Belarus traktorid.

(11-01-2022, 21:18 PM)I.A Kirjutas:  Toimib see " kaugelt" juhtimisega ka väga hästi. Lihtsalt kvaliteetne vidin peaks juhtuma. Tulekahjut ei põhjusta massilüliti.. kas oma igapäeva-autol lülitad ka massi välja?
Põhjustab ja veel kuidas...Olen oma silmaga näinud peenikest polti kust mass läbi läks ja hõõguv punane oli juba...

Kui tänapäeva autol oleks massilüliti juhi juures jääksid enamus põlenguid ära.Põleng algab kui kuskil mingi + ots massiga kokku sattunud,algul on toss taga kuskilt ja kui nüüd kohe massi välja saad lülitada siis tulekahju jääb ära ja pärast vahetad lihtsalt selle kärsanud juhtmejupi ära.Olen ise mitmele autole kunagi massilüliti pannud ja mitu põlengut varases staaddjumis ära hoitud ja kahju tekkimata jänud...
Vasta

(12-01-2022, 09:14 AM)muska71 Kirjutas:  
(11-01-2022, 21:18 PM)I.A Kirjutas:  Toimib see " kaugelt" juhtimisega ka väga hästi. Lihtsalt kvaliteetne vidin peaks juhtuma. Tulekahjut ei põhjusta massilüliti.. kas oma igapäeva-autol lülitad ka massi välja?
Põhjustab ja veel kuidas...Olen oma silmaga näinud peenikest polti kust mass läbi läks ja hõõguv punane oli juba...

Kui tänapäeva autol oleks massilüliti juhi juures jääksid enamus põlenguid ära.Põleng algab kui kuskil mingi + ots massiga kokku sattunud,algul on toss taga kuskilt ja kui nüüd kohe massi välja saad lülitada siis tulekahju jääb ära ja pärast vahetad lihtsalt selle kärsanud juhtmejupi ära.Olen ise mitmele autole kunagi massilüliti pannud ja mitu põlengut varases staaddjumis ära hoitud ja kahju tekkimata jänud...
   
Masin peab korras olema.  Masslüliti taha peitu pugemine pole jätkusuutlik tegevus.
Selline masin võib vabalt ka sõidu ajal tuld võtta.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Pole küll russi teema, aga kunagi Rootsis sadulautoga õhtale jäädes panin kero järgi ja toimetasin kabiinis, kui ühtäkki kero tumm, laelambid ega midagi ei töötanud. Tõmbasin kardina eest ära ja märkasin tagaotsas oranžikat valgust. Oi krt, kus siis hakkas kiire- akud tagaotsas ja kui haage järgi, ligi ka ei saa. Lahmisin siis kõigepealt mitu ämbrit vett peale, kähku haage järelt ära ja selgus, et plussjuhe oli natuke liiga täpse pikkusega ja oli isolatsiooni raami läbiviigu serva vastu ära hõõrunud. 
Ühel minu endise tööandja ehk siis sama firma autol läks samamoodi tagaots põlema, sellel pidi juba akukasti ja värgid ära vahetama.
Vasta

(11-01-2022, 21:23 PM)Mägi Kirjutas:  Kriitika täesti asjakohane. Samas 24volti käivitusega on peal 2 akut, seega päris iga lüliti vist asenduseks ei sobi. 


Mis küsimus lülitis on kas 6...12...24....36v
Amper on määrav.
Vasta

(12-01-2022, 10:44 AM)MeelisV Kirjutas:  
(11-01-2022, 21:23 PM)Mägi Kirjutas:  Kriitika täesti asjakohane. Samas 24volti käivitusega on peal 2 akut, seega päris iga lüliti vist asenduseks ei sobi. 


Mis küsimus lülitis on kas 6...12...24....36v
Amper on määrav.

Tavalisel lülitil pole tõesti vahet mitu volti ta on kuid elektrilise lülitusega on tähtis lülitusmähise pingetaluvus.

Konkreetselt Belarusi 24V käivituse lüliti on ka pisut eripärane oma ehituselt ja varieerub ka aastate lõikes.

Eksportmudelil (variant 1 Soome) on kõik asjad 24V ja masslüliti tavaline kahe klemmiga.

Siseriigi mudelitel (sest venelastele elektriline seks meeldib) on aga starteri klemmil pinge 24V ja muu elekter on 12V ning võetud ühe aku pealt.
See masslüliti omab kahte jämedat ning kahte peent klemmi.
Jämedatega katkeb starteri vool ja peente klemmidega katkestatakse ühe aku ühendus 12V tarbijatega.

Teoorias (variant 2 ) saab ka selle skeemi katkestada ühe kontaktiga lülitiga, nagu on tehtud uuemal versioonil.
Praktikas tähendab see seda, et peab katkestama esimese aku miinuse massist.

Kuna - on katkestatud ja 12V + on ühendatud kahe aku vahelisele sillale vooluring puudub ja kõik oleks justkui ok.

Seda ta aga päris ei ole sest kui peaks (kogemata mutrivõtmega, jms.) starteri klemmi ühendama massiga tekib 12V süsteemis vastassuunaline vooluring kus generaatori dioodid, muundur ja suunarelee hävivad.
   
Vasta

(12-01-2022, 09:25 AM)Daff Kirjutas:  
(12-01-2022, 09:14 AM)muska71 Kirjutas:  
(11-01-2022, 21:18 PM)I.A Kirjutas:  Toimib see " kaugelt" juhtimisega ka väga hästi. Lihtsalt kvaliteetne vidin peaks juhtuma. Tulekahjut ei põhjusta massilüliti.. kas oma igapäeva-autol lülitad ka massi välja?
Põhjustab ja veel kuidas...Olen oma silmaga näinud peenikest polti kust mass läbi läks ja hõõguv punane oli juba...

Kui tänapäeva autol oleks massilüliti juhi juures jääksid enamus põlenguid ära.Põleng algab kui kuskil mingi + ots massiga kokku sattunud,algul on toss taga kuskilt ja kui nüüd kohe massi välja saad lülitada siis tulekahju jääb ära ja pärast vahetad lihtsalt selle kärsanud juhtmejupi ära.Olen ise mitmele autole kunagi massilüliti pannud ja mitu põlengut varases staaddjumis ära hoitud ja kahju tekkimata jänud...
   
Masin peab korras olema.  Masslüliti taha peitu pugemine pole jätkusuutlik tegevus.
Selline masin võib vabalt ka sõidu ajal tuld võtta.
Ka uued korras masinad süttivad vahel ja minu arusaama kohaselt on elekter(lühis ilmselt) mis põlengu tekitab ja hakkab ikka tossuga kuskilt...massilülitit pole põlebki maha...niikui tossu märkad mass välja ja saab hullemast päästa...
Vasta

(12-01-2022, 15:12 PM)muska71 Kirjutas:  
(12-01-2022, 09:25 AM)Daff Kirjutas:  
(12-01-2022, 09:14 AM)muska71 Kirjutas:  
(11-01-2022, 21:18 PM)I.A Kirjutas:  Toimib see " kaugelt" juhtimisega ka väga hästi. Lihtsalt kvaliteetne vidin peaks juhtuma. Tulekahjut ei põhjusta massilüliti.. kas oma igapäeva-autol lülitad ka massi välja?
Põhjustab ja veel kuidas...Olen oma silmaga näinud peenikest polti kust mass läbi läks ja hõõguv punane oli juba...

Kui tänapäeva autol oleks massilüliti juhi juures jääksid enamus põlenguid ära.Põleng algab kui kuskil mingi + ots massiga kokku sattunud,algul on toss taga kuskilt ja kui nüüd kohe massi välja saad lülitada siis tulekahju jääb ära ja pärast vahetad lihtsalt selle kärsanud juhtmejupi ära.Olen ise mitmele autole kunagi massilüliti pannud ja mitu põlengut varases staaddjumis ära hoitud ja kahju tekkimata jänud...
   
Masin peab korras olema.  Masslüliti taha peitu pugemine pole jätkusuutlik tegevus.
Selline masin võib vabalt ka sõidu ajal tuld võtta.
Ka uued korras masinad süttivad vahel ja minu arusaama kohaselt on elekter(lühis ilmselt) mis põlengu tekitab ja hakkab ikka tossuga kuskilt...massilülitit pole põlebki maha...niikui tossu märkad mass välja ja saab hullemast päästa...
Lühisest alguse saavate probleemide vältimiseks on kaitsmed-releed (mitte, et see oleks 100% garantii või et relee ei võiks põlema minna) ning õigesti dimensioneeritud kaabeldus. Vene traktorite puhul on tehtud pragmaatiline valik - nõukaaja masinate puhul pidi selle remondiga hakkama saama suvaline Siberi kolhoosnik käepäraste vahenditega. Pluss plaanimajandus ja limiidid-fondid, mis ka tsiviiltehastele ei taganud materjalide vaba kättesaadavust ja vajadus tooteid unifitseerida. Pluss seegi, et rasketehnika oli armee "hingekirjas", ehk siis sõjaväe tavaline lihtsusnõue. 

Uuemaid russe ei tea, aga vanema traktoritehnika puhul on päris pikk kaablihulk armatuuris-kabiinis, millesse tulev vool ei läbi eelnevalt kaitset. Ehk siis kaitsmeks on kaabel ise. Kui selline kaabel tekitab tossu, siis on tossu taga juba ka kerge autonoomne säde ning massilüliti ei päästa pahatihti suurt midagi. Loomulikult üks eelkirjeldatud probleem, kus põles akujuhe ise, või töötas nö hõõguva spiraalina ja muu polnud veel süttinud, siis sel puhul on masslüliti tänuväärne.
Mis ma tahan öelda - ühtegi süsteemi ei saa teha täiesti lollikindlaks, sest lollid on hämmastavalt leidlikud. Ehk nii massilülitiga kui süütelukuga süsteemidel on omad head-vead. Häasti ja kvaliteetselt tehtud masslülitita lahendus ei pruugi olla üldse halvem kui rubilnikuga lahendus
Vasta

Ma praegu laon uut akvaariumi kabiini kokku ja otsisin erinevad kaablipuud siit ja sealt Eestist ja Euroopast koodide järgi kokku. Seal on n.ö vanast russist ikka asi veidi edasi arenenud. Kuigi kas just paremuse poole, tahaks mõnes aspektis küsida.

Eks selle massilülitiga on tegelikult väga lihtne seis. Kellele ema ja kellele tütar. Samamoodi vaieldakse siin, kas mopeedauto on ok või saatanast. Kas metsas peab olema hobune, raudhobu, rögiseja, metsapull või metsis. Või hoopis päris Metsis Smile

Veendumusi on palju. Arvamuse üle saab debateerima, veendumuse üle mitte väga.
Vasta

Massilülitiga ei ole kuskilt otsast ema-tütar seis. On väga konkreetselt nutune seis.

Nõukaaegsed korralikud töötavad kaua probleemideta, kui neisse vesi ei pääse. Hooldamiseks võiks mõne aasta tagant lahti võtta ja veenduda, et plastseibid pole mõranema hakanud. Liikuva plaadi saab ka siis suuremast tahmast puhtaks lasta.
Nüüdisaegsed on ühekordse kasutusega: esimene raske käivitus hukkab ära ja siis edasi on küttekeha, kuniks maha põleb. Või lahutamata jätab.

Odavad plastlülitid on ühekordne kaup - kuumenedes vajuvad klemmid kesta ja edasine on vääramatu kärssamine. Kellel muidugi tehnika priimas korras ja raskeid käivitusi ei esine, siis neile sobib hästi - mudaodav ju.

Korralikud metall-lülitid maksavad. Ning ka need hukkuvad, kui vesi sisse pääseb paha tegema. Rooste on peamine mure, aga vesi ju kipub külmuma talvel...

Distantslülitite kohta ütles 2715 kenasti olulise ära. Ning head lahendust siin ei olegi: kas võtad vana lahti ja teed puhtaks ning paned uuesti, seekord õigesti kokku tagasi või mängid lotot poest järgmise soetamisega. Mõnel on kuulu järgi jopanud ka.

Sellest surnult sündinud nikastusest loobumiseks vajalikud ümberehitused on päris ulatuslikud. See pole lihtsalt paari juhtme läbilõikamine...
Vasta

Miks mitte kasutadagi Kamazi oma. Oli vägagi toimiv tükk. Ei mäleta küll, et nendega miskeid probleeme oleks olnud.
Vasta

(13-01-2022, 13:22 PM)taxopets Kirjutas:  Miks mitte kasutadagi Kamazi oma. Oli vägagi toimiv tükk. Ei mäleta küll, et nendega miskeid probleeme oleks olnud.

Vanad originaalsed Kamazi lülitid kestsid tõesti igavesti ja kestavad praegugi edasi, kuna seal on korralik tihendus ja päris vasest kontaktid mis pealt hõbedaga kaetud.
Hõbe teatavasti ei oksüdeeru erinevalt vasest ja no oli üks hästi õnnestunud asi.

Praegused aga on raudklemmid pealt vasetatud ja nagu ta niiskust saab või sädeleb kaob kohe hea kontakt, klemmid kuumenevad, plastik sulab ja enam ei liigu ega tööta.
Kui minna poodi masslülitit ostma siis esimene asi vaadata, et klemmide ümber poleks kergelt sulav plastik ja et magnet klemmide külge ei hakkaks.
Siis kestab ta mingi aja.
Kui aga lahti võtta nagu ma omaga tegin, teha päris vasest klemmid, tekstoliidist seibid võllile ja joota hõbejoodisega kontaktpinnad üle tekib sama hea asi mis vanasti.
Muidugi määret ka ja võllile sobiv tihendusrõngas ning siis võiks juba luurele minna.

Kahesüsteemne Belarus aga nõuab paraku kahe kontaktipaariga masslülitit nagu eespool olevast skeemist nähtub sest muidu võib see kalliks minna kui vea teed.
Tunnistan, et olen teinud selle vea kui panin starteri pealt kruvikeerajaga käima kui mass väljas oli ning läks muundur, generaator ja suunarelee.
Raadiol oli õnneks kaitsediood sisendis ja see pääses.
Keegi oli sinna pannud ühe kontaktipaariga massi ja peened juhtmed kokku ning sel ajal ma suurt ei teadnud sellest süsteemist, kuid näe elu õpetas...

Täpselt sama asi juhtub muide kui esimese aku miinusklemm ei anna head kontakti ja starterit anda isegi võtmest.

Kui akud kabiinis, siis on lihtsad ja odavad lahutajad olemas mida ma omal autolgi igaks juhuks kasutan.
https://www.motonet.ee/et/toode/481830/Massiluliti
Üsna hästi on tehtud ja kui kohe ära määrida pole probleeme.

Siis tunneb muu maailm ka elektrilist masslülitit ja ekskavaatoritel kestavad kogu eluaja kui just lühisega sisse ei lülita, kuid paljud oleks valmis selle ostma...
https://www.tööriistamarket.ee/et/elektr...steemi-p-1
Taoline läks kunagi katki kui hüdropump peale libises ja sees on vask ning hõbedast kontaktid.
Omab muide kahte ahelat ja sobiks kahesüsteemsel Belarusil pruukida nagu rusikas silmaauku.

Edit: link muudetud õigeks.
Vasta

(13-01-2022, 14:27 PM)2715 Kirjutas:  
(13-01-2022, 13:22 PM)taxopets Kirjutas:  Miks mitte kasutadagi Kamazi oma. Oli vägagi toimiv tükk. Ei mäleta küll, et nendega miskeid probleeme oleks olnud.


Kui akud kabiinis, siis on lihtsad ja odavad lahutajad olemas mida ma omal autolgi igaks juhuks kasutan.
https://www.motonet.ee/et/toode/481830/Massiluliti
Üsna hästi on tehtud ja kui kohe ära määrida pole probleeme.
Olemuselt sama asi,aga palju see muidugi voolu läbi laseb? https://www.motonet.ee/et/toode/481840/A...usega-2-tk
Mul põkal kasutusel.
Vasta

(13-01-2022, 14:27 PM)2715 Kirjutas:  https://www.motonet.ee/et/toode/481830/Massiluliti
.


Ma ostsin endale sellise viguri sügisel. Maksin 5 euri. Peale rohelise korgi ära keeramist läks riiulisse. Kontaktpind mis rohelise korgi all on oli vaevalt millimeetri laiune ja veel kõver ka. Ühe servaga puutus vastu kontaktmutrit. Kontaktpinda praktiliselt pole. 

Sadasin vist praagi otsa?

Aquila captas non muscas.
Vasta

(13-01-2022, 17:23 PM)muska71 Kirjutas:  
(13-01-2022, 14:27 PM)2715 Kirjutas:  Kui akud kabiinis, siis on lihtsad ja odavad lahutajad olemas mida ma omal autolgi igaks juhuks kasutan.
...
Olemuselt sama asi,aga palju see muidugi voolu läbi laseb? 
...

Igatahes utiililäinud Peugeoti pealt rotitud samasugune suudab McCormicku külmaga kenasti käima lüüa. Ehk ma ei kahtle nende voolujuhtimise võimes, kui need on puhtad. Aga kaabli külge peab need vähe paremini panema, kui ainult kahe õnnetu kruviga pitsitama.

Kas 2715 viidatud "lahutajad" on sisuliselt näpumutrid, mis lasevad kaabliaasa klemmikinga otsast tööriistadeta maha tõsta?
Vasta

(13-01-2022, 14:27 PM)2715 Kirjutas:  Siis tunneb muu maailm ka elektrilist masslülitit ja ekskavaatoritel kestavad kogu eluaja kui just lühisega sisse ei lülita, kuid paljud oleks valmis selle ostma...
https://www.tööriistamarket.ee/et/elektr...BCsteemi-p
Taoline läks kunagi katki kui hüdropump peale libises ja sees on vask ning hõbedast kontaktid.
Omab muide kahte ahelat ja sobiks kahesüsteemsel Belarusil pruukida nagu rusikas silmaauku.

Kas lugupeetav eksis lingiga pisut?
Kahe ahelaga ju see.

Aga see algsel lingil olev on ka igati tubli tükk.
Sellise(tõsi, Boschi kirjadega meil) surma mina oma karjääri jooksul kohanud pole. Üks mis masina mõningase põlengu üle elas kaotas kaubandusliku välimuse aga töötab siiani.
Vasta

Mis seal pattu salata, sai tõesti vale link kogemata.
Õnneks viga parandati ära ja loodetavasti keegi ei ostnud vale asja...
Vasta

(13-01-2022, 18:33 PM)v6sa Kirjutas:  
(13-01-2022, 17:23 PM)muska71 Kirjutas:  
(13-01-2022, 14:27 PM)2715 Kirjutas:  Kui akud kabiinis, siis on lihtsad ja odavad lahutajad olemas mida ma omal autolgi igaks juhuks kasutan.
...
Olemuselt sama asi,aga palju see muidugi voolu läbi laseb? 
...

Kas 2715 viidatud "lahutajad" on sisuliselt näpumutrid, mis lasevad kaabliaasa klemmikinga otsast tööriistadeta maha tõsta?
Klemmi eemaldamiseks aku küljest tuleb siiski mutrivõtmega kallal käia. Too roheline näpumutter ühendab kinni keeramisel aku küljes oleva osa kaabli küljes oleva osaga, mis on otsast akuklemmi kujuga, nii et sinna saab akujuhtme otse peale keerata. Muidu on need isoleeritud, valge plastik paistab vahelt. Mul ühel vanal V8 sõiduautol ilusti kestnud selline, ise ju keerad paraja jõuga kinni.
Offroadi autodel on massilüliti kohustuslik (peab veel ka mootori seiskama). Rahvas soetab paljuski Europartsist, seal neid igasuguseid ja korralikke. Turskemad kestavad vintsimist ka.
Vasta

Uuel aastal uue hooga. Metsast puude vedu. Oma haagisel läks rehv lõhki, siis tuttav laenas enda haagist puude veoks.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta

Sai ära vahetatud mootori õlivõtturi toru. Selline seal oli. Ebatasasel pinnal sõites ja järsku pidurdades viskas manomeetri seieri korraks nulli ja siis tagasi. Panin asemele siis teise võtturi mis võtab ligi karteri põhja võrguga alla poole. Nüüd järsku pidurdades ei liigu seier kuhugile.

 Jõuvõtuvõlli lülitushoob sai ka mugavamaks tehtud nüüd ei pea vähemalt teda põrandalt otsima. Käigukangile sai samuti jupp otsa pandud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta

Üritasin euro 4 mootori veepumpa remontida, aga kui jupid kätte sain siis loobusin. Läheb peale uus pump, ehk on vähem peavalu.

Mis arvate kui paneks määrdenipli pumbale nii nagu vanadel pumpadel? Lööks kahe laagri vahelise ava määret täis, siis ehk ei hakka uus pump nii kergelt lekkima või kui lekibki siis mitte nii intensiivselt.
Probleem tekkis siis kui vahetasin ühe lõdviku ja ka jahutusvedeliku. Pool päeva tööd ja hakkas jooksma, isegi siis kui mootor ei töötanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne