TIG keevitamine, materjalid
#21

Algajal aitab traadi söötmisel ka Tig Pen ehk tigipastakas. Kellel vaja see googeldab ise sobiva välja.
Vasta
#22

Tänud eelnevate juhendamiste ees - andis täiendavaid mõistmisi lisaks youtuubis vaatamisele.
Kahjuks ei leidnud enam selle masina kasutusjuhendit (Black TIG200 37408) ning ka neti otsing andis jama...
Amprite sättimisest saan aru, kuid üks nupuke on veel "Fall time"

   
drGoo kaudu saan aru nii, et sellega saab sättida, kui kiiresti/aeglaselt langetab keevituse lõpetades ampreid skaalal 0-10 (mida? sekundeid?)

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#23

Paari masina tehnoandmed  annavad mõõtühikuks sekundid.

Samamoodi ka üks ülevaatlik leht:
[Pilt: Jasic%20PULSE.webp]

Pärit siit: https://www.jasic.co.uk/guide-to-tig-welding .

Keegi võiks nüüd üle kinnitada, et konkreetse masina loojad (või pigem kopeerijad) sellest samamoodi on aru saanud.
Vasta
#24

Nagu Hiina asjade puhul ikka, on kõik näidikud ja skaalad pigem ligikaudsed. Ma oleks üllatunud kui see down-slope üldse töötab.
Kuidagi saab nendega tööd teha, aga sobivad seadistused tuleb välja selgitada töö käigus sammhaaval katsetades.
Vasta
#25

Esipaneeli keskel on sel masinal TIG põleti lüliti jaoks pistik tehtud. 
Kui soovid TIG reziimis TIG'ga keevitada, siis peab sul olema nupuga TIG põleti. Eeldades, et see Hiina masin käitub nagu ülejäänud, siis vool lülitatakse taha peale nupu alla vajutamist ning sama on gaasiga. Vool tõuseb paari sek jooksul poteka skaalal seatud väärtuseni.

Nupu lahti laskes hakkab keevitusvool ühtlaselt nullini langema, potekast saad määrata kui kiiresti see toimub. Gaasi pealevool on tavaliselt veel ca 3 sekki avatud peale leegi kustumist.

Kui TIG põleti on ilma nuputa (ning käsi kraan gaasi jaoks), siis saad keevitada, kui masin on MMA reziimis või paned sinna lüliti pistikusse mingi suvalise impulsslüliti mida jalaga vajutad (hoiad all keevituse ajal).
Vasta
#26

Nende € eest ma ei ootagi tippasja, kuid eks näis, kuidas kuskil seadistatud asi minu oskuste ja vajadustega ühtib. Kuid neid õpetuse videosid vaadates on suurem probleem pigem mu enda käte, pea ja koordinatsiooniga, kui masinaga.

Aga otsinguga jõudsin ühte kohta (kindlasti on see blogi mingi reklaami suunaga...), kus on kirjutatud lühidalt masina funtksioonide mõisteid:
https://www.basicwelding.co.uk/blogs/new...-functions.

Masinal on taga on-Off lüliti ja gaasi sissevõtt +toitekaabel.
Ees on jah see MMA - TIG nupuke. Põletil on lülitus nupuke nipukatega.
Lisaks siis displey, mis näitab ampreid ja amprite potekanupuke.

No nii huvitav on seda protsessi endagi jaoks jälgida Wink
Argoon olemas 10L 1a. rendiballoonis Airok: 25,75 argoon+35rent +km ehk 73€
Wolfram varraste pakk stokerist: Binzel WCe20 hall 1,6x175mm 10tk 20€

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#27

Pekki läks see algus... reduktor saabus ja kurivaim ei hakka ballooni keermega. 
Peab ringi vahetama, kuid see on ka aeg. 
Eks tellib ka need tig vardad ka, kui juba proovimine edasi lükkus.

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#28

(29-01-2022, 17:29 PM)CHRhmm Kirjutas:  Pekki läks see algus... reduktor saabus ja kurivaim ei hakka ballooni keermega. 
Peab ringi vahetama, kuid see on ka aeg. 
Eks tellib ka need tig vardad ka, kui juba proovimine edasi lükkus.
Saab ka üleminekumutrit kasutada. Kelle balloon sul on? 

Messeri balloonidel on G3/4" keere ning AGA/Linde ning Airoki balloonidel W 24.32 x 1/14". Vastavale sellele valid mutri ning tihendi, pakuvad neid enamasti kõik keevitustarvetega tegelevad kontoorad. Spikker siin https://www.airok.eu/shop/products/group/GT7
Vasta
#29

Nüüd kõik detailid olemas, et alustada käkerdamisega e. õppimisega.

Ühele teisele Ioxygen Argon reduktorile sain Torujüri poest õige mutri 9€ (airokis 8€), millega ta ilusti gaasiballoonile kinnitub. 
Airok koodiga KA0156:
   

Lisaks siis tihendid juurde.
Selle tellitud Ideal reduktori saadan tagasi.

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#30

(27-01-2022, 18:08 PM)mopple Kirjutas:  
(27-01-2022, 17:27 PM)CHRhmm Kirjutas:  
(27-01-2022, 17:06 PM)mopple Kirjutas:  Järgmine nõuanne on, et kindlasti telli kohe varuga volframelektroode ja terita need ette ära, soovitatavalt trelliga lintlihvijal kuid käiaketas on ka OK, ideaalne oleks muidugi teemantketas. Ekonoomitada saab, kui elektroodid keskelt pooleks lõigata ning omakorda mõlemalt poolt teritada.
Mis värvi neid elektroode võtta?
google jutujärgi võtaks pigem kuldse või halli.
Igasuguseid videosid juba TIG asjandustest vahtinud - kuid eks üks kord pea ise tegema ka, ainult vaadates oskajaks ei saa.
Jõhvi koolitus jääb nii sama vuramise mõttes kaugeks.
Alalisvoolule on tõesti nii hall (WC20, 2% tseerium) kui ka kuldne (WL15, 1,5% lantaani) OK. Sinised (WL20, 2% lantaani) on universaalsed, sobivad nii alalis- kui ka vahelduvvoolule.
Võimaluse korral tasuks eelistada tunnustatud tootjate nagu Trafimet, Binzel jne elektroode. Võivad küll natuke rohkem maksta kui suvalised hiinakad, kuid kvaliteedis saab kindel olla.
Tasuta kursuseid pakuvad ka teised õppeasutused. Ennast panin kirja 8. veebruaril algavale üldisele keevituskursusele Tallinna Tööstushariduskeskuses.
https://koolitus.edu.ee/calendar?q=keevi...te&order=A
Mina tänan info eest ja olen ka grupis.
Vasta
#31

Tänud igasuguse soovituste eest.
Nüüd ka kõige esimesed TIG proovid tehtud e: 1 kraater ja kolm triipu ilma täitetraadita, et proovida kuidas käed liiguvad.
Kraater tekkis kui elektrood metalli puutus...
Esimene triip on kõige lähemal ja viimane kõige kaugemal.
   

Üllatavalt kergelt tekib kaarleek.

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#32

Nagu nalja.
Siin keegi soovitas tigpen osta, selle asemel võta üks tig täitevarras lõika pooleks ja lihvi ots ära (pole vaja nägu ära kriimustada) ja kui vaba hetke on lappa näppude vahel, proovides seda algusest lõpuni libistada ilma teise käe abita. See läbi treenib lihasmälu ja kordinatsiooni väga hästi ja ennegi kui aru saad söödad terve varda ära nii, et peatuda ei ole vaja. Kui garaazikraami tuppa ei lubata tuua kõlbab naise sukavarras ka Wink
Vasta
#33

(03-02-2022, 14:29 PM)muska71 Kirjutas:  Mina tänan info eest ja olen ka grupis.

Ma tänan ka info eest. Mul endal ei ole seekord aega osaleda, saatsin naise enda eest. Seega palun mitte norida vaid aidata ja õpetada!
Hea keevitaja kulub alati ära, eriti kui tasuta töötab. Kuna ise ei jõua lihtsalt kõike, pean delegeerima.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#34

(04-02-2022, 13:39 PM)isandpauk Kirjutas:  
(03-02-2022, 14:29 PM)muska71 Kirjutas:  Mina tänan info eest ja olen ka grupis.

Ma tänan ka info eest. Mul endal ei ole seekord aega osaleda, saatsin naise enda eest. Seega palun mitte norida vaid aidata ja õpetada!
Hea keevitaja kulub alati ära, eriti kui tasuta töötab. Kuna ise ei jõua lihtsalt kõike, pean delegeerima.

+1, vot see on juba next level  Smile ja igati eeskujulik aja manageerimine.
Vasta
#35

Natuke sai veel käkerdatud ning siis julgus rinda ning detaili parandama.

1.6mm pleki kokku keevitus
   

Sama paksu plekiga detaili paikamine. Algus oli ok e. üks pool. Teise pleki paikamisega sai korralikult puterdatud - auke tekitatud, wolwrami kinni keevitatud, täitetraati wolwrami külge mäkerdatud jne.. 
Augud täitsin täis, wolwramid teritasin uuesti. Kehvalt keevitatud kohad lihvisin tasaseks ja keevitasin üle.
   

Esimese pääsukesega olen rahul.
   

Mida rohkem tegelen, seda keerukamaks läheb. Eks nüüd ole täitsa algajale piisav info olemas, mis TIG keevitamiseks vaja läheb - "ära põe, hakka pihta"

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#36

Siit vaatan https://eprints.tktk.ee/id/eprint/253/2/...eldus.html  elektroodi värvid,aga mul kodus sinine mida seal polegi...Kunagi sai mma-tig masin ostetud ja ka mõni eelektrood tigile tööriistamarketist ja proovitud argooniseguga tulemuseta.Et mille keevitamiseks sinine on?
Vasta
#37

Argooniseguga tig'i keevitus ei annagi tulemust.


Hmm, proovi ilma täitetraadita sikk-sakki teha.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#38

(05-02-2022, 10:32 AM)muska71 Kirjutas:  Et mille keevitamiseks sinine on?

Tabel küll inglisekeelne, aga ajab ehk asja ära.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#39

Tsitaat:Esimese pääsukesega olen rahul

   

Ära ole. Võib kätte maksta.
Vasta
#40

(05-02-2022, 13:09 PM)korvimees Kirjutas:  
(05-02-2022, 10:32 AM)muska71 Kirjutas:  Et mille keevitamiseks sinine on?

Tabel küll inglisekeelne, aga ajab ehk asja ära.
Tänud,mul wl20 elektrood.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne