(22-02-2022, 16:34 PM)raulex Kirjutas: Lisaks omalt poolt veel liisingintressi.
Päris punne see ei puuduta, aga väheke suurematele autodele on liisingintress elektrikale märkimisväärselt soodsam.
Suhe jääb samaks, kui mingit erilist pakkumist ei tehta. Ma võtsin Swedi otsekalkulaatori. Seesama 21K€ "Kevad", 257€ või 264€ tava"junn". 7 EUR puhast raha tähendab ju ümardatult 35 kWh elektrit ehk 200 km sõitu. Mul Proual tähendaks see üle poole kuu tööl käimist. Seda siis vaid intressi vahelt. Peaks veel ka liikluskindlustuse ja kaskode vahed sisse arvutama. Kuniks elekter veel "euro kilovatt" ei maksa, siis on ka ühekohalised rahanumbrid päris palju sõidukilomeetreid. Aga seda kõike ODAVA auto puhul. Ega seal 30K +juures mingit "tagasi"teenimist ja odavust ei ole, kõik rahanumbrid lähevad käest ära. Puhtalt linnas tarbitav autoke oma tagumendi vedamiseks.
Kiire värk hüpoteetilise käulaga andis 17.10€ kuus kaskoks. Puhas hiinlane
Seres3, mis on ka hinnalt täitsa ok, oleks ainuüksi kasko 29.06€. 12 eurot kisub juba sinna 400 kildi läbisõidu juurde. Ahjah, "võrdlen" täpselt samades keskkondades. Paneme kuumakse ka, pakub 416€ Springiga samadel tingimustel, vahe 159€. Milleks selline praegu? Pole mingi unistuste auto.
CVT bensuSandero 16K hinnaga oleks kuumakse 201€ ja kaskoks 22.82€, kokku siis 205€. Spring kokku 275€. Vahe 70€, mis teeb 2€/l hinnaga 35 liitrit bensiini ehk jäme 500 km sõitu. Lõppeks samasugune taatsia ehk ilma maksuerisusteta, ja pole meil ka bussiradadel vaja sõita ega kesklinnas käia, veel "ei tasu" ennast ära. Seda siis absoluutse
entry leveli ilmastikukindlate ratasel veerejatega. Oleks sel odavalgi elektrikal mingigi maksusoodustus, peaks me toimetama
kesklinnas ja/või
tasulistel parkimsialadel jne, oleks asi juba teine. Ega need piirangud/soodustused tulemata ei jää, hetkel vaid kesklinn. Oma ajale ei saa ju hinda panna aga bussirajad teevad teatud trajektoorid kohe kordi kiiremaks! Samas - o nelektrikaid palju, tulevad mingid järgmised kiusud neile