(20-06-2022, 22:09 PM)rocker Kirjutas: Nonii, pajatan ka mõne sõna sekka siis. Ostsin elektriauto ja mitte pere kolmadnaks ega teiseks vaid ainukeseks. Roheusku ma ei ole, otsus sai tehtud muudel kaalutlustel. Ega ta jah odav soetada ei olnud, aga samas ei kahetse mitte grammigi. Selle kompenseerivad erinevad hüved ja muidugi ka sõidumõnu. Fakt on ka see, et eelmise auto Obljaad Astra (liising 200 raha + kütus ca 200-300 raha) peale läks kuus kõvasti rohkem raha, kui praeguse elektrika liisingule. Aga kas oleksin seda teinud, kui elaksin kusagil uugametsas, suure tõenäosusega ei. Muidugi kohvi saab sellega keedetud ja mobiili laetud (230v pesa auto), vajadusel soojas magatudki aga ikkagi, kusagil maal tunneks ennast kindlamalt mõne 4x4 bensiini joodikuga. Kuna elan linna ligidal, siis teede ja vooluga problemi pole. Olen samuti üks nendest õnnelikest, kes saab laadida tööl käies. Iga kolme päeva tagant läheb aku täis ja jälle 400+ km mureta. Olen omanud elektrikat 4 kuud ja mõned päevad ja sõitnud selle ajaga 17k. Lihtsalt mõnuga sõitnud ja ära unustanud igasugu tankla külastused ja kütuse arved.
Avaliku laadimist olen vast kasutanud ehk 5-10% kogu selle aja jooksul, täpset arvestust ei ole pidanud, suht tühine summa. Viimase 7k keskmiseks näitab apastraat igatahes 17kw/h 100 km kohta. Eks igaüks teeb ise vastavad arvtused.
Tsitaat:See on siis mingi 55K€+ masin, mis 400 kilti rahumeeli peab. Enyaq vms. Ionic5 kui esimene tagasi ehk 3,6kW V2L andev "odav"elektriauto ja EV6, teistest rääkimata, on juba oluliselt kallimad ja 500 eest kuus neid ei saa. Naabripoiss on ka üks esimese Ionic5 Premiumi omanikke ja siin Nõmmel elades ning mitte just väga pikke ringe sõites pidi sigahea valik olema. Ja ilus ja äge on ka. Aga kuni 500 kuus saab mingi DongFengi jms, mis sõidab heal päeval 300 ja tsipa peale kilti ja pigem 250 ning haagisega üldse teadmata hulga. Ja ongi kõik, sest särtsu ma ka sealt tagasi ei saa! Rääkimata, et ma seda kuidagi laadida saaks... Elektrikas peaks suutma ~500 kilo eluskaalus kaanega kerghaagisega sõita minimaalselt 250 kilti ja maksma alla 40K€. See on siis eile kirjutatud ja jäi saatmata.
Võtsin siis lahti, et mis elektriga asi vastaks enam-vähem enamuse ootustele ja vajadustele, ka minu omadele. PHEV! See 50 kilti elektriga linnas on täiesti OK lahendus ja enamusele peaks piisama. Aga oh õnnetust, sellega on ka kehvad lood hinna poolelt: käruvedajale ja maal käivale toodetakse vähe, Jeep Compass ja Wranku ning Opelil Grandland. OK, Mini Countryman kah. Wranku hind on debiilne pea 80K€ ja ega ka teised odavad pole 48-55K€ aga nendega saab kindlasti nii sõita kui vedada. Harvanähtavalt on
Sõpaka Autospiriti isend suisa salongis ja haakekonks küljes ja Opel ise reklaamib neid just läbi päris korraliku haaakekonksule lubatud numbri! Samas tulin just Tartust ülisuper-soodaga, 110kW DSG ja 2 tundi sõitu. Bussijaamas näitas 220km range'i, ma sõitsin autole ja ilmale kohaselt keskmiseks sellise 100 ja kodus oli järel veel 15km jaamani.
Nägin teepeal ka elektriautosid.... "jalus"...nagu alati! Ja see on nüüd koht kus elekter, ERITI veel odavam versioon, jääb ikalduseks: moodsatel teedel jääb moodne auto vanakoolile lihtsalt jalgu! Foorirallis on kõvad tegijad aga maanteel ei saa neist mingit naudinugut. Nauding on nendega, mis puhtalt kerge gaaasivajutusega 200 sõidavad ja pigem 250 pealt sekkuma hakkavad
PHEVid lubavad hübriidsena vähemalt 200 ligi sõita...peale Wranku ofkoors aga sellega on 120 ka palju
Ja 1587kg piduriga haagisele irvitamist väärt
sellise raha eest. Aga olgu, eeldus oli kerghaagis ja seda ta ju tohib vedada.
Ja olemegi teemapüstituse juures tagasi - kui mingid ajad tagasi ütlesin "JAH" Springi peale just hinna poolest linna-autoks, siis nüüd peab ütlema "JAH" ka AWD PHEVidele, mis suudavad täita mõlemaid ootuseid...peale hinna. Nad on elektriga, vaiksed ja puhtad ning odavad linnas omaenda tagumenti ringi vedades AGA vajaadusel pakuvad ka kiiret sõidulusti ja pädevat veovõimekust isegi maastikul! Jäme 50K€ on aga "tavalisele keskmisele perele" selge overkill auto eest maksta.