Mõistusevastased manöövrid liikluses

Ah ära keeruta, sinu algne oma peas välja mõeldud legend oli, et rendiauto juht ei saanud ebaõnnestunud möödasõidu päästmiseks kiirendada, sest GPS teeb kohe trahvi. Võid siin pugeda igasugu nüansside taha, et "võib" ja "võibolla" ja "ei kutsu kasutama" jne, aga reaalsus on, et su jutt oli vale ja eksitav.

Ma pole küll tihe rendiautode kasutaja, aga Bolti konkurentide tase on naeruväärne. Alustades sellest, et kui mul on vaja rendiautot, siis ülisuure tõenäosusega mul ei ole oma autot käepärast, seega äkki on linnast kuhugi lennujaama või Taga-Laagri tööstusrajooni sõitmine tsiba raske? Lõpetades sellega, et hinnatase on kõrgem ning tagastades pead veel jaurama seal päraperses tanklat otsides, kuna auto peab olema täispaagiga. Selle mugavusega võrreldes on 150-ga sõitmise ja muidu lolluste tegemise funktsioon minu jaoks sügavalt ebaoluline.

Eriti nukker on muidugi see, et paar sõitu on Boldiga odavamad tulnud kui oma autoga oleks olnud, anoh ma eelistan selle peale mitte mõelda Big Grin
Vasta

Kisub jube teoreetiliseks. Mina tegin natuke praktikat üks varahommik - oli vaja sõita bussijaama kell 6 hommikul. Kuskil suutsin ületada kiirust. Kui olin Bolti auto ära parkinud siis kuskil 5 min hiljem tuli automaatne telefonikõne kus öeldi inglise keeles, et olen ületanud kiirust 23 vms km/h ning palun enam mitte nii teha. Smile

Usun, et Bolt ei hakka kellelegi eest teist taga trahvi tegema. Lihtsalt korduvad rikkujad kõrvaldatakse süsteemist. Kogu lugu.

Aga isegi trahviga... võiks ju elu kallim olla. Rolleyes

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta

Veidi pealkirjakohast infot ka- just oli mul siin Pärnus üks olukord, mis tegelikult ei olnud niivõrd mõistusevastane manööver, kuivõrd veidi isegi naljakas Big Grin
Nimelt- kulgesin mina siis ringi siin, kuulasin muusikat ja mul ees oli mingi hõbedane pargimaastur. Noh, vaatasin, et pani vasaku suuna aegsasti sisse, see vilkus ikka vist oma kümmekond sekundit. Võtsin siis hoo maha ja tüüp keeras ilma seisma jäämata ära, hoolimata vastutulevatest autodest. PAREMALE! Vasaku suunaga Big Grin
Aga noh, eks saame aru ka, kuumus teeb vist oma töö.
Vasta

Autol oli aju sassis Wink . Mul oli kevade poole juhus, kus lähen möödasõidule aga möödasõidetav paneb vasaku suuna sisse, hää küll - võtsin hoo maha, mõne aja pärast pani sisse parema suuna ja keeras vasakule aga siis nägin, et autol oli ikka vasak suund, suurel kärul sabas hoopis parem ... ei tea, kes seal juhtmed oli ühendanud.
Vasta

No see kärude, eriti rendikärude tulede teema on üldse omaette ooper, nende puhul näeb ikka igasugu tsirkust. Aga see, et auto lolliks läks- võibolla teeb kuumus ka autodel siis oma töö, et juhtmed ise krussi lähevad Big Grin
Vasta

Päris valusad kaadrid.


https://elu24.postimees.ee/7554401/video...e/comments
Vasta

Mis krdi pealkiri- liinibussi PLEKIST kere? Millest ta siis olema peaks? Vabandan OT pärast, aga mis "ajakirjanikud" siin Eestis on? See on üks põhjus, miks ma pole üle 4 aasta uudiseid lugenud.
Vasta

(29-06-2022, 23:54 PM)Aare R. Kirjutas:  Mis krdi pealkiri- liinibussi PLEKIST kere? Millest ta siis olema peaks? Vabandan OT pärast, aga mis "ajakirjanikud" siin Eestis on? See on üks põhjus, miks ma pole üle 4 aasta uudiseid lugenud.

Aga äkki ajakirjanik valetas ja buss on hoopis komposiitmaterjalist. Tuleb uurimine algatada. Kogu selle sita suhtes mis meil viimastes nö mitte kollastes uudisportaalides liigub, selline asi viib ventiili pealt siis vast viga lugeja poolne.
Vasta

(29-06-2022, 20:09 PM)MeelisV Kirjutas:  Päris valusad kaadrid.


https://elu24.postimees.ee/7554401/video...e/comments

Valusad just bussis olijatele... See krdi vastutustundetu ketivenituspingi operaator pedaalis ju ülekäigurajale üleüldse vasakule vaatamata!

Kahju, et bussijuhile säärane s.i.t.t. kaela lendas ühe koduse kasvatuseta naha pärastSad Reisijad tigedad (mõni sai ilmselt ka viga), buss rikutud, graafik sassis. Loodetavasti järgmisel korral pidurdab kaitslikult - reisijaid kaitsvaltSmile Sest nagu videost on näha: järsk pidurdus nii hilja ei muuda mitte midagi avarii järelmites (rattur lendab elegantse kaarega), aga põhjustab palju paha bussis ning loob suurepärase võimaluse ka liiga lähedalt bussi taga luuranud pepulembiga suhtlemiseks.

Delfis oluliselt ausam pealkiri: https://www.delfi.ee/artikkel/120028414/...tu-inimest
Vasta

Sportlikust huvist liiklen iga päev jalgrattaga, kui just autoga ei tee seda. Kas ja milline LS punkt sätestab jalgrataste (kergliikurite) omavahelist tee andmise kohustust või siin terve mõistus abiks? 
Võtame näiteks Tartus kaubamaja ja Kvartali piirkonna, Riia ristumine Küüniga. 
Riia tn kõnniteel toimub ikka üsna tihe liiklemine, aga kui ülekäigu foor läheb roheliseks, võtab enamus rattureid seda vaikimisi märguandena, nagu oleks peateel. Jalgrattur peab jalakäijale teed andma, aga kas LS mõttes rattur vs rattur toimub ka kuidagi suhestumine?

Aeglaselt rattaga liigeldes saab telefoni zombisid ka veidi trollida, kui mõni teises dimensioonis olev inimene kattub täpselt sinu trajektooriga ja siis jääd tema ees seisma. Kolleeg ütles, et ta sama teinud sörkides. Ei midagi pahatahtliku, äkki mõnel käib klikk peas ära ja saab aru, kus silmad kõrvad suunata. 

Ps. paljud jalgratturid pole aru saanud, milleks on ratta kell. Jala liigeldes teinekord tuletan ratturitele meelde, kui selja taga kragistamiseks ja nihelemiseks läheb. Ratta kell töötab jalakäijate osas väga hästi.

   
Vasta

(30-06-2022, 10:32 AM)speedsta Kirjutas:  Aeglaselt rattaga liigeldes saab telefoni zombisid ka veidi trollida, kui mõni teises dimensioonis olev inimene kattub täpselt sinu trajektooriga ja siis jääd tema ees seisma. Kolleeg ütles, et ta sama teinud sörkides. Ei midagi pahatahtliku, äkki mõnel käib klikk peas ära ja saab aru, kus silmad kõrvad suunata. 
Sellise asja eest saad ilmselt lihtsalt sõimu. Normaalne oleks tõesti, et kõnniteel liigutaks samamoodi nagu sõiduteel, paremas servas.
Aga tegelikult töllerdatakse nagu jumal juhatab, kord vasakul, kord paremal.
Vasta

(30-06-2022, 11:02 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(30-06-2022, 10:32 AM)speedsta Kirjutas:  Aeglaselt rattaga liigeldes saab telefoni zombisid ka veidi trollida, kui mõni teises dimensioonis olev inimene kattub täpselt sinu trajektooriga ja siis jääd tema ees seisma. Kolleeg ütles, et ta sama teinud sörkides. Ei midagi pahatahtliku, äkki mõnel käib klikk peas ära ja saab aru, kus silmad kõrvad suunata. 
Sellise asja eest saad ilmselt lihtsalt sõimu. Normaalne oleks tõesti, et kõnniteel liigutaks samamoodi nagu sõiduteel, paremas servas.
Aga tegelikult töllerdatakse nagu jumal juhatab, kord vasakul, kord paremal.

Kusjuures mitte. Inimesed täiesti vabandavad, aga kas kohale ka jõuab, ei tea.
Vasta

(30-06-2022, 10:32 AM)speedsta Kirjutas:  ... , võtab enamus rattureid seda vaikimisi märguandena, nagu oleks peateel. Jalgrattur peab jalakäijale teed andma, aga kas LS mõttes rattur vs rattur toimub ka kuidagi suhestumine?
Jalgratas on sõiduk nagu iga teinegi (see osa kipub autojuhtidel ära ununema!). Neile kehtib terve liiklusseadus, sealhulgas fooride tuled, liiklusmärgid, teeandmise kohustus manöövrite sooritamise ajal jne. jne ja ka paremakäe reegel ja kõik keelud mis on LS-s (mulle Nõmme elanikuna jäävad kõige rohkem ette ühesuunalisel vastassuunas väntajad).
Võib muidugi juhtuda, et "keskmine rattur" on võrreldes "keskmine autojuht" selles osas vähem haritud, aga seal ei saa neid keegi teine aidata.
Vasta

(30-06-2022, 10:32 AM)speedsta Kirjutas:  ...
Võtame näiteks Tartus kaubamaja ja Kvartali piirkonna, Riia ristumine Küüniga. 
Riia tn kõnniteel toimub ikka üsna tihe liiklemine, aga kui ülekäigu foor läheb roheliseks, võtab enamus rattureid seda vaikimisi märguandena, nagu oleks peateel. Jalgrattur peab jalakäijale teed andma, aga kas LS mõttes rattur vs rattur toimub ka kuidagi suhestumine?
...
Näidatud viisil kõnniteed mööda jalgratta Kvartali ette sõitmine on tegelikult üldsegi keelatud kuna seal on jalgrattakeelumärk. Küll aga, kuna keskmine rattur tõenäoliselt liiklusmärke üldse ei vaata ja liiklusseadusest eriti halligi ei jaga, siis ei oska nad seda märki üldjuhul vaadatagi, et seal sõita ei või.
Edasi minnes, et kes kellele teed annab ja kas parem käsi kehtib on juba veel kõrgema astme "liiklusteadused" ning nende üle arutamisest keskmise jalgratturiga ei tasu vist unistadagi.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

(30-06-2022, 10:32 AM)speedsta Kirjutas:  Sportlikust huvist liiklen iga päev jalgrattaga, kui just autoga ei tee seda. Kas ja milline LS punkt sätestab jalgrataste (kergliikurite) omavahelist tee andmise kohustust või siin terve mõistus abiks? 

Kergliikurite omavahelist liiklemist peaks reguleerima vana hea parema käe reegel. Aga loota, et mõni jalgrattur sellest aru saab, on ilmselgelt palju tahetud.

Mulle kunagi üks vöötrajal ette sõitnud jalgrattur kukkus ka parema käe reeglist lämisema. Ma siiamaani ei suuda mõista, millistel alustel on võimalik ülekäigurada ja parema käe reeglit ühendada.
Vasta

(30-06-2022, 10:32 AM)speedsta Kirjutas:  Sportlikust huvist liiklen iga päev jalgrattaga, kui just autoga ei tee seda. Kas ja milline LS punkt sätestab jalgrataste (kergliikurite) omavahelist tee andmise kohustust või siin terve mõistus abiks? 
..........


Aeglaselt rattaga liigeldes saab telefoni zombisid ka veidi trollida, kui mõni teises dimensioonis olev inimene kattub täpselt sinu trajektooriga ja siis jääd tema ees seisma. Kolleeg ütles, et ta sama teinud sörkides. Ei midagi pahatahtliku, äkki mõnel käib klikk peas ära ja saab aru, kus silmad kõrvad suunata. 
See esimene pool- seal, kus LS enam nii konkreetselt ei toimi, aitab AINULT terve mõistus. Liigun ise ka üsna palju suvel rattaga ringi ja vähemalt mul on miskipärast selline põhimõte, et segada teisi nii vähe kui võimalik, kergliiklusteel liigun ainult rattale mõeldud osal jne. A noh, jällegi, mul pole ka kiiret kuhugi Smile

Aga see teine osa on päris hea tegelikult Big Grin Neid telefonizombiesid tulekski veidi maa peale ÜRITADA tuua, kuigi ma arvan, et enamusel, kellel see sõltuvus on, ei käi seal mingit klikki.
Vasta

(30-06-2022, 11:50 AM)maaks Kirjutas:  
(30-06-2022, 10:32 AM)speedsta Kirjutas:  ... , võtab enamus rattureid seda vaikimisi märguandena, nagu oleks peateel. Jalgrattur peab jalakäijale teed andma, aga kas LS mõttes rattur vs rattur toimub ka kuidagi suhestumine?
Jalgratas on sõiduk nagu iga teinegi (see osa kipub autojuhtidel ära ununema!). Neile kehtib terve liiklusseadus, sealhulgas fooride tuled, liiklusmärgid, teeandmise kohustus manöövrite sooritamise ajal jne. jne ja ka paremakäe reegel ja kõik keelud mis on LS-s (mulle Nõmme elanikuna jäävad kõige rohkem ette ühesuunalisel vastassuunas väntajad).
Võib muidugi juhtuda, et "keskmine rattur" on võrreldes "keskmine autojuht" selles osas vähem haritud, aga seal ei saa neid keegi teine aidata.

See oli ja on siiani tõsine probleem kõikjal! Paremaks muutus asi Hiiu ja Valdeku remondiga kus nüüd tõesti saab legaalselt igatepidi velotada. Just tegin Valdekust Bolti vändatavaga teeekonna Sõpruse Ärimajasse. Ja kui ma oma koduulitsat sõidan, siis ENAM ei ole seda ohtu, et mulle Nõmme poolt suvaliselt rattur sisse sõidab. Küll on probleeem pika ninaga autoga Hiiu poolt tulles... Probleemid on jäänud mõnede ühesuunalistega aga seal pole õnneks kunagi liiga tihedat velotamist olnud, me ise ka pole peaagu kunagi seal lapsena vändanud. Näiteks Õie on selline, kus isegi jalakäimist oleme vältinud. Aga Mai tänaval püüa sa ketivenitajale selgeks teha, et Ravilast juuksurisie tuleb ringiga sõita Wink 
Aga kui me nüüd laiendame selle probleemi sinna, kus on PALJU ühesuunalisi ja võtame aluseks ka selle et täsikasvanul ei ole tegelikult KÕNNIteele rattaga asja, siis? Ja tekib ju täiesti õgustatud küsimus: MIKS ei tohi Eestis rohelise numbriga rolleriga kergliiklusteel sõita? Hollandis võib ja probleeme ju ei ole. Kuidas on selline ohtlikum ja "kujategijam" kui needsamad ajuvabad kaugelt üle 25km/h tõuksijad ja ketivenitajad? Või MIKS pahandab Politsei minuga ja teeb rämeda trahvi, kui ma pisikese sõiduautoga TÜHJAL kõnniteel sõidan näiteks 10km/h ummikust mööda? Et ma "torkan silma"? Tore. Aga kas minu rikkumine on kuidagi teistsugusem ajuinvaliidide rikkumistest? Sõidan teepeenral mööda - seegi on ju "kohutav õudne kuritegu".

