Saksa autotööstuses tuleb eristada rahuaega ja sõjaaega. 01.09.1939 algas II maailmasõda ning Saksamaa läks sel aastal üle peaaegu täielikult sõjatööstusele. Enamus tehaseid lõpetas tsiviiltarbeks sõiduautode tootmise 1940. aastal.
Gläser oli keretehas, mis 1939. aastal tähistas oma 75. juubelit. Alustatud oli tõldade tootmisest, kuid autohuviliste mällu on ta jäänud siiski eritellimusel kerede valmistajana. Põhiliselt valmistati kabriolette ning erimudeleid. Tehas asus Dresdenis ning sisuliselt hävitati 13-14 märts 1945. Kuna tehas jäi NL kontrollitavatele aladele, siis pärast sõda jätkati seal kerede tootmist IFA-dele.
Mingit aimu annab toodangust 1939. aasta reklaamvoldik:
Töökoja ajalugu kajastab see leht
1939. aastal toodetud kered
1930-ndate keskpaiga tootevalik ehk mudelid, millele keresid valmistati. Pöörake tähelepanu reklaamlausele - valmistame kere igale raamile, kuid ta peab olema kabriolett.
Gläser kasutas tsiviilautodel kahte tüüpi keresilte, mida saab koopiana soetada:
Arutelu aluseks olev silt on perioodist, kui täideti militaartellimust. Gläseri tehases valmistati Kfz 15 ja Kfz 17 keresid. Neid paigutati väga erinevatele veermikele, kuid tuntumad on Horch 901, Stoewer, Opel, Hanomga jt. Kutsuti seda kere tõepoolest kübelwageniks, kuna see oli üldnimetus kandilistele militaarkeredele (tähendab saksa keeles ämbrit või ka kühvlit). Tuntuim "kübelwagen" on kahtlemata Volkswagen KdF82, kuid VW keresid Gläser ei valmistanud (need tehti Ambi-Buddi keretehases).
Kallid olid põhimõtteliselt kõik autod, millele Gläser kere valmistas. Mõned isegi "ülikallid".
Tsiviilauto silt on originaalsena selline. Kõrval kere välisküljele paigutatav reklaamsilt. Neid oli tavaliselt 2 - mõlemal küljel tavaliselt ukse esipostil allosas. Kui kellelgi leidub selline ovaalne silt, siis olen huvitatud, kuna üks originaal on olemas ning ehitatav Audi 920 kere on valmistatud ka Gläseri tehases - mõlema sildi augud on kenasti kerel alles. Koopiaid tehakse ka täna.