VW Iltis vol 2

Kas selline käru võis ka iltise sabas olla?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Seda peab nüüd uurima, sest mulle tundub, et ma olen selliseid KL tehnikapargis kohanud....

Teistel rinnetel asi vaikselt edeneb. Olen saanud parimateks sõpradeks kruvikeeraja, noa ja gaasipõletiga. Saatmas on mind ühe vana keremeistri soovitused: võta kruvikas, mine rooste servani ja siis veel 5 cm ja kui kopa ette viskab, teed järgmine päev edasi. Suuri üllatusi siiani pole, enamasti pindmine ja need mis läbi paistavad oli juba teada. 
Mõni pilt kah:

[Pilt: IMAG1611.jpg]

[Pilt: IMAG1613.jpg]

[Pilt: IMAG1614.jpg]

[Pilt: IMAG1612.jpg]
Vasta

(08-05-2022, 10:54 AM)dude Kirjutas:  Kas selline käru võis ka iltise sabas olla?


Selgus majas, tegemist on Šveitsi armee käruga. Samamoodi 24v ning ka konks peaks sobima
Vasta

Jälle natuke edasi liikunud sellel vaevarikkal urgitsemise teel. Natuke on keevituskohti juurde tulnud, nimelt tungikohtades on uss oma tööd teinud, eriti paremal küljel. Kuna seal on suure monoliitsed plekid, siis tuleb hakata lõikama ning midagi asemele tekitama. Siiski on üldiselt pilt suht ilus ja midagi loobumismõtteid tekitavat pole. 
Kogu seda mastiksilaadset möksi kraapides tekkis paar küsimust. 

1. Millega katta uuesti põhi?
Minu arusaama ja loetud teemade järgi (samuti kere enda peal nähtu põhjal), peaks ikkagi enne ära kruntima iga viimase kui unka ja keevituse ja siis igasugused möksid? Siinkohal räägime ainult põhjast.

2. Ning mis oleks hea möks (hermeetik?) keevisliidetele ja muudele ühenduskohtadele ning kas need kohad samuti enne krunditakse? Eelkõige siis salongipoolsed kohad.

Kõik see sellepärast, et oma tööde järjekord paika panna ning ei oleks kere edasi-tagasi vedamist.
Vasta

Paar pilti arengust. Võib ringi keerata ja nö lakke jäänud kohad välja kraapida.

Tagumiste istmete alune. Vasakul all servas on näha ka bensiinipumba asukoht:
[Pilt: IMAG1623.jpg]

Parem tagumine nurk:
[Pilt: IMAG1624.jpg]

Karbi ja põhja liitekoht. Ussi meelispaik ehk kahe pleki kohtumine:
[Pilt: IMAG1625.jpg]

Parem esimene nurk ja koopaäär. Äär ise on viisakas täpselt kuni järgmise plekipaneeli kohtumiskohani:
[Pilt: IMAG1626.jpg]

Kuna küttepuude tegemine on ka käsil, siis tuleb edasisi arenguid oodata vihmaste ilmadeni.
Vasta

Taas natuke välja kraabitud.

[Pilt: IMAG1629.jpg]

[Pilt: IMAG1631.jpg]

[Pilt: IMAG1632.jpg]

Ja nagu vana Tõstamaa vanasõna ütleb: seal kus on auk, tuleb teha suurem auk:

[Pilt: IMAG1633.jpg]

Ristitalad on õnneks korralkud ning kõigi nõuete kohaselt määrde all, ei roostekübetki.
Jätkame...
Vasta

SOS1 Keevitaja pidi oahjuks alt hüppama seoses oma isikliku eluga. Seega otsin kedagi, kes asja ära teeb või laenab/rendib keevitust määramata ajaks!
Vasta

Ilmselt kõige mõistlikum oleks siinkohal gaasivaba täidistraadiga MIGi poole vaadata. 5Kg rull täidistraati sisse ja saad kohe säristama hakata. Maailma kõige parem ega puhtam keevitus pole, aga oluliselt parem kui mittemidagi. Nendel masinatel on tihtipeale ka gaasi solenoid sisse ehitatud, saad tulevikus gaasi peale kolida kui peaks põhjust olema.

Näiteks Banggood valikus liigub tihtipeale sobivad aparaate 150-200€ hinnaga ja asuvad EU ladudes, st kohale jõuavad ca nädalaga.
Vasta

Kuna enamus auke on põhjas siis on suht ükstapuha, milline see õmblus jàäb. Tagaosas tuleb muidugi rohkem vaeva nàha aga sinna tuleb samuti igast vidinaid ette nagu tagavararatas, kütusekangu hoidja jne. 
Igatahes kui tahad et midagi tehtud saaks, tuleb ise teha. Tugevdusnurgad saan juba ette valmistada Ning vajalikud painded teha.

Siin ka stiilinäide toorikuna parem esimese nurga näol:
[Pilt: IMAG1643.jpg]
Vasta

Tasa ja targu liigume eesmärgi suunas. Korraks tõmbas moti maha, et ei saanud keevitust profi kätte antud aga teen ju siiski endale ja kiiret pole.

Uus sillakangide plaat koos kinnitustega:
[Pilt: IMAG1646.jpg]
Vasta

Liigume vaikselt edasi. Suur asi on tehtud keevituse vallas, sest massin sai ostetud. Valik langes järgnevale: 
https://www.stokker.ee/mig-keevitusseade...hyphen1-le

Kiitke või laitke aga minu vajadused katab. Põhiline oli see, et saab alati ballooni järgi panna kui vajadus tekib ning sisse mahub 5kg rull. Igasugused testvideod tundusid ka positiivsed ja muidugi hind taskukohane. Nüüd ainult palju vihmaseid ilmasid, sest loodus tärkab lõpuks ja majapidamine vajab rohkem hoolt kui hobi.

Tööde osas ettevalmistused jätkuvalt käivad. Mõni väiksem, mõni suurem auk, palju puhastamist ja vajalike detailide fabritseerimist. Praegune suurem ringiehitus on akukastiesine: kõige suurem auk. Kui ükskord põhi, karbid ja nurgad tehtud, saab pukkidele panna ning tagaotsa kallale minna.

Valmis said tehtud uued tugevdused vasak ja parema tagumise nurga jaoks ning summuti keskmine hoideplaat. 
[Pilt: IMAG1647.jpg]
Vasta

Esimesed katsetused keevitusega. Täidistraadiga ei jää õmblus tõesti ilus aga korralik läbipõletus olemas ja kõva kui kurat. Homme toon ballooni ja ilmateadete järgi saab veel pikalt katsetada.

Pilti kah:
[Pilt: IMAG1650.jpg]
Vasta

Ära pabista. Vähemalt on sul nüüd traat olemas juhuks kui gaas otsa saab. Ostsin täna isegi ühe kilose rulli kaitsega traati igaks juhuks. Kiideti taevani.
Vasta

Ma olen aastaid isekaitsvaga lasknud, ei viitsi neid minipudeleid osta lihtsalt ja suure rent on mõttetult kulukaks tehtud tänapäeval. Lincoln Electricu Innershield NR-211-MP 0,8'ne kasutusel siis. Teised isekaitsvad loobivad kordades rohkem prügi laiali, ei sula korralikult ja sada muud häda, isiklikult miski 4 erinevat järgi proovinud, sellega saad suht puhta ja korraliku keevituse teha. Silma järgi tundub pilti vaadates, et kiirus oleks nagu vale, proovi miski testtüki peal keevitada nii nagu õhukest metalli keevitaksid, et lased kaare, päästik lahti ja järgmine kaar otsa enne kui täitsa värvi ära kaotab jahtudes see keevituskoht.
Vasta

(03-06-2022, 10:24 AM)deus Kirjutas:  Ma olen aastaid isekaitsvaga lasknud, ei viitsi neid minipudeleid osta lihtsalt ja suure rent on mõttetult kulukaks tehtud tänapäeval. Lincoln Electricu Innershield NR-211-MP 0,8'ne kasutusel siis. Teised isekaitsvad loobivad kordades rohkem prügi laiali, ei sula korralikult ja sada muud häda, isiklikult miski 4 erinevat järgi proovinud, sellega saad suht puhta ja korraliku keevituse teha. Silma järgi tundub pilti vaadates, et kiirus oleks nagu vale, proovi miski testtüki peal keevitada nii nagu õhukest metalli keevitaksid, et lased kaare, päästik lahti ja järgmine kaar otsa enne kui täitsa värvi ära kaotab jahtudes see keevituskoht.
Ühinen, ka mina olen aastaid täidistraati kasutanud ja algul oli tulemus üsna jube. Mingist ajast lõpetasin traadi kiirusega mängimise ära ja viimastel aastatel "keerutan" ainult voolutugevuse nuppu(enamasti). Eks plekk tahab harjutamist saada... hea traadi vihje eest suur tänu! Kas keegi soovib tühje minipudeleid millekski? Vennas mõned läbi sussutas ja vedelevad kuskil.
Vasta

Tugevdusnurk on 3mm ja plekk 1ne. Nende omavahelist ühendust on keeruline saada. 1ja 1 kokku panna tuli juba päris ilus. Igatahes võtsin ballooni ka ja katsetan täna sellega.
Vasta

(03-06-2022, 13:39 PM)jrgen20 Kirjutas:  Tugevdusnurk on 3mm ja plekk 1ne. Nende omavahelist ühendust on keeruline saada. 1ja 1 kokku panna tuli juba päris ilus. Igatahes võtsin ballooni ka ja katsetan täna sellega.
Sealt ka mul ütlus, et tee "jupi" kaupa ehk kaare kaupa keevita ja alustad kaart alati 3 pealt 1 peale.
Vasta

Jõudsin ka ise selle järelduseni Big Grin
Vasta

Lugupeetud täidistraadiga keevitajad andke andeks aga gaasiga on minu jaoks ikka parem ja oluliselt tuttavam. Õhuke plekk vajab siiski veel harjutamist.
Üldiselt hakkab looma. 

[Pilt: IMAG1651.jpg]
Vasta

Ei saa eitada, ongi lihtsam ja kergem ja puhtam takkapihta. Küll käe sisse harjub lõpuks, kui vaja, jõudu Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne