keegi midagi kosta?
Tänud ette!
Vasta

(27-12-2021, 20:03 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Õhtust!

Kas kellegil on selline saag nagu Echo CS-3600. Nimelt olen siin väikese probleemi ees. Nimelt süütepooli ja korpuse vahelt oleks nagu mingi plastikust või metallist vahetükk puudu. Joonised seda ei näita, pool oleks nagu õige... vähemalt igal pool joonistel selline pool nagu küljes . Korpus ka õige jne. Ehk oskab keegi midagi kosta?
Tänud ette!
Mure lahendatud!
Tuli välja, et ei ole seal vahetükki, vaid on spets plastik kruvid astmelised, mille sisse lähevad 4mm. süütepooli kinnituse poldid.
Tänud.
T.
Vasta

tehnika progress  Toungue
uue stihli juhend

 
Tsitaat:Laske uuel seadmel kuni kolmanda paagitäieni kerge koormusega kõrgetel pööretel töötada, et sissetöötamise perioodil mootorit mitte liigselt koormata. Sissetöötamise ajal sobituvad seadme liikuvad osad üksteisega – ülekandemehhanismis tekib tavalisest suurem hõõrdetakistus. Mootor saavutab maksimumvõimsuse peale seda, kui on läbi töötatud 5–15 paagitäit kütust.
allikas https://farron.ee/amfile/file/download/f...uct/14564/ 

võrdluseks minu aegunud stihli juhendist pildike     
Vasta

(30-12-2021, 18:46 PM)honkomees Kirjutas:  tehnika progress  Toungue
uue stihli juhend

 
Tsitaat:Laske uuel seadmel kuni kolmanda paagitäieni kerge koormusega kõrgetel pööretel töötada, et sissetöötamise perioodil mootorit mitte liigselt koormata. Sissetöötamise ajal sobituvad seadme liikuvad osad üksteisega – ülekandemehhanismis tekib tavalisest suurem hõõrdetakistus. Mootor saavutab maksimumvõimsuse peale seda, kui on läbi töötatud 5–15 paagitäit kütust.
allikas https://farron.ee/amfile/file/download/f...uct/14564/ 

võrdluseks minu aegunud stihli juhendist pildike 
Kas see vana juhend käib ka mootorsae kohta?

Edit: see äkki mingi tõlkeviga, vaatasin iglise keelsest ms201 tcm manuaalist:

A factory new machine should not be run
at high revs (full throttle off load) for the
first three tank fillings. This avoids
unnecessarily high loads during the
break-in period. As all moving parts
have to bed in during the break-in
period, the frictional resistances in the
shortblock are greater during this period.
The engine develops its maximum
power after about 5 to 15 tank fillings.

Pähkliajude hirm
Vasta

Ühel Stihl FS 460 C võsalõikuril kadus sellel aastal järk-järgult jõud ära, mispeale võtsin masina lahti ja eest leidsin sellise vaatepildi:

[Pilt: qCUcxQH.jpg]

[Pilt: suMhl1i.jpg]
 
Antud Stihl FS 460 C M-tronic luges kokku üle 800 töötunni, õli segati vahekorraga 1:50 ja töötati sellega täisgaasiga. Kuna kütuse ja õhu vahekorda reguleerib M-tronic iseseisvalt ja selle solenoid on töökorras, siis väljalaskekollektori ummistumise põhjuseks on mineraalõli, täpsemalt MANNOL 2-Takt Universal kasutamine.

Poolsünteetilise (synthetic blend) õli probleem on selles, et selles on mineraalõli ja lõppkasutaja ei tea täpselt, kui palju mineraalõli täissünteetilisele on lisatud. Seetõttu otsustasin hakata kasutama ainult täissünteetilist kahe takti õli ja õige õli väljavalimiseks koostasin võrdlustabeli tootjate tehniliste andmelehtede põhjal (igaüks saab tabelisse kommentaare lisada või kui tahate ise muudatusi teha, kirjutage PM enda e-mailiga). Võrdlustabel ei ole veatu.

Tabeli legend:
V@40°C – õli viskoossus 40 °C juures, mida suurem number, seda viskoossem
V@100°C – õli viskoossus 100 °C juures, mida suurem number, seda viskoossem
VI – viskoossuse indeks, näitab õli viskoossuse sõltuvust temperatuurist; mida suurem number, seda vähem muutub õli viskoossus temperatuuri muutumisel, seetõttu peetakse seda õli väljavalimisel kõige tähtsamaks parameetriks
Flash point (°C) – leekpunkt, õli madalaim temperatuur, mil õli aurud süütamisel süttivad põlema. Kõrge leekpunktiga õli suitseb rohkem ja seetõttu ei vasta JASO-FD, ISO-L-EGD standarditele. Kui segada sellist õli bensiiniga (leekpunkt umbes -45 °C juures) suhtega 1:50, siis mõjutab kõrge leekpunktiga õli küttesegu leekpunkti vähe. Võidusõidumootorites, kus temperatuurid kõrgemad, on kõrgem leekpunkt vajalik, et õli juba näiteks väntvõlli laagreis ära ei koksistuks (loe: põleks).
Pour point (°C) – hangumistemperatuur; temperatuur, mil õli lakkab voolamast.
Density@15°C (g/ml) – õli tihedus 15 °C või 20 °C juures
TBN (mg KOH/g) – leelisarv ehk total base number, näitab leeliseliste manuste hulka määrdeõlis. Selleks et määrdeõli stabiilsus ja määrimisvõime säiliksid võimalikult kaua, ei tohi selle pH muutuda happeliseks. Kui õli muutub liiga happeliseks, hakkab ta kiiremini vananema ja lagunema ning tuleb aegsasti ära vahetada. Manuste lisamisega on võimalik anda õlile vajalik leelisreserv. Leelised neutraliseerivad õlis leiduvaid happeid ja tänu sellele saab õli kauem kasutada. Mootoriõlide puhul neutraliseeritakse nii näiteks happelisi põlemisjääke õlis.
Base oil – baasõli; järjestus alates parimast: Ester, PAO/PAG, hüdrocrackitud (hydrocracked), kõrgrafineeritud mineraalõli (hydrotreated), mineraalõli. Ester ja PAO/PAG õli viskoossuse indeks algab 160’st, hüdrocrackitud õlil kuni 159, kõrgrafineeritud mineraalõlil kuni 120 ja tavalisel mineraalõlil kuni 100.
Ash % – sulfaatide tuhasus; näitab kui palju metallilisi elemente on õlis, mis puhastavad mootori sisepindu ja neutraliseerivad happeid.
Liitri hind km-ga 2021 (€) – ühe liitrise pudeli hind käibemaksuga, juhul kui Eestis pole seda õli saadaval on hind võetud välismaa veebilehelt.


Tähelepanekud tabeli koostamisel:

Sama marki Motuli õlid võivad olla erineva kvaliteediga, näiteks Motul 710 USA vs Motul 710 EU. See tähendab, et siinset turgu kõnetavad vaid Euroopa turule toodetud õlide andmelehed ning paljud USA’s saadaval kahe takti kvaliteetõlid jätsin seepärast võrdlustabelist välja.

Kollase värviga on tähistatud võidusõidumootorite õlid, millel kõrgem leekpunkt ja viskoossus. Neid õlisid tehaseseisundis tänavasõidumootoritele, rääkimata aia- ja metsatehnikast, mis töötavad miinuskraadidega, mina ei manustaks.

Motorex Forest & Garden FS 2T õli plastikpudel on sisuliselt sama, mis näiteks Stihl Ultra’l. Samal ajal Motorex’i viskoossuse indeks on Stihl Ultra’st kõrgem (rohkem kvaliteetset baasõli), kuid seda müüakse vaid Šveits’is. Võrdlustabeli põhjal väidan, et antud õli on kõige kvaliteetsem õli, mida toodetakse spetsiifiliselt aia- ja metsatehnikale.

Stihl HP Ultra’s on ca 80% biolagunevat Ester baasõli, mida tõenäoliselt rafineerib Castrol palmiõlist. Ülejäänu on lisandid, mis viivad viskoossuse indeksi madalamaks.

Ise lähen praegu Teboil 2T Bike peale üle, sest võrdlustabelis hinna/kvaliteedi suhe parim.

Lisalugemist Eesti keeles:
https://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php...69#p756569
https://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php...34#p275734

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

(30-12-2021, 21:19 PM)olevtoom Kirjutas:  ...
Humanitaarharidusega tõlkija produkt. ...
Muide ka vene keelde on tõlgitud
Tsitaat:Совершенно новое фабричное
устройство не эксплуатируйте с
высокой частотой вращения без
нагрузки
, вплоть до третьей заправки
топливного бака, чтобы во время
приработки не возникали какие-либо
дополнительные нагрузки
elik ärge ekspluateerige kõrgetel pööretel ilma koormuseta ja kuni kolmanda paagitäieni?
Kõik tekstid on eri sisuga ... nii ingliskeelne, venekeelne, eestikeelne uus ja vana. Sõnad justkui samad.
Vasta

Hoolduse käigus tuleks tegelikult ikka summuti eemaldada ning väljalaskekanal puhastada aeg-ajalt.Ennemgi neid kinnikasvanud auke näinud Big Grin pahatihti kraabib see kivikõva nõgi veel kolvi/silindri ka ära.Aga jah odav õli seal hea ei ole.

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

(31-12-2021, 01:52 AM)ounou Kirjutas:  ...
Tõlkenali ju ikkagi on. Kui nüüd keegi saksmanni keelt mõistaks, siis saaks ehk originaali teada:...
minu viletsa saksa keele järgi on saksa ja vene k tekstid ühe mõttega elik kuni 3 paagini ei tohi kõrgeid pöördeid ilma koormuseta anda .... Inglise ja eesti tekstid erinevad neist ...
sj minu vana stihli raamatu tekst tuleb siis välja kui saksa tekstist ära jätta üks eesliide un- (nicht unbelastet)
Vasta

(31-12-2021, 08:51 AM)honkomees Kirjutas:  
(31-12-2021, 01:52 AM)ounou Kirjutas:  ...
Tõlkenali ju ikkagi on. Kui nüüd keegi saksmanni keelt mõistaks, siis saaks ehk originaali teada:...
minu viletsa saksa keele järgi on saksa ja vene k tekstid ühe mõttega elik kuni 3 paagini ei tohi kõrgeid pöördeid ilma koormuseta anda .... Inglise ja eesti tekstid erinevad neist ...
sj minu vana stihli raamatu tekst tuleb siis välja kui saksa tekstist ära jätta üks eesliide un- (nicht unbelastet)
Stihli korral tulekski lähtuda saksakeelsest juhendist. Nagu ka Volkswageni või Fendti korral. Aga see unustatakse tänapäevases inglise keele vaimustuses enamasti ära.

Aga olgu saksakeelse testi tõlge kah antud:
Ärge kasutage uhiuut seadet koormuseta suurel pöörlemiskiirusel enne paagi kolmandat täitmist, et sissetöötamisfaasis ei tekiks lisakoormusi. Sissetöötamisfaasis peavad liikuvad osad üksteisega sobituma – mootoris on suurem hõõrdetakistus. Mootor saavutab maksimaalse võimsuse pärast 5–15 paagi täitmist.
Vasta

Ahoi!

 Kui olete pikalt haige olnud, või kui olete parasjagu haige, te ei suuda ega hakka täiel jõul rabelema. Kes haigena töötab, see saab hiljem paraja laksu. No kas siis saega on teistmoodi? Saag tahab ka peale remonti, või ka uuena pisut kergemat tööd saada, et siis hiljem "tervena" täiel rinnal rabeleda saaks.  Inimest manitseb õnneks keegi lähedalt, kas siis ema, isa. Aga saemehele krt. on vaja manuaali. Big Grin
Vasta

Mõned aastad vanal Dolmar 32-l ei taha enam bensiinivoolikud püsida paagist tulevatel otstel.
Paar päeva ja jälle lahti.
Kas vanusest?
Liiga peened ka et klambrit peale panna.
Ideid?
Vasta

Kas voolikud on pundunud/ligased ka? On ette tulnud, et bensiinikindel voolik ei ole meil müüdava, "standardile vastava" bensiini kindel. Vahetad vooliku ja elu läheb edasi.

Ega sel mudelil ometi mingeid mitmeharulisi erilohve pruugita?

Ebameeldiva üllatusena ilmnes mõni aasta tagasi, et üks seni tanklakütust pea kümmekond aastat talunud voolik isa huskil ei talunud Aspenit ja murdus vibratsioonist pooleks. Asenduseks läks jupp utiliseeritud auto klaasipesutrassist (ei olnud ühtegi teist sobiliku mõõduga voolikut sel hetkel käepärast) ja esialgu käib märkusteta.  Mind täitsa huvitab, kaua.
Vasta

Jopakamat lahendust annab otsida. Just sai ka mõni päev tagasi aidatud Dolmaril voolik tagasi lakke. Seekord nii, aga järgmine kord oli mõte torgata sinna plastik voolik. See ei kärva nii kähku bensiini sees ära. Iseasi, kuidas vananedes paindub paagis.
Vanadel saagidel on ette tulnud voolikuid mis on kummist, aga aegade jooksul on see kumm kuidagi nätsaks läinud, ei pea enam mõõtu jne. Need tuleb välja vahetada.
Vasta

(05-01-2022, 22:19 PM)mutikas Kirjutas:  Mõned aastad vanal Dolmar 32-l ei taha enam bensiinivoolikud püsida paagist tulevatel otstel.
Paar päeva ja jälle lahti.
Kas vanusest?
Liiga peened ka et klambrit peale panna.
Ideid?

Tõmba väike nipukas voolikule ümber, vaikselt pingutad nipukat kuni läheb tuugalt otsa.
Vasta

(06-01-2022, 11:15 AM)Xtreme Kirjutas:  
(05-01-2022, 22:19 PM)mutikas Kirjutas:  Mõned aastad vanal Dolmar 32-l ei taha enam bensiinivoolikud püsida paagist tulevatel otstel.
...

Tõmba väike nipukas voolikule ümber, vaikselt pingutad nipukat kuni läheb tuugalt otsa.

Võib-olla on asi minu töntsides näppudes ja odavates nipukates, aga see nipp ei ole edukalt töötanud. Proovida samas tasub - ei ole suur kulutus. Cool
Vasta

See ei toimi alati. Nipukas hoiab küll kinni, aga ei suru torukese ümber voolikut ühtlaselt kinni. Jämedamate voolikutega õnnestub paremini, kui peenematega. Teinekord päästab hoopis vooliku lühemaks lõikamine, kui on võimalik. Aitab veel kas kummi- või plastikust lõigatud kitsa võru voolikuotsa peale venitamisest. Kõik võtted on häda edasilükkamiseks head.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne