Mõistusevastased manöövrid liikluses

(18-06-2022, 20:40 PM)margus61 Kirjutas:  Proovisin rehkendada, kui suur ajaline traagika see munemine on.
90 km/h Tallinnast Pärnusse sõitmiseks kulub 120 km / 90 km/h = 1,333 h.
87 km/h Tallinnast Pärnusse sõitmiseks kulub 120/87=1,379 h ehk 0,046 h rohkem.
Kogu tee pole munemist, on kaherealist, on aeglasemat piirangut, on möödasõiduvõimalusi. Hindaks munemise mõjualaks pessimistlikult ca 2/3 trassist ehk 0,03 h = 1,8 min hiljem jõuab kohale.
Kui õigesti rehkendasin, on see tõesti valus löök...

Sama asi GPS'i abil. Kui Jõhvist Tallinna sõidan siis GPS annab kohale jõudmise aja.
Kui lubatud kiiruse asemel sõidan lubatust kiiremini siis võidad ehk 2 või 5 minutit. Selle võidetud ajaga ei tee suurt midagi.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(18-06-2022, 22:12 PM)tõnn Kirjutas:  
(18-06-2022, 20:40 PM)margus61 Kirjutas:  Proovisin rehkendada, kui suur ajaline traagika see munemine on.
90 km/h Tallinnast Pärnusse sõitmiseks kulub 120 km / 90 km/h = 1,333 h.
87 km/h Tallinnast Pärnusse sõitmiseks kulub 120/87=1,379 h ehk 0,046 h rohkem.
Kogu tee pole munemist, on kaherealist, on aeglasemat piirangut, on möödasõiduvõimalusi. Hindaks munemise mõjualaks pessimistlikult ca 2/3 trassist ehk 0,03 h = 1,8 min hiljem jõuab kohale.
Kui õigesti rehkendasin, on see tõesti valus löök...

Sama asi GPS'i abil. Kui Jõhvist Tallinna sõidan siis GPS annab kohale jõudmise aja.
Kui lubatud kiiruse asemel sõidan lubatust kiiremini siis võidad ehk 2 või 5 minutit. Selle võidetud ajaga ei tee suurt midagi.
Eks see on nüüd nii ja naa. Oletame, et sõidad seda Jõhvi Tallinna otsa iga päev edasi tagasi. See teeb 10 mintsa päevas ja 50 mintsa töönädalas. Juba natuke on.
Vasta

Tule taevas appi, ma räägin liiklusvoolust ja Te võrdlete 87 km/h vs 90 km/h.
Kuskohas sõidetakse 90 km/h? On kuskil selline maantee?

Suvel on maanteel liiklemise kiirus ikka pigem +10 kuni +15. Kui on parem päev, siis isegi +20 kuni +25.
Kindlasti ei liigu liiklusvool 90 km/h praktikas. Ja kui seal on see üksik 87 km/h sõitja vahel, on rivi taga ja käib möödasõiduralli.
Küsimus pole niivõrd mingis numbris kui ühtlases liiklusvoolus.
Vasta

(19-06-2022, 08:33 AM)ivo86 Kirjutas:  Tule taevas appi, ma räägin liiklusvoolust ja Te võrdlete 87 km/h vs 90 km/h.
Kuskohas sõidetakse 90 km/h? On kuskil selline maantee?

Suvel on maanteel liiklemise kiirus ikka pigem +10 kuni +15. Kui on parem päev, siis isegi +20 kuni +25.
Kindlasti ei liigu liiklusvool 90 km/h praktikas. Ja kui seal on see üksik 87 km/h sõitja vahel, on rivi taga ja käib möödasõiduralli.
Küsimus pole niivõrd mingis numbris kui ühtlases liiklusvoolus.
Ja milline veok võib 100 km/h sõita? Näiteks Poolas, Leedus Lätis ja ilmselt nii mõneski teises riigis ei või veokid üle 80 üldse sõita (ok mõni mööndus). Kui sa sõiduautoga ei suuda mööda sõita siis võiksid pigem ühistransporti kasutada. Eestis piirkiirus siiski 90 km/h mitte +10 või +25 või on sul teised liiklus eeskirjad? Kindlasti ei ole ma muster liikleja, aga 87 km/h liikuv veok mind kindlasti ei häiri isegi minu`` kiirendan terve aasta ``T4 suudab vajadusel neist mööda sõita.
Vasta

Vot see on õige jutt ja kui ma ise vahel sõiduautoga sõidan, ei häiri mind küll mitte ükski veokas, mis sõidab kas 80 või 85-ga. Ma ei näe mingit probleemi sõidukaga mööda saamiseks, eriti veel arvestades asjaolu, et sõiduautoga ei ole mul peaaegu mitte kunagi kusagile kiiret ka. 
Ja noh, kuna veokaga sõites on põhitrassidele suht vähe asja, siis isegi, kui peab mingi paarkümmed kilti mingi ökotaja taga sõtma, elab üle. Häirib küll, aga päris üle linna Vintski pole, kes läbi seinte/autode käib Smile
Vasta

Rõhutan - minu probleem pole veokad, kes oma piirajas ringi sõidavad. Kui nad kiiremini ei saa, on nad minu jaoks munejad, aga saame mööda.

Mul on probleem veokatega, kes madalama piirangualas kiirust ületavad. Piiratud kiirusega kohad on asulates jms kohtades, kus piirangud on põhjusega.
Veokad ei ole tuntud just oma väikse massi ja kiire pidamasaamise poolest.
Vasta

Veokas ei ole rong, saab väga hästi pidurdatud. Isegi alla mäge.
https://www.youtube.com/watch?v=QK2ufCt865Q&ab_channel=SittaKah
Vasta

Selle nädalavahetuse teema minu jaoks on kiusupunnid rooli taga.

Juhtum 1.
See legendaarne möödasõidetava poolne gaasipedaali leidmine sel ajal kui talle kõrvale oled jõudnud. Et lähed juba mitu kilomeetrit ees 85-ga sõitjast mööduma ja siis avastad et vend sõidab 115-ga kõrval...

Juhtum 2.
Kiirendusrajalt Tallinn-Tartu maanteele neljarealisele sõites jõuan kiirendusraja alguses kõrvale peateel sõitjale kes liigub pisut aeglasemalt. Mingil mulle arusaamatul põhjusel vajub valge muhvikas oma sõidurea paremasse äärde ja hakkab kiirendama...
Ehk siis 100-ga sõites jäi maha, aga järsku vaja enda ette reastumist takistada... Jätkan kiirendamist rea lõpuni.  Kiire läks tal muidugi ka kuidagi järsku üle. Nii kui temast ettepoole reastusin kadus kiire ja pikivahe hakkas kiirelt kasvama... Legaalsete kiiruste juures...
Vasta

Neile juhtum 1 vendadele tahaks lausa üle küüru anda. Tegelt üks kõige hullemaid asju, mida teha.
Ja siin varem mainitud veokast möödasõit pole probleem. Probleem on need, kes tiksuvad selle veoka sabas ja mööda sõidetud ei saa, samas pikivahet ka hoitud ei saa
Vasta

Minu meelest on ka see juhtum nr 1 vist kõige haigem asi liikluses, lisaks on tavaliselt see, et kui möödasõidu katkestad, tiksub see jälle 85ga edasi. Mis sellistel küll peas toimub??? Lisaks on tegu ka LS rikkumisega, kuna möödasõidu takistamine on keelatud, samas aga üha enam leviv "trend".
Vasta

(19-06-2022, 20:38 PM)ronny25 Kirjutas:  Neile juhtum 1 vendadele tahaks lausa üle küüru anda. Tegelt üks kõige hullemaid asju, mida teha.
Ja siin varem mainitud veokast möödasõit pole probleem. Probleem on need, kes tiksuvad selle veoka sabas ja mööda sõidetud ei saa, samas pikivahet ka hoitud ei saa

Nii on Sad

Seni on pikivahe alati tekkinud, kui seda on vaja olnud. Signaali ja tulesid tekib, aga seni pole veel keegi sisse sõitnud. Üldiselt ma ei trügi, aga kui ikka juba õige mitmes ohutu möödasõiduvahe ära munetakse aeglase krusa/bussi taga ja mul on pikem ots minna, siis nopin ikka ära.
Vasta

Juba mitu kilti mingit jahumist ,et ei saa krusast mööda .Mida v.....u.Oma  sõidustaazi jooksul pole küll nii närvi läinud ,et sellest kusagil foorumis jahuda.
See ,kellest räägite ,niikui nii seda ei loe.
Vasta

Arvan, et enamus, kellest jutt käib, ei saa siinse foorumi keelest arugi.
Vasta

(19-06-2022, 22:53 PM)linnuke Kirjutas:  Juba mitu kilti mingit jahumist ,et ei saa krusast mööda .Mida v.....u.Oma  sõidustaazi jooksul pole küll nii närvi läinud ,et sellest kusagil foorumis jahuda.
See ,kellest räägite ,niikui nii seda ei loe.


Kuni möödunud reedeni ma arvasin sama moodi. Aga siis käisin Valmieras ja Riias olles teejuht ja venekeele "ekspert". Olin sõbrale teene võlgu ja tema eest rsk see pull toimus. Roolis oli vend kes omab ainult B katti ja vist Valgast eriti kaugemale pole käinud. Kuidas sõideti sellest võiks raamatu kirjutada. Nüüd ma täiesti "mõistan" neid kes siin hommikust õhtuni nutulaulu löövad kuidas veokas neid ahistab.
Ja mina hakkasin jumalasse uskuma peale seda matka.

Aga tegelikult tahtsin paari sõnaga rääkida suhtumist veoautosse.   Ühesõnaga, nagu veokas silmapiirile sattus nii hakkas hala pihta. Küll ta sõitis aeglaselt, küll ta sõitis kiiresti, küll ta sõitis valesti.
Peamine pirn tuli  kui oli võimalus mööda sõita. Siis tuli välja, et ei sobi kiirused. 

Veokas oma kruusakoormaga venitas nõks üle 80. Eks see oli talle hetkel lagi. Vihje peale, et vajuta mööda tuli terve loeng millesarnast minusugune loll polnud veel kuulnud. 
Kiiruste vahe olevat liiga väike. Veokal oli ca 82-84 tema aga ei saa üle 90 kiirust lasta kuna see on rikkumine. 90 mööda saada venib möödasõidumaa liiga pikaks mis on aga ohtlik kuna vastu võib tulla rullnokk kes kihutab. Siis tuli loeng kiiruste summast mis kokkuvõttes pidi võrduma 200 seina sõiduga. 
Sellelaadseid tarkusi pritsis terve reis ja kõiges oli süüdi veokas. Aga ise sõidetud ei saanud. Tule taevas appi!
Siis ma mõtlesin selle foorumi teemaarenduse peale ja tulin järeldusele, et eks siinsete veokavastaste peas tiirleb vist sama labürint.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Liiklus on hõredamaks ja rahulikumaks saanud sest on koolivaheaeg , pidevalt minekuga hiljaks jäävad lapsevanemad ei trügi teedel , kooli hilineda ei tohi , tööle vast võib .

 Jätkuvalt ringristmikult välja / paremale pöörates suunda enamasti ei näidata , eks need ringliiklusega ristmikud eriti uuel ajal ehitatud on kehvad ehk väikesed ka ( andsin oma GAZ 2410 ka sel põhjusel ära et ringidel roolimine oli ebamugav ).

 Kus kohas te raskete haagistega veoautode kiiruseks 87 km/h saate ? Näiteks betoonpaneele vedavad veoautod suurt üle 60 km/h minna ei jaksa , võimalik et jaksavad aga enne tuleb mingi pööre vasakule või paremale ja kuni hoog uuesti üleval , selleks ikka kulub aega ja meetreid .
 Tegelikult , kas ikka  87 km/h sõitvast veokast peab tingimata mööda saama , ego ei luba veoka sabas sõita ?
Vasta

Seda vaidlust "õige" sõidukiiruse üle on siin ju korduvalt peetud Smile .
Aga 90-ga sõites on üldiselt kõige rahulikum, praktiliselt kedagi peale veokate ette ei jää. 100 ja isegi 95 sõites on tunduvalt närvilisem. 
Naahui mul seda paari minutit vaja, mis justkui kiiremini sõites võidaks. Madalam kütusekulu veel boonuseks. 

Siinkohal kasutaks juhust ja tervitaks debiilikuid, kes kiiruskaamera juures 80 peale pidurdavad.
Oma sõbergi selline, teda olen tasapisi harinud.
Vasta

(20-06-2022, 11:33 AM)edvard Kirjutas:   Jätkuvalt ringristmikult välja / paremale pöörates suunda enamasti ei näidata , eks need ringliiklusega ristmikud eriti uuel ajal ehitatud on kehvad ehk väikesed ka ( andsin oma GAZ 2410 ka sel põhjusel ära et ringidel roolimine oli ebamugav ).

 Kus kohas te raskete haagistega veoautode kiiruseks 87 km/h saate ? Näiteks betoonpaneele vedavad veoautod suurt üle 60 km/h minna ei jaksa , võimalik et jaksavad aga enne tuleb mingi pööre vasakule või paremale ja kuni hoog uuesti üleval , selleks ikka kulub aega ja meetreid .
 Tegelikult , kas ikka  87 km/h sõitvast veokast peab tingimata mööda saama , ego ei luba veoka sabas sõita ?

Peab tunnistama, et ringidelt väljudes suuna näitamine jääb ka endal tihtilugu tegemata. Lihtsalt nendel väikestel ringidel painutades kipub suunatulekang kogu aeg vales kohas olema, s.t käsi koos rooliga on hoopis vales asendis sel hetkel kui peaks suuna sisse lülitama.
Kui sellest suunanäitamisest midagi sõltub, s.t. on näha näiteks vastassuunalist liiklusvoogu, mis soovib ringile sõita, siis ikka üritan selle lisaliigutuse teha.

Veoautode 60km/h jutt on küll puhas luul. Võibolla keegi kuskil kasutab mingeid väga äraaetud sarasid, mis ei suuda 80km/h saavutada, aga julge enamik raskeveokeid on võimelised ka mitmekordse ülekoormusega piirajas sõitma. Kiirendus muidugi kannatab.
Allpool piirajat sõidetakse üldiselt ikka kütuse kokkuhoiu eesmärgil, mitte et minna ei jaksa. Ja suurematel teedel ikka 75-80km/h vähemalt, aeglasemalt liikujaid kohtab väga harva. Käänulisematel või näiteks külmakerkeid täis teedel sõidetakse aeglasemalt ikka muudel põhjustel.
Vasta

Liiklus on tegelikult "kadunud". Tulin tavalise juunikuise tööpäeva õhtul Haapsalust ja tee on TÜHI! Igasugune sõelumine on kadunud, isegi turiste pole. Mingit liiklust on kilulinnas keset päeva ja tipptundidel põllumagalate suundades. Õhtul kaheksast sureb aga elu Eestis välja - elukallidus on korrektuurid teinud! 

Mis 87 ja ka 90-93 sõitmist puudutab, siis radariga piloodiga ja/või väikeautoga harjud nendega väga ära. Tõliselt hea autoga ei võta tükki küljest lasta autol endal kellegi sabas sõita ja 3-pütasega võtad kõige, nii närvide kui kütuse kokkuhoiuks pigem rahuliku kõrvalteee kui 120km/h kiirtee.  Sõites kohati vaheldumisi Phaetoni ja foobiaga, siis...
Vasta

(20-06-2022, 11:33 AM)edvard Kirjutas:  ...
 Tegelikult , kas ikka  87 km/h sõitvast veokast peab tingimata mööda saama , ego ei luba veoka sabas sõita ?

Ei pea mööda saama. Aga võib, kui seda teha teisi mitte ohustadesSmile

Veoka taga sõites on suurepärane võimalus saada esikandlesse maas lebanud lauatükk või kivi, samuti on suure auto taga alati paras pasapilv.

Ego egoks, aga sõites aastas isegi vaid 40+ kkm, siis hakkad iga maanteel veedetud minutit optimeerima.

Kuskohas neid 60 km/h trassil sõitvaid raskeveokeid kohata võib?
Vasta

(20-06-2022, 17:27 PM)v6sa Kirjutas:  ... Ego egoks, aga sõites aastas isegi vaid 40+ kkm, siis hakkad iga maanteel veedetud minutit optimeerima. ...
Plusspunktid v6sa'le ...Sama siin, aga õnneks on puhkus (lõpukorral küll) ja pole kuu aega peaaegu üldse autot käivitanud (külapoodi sõidud korra nädalas), nüüd austet ksf räägivad et liiklus olla pea välja surnud, võiks ju põnev olla tööle sõita vaba teed pidi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Dikson, hobiautod, Marko, v126, 20 külali(st)ne