06-01-2022, 12:39 PM
Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg
06-01-2022, 12:57 PM
(06-01-2022, 12:39 PM)margus61 Kirjutas:Kasvõi nii. Pigem kui jupike otsast, siis pole midagi vaja panna, kuna see äraveninud koht ju lõigatakse maha. Isekahanevat toru pole näppu veel jäänud, ei tea rääkida. Võib olla ka lihtsalt metallist. Sellise paraja mõõduga toru otsimine muidugi ise suur töö.(06-01-2022, 12:33 PM)Talupoeg taluja Kirjutas: Aitab veel kas kummi- või plastikust lõigatud kitsa võru voolikuotsa peale venitamisest...Jupike voolikul otsast ja sobiv isekahanev toru peale enne tutsi otsa ajamist? Annab ühtlasema surve, kui nipukas.
06-01-2022, 14:30 PM
06-01-2022, 15:24 PM
06-01-2022, 18:59 PM
Selliste klambritega oli mul ühel HPG-l millega tuhaplokke lõikasin kogu karpa juures olev voolikumajandus kokku pandud.
Ja sellest HPG-st jäi järgi 20 tolline plaat mille täna installisin Husqu 445 külge. Muidu sobis ainult õlitusaugud puurisin uued. Nüüd määrib ketti ka.
Mul üks meetrise tüveläbimõõduga kuusk heki sees. Saab lihtsama vaevaga puu ümber ajada.
Ja sellest HPG-st jäi järgi 20 tolline plaat mille täna installisin Husqu 445 külge. Muidu sobis ainult õlitusaugud puurisin uued. Nüüd määrib ketti ka.
Mul üks meetrise tüveläbimõõduga kuusk heki sees. Saab lihtsama vaevaga puu ümber ajada.
Aquila captas non muscas.
06-01-2022, 19:05 PM
(06-01-2022, 12:33 PM)Talupoeg taluja Kirjutas: See ei toimi alati. Nipukas hoiab küll kinni, aga ei suru torukese ümber voolikut ühtlaselt kinni.
Selle vastu on abi. Kaks nipukat, liitekohad 180 kraadi nihutatud. Kehtib ka tiguklambrite puhul. Kitsastes kohtades võib jamaks minna.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
06-01-2022, 19:35 PM
No ma ei tea , mõnel kas liiga palju fantaasiat või siis miks minna otse kui saab ringiga.
Lihtsalt ostke uued ja kvaliteetsed voolikud(näiteks Stihli omad).
Lihtsalt ostke uued ja kvaliteetsed voolikud(näiteks Stihli omad).
www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
06-01-2022, 19:42 PM
Kui see nüüd mulle oli, siis see pole ringtee, vaid variant, kuidas saab sel hetkel sellest olukorrast väljapääsu. Uue kvaliteetse jupi vastu ei saa miski.
Siiski, paar korda olen pidanud seda teadmist ka uute asjade puhul mälust välja kutsuma. Juhtub siis kui on väga väikesed läbimõõdud.
Siiski, paar korda olen pidanud seda teadmist ka uute asjade puhul mälust välja kutsuma. Juhtub siis kui on väga väikesed läbimõõdud.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
06-01-2022, 21:05 PM
(06-01-2022, 19:42 PM)Marko Kirjutas: Kui see nüüd mulle oli, siis see pole ringtee, vaid variant, kuidas saab sel hetkel sellest olukorrast väljapääsu. Uue kvaliteetse jupi vastu ei saa miski.
Siiski, paar korda olen pidanud seda teadmist ka uute asjade puhul mälust välja kutsuma. Juhtub siis kui on väga väikesed läbimõõdud.
Kui aastaid tagasi olin Stihli hooldustehnik siis minu lauale jõudis igasuguseid isendeid. Mõnikord klientide "leiutamised" lõppesid sellega, et murti lihtsalt vooliku niplid ära. Hiljem korpust/paaki/karburaatorit vahetada polnud odav lõbu
Väiketehnikal on lekke kindel ühendus lihtsalt sellega saavutatud et voolik oma elastsusega tihendab liite.
Igasugused klambrid jms on ikka suurema tehnika teema. OK - mõned erandid on.
Stihli voolikuid saab mõõdu ja meetri kaupa. Idees saab neid ükskõik , mis muu margi remondiks ka kasutada. Spets kujuga/omadustega vooliku peab muidugi varuosana ostma.
Ma ei tee sugugi kuldseid käsi ja mõistusega hädalahendusi maha.
www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
06-01-2022, 21:14 PM
kas neid pastakavedru tüüpi pingutajaid ei ole siis kusagilt saada? Need hoiavad küll lõpmata hästi kinni....
06-01-2022, 21:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-01-2022, 21:43 PM ja muutjaks oli Xtreme.)
Ma kardan ,et sellel dolmaril võib olla spetsiaalne voolik (enamjaolt musta värvi) ja need on üldjuhul suhteliselt täpsed ning kui ots maha lõigata siis võib jamaks kiskuda.
Neid vedruklemme kasutatakse ka mootorsaani kütusevoolikutel.
Neid vedruklemme kasutatakse ka mootorsaani kütusevoolikutel.
06-01-2022, 21:47 PM
Proovisin miskise mersu bussi aknapesuvoolikut,uut.
Mõõtmed samad,seina paksus väheke vähem.
Pidas vastu lausa pool tundi,siis sai bentsu peale ainult tühipööretel.
Voolik läks hästi pehmeks ja tsipake jämedamaks.
Peab minema õiget tooma,lihtsalt ei viitsinud lähima linnani sõita.
Mõõtmed samad,seina paksus väheke vähem.
Pidas vastu lausa pool tundi,siis sai bentsu peale ainult tühipööretel.
Voolik läks hästi pehmeks ja tsipake jämedamaks.
Peab minema õiget tooma,lihtsalt ei viitsinud lähima linnani sõita.
06-01-2022, 21:48 PM
Mingeid klambreid väga ei pane,lihtsalt pole ruumi majandada ja originaalis on juba väga lühikesed.
06-01-2022, 22:39 PM
Praegu on külma aeg ja igasuguste voolikute ja plastmassist asjade kangutamine õues pole suurem asi. Vahest olen ergutanud asju kuuma veega. Lööb hetkeks pehmeks ja pole hirmu, et midagi ära murduks. Muidugi on vaja siis ka jälgida, et vesi karbussi ei jõuaks. Üks tilk karburaatorisse on nagu ämber tuppa maha kallata.
07-01-2022, 09:49 AM
Selles mõttes et pole ruumi majandada ehk sinna ei mahu näpitsatega ligi
07-01-2022, 18:58 PM
Imper24.ee on viimasef makita nime all olevad mootorsaed veel laos olemas... 72 kuubine oli ja vist ka 60ne ning 50 kuubiseid mõned saed...
08-01-2022, 22:16 PM
Õhtust!
Paiskasin järgmise mootorsae turgu.
https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=168747684
T.
Paiskasin järgmise mootorsae turgu.
https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=168747684
T.
08-01-2022, 22:53 PM
Sai ostetud siin selline saag nagu Makita EA3201S
Alguses kahtlustasime süütepooli viga. See osutus tõeks. Siis aga ka uue pooliga ei kõssanud. Harutasin sae enda jaoks mõttes laiali ja avastasin, et tegelikult on viga hoopis selles, et süüde ei ole õigel ajal. Kontrollides see selguski. Liig hiline. Seal kus peaksid olema magnetid, seal hoopis ribid ja tühi koht. Nimelt on sael valatud kiiluga hooratas, võllile aga on pisike lohk sisse tehtud. Jutu järgi keegi ei olnud midagi vahetanud ja viga oli siis töö käigus tekkinud. Üks tark saeparandaja väitis, et ma võiksin selle kiilu maha viilida ja süüte õigesse kohta niisama keerata. Ma muidugi kahtlesin, kas paljalt koonuse peal asi püsima jääks, aga midagi teha ka muud ei saanud. Viilisin siis kiilu maha hooratta seest ja panin enam-vähem oma mõistuse järgi hooratta paika. Oligi asi lahendatud.
Ennem sai siin ka mõttes targutatud.... mis moodi selline asi üldse sai juhtuda. Väntvõll oli terve ja jooksis juba näpuvahel keerates täiesti sirgelt, kaelad ühes tükis tehtud.... kõik ilus värske ja sile. Lõpuks ei saanudki siis teada, et kas hooratas vahetatud, väntvõllile kiilukoht valesti tehtud... või mida iganes. Aga see saag oli ennemalt kenasti töötand.
Üks sõber elektrik pakkus välja, et järsku süütepool tehase poolt nii tark, et otsis ise õige koha sädeme andmiseks üles ennemalt.
Sael oli ka pisike karburaatori viga, algul ei andnud tühikäiku kuidagi parajaks keerata. Hetkel saag töötab ja sai sõbrale üle antud. Näis kaua see ilma kiiluta kooslus püsib. Ennetuseks sai ka vahetatud õhuke mutter paksema vastu ja ka keermeliimiga kokku. Kahjuks siin ligidal polnud ka kellegil samasugust saagi, et oleks pilgu peale visanud ja osi võrrelnud.
T.
Alguses kahtlustasime süütepooli viga. See osutus tõeks. Siis aga ka uue pooliga ei kõssanud. Harutasin sae enda jaoks mõttes laiali ja avastasin, et tegelikult on viga hoopis selles, et süüde ei ole õigel ajal. Kontrollides see selguski. Liig hiline. Seal kus peaksid olema magnetid, seal hoopis ribid ja tühi koht. Nimelt on sael valatud kiiluga hooratas, võllile aga on pisike lohk sisse tehtud. Jutu järgi keegi ei olnud midagi vahetanud ja viga oli siis töö käigus tekkinud. Üks tark saeparandaja väitis, et ma võiksin selle kiilu maha viilida ja süüte õigesse kohta niisama keerata. Ma muidugi kahtlesin, kas paljalt koonuse peal asi püsima jääks, aga midagi teha ka muud ei saanud. Viilisin siis kiilu maha hooratta seest ja panin enam-vähem oma mõistuse järgi hooratta paika. Oligi asi lahendatud.
Ennem sai siin ka mõttes targutatud.... mis moodi selline asi üldse sai juhtuda. Väntvõll oli terve ja jooksis juba näpuvahel keerates täiesti sirgelt, kaelad ühes tükis tehtud.... kõik ilus värske ja sile. Lõpuks ei saanudki siis teada, et kas hooratas vahetatud, väntvõllile kiilukoht valesti tehtud... või mida iganes. Aga see saag oli ennemalt kenasti töötand.
Üks sõber elektrik pakkus välja, et järsku süütepool tehase poolt nii tark, et otsis ise õige koha sädeme andmiseks üles ennemalt.
Sael oli ka pisike karburaatori viga, algul ei andnud tühikäiku kuidagi parajaks keerata. Hetkel saag töötab ja sai sõbrale üle antud. Näis kaua see ilma kiiluta kooslus püsib. Ennetuseks sai ka vahetatud õhuke mutter paksema vastu ja ka keermeliimiga kokku. Kahjuks siin ligidal polnud ka kellegil samasugust saagi, et oleks pilgu peale visanud ja osi võrrelnud.
T.
09-01-2022, 00:06 AM
Kiilu lihvimine on tavapärane protseduur sae jõudluse tõstmiseks ( timing advance), saavutatakse see ,et plahvatus toimub varem.
Muidu lihvitakse nii palju ,et vajalikud kraadid keeratuks saaks aga isegi kui lihvisid täielikult kiilu maha siis see ei tohiks erilist rolli mängida.
Muidu lihvitakse nii palju ,et vajalikud kraadid keeratuks saaks aga isegi kui lihvisid täielikult kiilu maha siis see ei tohiks erilist rolli mängida.
09-01-2022, 00:14 AM
(09-01-2022, 00:06 AM)Xtreme Kirjutas: Kiilu lihvimine on tavapärane protseduur sae jõudluse tõstmiseks ( timing advance), saavutatakse see ,et plahvatus toimub varem.Vaat tõesti ei tea, sest endal kogemus puudub. Õnneks väike hooratas, ehk see abiks. Sae kubatuur ka väike... Aja jooksul võib muidugi see kooslus järgi anda, vähemalt on siis teada, et kiilu pole.
Muidu lihvitakse nii palju ,et vajalikud kraadid keeratuks saaks aga isegi kui lihvisid täielikult kiilu maha siis see ei tohiks erilist rolli mängida.
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 28 külali(st)ne