MTZ-50 remont ja kaasajastamine.

(14-03-2022, 12:23 PM)v6sa Kirjutas:  Kas see on mõni Muravei edasiarendus? Võrreldes korraliku metsahaagisega on kindlasti igasugune ripphaarats tagasiminek.

Jagur ikka endine?

Mismoodi see välja näeb, et kahte funktsiooni korraga ei tee? Ei suuda nii täpselt kange doseerida või ei jätku pumbal tootlikkust madala pöördega?
See näeb labaselt kirjeldades välja nõnda, et kui esimesest kangist rippsüsteemi tõsta siis tõstab.
Kui teisest kangist haaratsit kokku suruda siis surub.
Kui aga mõlemat hoida ei tee kumbki midagi ja kuulda on et pööre langeb ja kaitseklapp sisiseb.
Lased ühe lahti hakkab teine tööle.
Muud lahendust ei mõista mõelda kui ühe siibri survekanal on ühenduses järgmisega ja sama tagasivoolukanalitega.
Ühesõnaga kahte asja põhimõtteliselt pole võimalik samal ajal teha.
Kuidas nad seda saavutanud on vajaks lähemat uuringut milleks vaja jagaja maha võtta aga siis läheb ta edasi vanaraua kasti mitte külge tagasi.
Vasta

Mul oli sarnane probleem kartulikombainil, üks sektsioon oli järel(kombaini enda jagaja) ja kui üritasid muud kangi liigutada siis suurt midagi, otsest lahendust ei leidnud aga ise kahtlustan seda et jagaja võiks olla väiksema l/min hulgaga, vist on 80l/min praegu ja pump ei tooda niipalju et jätkuks kõigile?
Vasta

(14-03-2022, 14:08 PM)2715 Kirjutas:  See näeb labaselt kirjeldades välja nõnda, et kui esimesest kangist rippsüsteemi tõsta siis tõstab.
Kui teisest kangist haaratsit kokku suruda siis surub.
Kui aga mõlemat hoida ei tee kumbki midagi ja kuulda on et pööre langeb ja kaitseklapp sisiseb.
...

Kult, kui pumbast ei jätkuks, ei sisiseks keegi. Lihtsalt kõik toimub a e g l a s e l t .

Mingi analooge mitteomav lahendusSad Vana hea R80 vähemalt lubab mitut funktsiooni korraga.

Järjestikühenduses sektsioonid on võimalikud, aga siis peaks tekkima olukord, kus (jagurit pumba poolt vaadetes) "tagumist kangi" kasutades "eelneva" sisselülitamisel üks liigutus peatub ja teine toimub. Teistpidi ei juhtu midagi: "esimest" siibrit kasutades "tagumise" liigutamisel liigub ikka vaid esimene.

Ootan huviga, mida Sa sinna asemel kord validSmile
Vasta

(14-03-2022, 12:23 PM)v6sa Kirjutas:  
(14-03-2022, 12:07 PM)2715 Kirjutas:  ..-
Haaratsil olid ka valmistamisel tõsiseid möödalaskmised mis otseselt segavad tööd sellega.
...
Jagaja ikaldus ka muidugi et kui tahaks kinni suruda ja tõsta samal ajal siis seda ta just nimelt ei tee.
...

Kas see on mõni Muravei edasiarendus? Võrreldes korraliku metsahaagisega on kindlasti igasugune ripphaarats tagasiminek.


On metsa veetud ja ütleks, et haarats pole universaalne töövahend kuigi paljud seda tahavad. 
Ta pigem niššitoode.vAhe ka veel selles kas koondad palki või peenmaterjali pakke. Siin tuleb jälle vahe esile mida paljud nimetavad haaratsi puuduseks.
Oli palju juhuseid kus pool lanki tegid haaratsiga ja teise poole vintsiga.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Selge on, et haaratsiga küttepuud kanda 400 meetrit on meeletu raiskamine.
Kütust läks kahe päevaga umbes 65 liitrit ja materjali sai kokku heal juhul 30 tihumeetrit.
Käruga vedades oli ikka 0,3-0,8 liitrit tihumeetrile ja poole päevaga oleks tehtud olnud.
Vasta

Väga head numbrid. Nii karm see ongi. Ning mida pikem maa sõita ja mida ebatasasem see on, seda julmemalt tootlikkus langeb. Mul kulus taganurga lodust haaratsitäiega ühe ringi tegemiseks 42 minutit. Telefoniäpi järgi 1240 m. Sinna V käiguga, tagasi III. Puid sae juures napp pool tihu.

Teistpidi: kui see 30 tihu ongi kogu maht, siis on päris suur vahe masina alla pandavas summas: normaalne haarats 1500 € vs. russi taga katki mitteminev käru koos samas mõõdus tõstukiga mitte alla 8500 €.
Vasta

Ega jah haaratsiga mingit suuremat raiet mõtetu teha. Samas omatarbeks küttepuude tegemiseks ja mahakukkunud puude äratoomiseks on koduses majapidamises ikka abi. Hea on veel kompaktsus  mahub kahe puu vahelt ja kitsastest kohtadest manööverdama. Igast asju saab samuti tõsta ja transportida ilma välja tulemata. Harvendamise käigus ei mahu käruga töötama aga haaratsiga saab kohe raja pealt materjali kätte.  Aga oletades, et jagaja saab toimima, kuidas MTZ rippsüsteem seda haaratsi koormust talub?
Vasta

(16-03-2022, 10:52 AM)Laurimetall Kirjutas:  ...
Aga oletades, et jagaja saab toimima, kuidas MTZ rippsüsteem seda haaratsi koormust talub?

Elusale rippsüsteemile pole see koormus eriliselt suur.  Samas suurusjärgus pöördadra või suure rippkultivaatoriga.

Mida tasuks vältida, on külgsuunalised kõikumised - kännu/kivi pealt ratast alla lastes tasub võtta rahulikult, et külglöök aisu ei murraks. Seda saab leevendada ka poomi pöördega, kui see on: lased allakukkumise hetkeks ujuvasseWink
Vasta

Ma olen seda teemat väga suure huviga jälginud ja tudub, et 2715 teeb asju ainult õigesti siis jagaja teema võttis mul küll habet sügama. Kui ma õigesti mäletan siis ta kasutab sellel traktoril uuema russi originaal jagajat mis on järgitehtud nordhydrailcu pealt (Nordhydraulic jagajaid kasutati export masinatel). Hinnaklass sellel sarnane bulgaaria jagajaga, itaalia jagaja eest oleks pidanud topelt maksma.

Samas, ega ma ka targem pole. Viimati vahetasin jagajat siis tahtsin ka seda kallimat varianti osta, aga sain kaupluse uksel ühe õnnetu kasutajaga kokku kes ütles et see kallim variant lekib samamoodi nagu originaal. Järgmine kord jagajat vahetan siis topin ta akukasti ja üritan armatuuri sarnase teha nagu teemakangelase traktoril, siis saab jalasirutusruumi ka juurde.
Vasta

Ma seda jagajat ei soovitaks küll kellelgi kasutada.
Lekkis ta juba uuena ja selle vastu sai talle uusi tihendeid pandud kuid abi eriti polnud.
Jah, siibrite vahelt enam ei leki aga läbi metalli ikka higistab.
Siibri fiksaatoritega on ka probleem, kuna lahti nad ei käi ja miski seal sees on mul suutnud paar korda kinni jääda et asja alla laseb aga üles ei tõsta.
Pole just lõbus sõita kodust objektile ja avastada et nüüd ei tõstagi enam sahka üles.
Kui ta veel oma kohas armatuuri all on siis seal võib kohe loobumisvõidu anda, kuid kabiini all veel saad siibri kätte.
Algul oli ta muidu valgete venelaste poolt paigutatud uuena ostetud 820 traktorile ja juba uuena tema lekkis sest värviga ülevalamine erinevalt teooriast ikka ei pea õli kinni.

Uue jagaja lasin ka ära tellida ja näis kuna kohale jõuab.
Kõikidel sektsioonidel ujuasend ja trosside valmidus lisaks kangidele.
Näis kuna kätte saab ja vahetus tuleb kui ilmad soojad ning maa sulanud.

Akukasti aga mina isiklikult jagajat ei paneks.
Sinna on vaja hulga auke sisse teha ja need voolikud hakkavad seal hõõrduma ning lekkima.
Pigem juba välisseinale et saab kohe kiirliited jagaja otsa keerata ja kõigele on vaba juurdepääs.
Vasta

Talv on läbi saanud ja rõõmuga võib nentida, et mingeid suuremaid probleeme pole esinenud ning jagaja vahetusega läheb ka veel aega.
Täiesti murevaba asi on, et muudkui vala kütust ja kasuta.
Toetamaks Ukrainat ja et keegi ei süüdistaks valgevene toetamises sai see ka ära märgitud:
   
   
Vasta

Nagu ilmad soojemaks läksid ja linnud kõrgemaid noote võtma hakkasid toimus patsiendile läbivaatus, et mis kahjud on novembrist maini tekkinud.

Esiteks ikaldusid muidugi rooliotsa kummid ja seekord sai neid novembrist aprilli alguseni.

Kokku siis neid vahetatud juba 8 tükki sel traktoril.

   

   

Siis radikakork suutis ära roostetada viimase aastaga.

Eelmine aasta väsisid lihtsalt klapid ära ja seega teine kork.

Humoristid oleks võinud sisemised osad teha roostevabast mitte pealmise pleki.
   
Karteripõhja tihend ka lekib ja enam pingutada ei saa, kuna karter toetab otsakaarte peale.
Vahetus ka üsna ebameeldiv töö ja sugugi alati ei õnnestu sest küll tuleb õli hermeetikule, küll ei püsi tihendid, küll ei lähe augud kokku.
   
Turbo külmakoja kummirõngas tahab ka vahetust või lihtsalt näpuvahel mudimist.
See tilk õli küll ei tapa, kuid mootor ei pea lekkima ja võiks ikka puhas olla.
Õlirõhu andur on ka õli täis saanud ja tuleb ära vahetada ning käivad otsingud uue veneaegse anduri leidmiseks.
Nüüdisaegsega soovitati mitte end vihastada.
   

Puudused fikseeritud ja sai tehtud koduauuli lähedal väikseid aiamaalappe miniadraga.
   
Paar inimest küll algul olid meelestatud et see liiga suur ja ennem on T-25 küntud aga kõik sai tehtud ja isegi kiita et näe sul nii hästi keerab ja naabrimees on alati vähemaga hakkama saanud ning korra kukkus tal vakku sõites traktor külili.
Sellist atra eriti taga ei tunnegi ja läheb 1200 pöördega 8 kilti tunniga.

Siis väike maapinna ettevalmistus tehtud.
   
"Riikliku tähtsusega" lank oli ja uue ja huvitava asjana käidi ja vaadati masinat alt ja pealt et õlilekkeid poleks.
Väidetavalt enam õlise masinaga peale ei lasta...
Igatahes tulemus neile sobis ja sai peale küll.

Nüüd siis tuleb võtta meetmeid et hankida "roiskuva kapitalismi" tingimustes valmistatud rooliotsa kummid ja korgist tihendimaterjal õlivannile ning õlirõhuandur, mida ei pea korra aastas vahetama.
Need asjad ei maksa küll eriliselt, kuid olen liiga laisk et neid asju pidevalt vahetada ja masin, kui ta on peab olema korras.
Kui ta heas korras pole ja enne tarvitamist peab mingit asja veel remontima hakkama, siis jääb see töö minust tegemata.
Vasta

Kuskil avaldati arvamust, et ilma regulaatorit ümber vahetamata ei sobi sõiduauto pump traktorile.
Siin siis asitõend kuidas täiesti tavaline kaubikult võetud pump toimetab kui käsigaas on 1000 pöörde peale pandud ja koormus järsku muutub.
Ehk mingi 50 pööret langeb aga väljasuremisest on asi kaugel.
Erinevalt MTZ originaalpumbast kus 9mm plunsri ja jämedate otstega pihustist "visatakse" silindrisse maksimaalne küttekogus ning eelpritsenurk on üle 20 kraadi ei ole mootoril mingit sitkust kui koormust järsult tõsta.
Pigem süttib suur annus kütust liiga vara ning hakkab vastu töötama ning põksti mootor seisab.
Boschiga aga kannatab ka alla 600 pöörde gaasi andmata näiteks tagurdada ja kohalt võtta, mis mõjub kütusekulule päris tuntavalt.
Ootamatul koormamisel ei näe ka musta suitsu kuskil.
Vasta

Pikka aega planeeritud üritus sai ka ära tehtud lõpuks, ehk uue mootori sooritusvõime selgemaks.
Seekord mõõtmiseks pisut imelik seade, mis mõeldud rohkem tööstuses tarbida, kuid suudab ka traktoriga hakkama saada.
Igatahes 594 väänet 1500 pöördel ja 183 traavlit 1950 pöörde juures.

Rohkem pole kusagilt tulemas, kuna siis peaks juba toitepoole selle suunitlusega üles ehitama.
Pihustid väiksed ja pumba element peaks ka suurem olema.

Teoorias reservi mootoril oleks, kui teha uus kaanetihend ja panna turbo mis suudab 1,5 bar puhuda ning võtta surveastet maha.
Siis pole ta aga enam töömasin ja minimaalselt on vaja uut siduri lahendust.
   
Vasta

Kuna paljud on arvanud, et ilma piltideta läheb suur osa infost kaduma, siis jõudumööda olen otsinud ja neid üles pannud algusest peale.
Üsna tüütu on, kuna peab tegema väiksemaks.
Mõne pildi ka rohkem lisanud millest on, et oleks ülevaatlikum ja need paar ehitajat kes praegu juba lõpusirgel ei peaks igat asja küsima.
Eks jõudumööda jätkan kui huvi on.
Vasta

(02-06-2022, 00:08 AM)2715 Kirjutas:  Kuna paljud on arvanud, et ilma piltideta läheb suur osa infost kaduma, siis jõudumööda olen otsinud ja neid üles pannud algusest peale.
Üsna tüütu on, kuna peab tegema väiksemaks.
Mõne pildi ka rohkem lisanud millest on, et oleks ülevaatlikum ja need paar ehitajat kes praegu juba lõpusirgel ei peaks igat asja küsima.
Eks jõudumööda jätkan kui huvi on.

Palun jätakata.

Millal hüdrojagurivahetuseks läheb?
Vasta

Kui arvutis on Outlook siis saab pilte väiksemaks sellise nipiga, et valid pildid kaustas välja, teed paremklõpsu ja "Saada"->"Meiliadressaadile"
Seepeale teeb Windows ise pildid väikseks ja saad need kausta tagasi salvestada ja postitusse lisada. Üpris valutu võrreldes ükshaaval vähendamisega.
Vasta

Mina olen aastaid kasutanud oma pildikaustade sirvimiseks, piltide lõikamiseks ja vähendamiseks Irfanview nimelist asja. Lihtne ja toimiv, vähemalt minu jaoks. Päris photoshop muidugi pole aga tegu on vabavaraga.
Vasta

Mina pildistan teloga,laen arvutisse ja otse üles,ei mingit vähenamist.ka telos peaks saama piltide suurust seadistada.
Vasta

(02-06-2022, 08:16 AM)muska71 Kirjutas:  Mina pildistan teloga,laen arvutisse ja otse üles,ei mingit vähenamist.ka telos peaks saama piltide suurust seadistada.
Et saada enda tarbeks korraliku kvaliteediga pilti, siis olen kohe uue telefuuni käivitamisel seadistanud suht max reso jne peale, fotofailid tekivad 5-10 MB suurustena ja neid muidugi sealt kohe meiliga saata jne ei saa, laen kaabliga arvutisse ja teen Irfaniga kõigist korraga vähendatud veebivariandi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne