(08-05-2022, 13:21 PM)rehepapp Kirjutas: Ohohh!
Kas ma saan nüüd öigesti aru et see Hydro-gear pump juhib ainult liikumist?
Millise tootlikusega peaks see pump olema et toita kahte veomootorit?
Roolimine vist tuleb jah dosaatoriga(orbitooliga). Sellele siis ka eraldi pump?
Ja töö tegemiseks samuti eraldi pump?
Ehk siis kolm eraldi süsteemi. Vöi kannatab midagi kokku panna? Samas peab arvestama jah eraldi pumbaplokiga mida käitab üks hammasrihm.
Ja kui vöimas see mootor vöiks olla? 20-25hp jaguks?
Natuke peab kahjuks rahakotti ka vaatama
Pumbal oleva hoova liigutamisega saab õli hulka muuta nullist kuni pumba maksimumini sujuvalt.
Tegin veel elu lihtsamaks ja käisin tootja kodulehel vaatamas pumpade andmeid.
https://www.hydro-gear.com/product/pumps/
Tegu PY pumbaga, mis annab ühele pöördele maksimaalselt pisut üle 21 cm3 pöördele.
Kuna mina ei tea ja ei saagi teada millised on need veomootorid mida on vaja "toita" käsitleks vaid ülekandesuhte leidmist sellise teaduse nagu matemaatika abil.
Kui me soovime liikuda hüpoteetilise masinaga kiirusega 10 km tunniga, ratta ümbermõõt on meeter ja mootor karjub 2000 pööret minutiga näeb see umbes nii välja:
10 km läbimisel teeb meetrise ümbermõõduga ratas 10 000 pööret ja väntvõll (kui ei ole gaasiturbiin) jõuab 60 minutiga teha 2000x60=120 000 pööret.
seega meil on vaja aeglustada ratta pöörlemist 120 000/10 000=12 korda.
Teadmata sildade ülekandearve oletame, et hüdromootor on otse ratta otsas ja ei oma sisemist reduktorit, võiks see välja näha nii:
Pump annab pöördele lihtsustatult(ei viitsi arvutit võtta) 21 cm3 pöördele ja minutis karjub mootor 2000 pööret.
21x2000=42 000 kuupsentimeetrit minutis. 42 000/1000=42 liitrit minutiga.
Kui me tahame nüüd saada veomootori mahtu cm3/pöördele et sõita 10 km tunniga, siis vajalik ülekandearv oli meil 12 et seda saavutada.
Seega 12x21=252 cm3/pöördele on vajalik maht.
Juhtimine oleks küll tungivalt soovitav teha eraldi pumbalt, kuna selle teistega jagamine ei taha isegi suurematel inseneribüroodel kuigi hästi õnnestuda ja mina küll ei panustaks, et mina suudan selle ära lahendada ilma tööomadustes kaotamata.
Tõstmist ei saa ka muutuva tootlikusega pumbalt võtta, kuna eeldatavalt tuleb esilaadur ja seda täita ilma edasiliikumiseta on rohkem ulme ja seega mina panustaks kolmele eraldi süsteemile mis üksteist ei sega.
Kas mootori võimsusest jätkub?
Oleneb kasutaja soovidest.
Kui loogiliselt läheneda, siis igasuguse sisepõlemismootoriga suurendame ülekandearvu kui soovime suuremat veojõudu, ehk vahetame käigu alla ja kui me kohalt püüaks minna 4 käiguga, siis see oleks nagu me keerame pumba tootluse kohe maksimumini ja paratamatult sureb mootor välja.
Kui aga käsitleme pumpa mõistlikult ja anname järele kiiruses kui vajame suurt veojõudu, siis piisab ka väga tagasihoidlikust võimsusest ning 20 hj on rohkem kõvatamise teema.
Kindlasti suudab ta toimetada ka 15 hj toel, kuid suurema mootoriga kaasnevad teatud mugavused.
Näiteks mootor ei pea karjuma ja teeb vajaliku töö ära madala pöördega, omades samas ka võimsuse reservi.
Üle 20 hj on aga juba küsitav, et milleks seda vaja on väiksele kehvade sõiduomadustega asjale, mis enamasti liigub ebatasasel pinnal ja ei suuda oma kiiruse potentsiaali kuidagi ära kasutada.
Kui arvutuskäigus on vigu, palun lahkelt viidata.
Eksimine on inimlik:mida rohkem eksid seda inimlikum oled...