Pidurivedelike hügroskoopsusest
#1

Ajendatuna teemast "Pidurivedelike säilimine", tegin poolteadusliku eksperimendi. Kasutatud on taatlemata ja sertifitseerimata aparaati, mille väljundtulemus on sellegipoolest midagi enamat, kui Aiku ja Petsi arvamus asja kohta.

1. Erimelli "Neva". Kasutamata pudel, mis on hinnasildi järgi ostetud kunagi krooni ajal. Lahti pole tehtud (või siis vähemalt pole tarvitatud), seisnud kortermaja keldris.
   
   
Vee sisalduseks võiks arvata skaala järgi 2,5%. Aparaat arvas, et asi on veel OK, aga ise arvaks, et nii, noh, piiri peal.

2. Aasta tagasi ostetud DOT4. Taara on tegelikult küll vale, sees on Fixuse vedelik. Lihtsalt väiksema pudeliga oli parem opereerida, valades vedelikku peasilindri anumasse.
   
   
Näiduks pakuks 1,5%. Pudeli korki on ca. 40 korda lahti tehtud, hetkel pudeli põhjas 1 sentimeeter vedeliku taset. Kui nüüd keegi paneb tähele, et displeil on tekst "DOT3", siis ta ei eksi, see oli minu apsakas. Muutsin hiljem selle "DOT4"-jaks, aga niiskusenäitu see ei muutnud. Kahjuks muudetud DOT-iga pidi kvaliteet sai nii halb, et jätsin siia vale DOT-iga pildi. Kordan - niiskusenäit oli sama.

3. Neva. Plastikpudel, ühekordne kork. Ostetud rubla ajal, tarvitatud ei ole. Seisnud eramaja keldris. Kelder selline, kus vett põrandal kunagi ei ole, aga päris kuivaks seda keldrit nimetada ka ei saa. Pabersilt on igatahes kahe-kolmekümne aastaga kannatada saanud. Valmistamise aega ja hinda välja kuskilt välja lugeda ei õnnestunud.
   
   
Jällegi selline piiripealne näit, mis polegi nii paha arvestades, et on võimalik, et vanuse poolest saaks see pudel vanasõiduki tunnustuse.

4. TOM.
Neva, TOM ja ROSSA on kõik analoogid. Umbes nagu erinevate tootjate kaubamärgid.
Antud TOM on ostetud samuti rubla ajal, seisnud sama eramaja keldris. Klaaspudel, ühekordne plastikkork.
   
   
Siinjuures läks mõõduriist alarmi ja piiksus ähvardavalt. Näit 3,5%. Sellist asja ei maksaks enam sisse valada. Silmaga ei saa vedelikku vaadates mitte mingist anomaaliast aru, välja näeb, nagu kõik eelnevad. Teisiti testida ei oska.

Uuringud jätkuvad...

Edit: Vahetasin viimase pildi, ehk TOM pidurivedeliku näidu kvaliteetsema pildi vastu. Selle 12 tunniga, mis eelmise pildi ja uue pildi ajavaheks on, ei olnud vedeliku omadused muutunud. Sama halb. Või umbes nii...

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#2

(15-07-2021, 01:05 AM)Wiki432 Kirjutas:  Ajendatuna teemast "Pidurivedelike säilimine", tegin poolteadusliku eksperimendi...

...Uuringud jätkuvad...
Naiss. Kõik minu selle saate punktid lähevad teele.
Retsept no5.
Vasta
#3

Täitsa tore.

Suvel võib see vesi seal piduriõlis rahulikult olla. Igapäevaselt sõitva autoga ei tohiks küll midagi juhtuda. Talvel iseasi.
Kunagi sai ise timmitud piduriõli, aga ei tulnud midagi välja. Kallasin vanale õlile sisse 96% piiritust. 30 kraadise pakasega sinder läks pedaal imelikuks ja peale selle avastasin ristmikul, et ei saa enam minema, pidurid olid peal. Seega ärge sitaga ise jännake, värskemat õli on veel saada. Talupoeg soovitab. Big Grin

T.
Vasta
#4

(15-07-2021, 12:57 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Täitsa tore.

Kunagi sai ise timmitud piduriõli, aga ei tulnud midagi välja. Kallasin vanale õlile sisse 96% piiritust. 30 kraadise pakasega sinder läks pedaal imelikuks ja peale selle avastasin ristmikul, et ei saa enam minema, pidurid olid peal. Seega ärge sitaga ise jännake, värskemat õli on veel saada. Talupoeg soovitab. Big Grin

T.

Hallooo!
No ei ole tore, mitte ei ole! See "timmimine" on toiduga mängimine ja ei kõlba kuhugi! Omal ajal tegeles terve plejaad nõujogude teadlasi ja hobi-keemikuid, et hoopis nendest piduriõlidest piiritust, mida rahvamajandus hädasti ja suurtes kogustes vajas, kätte saada.
Häbi, Toomas, häbi! Suu hakkab kuivama Su juttu lugedes...  Sad
Vasta
#5

Toomas, kui sul seda isetehtud piduriõli enam alles ei ole, siis olen nõus osalema projektis "Kassil kurk kuivab" - minupoolt piiritus, sinupoolt vana õli. Segame kokku ja saadame Türile.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#6

(15-07-2021, 12:57 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Täitsa tore.

Suvel võib see vesi seal piduriõlis rahulikult olla. Igapäevaselt sõitva autoga ei tohiks küll midagi juhtuda. Talvel iseasi.
Kunagi sai ise timmitud piduriõli, aga ei tulnud midagi välja. Kallasin vanale õlile sisse 96% piiritust. 30 kraadise pakasega sinder läks pedaal imelikuks ja peale selle avastasin ristmikul, et ei saa enam minema, pidurid olid peal. Seega ärge sitaga ise jännake, värskemat õli on veel saada. Talupoeg soovitab. Big Grin

T.

Sõltub sõidustiilist. Kui on äkilisem stiil, siis kõvemate pidurduste peale läheb see vesi keema, tekib aurukork ja pidurid kaovad ära. Päris ebameeldiv on praktikas kogeda.
Vasta
#7

(15-07-2021, 12:57 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:   30 kraadise pakasega sinder läks pedaal imelikuks ja peale selle avastasin ristmikul, et ei saa enam minema, pidurid olid peal. 

T.


Kuidas -30ga auto koju said siis?
Vasta
#8

(15-07-2021, 20:09 PM)Envir Kirjutas:  
(15-07-2021, 12:57 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:   30 kraadise pakasega sinder läks pedaal imelikuks ja peale selle avastasin ristmikul, et ei saa enam minema, pidurid olid peal. 

T.


Kuidas -30ga auto koju said siis?
Sõitmist see ei seganud, lihtsalt ei saanud kohe ristmikult edasi, pidin hetke ootama. Pidurdas küll, aga jube kange oli kõik.
Vasta
#9

Mõned testimised lisaks:
1. Lada. Seisnud umbes 10 aastat. Enne seda on pidurivedelikku asendatud meetodil - iga aasta enne ülevaatust ohtra õhutamisega, just selle vedeliku asendamise mõttega. Viimased umbes 10 aastat pole ülevaatusel käinud.
   
Sama tulemus oli nii pidurivedeliku anumas (anduriga, mille ujukimehhanism ei lase korgil täiesti hermeetiline olla), kui ka sidurivedeliku anumas (lõõtsmembraaniga tihend, mis teoreetiliselt eraldab atmosfääri ja vedeliku hermeetiliselt). Tester läks piiksudes alarmi. Samas ei ole ma kindel, et siduriajamis iga aasta seda "ohtra õhutamise" meetodit sai kasutatud. Võib olla, et see vedelik on aasta - kaks vanem.

2. Selle sama Lada pagasiruumis olnud "Neva" pudel. Pudelil oleva sildi järgi toodetud (või pakendatud) 1. kvartal 1998. Jumal teab, kuna esimest korda avatud ja mitu korda kork on maha käinud.
   
   
   
Tulemus ei olegi nii halb, kui vanust arvestada.

3. See on küll rohkem pulli pärast tehtud. Tegu on õhutamisel välja lastud BSK-ga. Seisnud 10, aga võib-olla rohkemgi aastaid garaazi ülemisel riiulil ilma korgita.
   
   
Parim tulemus või? Tegelikult selgitab pigem seda, et taoline vedelik ei taha üldse vett endasse koguda.

Kõige halvem taara DOT4 tüüpi pidurivedelike hoidmiseks on siit järeldades "Lada", seejärel klaaspudel. Plastikpudelites säilub paremini. Järeldused on tegelikult ennatlikud ja katsetused vigased. Võtame nii, et need on lihtsalt tulemused. Järeldusi ei tee.

Rohkem midagi hetkel testida ei leidnud ja jääb siitpoolt pausile.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#10

(18-08-2021, 22:50 PM)Wiki432 Kirjutas:  Mõned testimised lisaks:
1. Lada. Seisnud umbes 10 aastat. Enne seda on pidurivedelikku asendatud meetodil - iga aasta enne ülevaatust ohtra õhutamisega, just selle vedeliku asendamise mõttega. Viimased umbes 10 aastat pole ülevaatusel käinud.

Sama tulemus oli nii pidurivedeliku anumas (anduriga, mille ujukimehhanism ei lase korgil täiesti hermeetiline olla), kui ka sidurivedeliku anumas (lõõtsmembraaniga tihend, mis teoreetiliselt eraldab atmosfääri ja vedeliku hermeetiliselt). Tester läks piiksudes alarmi. Samas ei ole ma kindel, et siduriajamis iga aasta seda "ohtra õhutamise" meetodit sai kasutatud. Võib olla, et see vedelik on aasta - kaks vanem.

2. Selle sama Lada pagasiruumis olnud "Neva" pudel. Pudelil oleva sildi järgi toodetud (või pakendatud) 1. kvartal 1998. Jumal teab, kuna esimest korda avatud ja mitu korda kork on maha käinud.



Tulemus ei olegi nii halb, kui vanust arvestada.

3. See on küll rohkem pulli pärast tehtud. Tegu on õhutamisel välja lastud BSK-ga. Seisnud 10, aga võib-olla rohkemgi aastaid garaazi ülemisel riiulil ilma korgita.


Parim tulemus või? Tegelikult selgitab pigem seda, et taoline vedelik ei taha üldse vett endasse koguda.

Kõige halvem taara DOT4 tüüpi pidurivedelike hoidmiseks on siit järeldades "Lada", seejärel klaaspudel. Plastikpudelites säilub paremini. Järeldused on tegelikult ennatlikud ja katsetused vigased. Võtame nii, et need on lihtsalt tulemused. Järeldusi ei tee.

Rohkem midagi hetkel testida ei leidnud ja jääb siitpoolt pausile.
Oleks varem lugenud...
Vanal ländkruiseril kadus sidur, pedaal käis mõni aasta tagasi veel põhjast, aga nüüd täiesti tühja. Siduri paagist vaatas vastu mingi tume ollus. 2004 sai vedelik vahetatud dot4-ga, mingil ajal sai vist dot5-te lisatud. viimased aastad on sõitmist kokku ehk mõnikümmend km, mootoritunde mõned rohkem. Sisteemi lahti võttes ei leidunud midagi, mis pidurivedelikku meenutaks, pigem tavotti. Samas nii pea, kui töösilindri mansetid, peale pesu ok, isegi pehmed ja vigastusteta, kuigi kolbide kättesaamiseks tuli tavotipritsiga survet anda.
Oli see tavott vee sidumisest, või vale vedeliku lisamisest jääb teadmata.
Et asi veel keerulisem oleks on paagi kaanel kirjas DOT-3 only, mida nüüd peale kogu süsteemi puhastust sisse valada?


Vasta
#11

(18-02-2022, 18:58 PM)hulgus Kirjutas:  ....Et asi veel keerulisem oleks on paagi kaanel kirjas DOT-3 only, mida nüüd peale kogu süsteemi puhastust sisse valada?


DOT-3 klassifikatsioonile vastab BSK.
Vasta
#12

Kindlasti mitte. Nii DOT3, kui DOT4 on glükooli baasil. Vahe on lisandites ja sellega seoses keemistemperatuuris. BSK on piirituse baasil ja ei ole eelmainitud vedelikega segatav.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#13

(20-02-2022, 10:39 AM)Wiki432 Kirjutas:  Kindlasti mitte. Nii DOT3, kui DOT4 on glükooli baasil. Vahe on lisandites ja sellega seoses keemistemperatuuris. BSK on piirituse baasil ja ei ole eelmainitud vedelikega segatav.
BSK sissevalamise välistab juba pudeli avamisel saadud kaif...


Vasta
#14

(20-02-2022, 02:45 AM)taruvaras Kirjutas:  DOT-3 klassifikatsioonile vastab BSK.

Huvitav, kust selline väärteadmine meile on saabunud?
Vasta
#15

(20-02-2022, 20:36 PM)v6sa Kirjutas:  
(20-02-2022, 02:45 AM)taruvaras Kirjutas:  DOT-3 klassifikatsioonile vastab BSK.

Huvitav, kust selline väärteadmine meile on saabunud?

Jah, tõest eksisin, vana pea. See oli nii ammu kui lugesin nende vedelike klassifikatsioonde kohta. Ju jäi tookord valesti meelde. BSK on kastoorõli ja piirituse baasil ja tema klass on siiski DOT-2 (jätan nüüd raudselt meelde). Seda ei või segada (õigemini nad isegi ei segune) DOT-3 ja DOT-4 vedelikega, mis on valmistatud glükooli baasil. DOT-3 ja -4 võib omavahel segada ja ei ole vastunäidustust ka "Nevale" peale valada.
Vasta
#16

(18-02-2022, 18:58 PM)hulgus Kirjutas:  2004 sai vedelik vahetatud dot4-ga, mingil ajal sai vist dot5-te lisatud. viimased aastad on sõitmist kokku ehk mõnikümmend km, mootoritunde mõned rohkem. Sisteemi lahti võttes ei leidunud midagi, mis pidurivedelikku meenutaks, pigem tavotti. Samas nii pea, kui töösilindri mansetid, peale pesu ok, isegi pehmed ja vigastusteta, kuigi kolbide kättesaamiseks tuli tavotipritsiga survet anda.
Oli see tavott vee sidumisest, või vale vedeliku lisamisest jääb teadmata.

dot4 ja dot5 omavahel nüüd küll ei sobi üks nagu öeldi glükooliga , kuid teine puhtalt silikooni baasil.
USA sõjaväe massinad kõik dot 5 silikoon ja just selle kestvuse pärast. Müüd letist Am.beauty. Olen oma vanakestel kasutanud kuna Gaz tüüpi autode mansetid ei tahtnud mõõdus püsida - sellega oli kõik OK.
Mitte segi ajada igast letist saadava dot5.1ga
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne