MZMA 426 1968a.
#1

Tere kaaskannatajad!

Räägime siis taustaloost veidi. Olen üks äärmiselt haige mossehuviline, kokku omanud neid aja jooksul täpselt 97 tükki (97 eri autot siis). Hetkel ka suur ports neid alles, polegi täpselt kokku lugenud. Mul on suveks mõni, talveks mõni, kaubaveoks mõni, doonoreid lademes ja ralliks üks. Enamus lammutan ära ning tegelen mossede(ka üldse vene autode) taastamise ning varuosadega.

Kõige muu kõrvalt sõidan 1969 aasta IZ 412 Saturniga sportrallit(ärge palun hakake ajama et see on 408 kui Te ei tea mis on 412 Saturn!)
Meie ralli ja muude tegemiste info leiab siit: https://www.facebook.com/Ilvesed-Moskvic...4027091920

Paar pilti ralliautost(seetõttu et saaksite aimu, milliseks peab saama loo peategelane ehk 426) 

Lisaks me oleme praegu ainsad lollid Eestis kes mossega sportrallit nühivad. Ja meil on seal võimalikult palju mosse enda tehnikat, st mootor ja tagasild on ikka mosse omad.

[Pilt: t760_224978133_1574179222920389_45011956...3412_n.jpg]

[Pilt: t760_223850478_354095113000511_735686553...2638_n.jpg]

[Pilt: t760_228628954_180746420712629_465620173...6077_n.jpg]

[Pilt: t760_crash1.jpg]

[Pilt: t760_245336195_2718838848425761_77937571...5416_n.jpg]

[Pilt: t760_245463140_2718303318479314_32458425...1019_n.jpg]

[Pilt: t760_245386061_2717545171888462_82949042...5836_n.jpg]

[Pilt: t760_273122387_2791600111149634_45534671...7212_n.jpg]

[Pilt: t760_272949884_2791601227816189_48508592...0133_n.jpg]

Ja nüüd loo peategelase juurde.

Tegu on siis heas seisus 1968 aasta MZMA 426ga, mis on saanud kunagi juba remonti ja ka osalenud avariis. Vene pass on tal olemas, proovisin arvele ka võtta kuid pindmise rooste ja esituleklaasi prao pärast teda praegu arvele Haapsalus ei võetud. Tehti suure lunimise peale vaid akt ära...vähemalt garantii olemas et peale korda tegemist saan arvele ilusti.

Plaan on teha ta väljast samasuguseks nagu rallikas. Täpsemalt tuleb temast recce ehk rajakirjutus auto ning servise auto.
Taastame mitteoriginaalina, st tehnika tuleb ikka moodne, 412 pealt. Esisilla paneme ketaspiduritega, mootori 2,3L (412 plokil, hakkan selle ehitust ka siin kajastama), käigukasti lada 5 käigulise. Tagasild jääb kitsas 408 oma, kuid sisu tuleb teine. Kiire 3,9 ülekanne koos ketaslukuga.

Sisu ja välimus jääb originaalilähedane.

Kuna kere on juba kunagi enam vähem lapitud, siis praegu enam nii palju teha ei ole. Esmapilgul tundub et keevitamist vajavad vähesed kohad - lanseron aku alt, veidi salongipõhja( ka käigukasti tunnel kuna paigaldame lada kasti), tagatiivad ning pagasniku põhi. Ka paak tuleb leida teine või teha ise uuest piruka paagist ümber - vahetades täitetoru.

Mõned pildid ning eks ma hakkan teid asjaga vastavalt tegemistele kursis hoidma. Muidugi nii kuidas viitsin pilte lisada Smile

[Pilt: t760_426_algus.jpg]

[Pilt: t760_271829169_2780421515600827_84044147...7920_n.jpg]

Tagaluuk on kunagise avarii tõttu välja vahetatud. Eriti vahet mul sellest küll ei ole aga samas, kui saaks mõistliku hinnaga originaali(kaheosalise), siis oleks huvitatud.

[Pilt: t760_426_algus2.jpg]

[Pilt: t760_271909859_2780421495600829_17193235...4910_n.jpg]

[Pilt: t760_271945918_2780421402267505_45947195...0249_n.jpg]

PS! Alati võite pakkuda mulle uusi mosse varuosi või tuua vene tehnikat remonti-taastamisele!
Vasta
#2

(23-01-2022, 09:59 AM)stern100 Kirjutas:  Taastame mitteoriginaalina, st tehnika tuleb ikka moodne, 412 pealt. Esisilla paneme ketaspiduritega, mootori 2,3L (412 plokil, hakkan selle ehitust ka siin kajastama), käigukasti lada 5 käigulise. Tagasild jääb kitsas 408 oma, kuid sisu tuleb teine. Kiire 3,9 ülekanne koos ketaslukuga.
Tundub põnev projekt. Alati huvitav lugeda, kui keegi vene tehnikat võistluskõlbulikuks arendab.
Miskipärast on meie keele- ja kultuuriruumis jäetud sellest esoteerika mulje, mida tõeliselt hästi oskavad vaid mingid üksikud jumaliku andega kalad.
Vasta
#3

Neid Teie tegemisi jälginud pikalt ja pole muud öelda kui lugupidamine. Rallil samuti hea näha kui mosse kurvi tagant välja hüppab. Ootan põnevusega teema arenemist.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4

Loo peategelasega toimetame siis kui aega üle jääb. Hetkel vaja veel uksed eemaldada ning siis liivapritsi. 

Aga natuke mootori teemal.

Kes teab siis originaalis on 412 mootor 1,5L( 82mm kolb ja 70mm vänt). Olen ise teinud samale plokile 1,6-1,7-1,8-1,9-2.0-2,1L. Kokku vist juba ca 100 412 mootorit tehtud... Nüüd siis kord 2,3L käes.
Silmaringi infoks et tehasest tehti seeriatootmisena palju erinevaid mootoreid: 1,5-1,7-1,8-2,0L. Lõpus tuli ka pritsega mootoreid. Koodid vastavalt 3317, 3318, 3320, 248 jne.

Kolbe tuli tehasest( Null mõõt siis ) 82, 85 ja 88mm.
Väntvõlle tuli tehasest siis selliste käikudega: 70, 75 ja 80mm. Markeeringud vastavalt 412, 3317, 3318.

Minul õnnestus hankida venemaalt markeerimata eksperimentaalväntvõll, mille käik on 85mm. Kuna vene ajast üks plokk alles kus olid hülsi pesad juba suured, sai mõeldud mis teha. Volga hülssidest tehtud mosse plokki sobivad hülsid ning peale veidikest uurimist selgus, et 85mm väntvõlli käiguga ja 92mm kolvi mõõduga saab kasutada volga zmz-406 mootori kolbe. Tähendab et sõrm on sama mis mossel - 22mm ning mosse kepsu pikkusega, 85mm väntvõlli käiguga jääb kolb täpselt hülsiga tasa. Lisaks teflonkattega, mis aitab vältida piston scuff´i. Jah, muidu on mossel küll sfäärilised kolvid ja kaotame praegu surveastmes kõvasti, kuid see mootor on just esimene katsetamine sellise kubatuuriga. Natuke kompenseerime kaanega, kui vaja siis keevitame kasvõi põlemiskambrit täis. Kepsud jäävad praegu ka mosse enda omad. Hiljem saab alati Opeli sepiskepsu panna nagu rallikal tegin.
Jahutussärkide kaaned tulevad suuremad, alumiiniumist. Veepumba rihmaratas pisike, alumiiniumist jne.

[Pilt: t760_20220224_104350.jpg]

Originaalkolb illustreerimaks uut suurt auku 

[Pilt: t760_20220224_104417.jpg]

Kergendatud väntvõll

[Pilt: t760_20220224_104521.jpg]

[Pilt: t760_20220224_105354.jpg]

[Pilt: t760_20220224_131604.jpg]

Kõiki peensuseid ei jaksa kirja panna, kel huvi see saab küsida.

Plokikaaned tulid tehasest 412, 331 ja 248 koodidega. Siia panen 248 kaane, millel on 2mm suurem sisselaskeklapp kui 412 ja 331 kaantel.
Vasta
#5

Mootoritega seoses meenus, et eelmise sajandi kaheksakümnendate keskpaigas, kui Eestis korraldati neid sotsmaade talverallisid Sojuz, räägiti Iževski ekipaažide kahe nukkvõlliga plokikaantest. 
Jõudu ja jaksu!
Vasta
#6

(25-02-2022, 12:55 PM)MTJ juhataja Kirjutas:  Mootoritega seoses meenus, et eelmise sajandi kaheksakümnendate keskpaigas, kui Eestis korraldati neid sotsmaade talverallisid Sojuz, räägiti Iževski ekipaažide kahe nukkvõlliga plokikaantest. 
Jõudu ja jaksu!

Mul on igasuguseid eksperimentaal mosse asju olnud aga vat kahe nukiga pead veel osta ei raatsi. Venest pakuti paar a tagasi 10 000€ eest ühte ning soomest oleks 16 000€ eest ka saanud. Praegu vaikselt moosime et saaks scännimiseks laenuks ühe. Usun et ise 1:1 ja parendatud replica toota on kõvasti odavam. Tal on ka fia homologeering täitsa olemas, st euroopas saaks historicu all sellega vabalt sõita.
Vasta
#7

Et siis plaan on ehitada Serviisi ja gsmi masin!  Big Grin [Pilt: 1024px-Moskvitch_427_World_Cup_Rally_Bar...338%29.jpg]
Ja seest midagi sellist. [Pilt: 52784459_2224996394429179_10700792820484...e=623EC944] [Pilt: 53145721_2227782187483933_13026150649262...e=624086D8]

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#8

Oled surveastet juba mõõtnud ka? Sellise käigu puhul on ilmselt sellest lamedast kolvist ka küll, et normaalne survaste kätte saada.
Kuhu neid 3318; 3320 jne mootoreid paigaldati?
Vasta
#9

Ega ei ole mõõtnud palju on vahe sel muldvalu plokil ja survevaluploki seinapaksuses tagant hoorattakarterist hülsipessa?
Vasta
#10

(27-02-2022, 20:05 PM)twist Kirjutas:  Oled surveastet juba mõõtnud ka? Sellise käigu puhul on ilmselt sellest lamedast kolvist ka küll, et normaalne survaste kätte saada.
Kuhu neid 3318; 3320 jne mootoreid paigaldati?
Kui plokikaas lihvist tagasi tuleb siis saab täpselt ära mõõta vedelikuga. Arvan et jääb lahja, ca 8-8,5kanti.

3317, 3318, 3320 ja 248 mootoreid pandi lõpu 2141 peale, 2126 peale, nende modifikatsioonide ja veel mõne vähetoodetud mudeli peale.

Siin näiteks üks Eesti kupee mosse, mille valmimisel oli minu käsi suuresti mängus. Tegin talle ka forsseeritud 248 mootori(Pärit oli vist 96a 2141 pealt). Peale pikka maanteametiga vaidlemist on see ka legaalselt arvel ( Reg nr 035 AFB ). Pilt on tehtud siis kui töö alles käis, seega ärge ümbrust tähele pange.

[Pilt: t760_20210114_153701.jpg]
Vasta
#11

(27-02-2022, 20:27 PM)2715 Kirjutas:  Ega ei ole mõõtnud palju on vahe sel muldvalu plokil ja survevaluploki seinapaksuses tagant hoorattakarterist hülsipessa?

Mosse plokke on vähemalt kolme erineva tegumoega. Uuemaid 3317-3318 jne plokke ei ole õnnestunud kahjuks uurida. Ja paksust ei ole mõõtnud, pole vaja olnud sest siiani vajamineva augu on saanud alati ära puurida ja midagi kuskilt järgi ei ole andnud. Venelased panevad isegi suuremaid kolbe sisse kui 92mm.
Vasta
#12

[Pilt: t760_20220306_115316.jpg]

Ehk siis kere paljas ja ootame liivapritsi.
Vasta
#13

Tubli mees , väga äge käeline tegevus . Originaalina näeb kindlasti väga kena välja.  Jätku.
Vasta
#14

[Pilt: 20220326-194212.jpg]

[Pilt: 20220326-194227.jpg]

[Pilt: 20220326-194235.jpg]

[Pilt: 20220326-194220.jpg]

Kõik peale katuse ja sildade pritsitud. Eriline osa ehk tagumik on heas seisus peale nö põlle osa. Õnneks selle saab sedaani põllest ka teha. 
Kapotiall kaks auku ja esiraamid silla juurest läbi nagu neil ikka kombeks on.
Karbid vahetatud ja tundub et need jätan alles ka. Põhi tuleb enamuses välja vahetada nii salongis kui pagassis.
Vasta
#15

Peategelasega hakkan rohkem toimetama siis kui teised projektid teatud maal. Nimelt samal ajal teen oma suvesõidu mosset ja elukaaslase nivat. 



[Pilt: 20220328-141336.jpg]
Vasta
#16

Kuna autopark on meeletu ja tihti on tähtsamal kohal muud asjad (ka kundede autod), siis edusamme teeme vaikselt.

Igatahes esimesed raamid vajasid juhipoolt sillatala juurest keevitust, samuti juhipoolne lanseron. Need tehtud siis sai kogu esiosa ära tuisatud ja ka uus esisild alla pandud.
Trummelpidurite asemel tulevad ketaspidurid. Ilma pidurivõimuta , st täpselt sama süsteem nagu mu rallikal, et saaks ralli ajal kõike kohe 1:1 ringi lapata, kui vajadus peaks tekkima. Vedrud mosse enda omad aga põllumajanduslikud. Amortideks Bilstein B6 Rally. 

[Pilt: t760_nina1.jpg]

[Pilt: t760_nina2.jpg]


Ja näeme nädalavahetusel Rapla rallil!

[Pilt: t760_Haapsalu_2022.jpg]
Vasta
#17

Tagasillast.

Originaal 4,55 asemele läheb 3,9 koos 7kg torsen lukuga.
Tala jääb originaal, st kitsas 408 sild määrdetoosidega.
Pidurikilbid olid sellised kus sai klotse ise lähemale keerata, ehk eriti vana variant. Asemele lähevad 412 omad. 
Tagavedrud esialgu prooviks pika kastiga mosu alt.

[Pilt: t760_20220523_163616.jpg]
Vasta
#18

Pagassi põsed tehtud, tagaistme alune tehtud, tagatiivad küljes.

[Pilt: t760_20220605_150057.jpg]

[Pilt: t760_20220605_150042.jpg]
Vasta
#19

Kunagi ammu kui Mosse oli veel minu jaoks huvitav auto sai ka taha piruka vedrud pandud ,lehti vahelt välja võetud,taga kiiged jäid pisut valesse asendisse  aga see 100000+ mis  temaga kulgetud sai küll midagi järgi ei andnud .Ees olid Volga vedrud , auto oli tavalisest pisut madalam  aga tava Mossega küll midagi võrrelda polnud, palju srtabiilsem .Amordid sai ka muidugi tolleaegsetest parimad vüetud, võibolla oma 30-40  seast valitud. Isegi käe järgi olid partiides väga erinevad asjad.Mis praegu viga ,valid poest rahakoti järgi sobivad ja kruvid külge
Volga kolvid ja hülsid jäidki oma aega ootama, kuna tol ajal oli võimatu tegijat leida kes oleks tahtnud asju ringi teha.Isegi raamat kus oli kogu vajalik info olemas oli käepäras.
Vasta
#20
Photo 

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne