(23-02-2022, 12:57 PM)mossepower Kirjutas: (23-02-2022, 12:31 PM)honkomees Kirjutas: (23-02-2022, 12:27 PM)mossepower Kirjutas: Lisaks üks vihatumaid autosid ja sõimusõnasid sellel ajal Eesti automaailmas oli veel Talbot (Solara).
Aga Talbot Horizon?
Ja muidugi lisaks veel toodud Talbotitele üks sarnase kandilise välimusega ülimalt vihatud auto oli FSO Polonez.
Kui Talbotiga saab nõustuda, siis FSO Polonezi "vihkamine" oli siis ja on ka täna rumaluse musternäidis! Ma olen omanud ja see oli üks oma ajastu PAREMAID autosid üldse! Originaal algne Polonez oli võib-olla kunagine kõige turvalisem väikeauto sest selle kere sai täiesti pädeva hinde veel
aastakümneid hiljemgi NCAP testis! Tagavedu, 5.käiguline, reguleeritav rool, pehme plüüžsisu, vägagi aerodünaamiline, väga soe jne.
Täpselt selline oli mul müügiks võetud samal ajal, kui sai lõputult sõidetud Saabide (H-mootoriga 5-käigulisedki) ja Volvodega, sekka W116 ja Saksast toodud 10 aasta vana 525e. Koos tagaveolise 1.gen Lanceriga ainsad autod, mida ma tõesti taga igatsen! KUi mul oleks praegu vabalt raha, siis ma tooks Poolast
algse ja täisoriginaalis Polonezi ja võtaks Musta Numbri! Kohe ausalt! Jah, kulutaks 11000€ FSO'le
ENNE, kui tooks 1964 aastakäigu Kelsey-Heysi ketaspidurite ja Hursti shifteriga Barracuda. Edit:
gen.2 Polonezi, mis on ka veel ilus, saab pisut odavamalt aga see on ka "kompu"! Aastas 1990 on ta jah imelik aga aastasse 1978 pannes ulme.
Edit2: googli otsetõlge poolakeelsest kommentaarist kokkupõrketesti kohta ja minu kommentaar, et ta läbis USAs ka selle testi edukalt!!!:
Tsitaat:Lugege mõistvalt, ärge võrrelge 2012/13 autodega vaid 80ndate autodega, nendega, mille kokkupõrketestid on ka YT-s ja internetis olemas (fotol) Polonez polnud nii turvaline kui tollane Mercedes, Saab, Volvo 200 seeria ja 700, Audi 100/200. Aga tollased Passat, Golf, Escort, Ascona, Sunny, Civic, Accord jne olid selles asjas väga nõrgad. Ohutuse "mood" tuli 90ndate alguses ja jätkub tänaseni ... Aastatel 1978-1990 edestas Polonez laupkokkupõrgete osas enamuse osa Lääne toodetud C- ja D-segmendi sõidukite tulemustest, kuna see oli kavandatud vastama USA kokkupõrke standarditele (eksport oli plaanis). Külgtugevus kõrgem kui "lääne" keskmine. Tagaosa põrketugevus (nüüd NCAP-i poolt unustatud selline test) on oma klassis üks kõrgemaid - Volvo 340 ja 440 (sarnased kered) polnud mingit võimalust, seda võin tulemuste (ja fotode) põhjal kinnitada.