BMW 540i 1994, Aare R.
#81

Gaasi vajutades võiks ikkagi kütuserõhk muutuda. 3,5bari on ette nähtud seisva mootoriga/ilma vaakumita. Tühikäigul, kui vaakum on suur, peaks rõhk madalam olema.
Vasta
#82

Jälle mitu kuud möödas, tassisin mõni kuu tagasi auto Pärnusse, sai mõrane sisselaskekolle ära vahetatud, üks arvas ka mingite arvuti näituse põhjal, et autol olev õhulugeja ning minu poolt lisaks kaasa pandud õhulugeja ka tuksis, peab uue ostma. Aga kuna ei töötanud ilusti ka ilma lugejat, siis avaldasin arvamust, et äkki sa lähened valest otsast ja viga on ikka mujal.

Loomulikult ei tõtanud ma kohe uut lugejat ostma, nende letihinnad on 400-500€. Lasin Feltcaris nukkade märgid ära kontrollida, see korras. Eile siis kontrollisime igaks juhuks veel mõned asjad üle- säde oli olemas, samuti töötasid kõik pihustid ilusti. Ega's midagi, kõik uuesti kokku tagasi ja veits kukla pealt juukseid maha hõõruma.

Kuna kõik süsteemid on varasemalt ilusti töötanud, ei oleks nii lihtsa asja peale tulnudki, õigemini ei tahtnud uskuda. Ühesõnaga käidi Feltcaris mõte välja, et võtame parempoolse kati lahti (selle poolega ka probleem oli) ja vaatame, mis teeb.
Ja mis tegi- tegi ilma katta koledat häält küll, aga KÄIS!!! Tühikäik olemas, pöördesse läks laksust- ühesõnaga viga teada! Et selles veenduda, proovis tehnik suruõhku läbi lasta- täiesti kinni!

Vaatab mingid teised katid alla ja see suvi peaks ikka peale mõningaid keevitus- ja viimistlustöid sõita ka saama Toungue
Vasta
#83

Huvitav on see,et bmwl näitab enamus vigu õhulugejat.Miks see nii on?
Enamus vigadest tegelikkuses mujal.
Aga jah ,sama kinnise katalüsaatoriga auto olen ka kunagi ostnud,odavalt,keegi probleemi läbi ei hammustanud,sai lammutatud ja proovitud,mingi hetk sain aru ,et ilma sumpata käib auto ilusti.Siis oli asi juba selgem.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta
#84

Õhulugeja ga oli veel selline asi, et ühe tüübi raal näitas õhulugeja viga, aga kolme teise erineva, sealhulgas BMW ametliku teeninduse oma ei näidanud.

Aga et teema päris kuiv tekst poleks, kleebin siia mõne kevadise pildi ka Smile

[Pilt: IMG_20220518_095236.jpg]
[Pilt: IMG_20220519_143136.jpg]
[Pilt: IMG_20220519_143020.jpg]
[Pilt: IMG_20220519_111648.jpg]
Vasta
#85

Näed, jälle mõni aeg möödas krt. Ja endiselt ei passi ma niisama- nüüdseks on autol V-bandidega universaalkatid all ning auto töötab, tegin siin kodutänavail pikima sõidu, mis see auto minu omanduses teinud on- lausa 2km Big Grin Eks Saabi roolist tulles on veidi harjumatu, sest vabalthingav käitub ju madalatel pööretel hoopis teisiti, aga kui pöördesse läks, oli päris hea, isegi üks lapsevankriga noor ema pööras pead, et näha, misasi see on ja seda siis isegi põhimõtteliselt originaalhäälega Smile
Ainuke häda on, et tühikäigul sisselase undab või ma ei oskagi kirjeldada, mis hääl see täpselt on, aga gaasi andes kaob see ära, samuti on tühikäigul karterituulutust katsused tunda, et see hullult vibreerib või suriseb või teeb mingit sellist tsirkust. Homme saan uue karterituulutuse klapi ka kätte, vaatab, mis siis peale seda teeb.

Täna jändasin siis tagumise vasaku pidurisadulaga. Sellega oli selline kala, et sinna oli kunagi nippel pooleks murdunud ning parimat lootes puurisin selle välja ning lõikasin uue , jämedama keerme sisse, seda siis kunagi varem. Aga kuna ma polnud jupp aega autot liigutanud ja nüüd on piduripedaali saanud kasutada, selgus, et olin liiga sinisilmne ja nippel ikkagi lekkis, ehk siis käsa ikka nii sirge ei olnud kui lootsin. Ja kuna ma hetkel ei viitsi väga kaua oodata ning sadulate saadavus on ka nagu on, otsustasin teha ühe teise lükke.

[Pilt: 78lvV1r.jpg]
[Pilt: 8SaSvxf.jpg]

Point siis selles, et selle pronksjunni jaoks lõikasin siis taas uue, järgmist mõõtu peenkeerme, selle tegin parasjagu lühemaks, et ta augu põhja kinni ei jää, sest plaan on see kinni panna keskmise tugevusega keermeliimiga ja lisaks krae alla vaskseib. Teoreetiliselt peaks ta nii pidama jääma.
Ja ütlen taas, et ma ei tee endiselt näituseautot, vähemalt esialgu, samamoodi ei kandideeri mustale numbrile, vaid eesmärk oleks sel suvel vähemalt mõned sõidud teha. Eks edaspidi vaatab, mis ma nende piduritega peale hakkan Smile


Aga igatahes edeneb, igatahes!
Vasta
#86

Sai täna- tegelikult iga päev- jälle veits nokitsetud, näituseks sain jälile, miks signaal ei tööta, vaikus oli juba siis, kui juhtmestik eelmisel autol oli. Põhjus jube lihtne- roolisamba all olev pulk, põhimõtteliselt samasugune süsinikhari nagu genekatel, oli kas ära kulunud või murdunud ning ei saanud ühendust roolilindi alumise, metallpoolega. Homme saan tõenäoliselt selle ka "uue", saab selle ka tööle.
Tulin just tuppa ära ja hakkasin mõtlema, mida siis üldse veel vaja teha veel on.

1. Signaal.
2. Esitulede kõrgusregulaatorite mootorid tuleb ära vahetada, nendega on sääne pull, et planetaarmehhanism töötab, aga see reguleerpulk on omakorda selle sees lahti, seega tulede kõrgus ei muutu.
3. Kuumaplekid, vähemalt need saan homme ühe sõbrapoisi käest.
4. Pidurid ära õhutada.
5. Ühe poole kässar tuleb veel reguleerida, teise poole tegin täna ära seoses sellega, et vahetasin ka logari ära.
6. Üks ABS andur ära vahetada.
7. Karbikatted ja uste alumised liistud külge panna.
8. Tagasilla silikoonpuksid vahetada, tõenäoliselt need kääksuvad.
9. Tagaklaasi liistud külge panna.
10. Juhikoha armatuurialused plastikud külge panna, neid ei ole ma just seoses selle signaalikalaga veel külge pannud.
11. Siit-sealt veel poleerida.

Ahjaa, see va undamine kadus uue karterituulutuse klapiga ära Smile

Ühesõnaga, tsiteerides laulusalmi, siis "ei midagi eeeriiilist", kui kätte võtta Big Grin
[Pilt: WH8m4qa.jpg]
Vasta
#87

Veidi olen saanud jälle teha- signaali sain tööle, suure kompuutri samuti, armatuuri korrastanud ja eks täna teen ka veidi jälle, sadas siin veidi- küll jube vähe- äikesevihma, mis tegi vähekenegi olemise värskemaks.
Mõned päevad jäid küll nüüd vahele, kuna nädal tagasi juhtus üks õnnetus, tänu millele on kulmu juures mõned niidid, kaalikas sai ka mõned mikromõrad ning seetõttu võtsin mõne päeva nii rahulikult kui üldse võtta saab. Nüüd on vähemalt silm lahti, enam-vähem inimese nägu peas ja saab ilma lapsi hirmutamata natukenegi toimetada.
Vasta
#88

Paar päeva tagasi sain- jälle täitsa ise- jälile põhjusele, mis mootor ikkagi korralikult ei töötanud ning sellega oli jälle abiks põhjalik tuhnimine Lääne foorumites. Ja nagu ikka, oli põhjus täiesti mõttetult lihtne- temperatuuriandurite pistikud olid omavahel vahetuses! Ju ma olin need ise oma tarkusega nii ühendanud, et valge pistik valge anduriga ja must mustaga, aga mõtlesin, et proovin teistpidi ja... TÖÖTAB! Ja töötabki!
Seal on lihtsalt see teema, et üks andur annab info kellaplokile ja teine ajule ning need olid vahetuses.
Sai igasugu muid asju ka teha ja see viis täna, peale umbes 6 aastat tehtud tööd sellise tulemuseni:
[Pilt: Screenshot_20220720_184818_com.android.chrome.jpg]

Ja mul näpud püsti! Big Grin
Vasta
#89

Õnnitlused eduka ülevaatuse puhul!!!  Wink Wink

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#90

Kõva sõna!!! Üha imetlusväärsemad on need tegelased, kes elektroonikarikkad vanakesed suudavad elus ja ajuvabaduseni keritud peeditsmisega "ülevaatuslegaalsed" hoida.
Vasta
#91

Aitäh-aitäh! Smile Kui te auto algust mäletate- paljas kere-, siis ausalt öeldes pole mulle endale vist päriselt veel kohale jõudnudki, millega ma hakkama olen saanud Big Grin
Aga ei, tegelt on mõnus ja pean tunnistama, et naudin ka selle autoga kaasnevat tähelepanu- edev inime nagu ma olen Rolleyes
Aga kuna need on mu esimesed sõidud ja paar päeva tagasi sai akujuhe ka korra maha võetud, siis kompuutri poolt näidatav kulu võib isegi õige olla ja hetkel on see umbes 25l/100km, seda siis ainult Pärnu linna sees tiirutades. Aga noh, kui aus olla, siis selliseks lõbusõiduks see ka tehtud sai Toungue
Aga minna jaksab küll, peab ütlema!
Vasta
#92

Sai mõned pildid ka klõpsitud Smile
[Pilt: mScCmUm.jpg]
[Pilt: kjhAtfM.jpg]
[Pilt: lAxq75B.jpg]
[Pilt: qz8wHa6.jpg]

[Pilt: dMWDh9R.jpg]
[Pilt: aRuiMAJ.jpg]
[Pilt: XPgQOtM.jpg]
[Pilt: TOUSRCd.jpg]
[Pilt: 5JInK6n.jpg]
Vasta
#93

Auto endiselt liigub kenasti, aga kuna ma pole siin väga sisupilte demonstreerinud, otsustasin ka selle vea siinkohal parandada.
[Pilt: aIc6duk.jpg]

[Pilt: 1h3OROU.jpg]

[Pilt: HAj2OMP.jpg]

[Pilt: A6lSV1B.jpg]

[Pilt: CJxMJ3G.jpg]

[Pilt: xUzbREv.jpg]

[Pilt: tvONEsZ.jpg]

Ja üks mootoriruumist ka.
[Pilt: LOz6isu.jpg]


Ja veel mõned pildid hämaras "kokpitist" Smile
[Pilt: iUTFjoJ.jpg]

Ja kompuuter ka täitsa töötab.
[Pilt: wk5Buef.jpg]

[Pilt: sJSkxND.jpg]

[Pilt: ZqcEiQy.jpg]

[Pilt: by3sUGN.jpg]

Ilmselgelt ei ole see auto vaatamata oma ligi 29 aastale siin foorumis nii huvitav jälgida kui veel vanemad autod, kuid kuna mul see teema siin juba on, siis miks mitte seda vahel ka lihtsalt piltide näol täiendada.
Vasta
#94

Kas istmed on e32 pealt või pakuti e34 ka laekaga tagaistet? Rool on orginaal?

Ilus auto muidugi, isegi minusuguse e34-skeptiku jaoks paitab silma.
Vasta
#95

Aitäh, zazik! Smile Sisu on täitsa E34 oma- ma ei ole ise kindel, kas E32-le jällegi sportesiistmeid üldse pakuti ja rool on samuti originaal. Algselt oli mul tavaline 4 kodaraga, samuti airbagiga rool, aga kuigi ma eelmise E34-ga sellisega aastaid sõitsin, otsustasin, et tahan midagi ilusamat ning hetkel pealolev rool oli mul kohe mõtteis. Ja kuna M-Tech II roolil minu teada airbagi ei olnud, jäi see samuti valikust välja. Viimatinimetatud rool peaks küll veidi väiksem olema, kuid samas on ka nende hinnad üha kasvavad, mida peab tegelikult ütlema paljude E34 asjade puhul.
Vasta
#96

(29-07-2022, 10:17 AM)Aare R. Kirjutas:  Aitäh, zazik! Smile Sisu on täitsa E34 oma- ma ei ole ise kindel, kas E32-le jällegi sportesiistmeid üldse pakuti ja rool on samuti originaal. Algselt oli mul tavaline 4 kodaraga, samuti airbagiga rool, aga kuigi ma eelmise E34-ga sellisega aastaid sõitsin, otsustasin, et tahan midagi ilusamat ning hetkel pealolev rool oli mul kohe mõtteis. Ja kuna M-Tech II roolil minu teada airbagi ei olnud, jäi see samuti valikust välja. Viimatinimetatud rool peaks küll veidi väiksem olema, kuid samas on ka nende hinnad üha kasvavad, mida peab tegelikult ütlema paljude E34 asjade puhul.

e32 olid sportistmed täitsa olemas, esiistmemajandus peaks 32 ja 34 olema üks-ühele.

Rooli kohta küsisingi seepärast, et mälu järgi tuli selline rool tootmisse alles 1995.
Vasta
#97

Kusjuures viimase otsa E34-del on olemas veel üks ERITI kole rool Big Grin Ma ei mäleta, mis aasta autolt mu praegune rool tuli, õigemini ma vist isegi ei uurinud, mulle oli oluline vaid see, et kinnitus oleks poldiga. Samuti tuli see rool minu kätte ilma roolilindita, seega tõstsin oma eelmise auto vanalt roolilt lindi lihtsalt selle rooli külge, muidugi oli selleks vaja rooli veidi modida, kuna vähemalt selle lindi puhul õigeid kinnitusauke ei olnud. 
Mis aga puutub istmetesse üldse, siis mul mõned tuttavad on kauges minevikus pannud E32 sisu E34-le ning esiistmed on istunud ilusti, aga tagaiste on vist tahtnud veidi surumist ja külg on ka veidi punni jäänud, kuna E32 on ikka niipalju laiem. Aga noh, see oli see aeg, kui ilm E34-sid täis oli ja neid tuuniti vahendeid valimata, kuid ma tahtsin siia ikka õigeid asju  Smile
Vasta
#98

2 nädalat veel jäänud, siis saab selleks korraks tehtud kindlustus läbi ning auto läheb talvekorterisse. Enne, kui sellele teemale siin (tõenäoliselt lõplikult) joone alla tõmban, ütlen, et mõnda aega enne tänast ma autoga ei sõitnud- jändasin siduri töösilindriga. Algselt olnuga muutus pedaal mingi aeg pehmeks ja sidurikojast lekkis DOT4 välja- vahetasin ära ja peale põgusat õhutamist käis põhja all kerge plops ja õli sorises. Mõtlesin, et kuna sai võtta esimene ettejuhtuv (odav ka), mis kohapealt võtta oli, et äkki mingi kooperatiivi toodang (oli mingi LRP või LPR vms), millel see nö kolvi otsas olev pulk liiga tölla-mölla ja ei läinud õigesti pessa. Tellisin siis Febi oma lootuses, et see päästab päeva... ei päästnud, sorises jälle. 

Leppisin siis naabrimehega kokku, et võtab asja ette- mul on kokkuvõttes lihtsam mõne asja eest maksta, kui ma ei tea kus ja mismoodi ise jebida, kuna see minu kasutada olev kanaliga töökoda on Vändra lähedal, aga ise olen Pärnus (või erinevates metsades). Üleeile siis võttis kasti maha, et vaatab, mis karul kõhus- selle Febi silindri "pulk" jäi nagunii "valesse kohta" ehk siis silindriga koos ma seda kätte ei saanud. Selgus, et kahvel oli veidi väändunud- miks, ei tea. Sai siis "uue" kahvli, pani minu poolt eelnevalt tellitud Brembo silindri külge ja praegu sõidab nagu muiste.
 
Muideks, üks huvitav tähelepanek ka- see kahvel sobib VÄGA paljudele BMW mudelitele. 
Kokkuvõtteks panen pärast mõne pildi ka, lähen kuskile lehehunnikusse pilti tegema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne