Kas ostaksid endale elektriauto?

(20-06-2022, 21:25 PM)honkomees Kirjutas:  Elektrit kanistriga kuuri alla ei varu.

Mul on varutud, genekale.

Samas, peaks ikka eriline laristaja olema et elektriauto akuga oma mobiili jms hädavajalikku toidetud ei saaks hädaolukorras. Mitmetel autodel on 220V väljund juba tehasest olemas. Saab isegi kohvi keedetud ja sedagi kasvõi mitmeid nädalaid järjest. Küllap isegi sügavkülmad jms lükkad vajadusel sinna järele ning paar nädalat mureta, et väärtuslik põdravorst halvaks läheks.
Vasta

(20-06-2022, 21:32 PM)honkomees Kirjutas:  On ikka sundus, kui maksudega hakatakse pigistama. Kas ca 120 aastat tagasi kui bensuauto tuli võitjaks konkurentsis elektriautoga tehti elektriautole mingeid spets maksukoormisi, et bensukas võidaks?
...

Võrdled võrreldamatut!

Sada aastat tagasi oli maakera rahvastik napp 3 miljardit ja sittamiseks oli sitta kanti ruumi. Täna on meid sedapalju rohkem, et ei mahu enam ära. Siit ka survestamine vähem loodust saastava eluviisi poole. Meie siin ei taju seda, aga suurlinnades on kõigest hoolimata pupu.
Vasta

Nonii, pajatan ka mõne sõna sekka siis. Ostsin elektriauto ja mitte pere kolmadnaks ega teiseks vaid ainukeseks. Roheusku ma ei ole, otsus sai tehtud muudel kaalutlustel. Ega ta jah odav soetada ei olnud, aga samas ei kahetse mitte grammigi. Selle kompenseerivad erinevad hüved ja muidugi ka sõidumõnu. Fakt on ka see, et eelmise auto Obljaad Astra (liising 200 raha + kütus ca 200-300 raha) peale läks kuus kõvasti rohkem raha, kui praeguse elektrika liisingule.
Aga kas oleksin seda teinud, kui elaksin kusagil uugametsas, suure tõenäosusega ei.
Muidugi kohvi saab sellega keedetud ja mobiili laetud (230v pesa auto), vajadusel soojas magatudki aga ikkagi, kusagil maal tunneks ennast kindlamalt mõne 4x4 bensiini joodikuga. Kuna elan linna ligidal, siis teede ja vooluga problemi pole.
Olen samuti üks nendest õnnelikest, kes saab laadida tööl käies. Iga kolme päeva tagant läheb aku täis ja jälle 400+ km mureta. Olen omanud elektrikat 4 kuud ja mõned päevad ja sõitnud selle ajaga 17k. Lihtsalt mõnuga sõitnud ja ära unustanud igasugu tankla külastused ja kütuse arved.
Avaliku laadimist olen vast kasutanud ehk 5-10% kogu selle aja jooksul, täpset arvestust ei ole pidanud, suht tühine summa. Viimase 7k keskmiseks näitab apastraat igatahes 17kw/h 100 km kohta. Eks igaüks teeb ise vastavad arvtused.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

Mitmekesi sõidud?

Mis auto täpsemalt?
Vasta

Tsitaat:Mitmetel autodel on 220V väljund juba tehasest olemas. Saab isegi kohvi keedetud ja sedagi kasvõi mitmeid nädalaid järjest. Küllap isegi sügavkülmad jms lükkad vajadusel sinna järele ning paar nädalat mureta, et väärtuslik põdravorst halvaks läheks.
Seda siiski vaid juhul kui aku(d) täis, tegelikult ju tuled õhtul koju, kibõnit netu, autot laadida ei saa, hääl juhul saad sellega veel paarkümmend km sõita ja polegi midagi teha, oota kuna elekter tagasi tuleb, torm aga ainult kogub hoogu ...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(20-06-2022, 22:26 PM)v6sa Kirjutas:  Mitmekesi sõidud?

Mis auto täpsemalt?
Sõidud enamasti kahekesi. Kia e-niro.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

(20-06-2022, 22:09 PM)rocker Kirjutas:  Selle kompenseerivad erinevad hüved ja muidugi ka sõidumõnu.

Hüvedeks on hetkel bussireas kulgemine, mis võetakse konsentratsiooni tekkel ära. Kas on veel midagi?
Sõidumõnu on selline kahe teraga mõõk, kui golf2'st, mis siiani oli igati timm masin, audi80 B4 keresse istuda, siis on ka tunne nagu limusiini oleks rentinud aga vastupidi lähed, siis hakkad juba vanduma, et käigukang liiga madalal jne.
Vasta

Ikka kogu sisepõlemismootori tööks vajaliku puudumine pluss võimalus mitte panustada kütuseärikate esimese miljardi teenimise projekti.

Päris tähtsusetu pole ka põhimõtteline võimalus eluks vajalikku elektrit kodus toota. Vähehaaval ja kallilt, aga võimalik on. Bensiini/diislit ikka kodus ei keeda. Labane FAME ei ole nüüdisaegsele ühisanumsissepritsega mootorile vastuvõetav.

Accelerista lugu: https://www.accelerista.com/proovisoidud...-paremaid/

Käru pole lubatudSad
Vasta

(20-06-2022, 22:42 PM)deus Kirjutas:  
(20-06-2022, 22:09 PM)rocker Kirjutas:  Selle kompenseerivad erinevad hüved ja muidugi ka sõidumõnu.

Hüvedeks on hetkel bussireas kulgemine, mis võetakse konsentratsiooni tekkel ära. Kas on veel midagi?
Sõidumõnu on selline kahe teraga mõõk, kui golf2'st, mis siiani oli igati timm masin, audi80 B4 keresse istuda, siis on ka tunne nagu limusiini oleks rentinud aga vastupidi lähed, siis hakkad juba vanduma, et käigukang liiga madalal jne.
Pidasin silmas rahalist kulu kütusele ja odavad kaskot ja kindlustust. Ja sõidumõnu pakub el mootori vääne, mis siis, et passis 29kw.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

(20-06-2022, 22:47 PM)v6sa Kirjutas:  Ikka kogu sisepõlemismootori tööks vajaliku puudumine pluss võimalus mitte panustada kütuseärikate esimese miljardi teenimise projekti.

Päris tähtsusetu pole ka põhimõtteline võimalus eluks vajalikku elektrit kodus toota. Vähehaaval ja kallilt, aga võimalik on. Bensiini/diislit ikka kodus ei keeda. Labane FAME ei ole nüüdisaegsele ühisanumsissepritsega mootorile vastuvõetav.

Accelerista lugu: https://www.accelerista.com/proovisoidud...-paremaid/

Käru pole lubatudSad
See video pole väga informatiivne. Jube vähe infot ja osa sellestki vale. Ma ei tea, kas tegu mingi vanema mudeliga aga minu oma näitab küll elektrikulu reaalajas ja ühe nupu vajutusega, mitte ei pea menüüdes surfama. Ja laadimist annab laadija pealt juurde keerata, kui kodus kaitsmed kannatavad. Käru pole tõesti lubatud, aga seda asendavad minu jaoks bolti kuudid.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

Ongi vana - kaks aastat. Avaldamise kuupäev on ju päises olemas.
Vasta

Käru on lubatud näiteks Skoda Eniaq-le. Minu jaoks lubatud veovõimet ainult  vähe.
Leaf näitab elektrikulu reaalajas, kui selline menüü armatuurile ette panna. Kasutaja valik salvestub.
Mugavusest veel, automaatkasti edasiarendus E-pedal. Valid suuna edasi või tagasi ja kogu sõit toimub ainult ühte pedaali kasutades.
Ummikus ülimugav.
See funktsioon on soovi korral välja lülitatav ja siis toimib tavalise automaatkastina gaas -pidur.
Vasta

Tartu õlletootjad igatahes prooviks ühe võtsid:
https://www.accelerista.com/veok/scania-...eok-proov/
Vasta

(21-06-2022, 09:48 AM)v6sa Kirjutas:  Tartu õlletootjad igatahes prooviks ühe võtsid:
https://www.accelerista.com/veok/scania-...eok-proov/
Siin ongi välja toodud elektriveokite praegune probleem, et 230 km sõiduraadiust ja seejärel on täislaadimine 22kw laadijaga enamus päevast, seinakontaktist laadides oleks terve nädal. Ettevõttele (majandus)tulu teeniv sõiduk peaks aga maksimaalse võimaliku aja sõidus olema ning seega on diiselveokitel praegu veel meeletu eelis selle koha pealt. Eks ole näha, et kas tulevikus vesinik ja kütuseelement nihutavad elektriveoki diisli omale lähemale või mitte. Akutehnoloogia arendamine diiselveokiga konkureerivale tasemele on praeguse reaalsuse juures üsna vähetõenäoline. Akude liiga suurele võimsustihedusele kokku pakkimisega meil juba on varasemaid halbu kogemusi (vt. Samsung Note 7).
Vasta

Veokite puhul oleks üks võimalus vahetatav aku. Ruumi vastavate mehhanismide jaoks on neil reeglina piisavalt.
Pigem veokite puhul siiski vesinikutehnoloogia.
Vasta

(21-06-2022, 10:21 AM)mossepower Kirjutas:  Siin ongi välja toodud elektriveokite praegune probleem, et 230 km sõiduraadiust ja seejärel on täislaadimine 22kw laadijaga enamus päevast, seinakontaktist laadides oleks terve nädal. Ettevõttele (majandus)tulu teeniv sõiduk peaks aga maksimaalse võimaliku aja sõidus olema ...

"Käpik" tingimata mitteSmile

Akuautot tuleb kasutada teistmoodi, kui sisepõlemismootoriga autot. Aga enamus meist ei taha seda teha. Toungue
Vasta

Sõiduk tuleb valida vastavalt vajadusele, mitte hakata vajadusi kohandama sõidukile. Siis on omanik rahul.

Hetkel seadusandja lihtsalt teab, mis meile kõigile parim on ja nii ongi. Mina, kes ma kepikasti ja minimaalseid juhiabisid madala universaalkerega sõiduauto kesta sees tagasi igatsen, olen nagunii mingi mõttetu suguharu väljasurev esindaja ja iga automüüja teab, et tegelikult ma vajan väikese bensiiniturbomootoriga automaatkastiga esiveolist linnamaasturit (ja surub seda teadmist häbenemata peale). Tulevikus siis on elektriline linnamaastur vastus kõikidele küsimustele.
Vasta

(20-06-2022, 22:09 PM)rocker Kirjutas:  Nonii, pajatan ka mõne sõna sekka siis. Ostsin elektriauto ja mitte pere kolmadnaks ega teiseks vaid ainukeseks. Roheusku ma ei ole, otsus sai tehtud muudel kaalutlustel. Ega ta jah odav soetada ei olnud, aga samas ei kahetse mitte grammigi. Selle kompenseerivad erinevad hüved ja muidugi ka sõidumõnu. Fakt on ka see, et eelmise auto Obljaad Astra (liising 200 raha + kütus ca 200-300 raha) peale läks kuus kõvasti rohkem raha, kui praeguse elektrika liisingule. Aga kas oleksin seda teinud, kui elaksin kusagil uugametsas, suure tõenäosusega ei. Muidugi kohvi saab sellega keedetud ja mobiili laetud (230v pesa auto), vajadusel soojas magatudki aga ikkagi, kusagil maal tunneks ennast kindlamalt mõne 4x4 bensiini joodikuga. Kuna elan linna ligidal, siis teede ja vooluga problemi pole. Olen samuti üks nendest õnnelikest, kes saab laadida tööl käies. Iga kolme päeva tagant läheb aku täis ja jälle 400+ km mureta. Olen omanud elektrikat 4 kuud ja mõned päevad ja sõitnud selle ajaga 17k. Lihtsalt mõnuga sõitnud ja ära unustanud igasugu tankla külastused ja kütuse arved.
Avaliku laadimist olen vast kasutanud ehk 5-10% kogu selle aja jooksul, täpset arvestust ei ole pidanud, suht tühine summa. Viimase 7k keskmiseks näitab apastraat igatahes 17kw/h 100 km kohta. Eks igaüks teeb ise vastavad arvtused.
Tsitaat:See on siis mingi 55K€+ masin, mis 400 kilti rahumeeli peab. Enyaq vms. Ionic5 kui esimene tagasi ehk 3,6kW V2L andev "odav"elektriauto ja EV6, teistest rääkimata, on juba oluliselt kallimad ja 500 eest kuus neid ei saa. Naabripoiss on ka üks esimese Ionic5 Premiumi omanikke ja siin Nõmmel elades ning mitte just väga pikke ringe sõites pidi sigahea valik olema. Ja ilus ja äge on ka. Aga kuni 500 kuus saab mingi DongFengi jms, mis sõidab heal päeval 300 ja tsipa peale kilti ja pigem 250 ning haagisega üldse teadmata hulga. Ja ongi kõik, sest särtsu ma ka sealt tagasi ei saa! Rääkimata, et ma seda kuidagi laadida saaks... Elektrikas peaks suutma ~500 kilo eluskaalus kaanega kerghaagisega sõita minimaalselt 250 kilti ja maksma alla 40K€. See on siis eile kirjutatud ja jäi saatmata.


Võtsin siis lahti, et mis elektriga asi vastaks enam-vähem enamuse ootustele ja vajadustele, ka minu omadele. PHEV! See 50 kilti elektriga linnas on täiesti OK lahendus ja enamusele peaks piisama. Aga oh õnnetust, sellega on ka kehvad lood hinna poolelt: käruvedajale ja maal käivale toodetakse vähe, Jeep Compass ja Wranku ning Opelil Grandland. OK, Mini Countryman kah. Wranku hind on debiilne pea 80K€ ja ega ka teised odavad pole 48-55K€ aga nendega saab kindlasti nii sõita kui vedada. Harvanähtavalt on Sõpaka Autospiriti isend suisa salongis ja haakekonks küljes ja Opel ise reklaamib neid just läbi päris korraliku haaakekonksule lubatud numbri!  Samas tulin just Tartust ülisuper-soodaga, 110kW DSG ja 2 tundi sõitu. Bussijaamas näitas 220km range'i, ma sõitsin autole ja ilmale kohaselt keskmiseks sellise 100 ja kodus oli järel veel 15km jaamani. Wink  Nägin teepeal ka elektriautosid.... "jalus"...nagu alati! Ja see on nüüd koht kus elekter, ERITI veel odavam versioon, jääb ikalduseks: moodsatel teedel jääb moodne auto vanakoolile lihtsalt jalgu! Foorirallis on kõvad tegijad aga maanteel ei saa neist mingit naudinugut. Nauding on nendega, mis puhtalt kerge gaaasivajutusega 200 sõidavad ja pigem 250 pealt sekkuma hakkavad Big Grin  PHEVid lubavad hübriidsena vähemalt 200 ligi sõita...peale Wranku ofkoors aga sellega on 120 ka palju Wink Ja 1587kg piduriga haagisele irvitamist väärt sellise raha eest. Aga olgu, eeldus oli kerghaagis ja seda ta ju tohib vedada. 

Ja olemegi teemapüstituse juures tagasi - kui mingid ajad tagasi ütlesin "JAH" Springi peale just hinna poolest linna-autoks, siis nüüd peab ütlema "JAH" ka AWD PHEVidele, mis suudavad täita mõlemaid ootuseid...peale hinna. Nad on elektriga, vaiksed ja puhtad ning odavad linnas omaenda tagumenti ringi vedades AGA vajaadusel pakuvad ka kiiret sõidulusti ja pädevat veovõimekust isegi maastikul! Jäme 50K€ on aga "tavalisele keskmisele perele" selge overkill auto eest maksta.
Vasta

Maanteel jalgu jäämise koha pealt nt Leaf
Mootori maksimumvõimsus 160 kW / 214 hp
Kiirendus 0-100km/h 6,9 s Suurim kiirus  157 km/h
*omanik on pensionär
*omanik ei soovi politsei aktsiaid osta
*autol on aku tühi
Vasta

(20-06-2022, 22:47 PM)v6sa Kirjutas:  Ikka kogu sisepõlemismootori tööks vajaliku puudumine pluss võimalus mitte panustada kütuseärikate esimese miljardi teenimise projekti.

Päris tähtsusetu pole ka põhimõtteline võimalus eluks vajalikku elektrit kodus toota. Vähehaaval ja kallilt, aga võimalik on. Bensiini/diislit ikka kodus ei keeda. Labane FAME ei ole nüüdisaegsele ühisanumsissepritsega mootorile vastuvõetav.

Accelerista lugu: https://www.accelerista.com/proovisoidud...-paremaid/

Käru pole lubatudSad
 Norras on E-Nirol 750kg haagis lubatud. Eesti ametnikud teevad omaloomigut taaskord vist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 peidetud kasutaja(t), 2 külali(st)ne