(21-01-2022, 22:45 PM)hulgus Kirjutas: (20-01-2022, 10:11 AM)Aare R. Kirjutas: ...
Siduri koha pealt olen ka nõus- mul olid isal kunagi ilma sünkrodeta käigukastidega Sisud ja sellistega oli ikka seda ragistamist algul palju kuulda, just nende juhtidega, kellel polnud selliste kastidega kokkupuudet. Eks 51-52-53-l oli sama, et käiguvahetusel peab pööretevahemik õige olema, et vastavalt kas üles või alla vahetades läks käik topeltsiduri ja vahegaasiga puhtalt, ilma raginata sisse.
...
pisut OT.
GAZ-53/66 käigukastis on 2,3,4 käik ikka sünkronisaatoritega? Enamjaolt on isegi toimivad olnud. 52-ga tegime õppesõitu, elus esimene sõit veokiga, linnas, vihmase ilmaga, pimedas, aknad udused, peeglid olematud, sünkrodeta käigud mis ei lülitu, pidevalt hüppav (lõtv reaktiiv varras) ja väljasurev mootor+ valjuhäälne õpetaja...
Hallooo!
Vaata, ksf! Hulgus, see ongi jeestlaste traagika!
Olen ka ise sellest põlvkonnast, kes tegid esmast õppesõitu veokaga tollal, kui sisemisepõlemisega mootriga automobiil polnud üldse veel leiutatudki! Tänapäevased lumemisiganesimemissubjektid ei kujuta vist üldse ettegi, mis ajad tollal olid...
Polnud välja mõeldud ei reaktiivvardaid, peegleid, aknaid (tõsi, olid mingid variatsionid mingte lamba ja kassi põitega..) mis me räägime, elu oli raske, kui mitte võimatu, aga ikka mingid eriti tupoid ja lollakad elasid üle ja jagavad omi emutsioone siia maani...
Ka minu kadunud isa ja sinna samasse kadunud onu Leopold tegid midagi sarnast traagilisel 1944-l aastal. Olles mõlemad tagaotsitavad saksa vabastusvõimude poolt (kui igati kõrgesti väärtustatud võitlejad (olen siis foorumis veidi avalikustanud onu Leopoldi tausta, isa kohta ma muidugi ei ole soovinud eriti infot levitada), hoidusid nad kõrvale saksa vabastusvõimu poolt välja kuulutatud totaalsest mobilisatsioonist ja hängisid tol hetkel hoopis Reveli linnas toimunud automobiili sõidukijuhtide väljaõppimise kursustel, mille ka mõlemad edukalt lõpetasid, vaatamata igasuguste puuduvate naeladega kummide- ja mopeedautode puudumisele tol hetkel! Mingistest mõõdetutest 90-test km/h polnud ka tollal juttu, ilmselt pidurdasid ka nemad tollal liilkust, kui oli millega pidurdada. Ja seepärast tundubki mulle imelik, et mingid superjuhid (mitte seda füüsikalisele mõttes, vaid lihtsalt mingid mu.nnid, kel on vaja sõita 3 km/h kiiremini, kui arengupeetusega kaasliiklejad seda teevad) pidevalt tõmblevad siin oma KPS-iga mõõdetud kiiruste jms pärast - vb te olete lihtsalt natuke lollakad? Või natuke rohkem?
Ehk aitaks rahuneda see, kui pistaksite selle pidevalt tõmbleva lõdva reaktiivvarda omale kuhugi kereõõnsusesse?