Tegelikult häirib meid EBAÕIGLUS, kus ajuinvaliidide ja organidoonorite bande tõuksist tsiklistini, rollerauto tativenitajast lihtsalt maanteel uimerdava "brigadirini" on puutumatuteks kuulutatud ja autojuhtide teatud oludes igati mõistlikudki manöövrid "kuritegelikeks" kuulutatud! Ma tundusin iseendale ka imelik, pilgud autodest olid samasugused, kui tolsamal sõidul Rahumäel ratast KÄE KÕRVAL üle Pärnaka ja raudtee üleKÄIGUraja lükkasin Wink Tegu oli tipptunniga kus mõlemad suunad seisma jäid, muidu on see ju liigne püüdlikus. Raudtee on aga teine teema. Aga miks Riik läbi Politsei EELDAB oma tegevusetusega, et kui ma ratturina nii ei käituks vaid uhaks Browni liikumist meenutaval moel suvaliselt ringi, siis autoga ma peaks korrektselt käituma? Ega me liikluskäitumine ju ei tohiks muutuda, vähemalt iseenda puhul olen seda küll täheldanud. Ja kuna ma liiklen ka merel, kus mul on enamasti üldse eesõigus, siis ei aja ma ka seal seda taga! Kui sust mingi 200-meetrine 20 sõlmega üle sõidab, siis võid ju selle õiguse endale sisse istuda! Mul viimane tulemine sõitis Finnlines 10 meetrit ahtrist nii läbi et tema pulbalaine lõi meid veel eemale, ime läbi olen elus! Meil oli toimiv saatev AIS ka peal (see on sama, mis ratturil kaitsmed ja kiiver) ja lausvalge mai keskpäev... Ei olnud veel õnneks "meie kord".
Vasta

(30-06-2022, 11:52 AM)mossepower Kirjutas:  Näidatud viisil kõnniteed mööda jalgratta Kvartali ette sõitmine on tegelikult üldsegi keelatud kuna seal on jalgrattakeelumärk. Küll aga, kuna keskmine rattur tõenäoliselt liiklusmärke üldse ei vaata ja liiklusseadusest eriti halligi ei jaga, siis ei oska nad seda märki üldjuhul vaadatagi, et seal sõita ei või.
Edasi minnes, et kes kellele teed annab ja kas parem käsi kehtib on juba veel kõrgema astme "liiklusteadused" ning nende üle arutamisest keskmise jalgratturiga ei tasu vist unistadagi.

Tänan mossepowerit ja tõmban endale vee peale - tõepoolest pole seda märki seal fikseerinud. Ja ongi võimalik vaadata ja mitte näha, täiesti kuritahtmatult. Tõenäoliselt on see jalgratturi jaoks liiga kõrgel, midagi paremat ei oska pakkuda. Sõidan nüüd ümber Kvartali ja aitan mõne vanainimese üle tee, et oma pattu andeks saada.
Vasta

jalgrattaga liiklemisest
See on hea dokfilm https://jupiter.err.ee/1608102235/miks-m...algrattaga
algusest lõpuni pole jõudnud vaadata aga keskelt nägin juppi, kus spetsialistid selgitasid, "Kui rattureid on palju siis nad suudavad õppida, teineteisega arvestama"! ja videot vaadates suutsid tõesti. Ehk on asi selles, et mingil hetkel jõuab ka kõige "hullematele kohale" et nad peavad sõitma nagu kõik teised. (see lõik on filmis 25 minuti juures)
Vasta

(30-06-2022, 11:50 AM)maaks Kirjutas:  ... jäävad kõige rohkem ette ühesuunalisel vastassuunas väntajad ...
See, et jalgrattaga tohib ühesuunalisel teel vastassuunas sõita, on fakt (fakti mõiste mõistmiseks soovitan lugeda elektriautode teemat). See, et Liiklusseadus väidab vastupidist, on kirjaviga, inimlik eksitus, seaduseid teevad ju ka inimesed ja inimesed on ekslikud (ja anname andeks neile nende vead, nii nagu me anname andeks 90-alas 87-ga sõitjale).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 90Deville, ivo86, kaarelsi, 12 külali(st)ne