Kas ostaksid endale elektriauto?

(22-02-2022, 12:22 PM)v6sa Kirjutas:  See rehkendus peab paika ilmselt mingi konkreetse masina juures, aga suurusjärguna väga mööda ei ole.

Mida kallimaks läheb kütus, seda väiksemaks "tasuta" teekond kahaneb.
See rehkendus peab paika, kuni fossiile veel ei peedistata! Maksud, maksud ja veelkord maksud! Ummikumaksud, saastemaksud, linnasissesõidu keelud ehk parkimsimaksud jne. Teine asi on ikkagi ka see, et tavaautod kallinevad päris jõudsalt ja elektrikad odavnevad ning muutuvad üha "paremateks". Tavaautode lagunemine on üha probleemsem, kõiksugu lisad mida sisse valada, sisi ülesboostitud lagunevad katlad jne - reaalselt hakata täna võrdlema näiteks kahe 30K€ keskklassi punni kulu 5 aasta perspektiivis... Ma ei oleks enam kindel, et boostitud 3-pütane bensukas odavam tuleb! See 120 000 ROHKEM on räigelt ülepakutud tegelikult.
Vasta

Lisaks omalt poolt veel liisingintressi.
Päris punne see ei puuduta, aga väheke suurematele autodele on liisingintress elektrikale märkimisväärselt soodsam.
Vasta

(22-02-2022, 16:34 PM)raulex Kirjutas:  Lisaks omalt poolt veel liisingintressi.
Päris punne see ei puuduta, aga väheke suurematele autodele on liisingintress elektrikale märkimisväärselt soodsam.
Suhe jääb samaks, kui mingit erilist pakkumist ei tehta. Ma võtsin Swedi otsekalkulaatori. Seesama 21K€ "Kevad", 257€ või 264€ tava"junn". 7 EUR puhast raha tähendab ju ümardatult 35 kWh elektrit ehk 200 km sõitu. Mul Proual tähendaks see üle poole kuu tööl käimist. Seda siis vaid intressi vahelt. Peaks veel ka liikluskindlustuse ja kaskode vahed sisse arvutama. Kuniks elekter veel "euro kilovatt" ei maksa, siis on ka ühekohalised rahanumbrid päris palju sõidukilomeetreid. Aga seda kõike ODAVA auto puhul. Ega seal 30K +juures mingit "tagasi"teenimist ja odavust ei ole, kõik rahanumbrid lähevad käest ära. Puhtalt linnas tarbitav autoke oma tagumendi vedamiseks.

Kiire värk hüpoteetilise käulaga andis 17.10€ kuus kaskoks. Puhas hiinlane Seres3, mis on ka hinnalt täitsa ok, oleks ainuüksi kasko 29.06€. 12 eurot kisub juba sinna 400 kildi läbisõidu juurde. Ahjah, "võrdlen" täpselt samades keskkondades. Paneme kuumakse ka, pakub 416€ Springiga samadel tingimustel, vahe 159€. Milleks selline praegu? Pole mingi unistuste auto. 
CVT bensuSandero 16K hinnaga oleks kuumakse 201€ ja kaskoks 22.82€, kokku siis 205€. Spring kokku 275€. Vahe 70€, mis teeb 2€/l hinnaga 35 liitrit bensiini ehk jäme 500 km sõitu. Lõppeks samasugune taatsia ehk ilma maksuerisusteta, ja pole meil ka bussiradadel vaja sõita ega kesklinnas käia, veel "ei tasu" ennast ära. Seda siis absoluutse entry leveli ilmastikukindlate ratasel veerejatega. Oleks sel odavalgi elektrikal mingigi maksusoodustus, peaks me toimetama kesklinnas ja/või tasulistel parkimsialadel jne, oleks asi juba teine. Ega need piirangud/soodustused tulemata ei jää, hetkel vaid kesklinn.  Oma ajale ei saa ju hinda panna aga bussirajad teevad teatud trajektoorid kohe kordi kiiremaks! Samas - o nelektrikaid palju, tulevad mingid järgmised kiusud neile Wink
Vasta

Hind tõuseb gaasil, bensiinil, elektril, kohvil, apelsini mahlal. Tegelikult pole vahet, raha väärtus kaob Sad
Vasta

Lucid Motors esitleb

Juttu tehakse akust ja elektri põhitõdedest.
Kampsik räägib asjast omal muhedal moel, tasub vaatamist.
Ühtlasi selgub, et moodulit saab teha ka teisiti, kui sarnaseid pulki kasutav konkurent.
Vasta

Jäi silma tehnosõpradele mõeldud kiirtutvustus vastavatud Tesla tehasest Saksamaal.

Vasta

Nonii, olen siin vahepeal hulga kilomeetreid elektri jõul läbinud ja endiselt ei kahetse e auto ostu. Täitsa sobib igapäeva autoks.
Sai ka üks pisike Balti riikide ring tehtud suuna: Tallinn-Riia-Kolka-Ventspils-Palanga-Klapieda-Nida-šiaulai-Jelgava-Riia-Tallinn ja emotsioonid igati positiivsed. Poleks mingit probleemi ka pikem reis ette võtta ja ilmselt see ka suvel tuleb. Laadijate võrgustik Euroopas on juba praegu täiesti piisav ja kindlasti areneb veel. Ainuke asi mis häiris on vajadus erinevate äppide järele, kuna pangakaardiga tasumine enamasti puudub. Lätis laadimine tänu roaming tasudele suht samas hinnas bensuga, vast oleks odavamalt ka saanud, kui mingi kohaliku äpiga majandanud oleks. Aga ülimalt positiivne oli jälle Leedu, kuna seal on enamus laadimispunkte riigi poolt tasuta, juhe sappa ja anna minna! Huvitaval kombel ei olnud nende taga ka järjekorda.
Läbitud sai 1688 km ja raha kulus elektrile 87 euri.
[Pilt: 1651584704695.jpg]

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

Kuda see roaming kilomeetri hinda mõjutab? Kogu laadimise aja pitidjapaidid jooksevad amokki? Isegi, kui jooksevad, siis on ju olemas paketid, kus roaming ei mõjuta kuuarves jewroliidu piires kolbigi?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(04-05-2022, 00:51 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Kuda see roaming kilomeetri hinda mõjutab? Kogu laadimise aja pitidjapaidid jooksevad amokki? Isegi, kui jooksevad, siis on ju olemas paketid, kus roaming ei mõjuta kuuarves jewroliidu piires kolbigi?

Ju siis keegi on leidnud omale tulusa võimaluse hädaliste pealt teenida. Antud juhul eeldan mingit äpivahendusteenust oma laadimissoovist laadijale arusaadavaks tegemisel ja maksmisel.

Imelik, et eu tasemel pole sellist lihtsat asja seni paika pandud. Kõiksugu muud kõverused ja pikkused on siis arvatavasti tähtsamad. Oleks ju täiesti loogiline siit sõitma hakates kuni Barsseloonani tasuda laadimiste eest ilma itimees olemata, telefoninumbri põhiselt või pangakaarti(või nutividinaid) piiksutades, ühtlaselt sõbraliku hinnaga.
Ai-ai-ai, kaldusin järsku sügavale vasakpoolsusesse, see on vist päikeselisest hommikust : )
Vasta

(03-05-2022, 16:53 PM)rocker Kirjutas:  Nonii, olen siin vahepeal hulga kilomeetreid elektri jõul läbinud ja endiselt ei kahetse e auto ostu. Täitsa sobib igapäeva autoks.
      Mis elektriliikuriga on tegu?        Jagage teised ka kasutuskogemusi!
[Pilt: 1651584704695.jpg]

Manuaali ei loe
Vasta

Liikur on ilmselt Kia Niro, kui uskuda armatuuri kirja. Kogemusi loeksin minagi hääl meelel.

Millise kesmise kiiruse pealt see keskmine elektrikulu 16,5 on tulnud?

Mida see "roaming" täpsemalt tähendas?
Vasta

Liikuriks tõesti Kia e-niro aastast 2021. Kasutatav aku maht 64kw/h. Mootori võimsuseks teh passis 29kw, rattast maakerale kantav võimsus tehase andmetel 150kw, väänet 395nm ja hobuseid kapoti all 204.
Keskmise kulu keskmist kiirust ei oska öelda. Linnas kõvasti vähem ja maanteel rohkem, reisil olles oli protsendi poolest maanteesõitu kõvasti rohkem.
Roaming tasu ongi see, mida ksf Alfredo eelnevalt kirjeldas. Ehk siis sarnane näide, kui võtta enda pangakaardiga raha välja mõne teise panga automaadist, lisanduvad teenustasud.
Aga järgmine kord targem ja teeb eelnevalt rohkem kodutööd.

[Pilt: IMG_20220429_130441.jpg]

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

Mind see just huvitaski, et 16,5 on vähe, auto pole ju päris võrr.

Kuidas neljakesi ära mahub sinna? Viies täismõõdus inimen ilmselt on juba loomapiinamine?
Vasta

(04-05-2022, 12:14 PM)v6sa Kirjutas:  Mind see just huvitaski, et 16,5 on vähe, auto pole ju päris võrr.

Kuidas neljakesi ära mahub sinna? Viies täismõõdus inimen ilmselt on juba loomapiinamine?
Neljakesi mahub ära küll. Ma 179cm pikk ja väga mugavas sõiduasendis jääb tagumisele klemmile ca 24 cm jalaruumi. Olen mõned korrad proovinud ja polnud seal taga viga midagi, täitsa sõidetav. Ilmselt viikesi tõesti paras sadomaso, lühike ots vast tehtav. Aga pagasiruum üsna väike, aga see polnudki selle auto eesmärk.
Kel huvi, siis katsuda ja proovida saab Harjumaal, Luigel.
[Pilt: 1651656385956.jpg]

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

Siin võis juba olla see, ei hakka otsima. Elektrivedu100 ja rohkem aastat tagasi. Mis põhjusel ei saanud populaarseks. 
https://www.youtube.com/watch?v=3_zibqZ0nmY

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Enne elektribussi ostmist võiks kodutöö ära teha, mida osta ja mida mitte.
Vasta

(25-05-2022, 21:08 PM)alfredo Kirjutas:  Enne elektribussi ostmist võiks kodutöö ära teha, mida osta ja mida mitte.

CNG bussiga sama lugu: 
https://www.autoblog.com/2022/04/21/cng-...9vay5jb20v&guce_referrer_sig=AQAAAI-Z0nz2nxAp_lgyCp7b-XszYmAxYkoXGeNFgLIPRk9RdeJyUbUe3PH4y5HoT1MbpAZYKDLUVZ5bZNvRmG6O9L8iC9yiDJRuKMdo79S1n1m39lodM0LobcFzKq13XjLftcylKysBvlLMUB_zAX1d4L1Ap197b4Nlz_1HWcX_etlB&guccounter=2
Vasta

Pole ühtegi kütuseliiki, millega töötavad bussid maha ei oleks põlenud. Teedel-tänavatel elektrisõidukeid juba päris palju, ei saa öelda, et selline valgusshow oleks sage vaatepilt.
Aga mis puudutab elektriauto ostmist, siis sai just ostetud Nissan Leaf 2018 aastast ehk see uuem versioon. Ostmise põhjusteks madalad ülalpidamiskulud ja töökindlus. Kõrv puhkab, mugav sõita ja minekut on ka märksa enam kui senistel liikuritel.
Vasta

https://majandus.postimees.ee/7541150/eu...1626010303

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

(08-06-2022, 22:03 PM)rocker Kirjutas:  https://majandus.postimees.ee/7541150/eu...1626010303

Tiba lolliks lähevad  Sad

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 30 külali(st)ne