Kas ostaksid endale elektriauto?

Inimestele kellel sellised peakaitsmed on tuleb kaasa tunda ka ilma elektriauto laadimisvajaduseta.
Sellistest kohtadest samm edasi on kohad päris ilma elektrita (või elektrikatkestuse korral) kuhu elektriautoga, millel on V2G (vehicle to grid) funktsioon elekter hoopis kohale tuua.
Vasta

Pigem on küsimus, mis need inimesed teevad peale 2035 aastat. Sellistes kohtades ei pruugi peakaitse suurendamine ka ainult tasu maksmise taga seista, vaid võib tähendada ka liini välja vahetamist või alajaama uuendamist, mis aga pole elektriettevõtjale majanduslikult huvitav.

Prioriteedireleega on võimalik muidugi teha nii, et muu elu ei jää seisma, kui auto laadima pandud on. Iseasi millal auto täis saab, kui teda ainult "riismetega toidetakse".
Vasta

Tegelikult üsna hüpoteetiline probleem.
Olukorrad,  kus teekonna kummaski otsas pole võimalik elektriautot laadida, ei ole väga realistlikud.
Firmadele saab seadusega panna kohustuse elektrit (tasu eest) pakkuda.
Siis saab laadida  ka töökohal, perearstikeskuses ,kaupluses jne. Pluss veel avalik kiirlaadimine.
Kui sellest ka veel ei piisa, siis tuleb osta vesinikauto.
Vasta

(25-06-2022, 09:59 AM)raulex Kirjutas:  Tegelikult üsna hüpoteetiline probleem.
Olukorrad,  kus teekonna kummaski otsas pole võimalik elektriautot laadida, ei ole väga realistlikud.
Firmadele saab seadusega panna kohustuse elektrit (tasu eest) pakkuda.
Siis saab laadida  ka töökohal, perearstikeskuses ,kaupluses jne. Pluss veel avalik kiirlaadimine.
Kui sellest ka veel ei piisa, siis tuleb osta vesinikauto.
Täitsa reaalne on. Mul kodus (harjumaa ja alevis) 1x20A ja seegi kahe leibkonna peale. 
Naine käib üle tee oü köögis ajupraadi tegemas. Teoreetiliselt saaks ka seal autot laadida a kodus võimalus puudub ja ei tule vist kunagi.
Vasta

Kui auto on vähemalt 50% ajast kodus ja kogu selle aja on vaba võimsust keskmiselt vähemalt 1x10A, siis nädalaga saab kätte ca 190 kWh jagu energiat, mis võimaldab keskmise elektriautoga sõita pea 1000km. Palju on neid, kes nädalas üle 1000km sõidavad? Kui peakaitse on juba 1x20A, siis sealt saab keskmiselt juba ilmselt veel rohkem kätte. Laadijad on ammu olemas, mis jälgivad ülejäänud maja elektrikoormust. Ei tundu seega mulle eriti realistlik probleem. Pigem isegi vastupidi. Tänu võrgus olevale autole saad hoopis ahjupraadi ka kodus ära tehtud tulevikus.
Vasta

(25-06-2022, 07:45 AM)honkomees Kirjutas:  
(24-06-2022, 22:28 PM)Mahno Kirjutas:  Pigem on küsimus, mis need inimesed teevad peale 2035 aastat. Sellistes kohtades ... pole elektriettevõtjale majanduslikult huvitav. ...
Nii ongi, rohelise mõtlemise tagajärjel töötab kodus diiselgeneraator elektriauto laadimiseks  Toungue

Või on tuulik/paneelid ja akupank.

Kes tahab, leiab võimaluse. Kes ei taha, leiab ettekäände.

1x10 A ei ole mitte elektrivarustus, vaid avariitoide Toungue
Vasta

Ilmselt üks loll suudab rohkem küsida,küsida kui sada tarka vastata-Miks nende Imevate ja Leafide jääkväärtus nii kõrge on?
Tegu ju nn.-Motorschadega.50-70 km. ei ole mingi sõidu ulatus.
Vasta

(25-06-2022, 12:10 PM)vwt2 Kirjutas:  Ilmselt üks loll suudab rohkem küsida,küsida kui sada tarka vastata-Miks nende Imevate ja Leafide jääkväärtus nii kõrge on?
Tegu ju nn.-Motorschadega.50-70 km. ei ole mingi sõidu ulatus.

Mu peres koguneb enamus kilometraasi ca 50km tiirudena. Ma täitsa kaalun vana leafi selleks puhuks. iMievid lähevad suht suures osas akupankadeks arvatavasti. Välismaal on iMiev kommuun kõva, mootorid jms jupid lähevad hästi kaubaks ning kokkuvõttes tuleb akupakk poolmuidu kätte. Ega tali taeva jää ja paljud valmistuvad ette eelmise detsembri kogemuse najal, kus ööpäevane elektrihindade kõikumine 10-20x või rohkemgi.
Vasta

Peale pinda käimist tuttavale,et miks krt ta euroopast omale katkiseid imevaid tõi,sain just samalaadse vastuse. Akupank. Eelmine talv oli 1 imeva+mingi sam kompunn akupark. Nüüd saab olema 4 ja imeva akupark. Mootorid ja laadimise juhtimine läheb hobinokitsejatele kaubaks(peamiselt Inglismaale) ja kere läheb kokkuostu.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Tänud sisu valgustavate vastuste eest-minust jäävad vanad elektrikad katsetamatta.Seitsme kilo euri eest saan vägagi rõõmu pakkuva
bensuka aastast 2012+.
Vasta

(25-06-2022, 12:10 PM)vwt2 Kirjutas:  ...
50-70 km. ei ole mingi sõidu ulatus.

Palju lugupeetaval igapäevast sõidumaad kujuneb, et 70 km väheks jääb?

Vähe või mitte, aga kui see 50 km tuleb kätte vähem, kui 10 euroga ja "kütuse" kvaliteedi pärast ei pea ka muretsema, siis mõne jaoks on asjal täiesti piisavalt jumet.

Mul on igapäevane tööle-koju-poodi ring umbes 60 km ja seda saab veel kaheks jagada pistiku juures parkides. Ehk ühe vana imeva sisu normaalselt  pruugitavasse kesta villimise mõte keerleb juba pikemat aega peas.
Vasta

(25-06-2022, 16:02 PM)v6sa Kirjutas:  Vähe või mitte, aga kui see 50 km tuleb kätte vähem, kui 10 euroga ja "kütuse" kvaliteedi pärast ei pea ka muretsema, siis mõne jaoks on asjal täiesti piisavalt jumet.

50km ja 10€?
10€ annab natuke vähem kui 5l kütust, aga isegi 8l/100km kütusekuluga saab ju täitsa toekas bensuõgard hakkama, palju soodsama soetushinnaga.

Kuigi mulle tundub, et see 10€/50km on vist arvutusviga.

Tegelikult kuluks selline 50km sõidusuutlikusega elektritška endale ka ära, igapäevased sõidud saaks tehtud. Teise autona peab nagunii suur mahtuniversaal jääma. 80km oleks parem, saaks maal ka käia.
Vasta

(26-06-2022, 01:06 AM)zazik Kirjutas:  50km ja 10€?
10€ annab natuke vähem kui 5l kütust, aga isegi 8l/100km kütusekuluga saab ju täitsa toekas bensuõgard hakkama, palju soodsama soetushinnaga.

Kuigi mulle tundub, et see 10€/50km on vist arvutusviga.
...


Kirjas on"... vähem, kui 10 €". Mitte täpselt 10 €. Praegu tundub kümnekas olema see rahanumber, mille pealt inimesed esimest korda mõtlema hakkavad... Elektrit kulub arvutuslikult hulga vähem, aga see meeletu vaev, mida tuleb näha laadimispistikuga Toungue  vajab ju ka tasustamistSmile Ega keegi ilma tasuta tänapäeval ju liiguta...

Kui võtta "keskmise elektriauto" kuluks 16 kWh/sajale ja laadimise tõhususeks 50 %, siis minul kuluks üheks päevaks elektrile 8*0,17*2=2,72 €, millel lisanduvad riigimaksud ja rohepesutasu, seega umbes 6 € läheks kokku.

Lahja 3 l vedelkütust... Praeguste valikutega läheb reaalselt 4+l.
Vasta

(25-06-2022, 10:54 AM)olli Kirjutas:  Kui auto on vähemalt 50% ajast kodus ja kogu selle aja on vaba võimsust keskmiselt vähemalt 1x10A, siis nädalaga saab kätte ca 190 kWh jagu energiat, mis võimaldab keskmise elektriautoga sõita pea 1000km. Palju on neid, kes nädalas üle 1000km sõidavad? Kui peakaitse on juba 1x20A, siis sealt saab keskmiselt juba ilmselt veel rohkem kätte. Laadijad on ammu olemas, mis jälgivad ülejäänud maja elektrikoormust. Ei tundu seega mulle eriti realistlik probleem. Pigem isegi vastupidi. Tänu võrgus olevale autole saad hoopis ahjupraadi ka kodus ära tehtud tulevikus.

Aus arvutus! Ja see näitab, et enamus automotolasi on pigem eramajade elanikud. Neid Lasogorski 16-kordse viimaste koruuste elanikke on siin vähe ja harva... Peaagu alti kumab läbi et enamus on oma aia ja pistikupesa peremehed Wink 

Aga küsimusele vastus: neid üle 1000 kildi sõitjaid on tegelikult uskumatult palju! Ma küsiks täna veel niimoodi: kui palju on neid elektriautodega sõitjaid, kes sõidavad nädalas üle 1000 kildi?

Kuna elektriauto on eriti efektiivne madalatel kiirustel ehk linn ja 70-90km/h teejupikestega lähilinn a'la Saku, kus kilulinna käimisel 90 põhimõtteliselt polegi, siis selliste hulgas on tuhande sõitjaid vähe. Aga kui nüüd seesama tegelane tahaks pea iga nädalalõpp reedel kohe peale tööpäeva sõita 200+ km kaugusele? Ja pühapäev tagasi ja esmaspäeval ka tööle saada? Ja juba läheb keerulisemaks. Tahab veel haagise sappa panna, murutraktori, ATV, kalapaadi jne kaasa võtta? Juba päris keeruline ja eelkõige kallis. Ütleme nii et sai siin ühe ksf!'i juures kaugel Kilingi-Nõmme taga Läti piiri ääres oldud ja üks mälumängur tuli siis ägeda elektri-Mersuga kohale. Sealt õuepealt koju Kelvingisse 230 kilti ja see must täitsa edev asi rippus seanina küljes ikka oluliselt kauem kui "plaanitud". Sa ei lähe ju sõitu, kui arvuti teatab et nüüd on 250 kildi jagu voolu... vist Wink Vähemalt 300 võiks olla, siis on see tavaauto "tulipõleb" 40-50 kilti varu ka. Too tüüpiline 10A ei anna eriti ju voolu, isegi pisiakulise odavSpringi laadimine võtab sellega aega 13,5 tundi ja siis saad julgelt sõita 200 kilti maanteid, kaugemale ei julge nad garanteerida. Ja seda kõike IDEAALSETES oludes! Tahad sama teha IGA ilmaga, k.a. talvel lumetormis??? Et lähed Otepääle maakoju, saan kärupeal... ja seal on elekter ka ära!!!
Vasta

(25-06-2022, 09:59 AM)raulex Kirjutas:  Tegelikult üsna hüpoteetiline probleem.
Olukorrad,  kus teekonna kummaski otsas pole võimalik elektriautot laadida, ei ole väga realistlikud.
Firmadele saab seadusega panna kohustuse elektrit (tasu eest) pakkuda.
Siis saab laadida  ka töökohal, perearstikeskuses ,kaupluses jne. Pluss veel avalik kiirlaadimine.
Kui sellest ka veel ei piisa, siis tuleb osta vesinikauto.
Kas sa üldse tead, kui palju inimesi elab meil kortermajades? Masendav enamus neist ei saa oma autot kodu juures laadida. Kas see on sinu jaoks realistlik info või mitte?
See "firmade kohustus" on juba täielik udujutt. Väga palju on selliseid töökohti, kus pole töökoha poolt parkimiskohtagi. 
Vesinikauto ostmine veel hullem udujutt, kuskohas seda tankida ja mis hinnaga? Kaupluses laadima, kui ma käin poes üle 10 minuti, siis on tegu juba ebatavalise olukorraga, peaaegu katastroofiga. Iga parkimiskoha juurde laadija, reaalne?
Vasta

(25-06-2022, 10:54 AM)olli Kirjutas:  Kui auto on vähemalt 50% ajast kodus ja kogu selle aja on vaba võimsust keskmiselt vähemalt 1x10A, siis nädalaga saab kätte ca 190 kWh jagu energiat, mis võimaldab keskmise elektriautoga sõita pea 1000km. Palju on neid, kes nädalas üle 1000km sõidavad? Kui peakaitse on juba 1x20A, siis sealt saab keskmiselt juba ilmselt veel rohkem kätte. Laadijad on ammu olemas, mis jälgivad ülejäänud maja elektrikoormust. Ei tundu seega mulle eriti realistlik probleem. Pigem isegi vastupidi. Tänu võrgus olevale autole saad hoopis ahjupraadi ka kodus ära tehtud tulevikus.
Teoreetiliselt saab igasugu asju tehtud a reaalsus on midagi muud. Näiteks kui naabril pesukuivati töötab siis meil veekeetjat sisse ei saa panna.
Ja oh jama kui veel korraga satud pesu pesema või  pesema minema, jooksedki paljaste kelladega tänavale kilbi juurde Smile
Kunagi proovisin keevitada ka, enam ei proovi. Pole neid ampreid kusagilt võtta.
Vasta

Kaugel keskpingeliin on? Ampreid või 3 faasilist ühendust juurde osta ei saa?
Vasta

Kõikide nende argumentide taustal olen ma ei tea mitu korda jõudnud jälle oma varem väljaöeldud mõtte juurde, et hetkel on suund selline, et keelame sisepõlemismootorid ära, aga kogu see elektriautoteema on ikkagi poolik. Elektriauto ei ole senini tõsiseltvõetav alternatiiv nö tavaautodele- ei saa sa sõita nii, et hüppad suvalisel ajal autosse ja sõidad niikaua kui tahad ja kuhu tahad, ikka pead oma sõite planeerima vastavalt sihtkoha kaugusele ja/või laadimiskoha olemasolule, samuti ei käi laadimine (tankimine) nagu bensu/diiselmootoriga autodel, mis võtab aega mõni minut- sellega elektriauto samuti ei konkureeri. Nagu see vana hea ütlus on, et ära sülita enne vanasse kaevu, kui uus valmis on, aga hetkel kipub see asi küll kuidagi vastupidi olema- rabistame ja teeme mingi pooliku asja valmis, tatistame vana kaevu täis ja lõpuks oleme ikkagi lõhkise küna ees, kui ei saa enam üldse millegagi normaalselt sõita. Lisaks veel inimestelt sundkorras valikuvõimaluse äravõtmine. Kusjuures olen veel avastanud end mõttelt, et mis veel hobiautondusest saab- kas keelatakse lõpuks bensiini müümine ka ära ja hobiautode omanikel on lõpuks vaid võimalus autosid silitamas käia?
Vasta

Priit on endiselt seda meelt, et majas tohib olla vaid ÜKS autoSmile Ega see tõesti elektriline täna veel olla ei saa. Paljudel meist on autosid rohkem, kui üks. Siis saaks üks vabalt olla elektriline.

Saab ka ainult elektriautoga elatud, aga siis tuleb oma elukorraldust kohandada.

Mis puudutab korteris elajate "ebaõiglast kohtlemist", siis tasuta lõunaid pole olemas Big Grin
Vasta

(27-06-2022, 10:17 AM)Aare R. Kirjutas:  Kõikide nende argumentide taustal olen ma ei tea mitu korda jõudnud jälle oma varem väljaöeldud mõtte juurde, et hetkel on suund selline, et keelame sisepõlemismootorid ära, aga kogu see elektriautoteema on ikkagi poolik.
...
Nagu see vana hea ütlus on, et ära sülita enne vanasse kaevu, kui uus valmis on, aga hetkel kipub see asi küll kuidagi vastupidi olema- rabistame ja teeme mingi pooliku asja valmis, tatistame vana kaevu täis ja lõpuks oleme ikkagi lõhkise küna ees, kui ei saa enam üldse millegagi normaalselt sõita. Lisaks veel inimestelt sundkorras valikuvõimaluse äravõtmine. Kusjuures olen veel avastanud end mõttelt, et mis veel hobiautondusest saab- kas keelatakse lõpuks bensiini müümine ka ära ja hobiautode omanikel on lõpuks vaid võimalus autosid silitamas käia?


Vähem paanikat, härrased!

Big Grin

Kuigi mõne kodutu maailmakodaniku märjas unelmas nii võib ollagi, siis nähtavas tulevikus ei usu küll sellist jõudu riigitüüri juurde jõudvat, mis sisepõlemismootorid suisa ära keelaks. Et uute tootmisele pidurit pannakse, on minu arvates ainult hea - liiga palju tuleb liiga keerulist ja kaugelt vähe testitud prahti. Samas on täna üle poole inimkonnast just säärane: renditud (või liisitud) korteris eluaset (halvemal juhul pelgalt öömaja) tarvitav kodutu ja juurteta inimloom.  Võib-olla ongi ühiseluline omandiõiguseta koloonia ainus ellujäämist tagav strateegia (vaatame või sipelgaid või mesilasi - kui edukalt suudavad inimeste meeletu hävitustöö vastu seista) - eks tulevik näitab.

Esialgu ei ole veel ette näha, et kusagil Eesti külas vana auto kasutamine ära keelataks. Et see üsna hinnaliseks tehakse, on kurb tõsiasi ja meie globaliseeruvas maailmas ei olegi täpselt selge, kelle kukrusse kahte eurot ületav kütusehind ikkagi tegelikult maandub. Küll on selge, et maakera sest nafta väljasaamine ja bensiiniks/diislikütuseks keetmise kulud ei ole kahekordistunud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 14 külali(st)ne