Et kõik ausalt ära rääkida nagu oli, siis sel kevadel hindasin „kriidise“ pilguga oma väsivat Stiga järelkõnnitavat bensuniidukit ja otsisin võimalikult head asendust. Kuna mul on üsna keeruline niiduala, siis murutraktoriga saaks niita vaid umbes poole. Sedagi usinalt manööverdades. Ka isevedav käsiniiduk väsitab, kuna on palju kanna peal pööramist. Lisaks on murutraktorid väga kalliks läinud – minu krundi suurusel, 1500m2, niidualaga 750-1000m2, tuleb juba odavam robot osta. Tehtud-mõeldud! Siinses teemas on läbinisti positiivselt iseloomustatud Husquarnat ja tema „väikevenda“ Gardenat millel ka väidetavalt Husky sisu.
Valisin Gardena SILENO Life smart 1000m2
https://tanni.ee/toode/gardena-robotniid...-komplekt/
Tegemist on nö „vaese mehe Husquarnaga“, millel puudub ntx elektriline niidukõrguse muutmine, mis minu silma läbi tarbetu.
Algus Husquarna esindajaga Pärnus – Tanni poega, oli paljutõotav ega ennustanud edasist kadalippu millegagi. Rahad makstud, sain kasti sülle ja koju traati vedama. Tegin kõik manuaali järgi valmis ja jätsin roboti piduliku sisse lülitamise n.ö. kirsiks tordil. Tutkit! Elukas ei kõssanudki. Ka päev otsa laadijas viibimine ei muutnud midagi. Seega – enne kliendile andmist isegi ei kontrollitud kas käima läheb. Esindus, my ass!
Nutulaul Gardena kvaliteedi ja Tanni teeninduse teemal
Viisin poodi tagasi. Anti esimene paljudest lubadustest tegeleda ja kindlaks tähtajaks tagasi helistada. Ei midagi.
Mitu päeva hiljem ise kohale minnes hakati palavikulise kiiruga tegelema. Ilmselt anti akule ergutust ja võttis pildi ette. Pilt oli ees ka koju jõudes. Panin laadijasse, et saadan pärast niitma – jälle tumm. Viisin tagasi, igaks juhuks koos laadimisjaama ja adapteriga. Jälle lubadused ja aktiivne mittetegelemine. Telefoni harilikult vastu ei võetud. Lõpuks sain mitu korda kohal käies kätte. Oli aku vahetatud. Üritati ajada ka teemat et olen ise midagi valesti paigaldanud jne.
Robot niitis poolteist päeva, siis jäi jälle tummaks. Enne hakkas juhttraati ära kaotama ja ringi ekslema.
Viisin jälle tagasi. Tüüpiline Tanni poega suhtlemine oli järgmine:
Helistades või kohal käies ütles teenindaja, et ei tea asjast midagi ja ei saa ka ühendust kellegagi, kes teaks. Telefoni naljalt vastu ei võetud ja korra visati toru lihtsalt hargile. Julgesin lihtsalt viisakalt kaks korda nädalas küsida, kuidas edeneb. Eelnevalt oli tehnik öelnud, et uus emaplaat kohal, kohe vahetab ära ja täna-homme saab kätte. Tegelikult läks veel nädal „varjuteatrit“ enne kui kätte sain.
Lõpuks, kuu aega peale ostmist, sain töötava masina kätte, kusjuures pidin jälle ise otsima minema. Tagasi ei helistatud, telefoni vastu ei võetud. Pidi palju tööd olema, st. läheb liiga hästi.
Garantiiliste asjadega silmnähtavalt ei taheta tegeleda, see ei too ju raha sisse. Kliendiga tegeletakse täpselt nii kaua kuni raha käes.
Vahetati ära kaks trükkplaati ja vähemalt tunnistati vabrikupraagiks.
Esmamuljed kasutamisel:
Niidukvaliteet
Sile ja ühtlane. Algul tekkisid muidugi nähtavad rajad kuna remondi ajal oli muru jõudnud üle kasvada. Kirja järgi on ette nähtud käsitsi ette niita, aga kartsin piirdetraadi pärast maapinnal. Eriti jõhkra džungliga kohad said siiski trimmerdatud, et masin kinni ei jääks. Sai hakkama küll. Paari päevaga jäid ülekasvanud murust vaid üksikud tuustid-ribad. Lõpuks sai ühtlaselt siledaks.
Navigeerimine
Niiduala on mul keeruline, mis oli üks põhjus, miks eelistasin Husquarna juhttraadiga tehnoloogia kasuks. Sai tükk aega nuputatud ja aia aerofotol värvilisi jooni veetud. Tulemus ei ole kõige parem, ühes aianurgas ekseldes läheb juhttraadi leidmisega kaua, maksimum on olnud ca pool tundi. Vaadates muhklikul maastikul totralt seiklevat robotit, meenus lasteraamat „Totu Kuul“. Kahe juhttraadiga mudel oleks olnud perfektne. Häda selles, et mul on niidualal palju nn. „saari“ milleni veetakse topelt piirdetraat. Juhttraati sellest risti üle vedada ei saa. Samas peab juhttraat läbima võimalikult palju kitsaid kohti ja koridore. Väga palju variante mul seega ei olnud. Üldiselt saab robot siiski hakkama ja varem või hiljem leiab tee laadima.
Rattaid pidi auku sattudes oskab masin end küllaltki osavalt välja rabeleda, selle kohta plusspunktid. Silusin küll eelnevalt krunti, aga ühe naabrimuti solgihunnik vastu minu aeda on meelitanud sinna elama rändrotid, kes kaevavad urge ning ajavad need jälle lahti kui kinni toppida. Rotid ise on urgude läbimõõtu arvestades põrsa suurused.
Müra
Olin lugenud, et Sileno on ekstra vaikne mudel. Tõepoolest, maanteemüra taustal ei kuule üldse kas masin käib. Suuremat heinatuusti haugates teeb veidi vaikset sirinat, muidu peaaegu hääletu. Võrkkiiges lesides kuuleb vaid vaikset suminat kui otse alt läbi sõidab.
Tööaeg ja laadimine
Ca tund aega tööd ja sama palju laadimist. 2-15 minutit laadimisjaama otsimiseks ja sinna sõiduks, olenevalt asukohast aku tühjaks saamisel.
Nutirakendus
Valisin 100 euri kallima variandi „Smart“, millel ka võrguühendus, et tööl olles masina tegemistel silma peal hoida. Ühtlasi on äpis lihtsam seadistust muuta kui nupuvaese klaviatuuriga õiendada.
Gateway levi on üllatavalt hea. Arvasin, et pean maja hoovipoolsesse otsa aknale võrgukaabli vedama ja selle sinna paigaldama, et levi kogu aia ära kataks. Katsetamisel selgus, et pane karp kuhu tahad, signaali tugevus kogu krundil ikka „Excellent“.
Äpist saab jälgida mida robot parasjagu teeb, kas laeb, niidab, otsib jaama või ootab ajakava taga. Samuti tuleb teade kui mingi jama on, tõstmiskatse vms. Saab vaadata aku laetust ja laadimisel järelejäänud laadimisaega. Äpp näitab ka töötundide arvestust, hoiatab kehva ilma ja öökülma eest jne.
Kokkuvõtteks olen esialgu rahul. Kuni masin korras, toimetab ta hästi. Edaspidi panen mõne pildi ja video ka.