29-06-2022, 17:58 PM
(29-06-2022, 14:54 PM)Jesper Kirjutas: Sõidavad ikka küll https://www.err.ee/676874/autopargi-vanu...oolt-viies . Ma isiklikult ka ja ei saa aru, milles traagika - ei oska nagu väga palju asju nimetada, mis selle aja jooksul nii palju paremaks oleks muutunud, et tingimata peaks punnima liisingpüssi soetamise nimel.
Samas erilist tähtsust pole, 10a vanuse auto tarbijate viimsepäev saabub siis 2040ndate teises pooles, päris pirakas tükk aega seegi.
Mina oskan: radariga püsikas ja kaamerad. Pimenurgaandurid jms stuff ka. Ja tehasest integreeritud helitehnika on ka kunagisega võrreldes ülim. See käib täna kõik ka odava otsa autode kohta, mis ka kulutavad kütust vähem. Ok, radarit odavas otsas veel ei saa kahjuks aga püsikas on juba pigem standard. Me praegu linnapunnina kasutatav foobia on ka selles vanuses ja ilma püsikata. Ilma kondita. Jne, sest on ju "sakslane eestlase ostetuna" Ok, ei maksnud kasutatuna ka suurt midagi olematu läbisõidu juures. Samas on moodsa kerega, kõrge istumisega, julma kliirensiga jne. Täna saaks kümnekordse hinna eest peaaegu samade omadustega elektripunni, millega ei saaks kõike seda teha mida 3-pütane bensukas võimaldab.
Linnas on praegu VEEL võimalus elektrikaga bussiradadel ühistransporti häirida jms aga küll see ka kunagi lõppeb kui elektrikäulad ühistransporti juba päriselt taksitama hakkavad! Selleks on liiklusmärgid ja nende kasutamist ei saa keelata Lisatahvel "Ainult ühistranspordile" näiteks... Maal pole see ka argument. Miskit pole teha, ENAMUS aktiivsetest on sunnitud elektriauto omale "meeldivaks" mõtlema ja oma aju praktiliselt mõtleva poole välja lülitama. Peale aku-käsitööriistade käib see praktiliselt kõigi suuremate akuasjade kohta! See o ntegelikult vaid ja ainult edevus ja jutt "tohutust dünaamikast" on BS! Puhas eneseõigustuse otsimine. Ma ka "peaaegu" suudan omale Springi maha müüa... kuni sinnamaani, et Proual ei ole vaja mitte ühelgi ühissõidukirajal sõita! Neid lihtsalt pole trajektooridel, mida Ta või me koos tarbime. Pole ka tööandja kulul (ajuvabadus, see on ju pettus tegelikult, erisoodustus!) laadimist sest parkla peaks ise kinni maksma ja Proua Pearaamat mõistab ka natuke jala käia. Sõiduaeg on Tal päevas 2X15 minutit ehk 2X7km. Jah, Viimsi maakatest kadakatel, kes "peavad" Mustamäel tööl käima, on elektriauto soetuspingutusel isegi mingi ajalise kasujume olemas sest seal trajektooril saab veel bussiradadel sõita päris märgatavas ulatuses! Ja distants on ka juba nii pikk ajaliselt ,et elektriauto rahaline ökonoomsus linnas pääseb lõpuks pika aja peale mõjule. Aga on möödapääsmatu õhtune ajuvabaduse-kõri läbimine penoplastroboti tunnelis, siis istud seal ummikus nii elektri- kui tuumamootoriga autoga. Moodne stop&go ka ei kuluta ju seistes midagi...
Jah, nad juba sõidavad täitsa häasti. Jah, mõni on juba ka hinnalt mõistetav. Jah, nad näevad juba ägedad välja. Jah, kallima otsaga saab isegi murevabalt Tartus käia ilma kiirteel teistele jalgu jäämata. Jah, kallimad suudavad ja tohivad isegi teatud mahus haaagist vedada. Jah, tahtes käia Saugal kiiresti sõitmas siis elektriPorsche on kindlasti valik (Jesperile ka ) hinnaklassis 100tuhat+ eurot. Aga kas puhas elektriauto suudab asendada universaalset ehk läbimõeldult vajaduspõhiselt soetatud sisepõletajat hinnaklassis kuni ~50K€??? Ei, ei ja veelkord EI! Jah, PHEV saab sellega hakkama sest elektriautol on ka sisepõletaja pardal M.O.T.T.