KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

(29-04-2022, 22:53 PM)pen.skar Kirjutas:  ...
Et nädala pärast mul südamaklapi vahetus. Helistatigi, palusin pikendust. Kas on kellegil ksf-dest sellist op,i tehtud? On mõtet 76 aastasel see läbi teha?
...
Alati on mõte. Tänapäeval tehakse mõningaid oppe, moel ja viisil, mis tunduvad lausa uskumatud. Lähedasel remonditi südame rike ilma lahti lõikumata, veeni aeti sond ja olemas, kolmapäeval opp, 24h jälgimisel ja reedel oleks põhimõtteliselt tööle lubatud. Ainus mida võiks tähele panna on pahad harjumused, suitsumeestel võib jamaks minna, kui sunniviisil pikali ja suitsunurka ei pääse. kadunud paps, tegi paki päevas. Peale oppi hakkas kopsu vett koguma ja lõpuks lükati voodiga WC-sse , suitsu kimuma. Paari päevaga oli ok ja suitsetamise jättis ka maha...


Vasta

Tuttav... 65+ kurtis juba pikemat aega köha. Ja jõud kadus ära. Uuriti ja puuriti kohalikus maakonnahaiglas, midagi ei nähtud ega leitud.

Lõpuks pressis ennast Tartusse. Et enne ära ei lähe, kui asi selge. Vaadati ja vaadati ning tõdeti: südameklapp.

Just aastavahetuse ees tehti lõikus ära. Meedik pärast tõdes, et tema pole nii hullus seisus klappi oma tööaja jooksul näinud. Tõlge: vedas, et niikaua üldse elus püsisid. Sama kommentaar oli talt ka endalt: oleks teadnud, et asi nii hull on, oleks varem juba arstile läinud.

Märtsist alates käib taas tööl, köha kadus peale oppi kui naljaväel ja jõud on ka tagasi. Taastus ca 2 kuud.

Kui võimalus on, käi ära. See on asi, millega meedikud saavad päris hästi hakkama.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(30-04-2022, 00:02 AM)Mahno Kirjutas:  No aga kui autoga pildi tasku paneb, siis vähe sellest, et ennast vigaseks või kasti sõidad, mine tea, kelle kaasa võtad.
...
Aga mis otsus ka ei oleks, soovin edu ja tervist.

Seda minagi - kui tahtmist veel on, siis ikka opile. Ei ole keeruline asi, mu isalgi tehti kevadel ära - keegi loobus ja ta sai kohe minna. Kuu aega taastumist oli säärane vaiksem aeg. Ning ega lõhkilõigatud ribid palju lasknudki esimesel nädala toimetada. Aga praegu on üsna kõbus ja selle talve puud teeb oma pliidile ikka ise ära Cool
Vasta

(20-04-2022, 12:18 PM)mossepower Kirjutas:  
(20-04-2022, 11:45 AM)GRAND Kirjutas:  
(19-04-2022, 09:51 AM)mossepower Kirjutas:  
(18-04-2022, 18:26 PM)GRAND Kirjutas:  Mootor ise selline. Oskab keegi marki öelda kohe pildi järgi?
Mootori pilti pole näha. Aga kui mootoril õlilisamise kork toruga klapikambrikaane servas ja mitte kaane keskel, siis 408 mootoriga tegu, mille tihendi vahetus palju robustsem töö kui 412 omal. Viimasel peab nukakett õigesti tagasi saama ning oht hülsse liigutada paigast kui kaan maas. Neid muresid 408 puhul pole.

Diiseldamisele on mõtet mõelda siis kui endal olemas võimekus mootori ja kasti vahele vaheplaadi tegemiseks ja siduri ehituseks. Kui neid töid tellimustööna sisse osta, siis sama raha eest saab remonditud v. teada töökorras mosse mootori.

Erandjuht on see kui õige mosse sidurikoda koos vana Perkinsi dislaga leida. Kuurileiu R4 diiselmootori uuesti käimasaamine muidugi mitu kraadi kangem töö kui samaväärse mosse bensumootori.
My bad. pilt oli liiga suur ja ei laadinud  üles. Sidurit pole vaja , otsas on atm kast.
412 mootor. Kui otsas atm kast, siis tõenäoliselt ka hooratas ja sidurikoda sellised, mis tavamossega ei ühildu. Kui plaan proovida siiski kõigepealt kaanetihendit vahetada, siis siin on sellest tööst juttu antud mootori puhul: Link


Tervist !

 Vahepeal polnud aega, nüüd sai siis see mosse mootor ette võetud.
 
Paluks  kogenumate abi:
Mis ava see sinises ringis on? kas sealt tuleb õli üles plokikaande või läheb sedakaudu  tagasi?

Pilt ise on netist laenatud.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

(02-05-2022, 23:31 PM)GRAND Kirjutas:  Tervist !

 Vahepeal polnud aega, nüüd sai siis see mosse mootor ette võetud.
 
Paluks  kogenumate abi:
Mis ava see sinises ringis on? kas sealt tuleb õli üles plokikaande või läheb sedakaudu  tagasi?

Pilt ise on netist laenatud.
Õli üles
   
Pildi päritolu: https://ob-avto.ucoz.ru/publ/ustrojstvo_mosvvich_412/1
Vasta

(29-04-2022, 22:53 PM)pen.skar Kirjutas:   Kas on kellegil ksf-dest sellist op,i tehtud? On mõtet 76 aastasel see läbi teha? Autoga sõita, keevitada saan. Treimisest  hoidun- viimaks kukun padrunile...

On küll mõtet. Mu emal tehti 79a vanuses klapi vahetus + aordi proteesimine, see veel hulga raskem opp. Nädala pärast tuli käevangus, aga omal jalal 4. korrusele. Siiamaani südame poolest hea, muud hädad löövad külge. Rindkere avamisest taastumine on muidugi pikaldane, mitmesugused liigutused ja asendid (käed laiali, igasugused tõmbamised jms) pole soodustatud ja annavad eriti alguses, aga ka pärast tunda. St see opp kindlasti enam originaali tagasi ei anna, aga kui kardioloog soovitab, siis on asjal jumet.
Vasta

See arst kes sellise veaga kodanikule tervisetõendi annab on mõrtsukas.
Vasta

(03-05-2022, 11:20 AM)mossepower Kirjutas:  
(02-05-2022, 23:31 PM)GRAND Kirjutas:  Tervist !

 Vahepeal polnud aega, nüüd sai siis see mosse mootor ette võetud.
 
Paluks  kogenumate abi:
Mis ava see sinises ringis on? kas sealt tuleb õli üles plokikaande või läheb sedakaudu  tagasi?

Pilt ise on netist laenatud.
Õli üles

Pildi päritolu: https://ob-avto.ucoz.ru/publ/ustrojstvo_mosvvich_412/1

Tänud info eest!

Sellisel juhul võib mul ikkagi jama olla. . Nimelt tihend ei tulnud ei kaane, ega ploki küljest lahti. Pool jäi ühe, teine pool teise külge. Terve päev läks kaane ja ploki poole  puhastamise peale. Selleks, et tihendi tükid igasugu aukudesse ei satuks, panin pnendesse paberitopid ette.  
Nüüd põhiline, st milles on point: sellest väikesest august ei saanud paberit enam kätte. Lõpuks proovisin suruõhuga, mis selgub, ei olnud tark tegu. Mingi osa lendas  välja, kuid mingi osa kukkus nagu kaevu.

Nüüd ei teagi mida teha. Pole kindel kui suur osa paberit sinna kanalisse  sai ja põhiline, kuidas kindlaks teha kas õli ikka tuleb sealt? Loomulikult ei tahaks selleks uuesti kaant maha võtta. Pealegi poleks sellest mingit kasu, sest ei usu , et selle paberi ülesse leian.
Vasta

Kas keermeliim ei liimu kui keere on õline.Nimelt mtz tagumine ämblik ei taha kinni püsida ostsin uued mustad poldid ja lisaks keermeliimi aga keermeaugud on ölised.Kui puhtad nad peaks olema et liim töötaks.
Vasta

(03-05-2022, 18:33 PM)ahtos Kirjutas:  See arst kes sellise veaga kodanikule tervisetõendi annab on mõrtsukas.
Tervisetõendit saa ma kuskilt, kui lubasid kontrollitaks. Muuseas kollane on õuest kadunud ja võtit külmkapil ka pole- mu ulakad 40 aastased lapsed... Veaga Suzuki  ja Yamaha Diversion on jäetud.
Vasta

(03-05-2022, 21:01 PM)tungla Kirjutas:  Kas keermeliim ei liimu kui keere on õline.Nimelt mtz tagumine ämblik ei taha kinni püsida ostsin uued mustad poldid ja lisaks keermeliimi aga keermeaugud on ölised.Kui puhtad nad peaks olema et liim töötaks.

Korralikult tuleb ikka puhtaks teha keermed. Brake cleaner ja suruõhk abiks. Olemas on ka spets puhastusvahend enne liimimist. Eks õli on malmi pooridesse ka imbunud ja raskendatud see puhastamine.
Lisaks on liim anaeroobse toimega. Kui ikka polt on ligadi logadi, siis liim ei toimigi. Loctite 243 oli vist lubatud 0,15mm.
Vasta

Võib kasutada ka laagriliimi. Erinevad numbrid erinevatele lõtkudele.
Koostu saab hõlpsasti avada peale kuumutamist nagu kõiki Loctitega liimitud koostusid.
https://www.google.com/search?client=opera&q=loctite+laagriliim&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Vasta

(03-05-2022, 21:19 PM)pen.skar Kirjutas:  
(03-05-2022, 18:33 PM)ahtos Kirjutas:  See arst kes sellise veaga kodanikule tervisetõendi annab on mõrtsukas.
Tervisetõendit saa ma kuskilt, kui lubasid kontrollitaks. Muuseas kollane on õuest kadunud ja võtit külmkapil ka pole- mu ulakad 40 aastased lapsed... Veaga Suzuki  ja Yamaha Diversion on jäetud.
Treipinki kardad,aga vastutulevat lapsi täis autot ei karda sa nagu mutin.
Vasta

Lõhkusin latt-tungraua ära. Brändi poolest farm jack. Netist leidsin varuosad hi-lift brändile. Kas kellelgi on kogemust sobivusega?
Vasta

Mudakollid 4x4 lehel teavad kindlasti.
Vasta

2006 aasta berlingo. Roolivõim nagu on ja ei ole ka. Külmast peast asi hullem, natuke sõita läheb paremaks. Hakkad rooliga keerama siis 15-20 kraadi on olemas, edasi keerates nagu pole enam 100% võimendust. Vedelik on normis, lekked ei tuvastanud. Imelikke hääli ning muid tähelepanekuid ei ole. Probleem andis endast tunda juba ca aasta tagasi, aga hoopis vastupidi. Kui pikalt sõita ja haagisega kõvasti ukerdada, st kohapeal rooli keeratud. Aga siis jälle kadus ära. Endal puudub sellise ahela defekteerimise kogemus. Kust otsast alata?

Enda mõistus nagu ütleks, et pump on ok ning latt seest pole enam tihe ja õli lekib ühelt töö poolelt teisele. Seda eeldusel, et roolilatt on nii, et nii öelda mõlemal pool on õli. Pole ühtki veel lahti võtnud isiklikult. Smile

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta

Minu mäletamist  mööda on sellel aparaadil asjad natuke teistmoodi, kui "tavalistel" autodel. Seal vist polnud võimendi lati sisse ehitatud, vaid oli seal eraldi võimendi lati küljes.

Kui pumba vahetuseks siiski peaks minema, siis arvesta, et sel aparaadil peaks olema erineva võlli pikkusega pumpasid.
Vasta

Loeme õige 21saj kaubikute ekspluatatsiooniküsimused veel vähemasti kümmekond aastat oma teemat mitteväärivaks. Et ei tekiks muljet, et foorumi suunitlus on tarbesõidukite kollektiivne remontimine - seda ta ei ole.
Berlingo-küsimus tõstetud siia.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Berlingol(paljudel, aga kindlasti mitte kõigil) oli minu mäletamistmööda nii, et latt oli mehhaaniline ja võimenduseks oli väljaspool latti asuv hüdrosilinder, mida juhtis latti sisse mineva võlli küljes olev..... kuidas seda nüüd nimetadagi...

Hüdrorool on sisuliselt samal põhimõttel, aga B-l on vastavalt ka mehhaaniline ühendus rooli ja lati vahel. 

Kui rool raskeks läheb, siis kas mootori pööret tõstes läheb kergemaks või mitte? Kui läheb, viitaks pumbale...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Lati ja rooli vahelise risti võib ka üle vaadata. Tihti häda seal. Kipub kuivaks ja rooste minema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne