Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!

Kust see 6,3 MJ rehkendusse tekkis?

Tühi 100 Ah aku ei laadu täis mingil juhul 3 tunniga, vaid pigem 12 tunniga. See "viimane viiendik" tiksub ikka väga aeglaselt.
Vasta

V6sa, see kõik on selline tore teooria, mis on ebapraktiline teostada. Reaalselt maksimaalne, mida vähemalt mina pärast parkimist teha viitsiks, on akendele päikest peegeldavate kardinate ette tõmbamine, millegi kuhugi katusele tõstmine vms on kosmos, selliseid asju võib küll kodus planeerida, aga reaalselt seda ei juhtu kunagi Smile

Pigem mõtlesin, et neid elektrilisi konditsioneere on mitut sorti, näiteks üks on selline suht tee-see-ise komplekt (mis ei ole selles suhtes üldse halb idee, et saab asjad võib-olla natuke paremini paigutada) ja siis laisematele inimestele on sellised katusele pandavad suusaboksid. Samas on ka mingid sellised olemas, mis kuidagi vett aurustades midagi teevad ja noh kunagi ju ei tea, mis imeasju keegi veel netist leidnud või äkki lausa katsetanud on.

Vähemalt selles suhtes on füüsika armuline, et jahutust läheb kõige rohkem vaja päikese käes Smile, äkki automajast oluliselt väiksema kubatuuriga ja akendeta bussis on see 22A režiim enam-vähem inimliku temperatuuri hoidmiseks piisav. Kõige hullem osa päevast ongi umbes 11-st 17ni, sealt edasi saaks juba ilma ka hakkama. Samas mu usk sellesse asja on ikka no, ütleme 25% max hetkel, tõenäoliselt on korralik soojustus ja mingi vihane ventilaator palju parem idee.
Vasta

Ma muidugi igaks juhuks mainin, et mu kaubikmaja projekt on hetkel veel paberil, sest miskipärast pole juba sügisest saati kaubikuturul suurt midagi osta olnud - siledad on sellise kirvehinnaga, millega võrreldes tundub uue ostmine juba oluliselt mõistlikum, ülejäänud on täielikud rondid, mida Betooni tänaval ammu pikisilmi oodatakse. A samas see jokutamine ei ole tingimata halb asi, sest kui talvel olin ikka suht veendunud, et tahan suurt ja uhket, täispikk, täiskõrge jne, siis käisin just Volvo V70 pagassis magades Kreekas võistlemas, tsikkel käruga sabas ning nüüd on arvamus ristivastupidine - mida väiksem, kompaktsem ja sõiduautolikum, seda mõnusam Smile Igal pool lõunas on lihtsalt nii rõvedalt vähe ruumi kõigeks, et näiteks meie liikluses üsna pingevaba pika Iveco Dailyga majandamine oleks seal enam-vähem veoautoga samas suurusjärgus töö. Samas tsikli Transporterisse mahutamine on vist ikka veidi "maakera sees on teine maakera"-tüüpi ettevõtmine, aga kui seda piirangut poleks, siis ilmselt oleks kaubikumark lukus juba.
Vasta

(27-06-2022, 14:20 PM)v6sa Kirjutas:  Kust see 6,3 MJ rehkendusse tekkis?

Tühi 100 Ah aku ei laadu täis mingil juhul 3 tunniga, vaid pigem 12 tunniga. See "viimane viiendik" tiksub ikka väga aeglaselt.
Minu näpukas, ise parandasin valeks kaks korda kasuteguritega korrigeerides.
Teine katse, võiks olla 6,3 MJ = 1,75 kWh elektrit ja ca 1,5 l diislit. 4 l tunduski liiga kole ja mitte kooskõlas reaalsusega.

Maise elu algne ajend rehkendada oli, et kui mõistlik on rahalises aspektis teise päikesepaneeli lisamine, kui kuudi aku saab ka mootoriga piisavalt laetud. Jätame välja mõiste 'täis', mis ei ole eesmärk ja asi on selgem. Või võtame eesmärgiks aku 80% täituvuse. On täitsa jumet, eriti kui solari kontrollerit ei pea vahetama.

Kaudselt ka ülesanne, kummaga on mõistlik absorbtsioonkülmikut sõidu pealt toita, kas gaas või 12V. Gaas kütab kõik otse soojuseks, mootoriga saab ainult kuuendiku külmiku soojuseks ja vist kallima aktsiisiga energiaühiku kohta tootest.

Veel kaudsemalt, kui on kompressorkülmik ja kusagil kolkas pikalt konutades vaja välise genekaga akusid turgutada. 2x100 Ah Li akude pealt käib selline 5 ööpäeva, aga muu tarbimine on ju ka.
Vasta

Jesper võiks mingi sellisest valikust objekti teemal mõtteid mõlgutada https://www.adria-mobil.com/campervans/twin-sports
Kevadeks jõuaks vast veel uue kätte saada, kui ise ei viitsi meisterdada.
Vasta

Kui generaatori kulutatav kütus pilli pühib siis puhub ka tuul päikesepaneelide vahel ja lisab õhutakistust.
Cool
Vasta

1liiter sajale on väidetavalt vahe 45A laadija puhul ühe puhukusereisi kogemuse väitel. Ehk pani päiksepaneelid ja tegi laadija lülitatavaks ja kuna vaja ei läinud siis kütusekulu on ca 1 väiksem kui enne. Ma näen ise siis kui paari nädala pärast auto kätte saan kuidas 25A seade möjutab.
Vasta

ühe saaga lõpp:

https://www.facebook.com/marketplace/ite...tory_share
Vasta

Kaevan vana teema üles.

Kuidas suhtub maanteamet kaubikute ümberehitusse?
Kas võin lihtsalt hakata tegema ja neid ei huvita, mis kaubaruumis toimub?

Või on omad nüansid? Kuskohast sellest lugeda?
Kui kabiini ja kongi vahel on tehasest vahesein pandud, kas seda tohib eemaldada või lõigata sinna auku või ust?

Ees on 3 istekohta, vahesein ja tühi kong.
Täismass on 3100kg.
Tühimass 1550kg.

Võin sinna ühesõnaga 1500kg kola visata.

Kes on ehitanud, jagage infot palun.
Vasta

(05-11-2023, 14:39 PM)A.V.S.K Kirjutas:  Kaevan vana teema üles.

Kuidas suhtub maanteamet kaubikute ümberehitusse?
Kas võin lihtsalt hakata tegema ja neid ei huvita, mis kaubaruumis toimub?

Või on omad nüansid? Kuskohast sellest lugeda?
Kui kabiini ja kongi vahel on tehasest vahesein pandud, kas seda tohib eemaldada või lõigata sinna auku või ust?

Aga miks mitte neilt endilt seda küsida? Viisakalt ja arusaadavalt formuleeritud küsimusele tuleb konkreetne vastus üsna kiiresti. Ja sellele vastusele tuginedes on hulka julgem projektiga edasi minna kui foorumijutu järgi toimetades.

Päringuvormi leiab transpordiameti kodulehelt.
Vasta

(05-11-2023, 16:48 PM)zazik Kirjutas:  
(05-11-2023, 14:39 PM)A.V.S.K Kirjutas:  Kaevan vana teema üles.

Kuidas suhtub maanteamet kaubikute ümberehitusse?
Kas võin lihtsalt hakata tegema ja neid ei huvita, mis kaubaruumis toimub?

Või on omad nüansid? Kuskohast sellest lugeda?
Kui kabiini ja kongi vahel on tehasest vahesein pandud, kas seda tohib eemaldada või lõigata sinna auku või ust?

Aga miks mitte neilt endilt seda küsida? Viisakalt ja arusaadavalt formuleeritud küsimusele tuleb konkreetne vastus üsna kiiresti. Ja sellele vastusele tuginedes on hulka julgem projektiga edasi minna kui foorumijutu järgi toimetades.

Päringuvormi leiab transpordiameti kodulehelt.
On 2 varianti. Tahtes M1 saada, pead lubadega ümberehituse tegema. Euroopas sõites oluline nüanss. Tahad jääda kaubikuks, pane sinna sisse mida tahes nagu mistahes liikuval töökojal. Sõidu ajal seal olla ei tohi, vaheseina eemaldada ka mitte. Nii põhimõtteliselt ülevaatuse jaoks. Seisu ajal tee mis tahad.
Vasta

(05-11-2023, 14:39 PM)A.V.S.K Kirjutas:  Kaevan vana teema üles.

Kuidas suhtub maanteamet kaubikute ümberehitusse?
Kas võin lihtsalt hakata tegema ja neid ei huvita, mis kaubaruumis toimub?

Või on omad nüansid? Kuskohast sellest lugeda?
Kui kabiini ja kongi vahel on tehasest vahesein pandud, kas seda tohib eemaldada või lõigata sinna auku või ust?

Ees on 3 istekohta, vahesein ja tühi kong.
Täismass on 3100kg.
Tühimass 1550kg.

Võin sinna ühesõnaga 1500kg kola visata.

Kes on ehitanud, jagage infot palun.
Tere!

Jagame pisut kogemusi selle teemaga seoses, oleme omajagu kaubikuid ümberehitanud ning seda protsessi läbi teinud. Iseenesest midagi keerulist ei ole, tarvis vaid mõne asjaga arvestada. Ehitamiseks eraldi luba ei ole vaja ning pigem võiks öelda, et MNT soovib, et kaubik oleks JUBA ümberehitatud matkaautoks enne kui nendega ühendust võtta(kuna nad soovivad valmis asjast pilte saada). Kui kaubik on valmis või juba lõpusirgel, siis kirjuta transpordiametisse kiri, et soovid ümber registreerida. Annavad kohe ka vajaliku info.

Suures plaanis pärast seda vaja esitada vabas vormis ümberehituse avaldus, saata neile pildid seest ja teha lihtne eskiis (kus mis paikneb), saata paigaldatud lisavarustuse nimekiri. Kui kõik sellega okei siis vaja minna autot kaaluma... paar üksikut kohta kus võib käia (nt Metrosert) ning viimane samm transpordiametis kohapeal näitamas käia (teevad ainult väljast paar pilti ja vaatavad VIN koodi). Kui kõik matkaautole vajalikud lisad olemas (nt voodikohad, söögi tegemise võimalus jne) ja kogu vajalik info korraga saata siis läheb asi kiirelt (paar nädalat) ning kokku maksab ehk umbes 200€ (kaalumine + uus tehniline pass)


Neid vajalikke lisasid vaadataksegi piltide pealt ja lisavarustuse nimekirjast. MNT saadab sellise direktiivi, mis asjad olemas peaksid olema:

" Direktiiv 2007/46/EÜ kohaselt on autoelamu eriotstarbeline M-kategooria sõiduk, mis on konstrueeritud nii, et selles on majutusvõimalus, mille varustusse kuuluvad vähemalt:
— istmed ja laud;
— magamisasemed, mis võivad olla ka istmest magamisasemeks muudetavad;
— toiduvalmistamise seadmed ja
— panipaigad.
Autoelamu minimaalne varustus (istmed, laud, magamisasemed, toiduvalmistamise seadmed ja panipaigad) peavad olema eluruumis kindlalt kinnitatud ehk teisisõnu integreeritud. Erand on tehtud lauale, mis võib olla lihtsasti eemaldatav ehk mida võib saada tema tavapärasest asendist eest ära liigutada (näiteks klapplaud seinakinnitusega või kiirkinnitusega eemaldatav). Loetletud autoelamu varustuse olemasolu ei tee sõidukist aga automaatselt autoelamut, sest näiteks raskeveokite kabiinid ja reisibussid täidavad samuti kõik nimetatud varustuse nõuded. Visuaalselt peab sõiduk oma kontseptsioonilt autoelamu.
Elamispind peab tagama igale reisijale ala kogu elamiseks vajalikuga (koht laua ääres, magamiskoht, panipaik, toidu valmistamise võimalus vastavalt inimeste arvule jne).
Söögitegemise võimalus tähendab muuhulgas lisaks toidu küpsetamise ja säilitamise võimekusele ka sisseehitatud töötasapinna, toiduainete ja sööginõude pesemise seadmete olemasolu. Kui toidu valmistamisel kasutatakse gaasipliiti, siis gaasivarustuse voolikud peavad olema permanentselt kinnitatud sõiduki külge ning vahetatav gaasi anum peab olema kinnitatud vastavas hoiukapis või spetsiaalses sõiduki osas.
Autoelamu peab vastama lisaks sõidukite tüübikinnituses ettenähtud teelliikluses kasutatava sõiduki nõuetele ka elukohaga seotud tervise- ja ohutusnõuetele. Euroopas on elamispinnaga sõidukite elukoha tervise- ja ohutusnõuded kokkulepitud standardiga EVS-EN 1646-1:2012. Euroopa aasta keskmine temperatuur on 12° C. Sõidukit käitava mootori töötamine ei ole autoelamute peetuskohtades lubatud. Seega peab autoelamu olema varustatud ka autonoomse kütteseadmega. Asjakohased sätted kütteseadmetele on kõnealuse standardiga sätestatud (lisaks standardis toodule peavad teelliikluses kasutatava sõiduki kütteseadme vastama ka tüübikinnituse nõuetele).
Autoelamute puhul on tavapärane, et autoelamute peatumiskohtadel oleks võimalik sõiduk ühendada välise elektritaristuga.
Ümberehituse registreerimise info: https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-umberehitus"

Loodetavasti on sellest jutust mingit abi  Smile

www.kampingvan.ee
Vasta

Kindlasti ei ole rekates "kööginurka" integreeritud kabiini.
Vasta

(13-11-2023, 10:30 AM)KämpingVan Kirjutas:  
(05-11-2023, 14:39 PM)A.V.S.K Kirjutas:  Kaevan vana teema üles.

Kuidas suhtub maanteamet kaubikute ümberehitusse?
Kas võin lihtsalt hakata tegema ja neid ei huvita, mis kaubaruumis toimub?

Või on omad nüansid? Kuskohast sellest lugeda?
Kui kabiini ja kongi vahel on tehasest vahesein pandud, kas seda tohib eemaldada või lõigata sinna auku või ust?

Ees on 3 istekohta, vahesein ja tühi kong.
Täismass on 3100kg.
Tühimass 1550kg.

Võin sinna ühesõnaga 1500kg kola visata.

Kes on ehitanud, jagage infot palun.
Tere!

Jagame pisut kogemusi selle teemaga seoses, oleme omajagu kaubikuid ümberehitanud ning seda protsessi läbi teinud. Iseenesest midagi keerulist ei ole, tarvis vaid mõne asjaga arvestada. Ehitamiseks eraldi luba ei ole vaja ning pigem võiks öelda, et MNT soovib, et kaubik oleks JUBA ümberehitatud matkaautoks enne kui nendega ühendust võtta(kuna nad soovivad valmis asjast pilte saada). Kui kaubik on valmis või juba lõpusirgel, siis kirjuta transpordiametisse kiri, et soovid ümber registreerida. Annavad kohe ka vajaliku info.

Suures plaanis pärast seda vaja esitada vabas vormis ümberehituse avaldus, saata neile pildid seest ja teha lihtne eskiis (kus mis paikneb), saata paigaldatud lisavarustuse nimekiri. Kui kõik sellega okei siis vaja minna autot kaaluma... paar üksikut kohta kus võib käia (nt Metrosert) ning viimane samm transpordiametis kohapeal näitamas käia (teevad ainult väljast paar pilti ja vaatavad VIN koodi). Kui kõik matkaautole vajalikud lisad olemas (nt voodikohad, söögi tegemise võimalus jne) ja kogu vajalik info korraga saata siis läheb asi kiirelt (paar nädalat) ning kokku maksab ehk umbes 200€ (kaalumine + uus tehniline pass)


Neid vajalikke lisasid vaadataksegi piltide pealt ja lisavarustuse nimekirjast. MNT saadab sellise direktiivi, mis asjad olemas peaksid olema:

" Direktiiv 2007/46/EÜ kohaselt on autoelamu eriotstarbeline M-kategooria sõiduk, mis on konstrueeritud nii, et selles on majutusvõimalus, mille varustusse kuuluvad vähemalt:
— istmed ja laud;
— magamisasemed, mis võivad olla ka istmest magamisasemeks muudetavad;
— toiduvalmistamise seadmed ja
— panipaigad.
Autoelamu minimaalne varustus (istmed, laud, magamisasemed, toiduvalmistamise seadmed ja panipaigad) peavad olema eluruumis kindlalt kinnitatud ehk teisisõnu integreeritud. Erand on tehtud lauale, mis võib olla lihtsasti eemaldatav ehk mida võib saada tema tavapärasest asendist eest ära liigutada (näiteks klapplaud seinakinnitusega või kiirkinnitusega eemaldatav). Loetletud autoelamu varustuse olemasolu ei tee sõidukist aga automaatselt autoelamut, sest näiteks raskeveokite kabiinid ja reisibussid täidavad samuti kõik nimetatud varustuse nõuded. Visuaalselt peab sõiduk oma kontseptsioonilt autoelamu.
Elamispind peab tagama igale reisijale ala kogu elamiseks vajalikuga (koht laua ääres, magamiskoht, panipaik, toidu valmistamise võimalus vastavalt inimeste arvule jne).
Söögitegemise võimalus tähendab muuhulgas lisaks toidu küpsetamise ja säilitamise võimekusele ka sisseehitatud töötasapinna, toiduainete ja sööginõude pesemise seadmete olemasolu. Kui toidu valmistamisel kasutatakse gaasipliiti, siis gaasivarustuse voolikud peavad olema permanentselt kinnitatud sõiduki külge ning vahetatav gaasi anum peab olema kinnitatud vastavas hoiukapis või spetsiaalses sõiduki osas.
Autoelamu peab vastama lisaks sõidukite tüübikinnituses ettenähtud teelliikluses kasutatava sõiduki nõuetele ka elukohaga seotud tervise- ja ohutusnõuetele. Euroopas on elamispinnaga sõidukite elukoha tervise- ja ohutusnõuded kokkulepitud standardiga EVS-EN 1646-1:2012. Euroopa aasta keskmine temperatuur on 12° C. Sõidukit käitava mootori töötamine ei ole autoelamute peetuskohtades lubatud. Seega peab autoelamu olema varustatud ka autonoomse kütteseadmega. Asjakohased sätted kütteseadmetele on kõnealuse standardiga sätestatud (lisaks standardis toodule peavad teelliikluses kasutatava sõiduki kütteseadme vastama ka tüübikinnituse nõuetele).
Autoelamute puhul on tavapärane, et autoelamute peatumiskohtadel oleks võimalik sõiduk ühendada välise elektritaristuga.
Ümberehituse registreerimise info: https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-umberehitus"

Loodetavasti on sellest jutust mingit abi  Smile

www.kampingvan.ee

See kiri sellisel kujul ei ole vist päris seaduslik. Siinsamas foorumis ksf keelutsoon on teemaga Riigikohtus käinud. Tsitaadid kohtulahendist:

Direktiivi 2007/46/EÜ lisa II osa A punkti 1 järgi kuuluvad M1-kategooriasse peamiselt reisijate
ja nende pagasi veoks projekteeritud ja valmistatud mootorsõidukid, millel on lisaks juhiistmele kuni
kaheksa istmekohta. Sama direktiivi lisa II osa A punkti 5.1 kohaselt on autoelamu
majutusvõimalusega M-kategooria sõiduk, mille varustusse kuuluvad vähemalt a) istmed ja laud;
b) magamisasemed, mis võivad olla ka istmest magamisasemeks muudetavad; c) toiduvalmistamise
seadmed; d) panipaigad. Nimetatud varustus peab olema eluruumis kindlalt kinnitatud, v.a laud, mis
võib olla lihtsasti eemaldatav. Muid selgesõnalisi nõudeid autoelamule nimetatud direktiiv ette ei näe.

24. Vastustaja on leidnud, et sõidukis ei ole toiduvalmistamise seadmeid. Kolleegium ei nõustu ka

selle väitega. Elektrilist lauapliiti, kui see on kohakindlalt alusele kinnitatud, on kolleegiumi
hinnangul võimalik käsitada direktiivi 2007/46/EÜ nõuetele vastava toiduvalmistamise seadmena.
Valamu ei kuulu vältimatult vajalike toiduvalmistamise seadmete hulka, sest selle puudumine
sõidukist ei muuda toidu valmistamist võimatuks. Sõiduki autoelamuna registreerimist ei välista ka
asjaolu, et kõik üheksa sõidukis viibijat ei mahu korraga laua taha istuma
Vasta

arvamus on nagu p...e igal on enda oma
samuti on igal ametnikul oma arvamus ehk antud juhul tõlgendus 
püüda väita, et kui pliit ei ole autosse sisse ehitatud aga on nt. teisaldatav siis ei ole elamuauto  
ja ei saagi olema - no mai ei tea, selle mõttega ikka ei lenda küll  Big Grin
jah tehase autodes on pliidid sisse ehitatud (pole kindel et isegi kõigis on) aga siiski enamasti kui vähegi võimalik tehakse süüa õues
paljudes omavalmistatud camprevannides pole isegi pliit sisse ehitatud aga on olemas kas sisemise ballooniga lauapliit 
või priimus või siis välise ballooniga suurem gaasipliit/grill. 
Samuti kasutavad tehase autodega reisijad õues toidu tegemiseks just neid pliit/grille.

närivad tähte seal kus on seda lihtne teha aga, et kontrolliks sisuliselt "tehnot" ....
ma parem ei anna mõtteid  Toungue
Vasta

(05-11-2023, 14:39 PM)A.V.S.K Kirjutas:  Kaevan vana teema üles.

Kuidas suhtub maanteamet kaubikute ümberehitusse?
Kas võin lihtsalt hakata tegema ja neid ei huvita, mis kaubaruumis toimub?
...
Küsimusele, miks ei registreerita matkautot kui kaubikut, ütles Vahnitski, et tegemist on kommertsveoga. «Kaubik on kommertsvedu ja ei ole inimeste jaoks mõeldud,» kommenteeris ta. Ta lisas, et N1 kategooria sõiduk, mis on tehtud matkaautoks, on illegaalne, kuid siiski on neid, kes muudavad neid matkaautodeks. Sealjuures tõi ta välja, et on ka neid inimesi, kes teevad omal käel kaubiku matkaautoks. «Asi peab olema aus,» tõdes ta siiski.. (Viide)

Seega seadusesilmis tuleks ikkagi ametlikult ümber ehitada. Eraisikule on automaksu suhtes vast ka tulevikus M1 pikas perspektiivis kindlasti kasulikum kui N1. Praeguste plaanide järgi N1 ja/või ettevõttele kuuluva auto puhul ei rakendu auto vananedes automaksu soodustus-vanusekordaja. Seega pikas perspektiivis soodsaim oleks kindlasti matkaauto M1 kategooriasse ja eraisiku nimele planeerida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne