Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Ega sinna jõhvi asemele ikka igasugust manti ei ssaa toppida. Määrav on ikkagi jõhvi läbimõõt.
Liiga jämedaks asi läheb hakkab tööjõudlus hoopis langema. Et jõud üle käiks tuleb saage tagasi hoida ja venitama hakata
Läbiproovitud teema.

Aquila captas non muscas.
Vasta

kui kujutlusvõimet antud pole, siis peab vist tõesti murutraktorit lasso otsas ringi keerutama
https://images.depo.lv/i/fs/100/1000x100...151346.jpg
Vasta

(26-06-2022, 15:42 PM)Daff Kirjutas:  ... Liiga jämedaks asi läheb hakkab tööjõudlus hoopis langema. Et jõud üle käiks tuleb saage tagasi hoida ja venitama hakata
Läbiproovitud teema.
st lahja motoga võsakas, ka läbi elatud. Viimane 63-kuubine ei köhi vähemalt 4 mm jämedusega jõhvi ega ka näpujämmuse võsa peale, lihtsalt rinnuni paksu heinavaalu trimmeri katte peal ei jõua ise liigutada, see sunnib vähem ette võtma
Vasta

(26-06-2022, 16:06 PM)honkomees Kirjutas:  
(26-06-2022, 15:42 PM)Daff Kirjutas:  ... Liiga jämedaks asi läheb hakkab tööjõudlus hoopis langema. Et jõud üle käiks tuleb saage tagasi hoida ja venitama hakata
Läbiproovitud teema.
st lahja motoga võsakas, ka läbi elatud. Viimane 63-kuubine ei köhi vähemalt 4 mm jämedusega jõhvi ega ka näpujämmuse võsa peale, lihtsalt rinnuni paksu heinavaalu trimmeri katte peal ei jõua ise liigutada, see sunnib vähem ette võtma
Just! Sama mul ka 2-2,5 meetrise rooga, mis on veel ka meetriste erinevate kõrreliste ja muuga, näiteks pune, raudrohu, piparmündi jms läänemaa vana rannakarjamaa-puisniidu taimestikuga läbi pikitud! Ma ei tee seda palju, kusagil juulis muidu niidukiga niidetava tee mõlemad servad mereni et oleks hea endal käia. Ja aidanud mõnel Sõbral samasugust uudismaaks muuta. Seal pole jõhviga miskit teha: niidad maha, riisud kokku ja vead minema lõkkeks VÕI lased kuivada ja siis teed murutrakatsiga pudiks. Kusjuures ma proovisin ka 225 tihedahambalise võsakettaga kolmiku asemel ja sellega on suisa lust! Mootorvikat. Aga just sama asi - lõikab, mitte ei peksa lolli jõuga ja masinale see meeldib, bensukulu väiksem ja sooja tekib vähem! Rääkimata reduktorist. Ja endale ka meeldib - ei väsi nii ruttu ära.  Ja siis me "imestame", miks on tuhande-eurostel pilldiel mootorid koos, reduktorid laiali ja võllid kõverad??? Ei, vaat AEGA mul just on, ma võin ka RAHULIKULT tööd teha! Mis te "rabelete", mis pagana voolikud ja kaablid ja... ja kui ka ei saa tehtud, ju polnudki vaja saada! Teed järgmine kord edasi.
Vasta

Käisin proovimas huvi pärast. Panin vana motika siduritrossi trimmerile peale ja üritasin võtta üksikuid sõrmejämedusi puukesi.
Lepa kuidagi nätsutas läbi aga jalaka ja sarapuuga jäi hätta. Isegi heina sees vedas kahtlaselt raskelt.
Siis peksis trossi algosadeks ja selle pusaga sai ainult tuult teha. Õhus oli juba tunda, et takistus on mehine. Heina ei kannatanud teps mitte.
Jõhker piinamine.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(27-06-2022, 09:31 AM)Daff Kirjutas:  Käisin proovimas huvi pärast. Panin vana motika siduritrossi trimmerile peale ja üritasin võtta üksikuid sõrmejämedusi puukesi.
Lepa kuidagi nätsutas läbi aga jalaka ja sarapuuga jäi hätta. Isegi heina sees vedas kahtlaselt raskelt.
Siis peksis trossi algosadeks ja selle pusaga sai ainult tuult teha. Õhus oli juba tunda, et takistus on mehine. Heina ei kannatanud teps mitte.
Jõhker piinamine.

M.O.T.T. Wink 
Mina usun ikka Inseneridesse, kes on palju koolis käinud ja õppinud, et meile erinevaid töötavaid tööriistasid ja töövahendeid inseneerida. Väga harva juhtub, et mõni "guliibin" on geniaalsem ja targem, kui õppinud erialaspetsialist. 

Üks asi veel, minul merelt teadmine ja praktiline kogemus! Klassikaline 1X19 kardeelidega terastross vs tavaline sama ümbermõõduga ümartamiil. Merel siis wire rigging vs rod rigging. Mis te arvate, KUI SUUR on trossi pindalade ehk ka ÕHUTAKISTUSE vahe? Aga trimmerdamisel seega ka jäigema ollusega kokkupuutepinna elik hõõrdumise  vahe? Väga suures piires on kõiksugused kandilised tamiilid ja tähekujulised tamiilid jms puhas enesepettus ja võib töötada vaid piisava võimsuse puhul suhteliselt spetsiifilises keskkonnas. Ehk ainult nendel võimsaimatel masinatel nagu ksf!honkomees Hecht jms.  Füüsikaseaduseid ei ole mõtet püüda ümber kirjutada Wink 

Aga siis vastus küsimusele: sama diameetriga ring ehk ümartamiil vs sama läbimõõduga klassikaline 1X19 kardeeltross - pindala vahe 36%!!!   KOLMANDIK!!! Ainuüksi selle trossi läbi õhu keerutamiseks kulutate kolmandiku rohkem energiat, sellega midagi katki peksta veel rohkem. Täht-tamiiliga on asi veel hullem, igaüks võib ju pindala arvutada... Kusjuures on tegu väga suure kiirusega, kui pea teeb vaat et 10000 rpm! Tamiili otsa joonkiirus on arutu.

EDIT: paneme juurde veel ka rohelise mõttelaadi! Nimelt trimmerdamien tekitab arututes kogustes mikroplasti, kui seda teha plastiktamiiliga! Trimmerdades vaid hädapärast tamiiliga ja enamuse ajast metallipõhiste ketastega, teeme heateo ka Loodusele. Kaaluliselt on ju enam-vähem uks poolitäis tamiili sama, mis viskaks ühe 1,5-liitrise plastpudeli tükikestena metsa või merre laiali.
Vasta

Killuke ajaloost. Jonsered BP40. Mootor kotiga seljas. Nüüd kantakse akusid.

A


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Kuidas sel seljakotil ülekanne lahendatud on? Googel on kade ja nende piltide pealt ei loe eriti midagi välja.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Siit on natuke paindvõlli/trossi näha.
Vasta

Eks ikka kardaaniga.

Aga herr võsal on parim mehaaniline taip.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Mul sama asi vedelemas garages, lihtsalt Partneri nimega. Klassikaline "jäme" spidotross mis kardab igasuguseid äkilisi takistusi. Oli ka päris kallis vahetada, see peaks olema kolmas. Kolmikuga vähegi tõsisem takistus väänas kohe puruks. Kokku oli paras ikaldus, mille kadunud Tarmo karta on et veel eelmisel sajandil mulle pähe määris Wink Ise vaevles hooldamsiega sest karpa kinnitus murdus mitu korda ja Tarmo tegi ise alutükist uue. Ja kuigi trossile oleks nagu kiirühendus, siis tegelikult pidid transpordisk tööorgani eemaldamiseks juhtmed lahti võtma ja ka siibri karpast välja võtma. Aga toda trossi oli muidugi imelihtne vahetada... 
Ideena on hea aga tarbida oli paras ikaldus. Täpselt sama teekonda majast mereni on elus tehtud siis ikka kõikmõeldavaga (ka tavavikatiga) ja klassikaline jõuline suur "sarvik" traksides rippumas on ikka parim!
Vasta

Sain ka sarnast asja hiljuti proovida. Algul mõtled jah et hea idee, et raskus seljas jne, aga kui juba paar tundi niidetud siis on selge, et ei kõlba kuskile... Tavaline trimmer/võsalõikaja on tasakaalus trakside küljes aga selle seljakoti trimmeri varre käes hoidmine väsitab käed suht ruttu ära.
Vasta

Mida arvata trimmerist Efco 8460?

A.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Isal on selline umbes 10 aastat kodukasutuses olnud, olen sellega ise ka küllalt palju nii trimmerdanud kui võsa lõiganud, jõuab niita küll ja kodukasutuses on vastu ka pidanud.
Vasta

Kellegil ehk pakkuda husqvarna 245RX võsakale reduktorit?

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

pildi järgi paistab nagu see 10cm2 sparta, kuigi see vist ikka 1,8x kõvem veits
Vasta

Et kas bensiin läheb siis hapuks või ei lähe.
Kui piisavalt kaua seisab siis ikka läheb küll.

Sain omale Taiga. Täispaagiga. Keegi ei tea kuna see bensiin sinna sisse valati. Bensiini järele ei lõhnanud ta teps mitte. Pauku ka ei teinud.
Killustiku peale maha valatuna tuld tikust ei võtnud.
Paberiga õnnestus põlema saada. Põles nagu tõrvapapp musta suitsuga.

Saest ka. On 89 aasta pill ja nii uus, et puud vist näinud pole. Saepuru mitte kuskilt ei leia.  Plaadil veel freesi jäljed peal. Tiksub nagu kell.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Hitachi CS 40EA vajaks järgmisi osi:

* Sidur - vihid/vedrud puudu.
* Starteri südamik, kulunud ei haagi enam hästi ja viskab vahel üle.
* turvapiduri hoob - pidurilinti liigutav ots katki.

Tahaks sae Ukrainasse saatmiseks korda teha. Kui keegi soovib seda saagi omale kasutada või varuosadeks, siis võin vahetada ka mõne teise töötava sae vastu.
Kompressioon on väga hea, peale natukest starteri järeleaitamist käivitus värske bensuga esimesest tõmbest.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta

(18-07-2022, 17:49 PM)Daff Kirjutas:  Et kas bensiin läheb siis hapuks või ei lähe.
Kui piisavalt kaua seisab siis ikka läheb küll.

Sain omale Taiga. Täispaagiga. Keegi ei tea kuna see bensiin sinna sisse valati. Bensiini järele ei lõhnanud ta teps mitte. Pauku ka ei teinud.
Killustiku peale maha valatuna tuld tikust ei võtnud.
Paberiga õnnestus põlema saada. Põles nagu tõrvapapp musta suitsuga.

Saest ka. On 89 aasta pill ja nii uus, et puud vist näinud pole. Saepuru mitte kuskilt ei leia.  Plaadil veel freesi jäljed peal. Tiksub nagu kell.
Mul üks taiga vajaks taastamist, sädet viimati polnud, aga masin samas seisnud kuiva kuuri all päris mitmeid aastaid  Smile Huvikorras võiks töökorras pill seista vanemast ajast kodus Cool
Vasta

Tere!

Teadjamad ja targad ehk oskavad öelda-kommenteerida, mida kujutab endast Stiga (386,466 jne.) saag? Pakkumisel variante mitmeid. Hinnaklass ju peris soodus või on lihtsalt raha tuulde loopimine? 

Metsa mineku ootel.

mättamees
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne