[poolita] Kas ostaksid endale elektriauto?
#1

(29-07-2022, 16:20 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Teema võib vist kokku võtta samamoodi nagu mootorsaeteemas aspen vs tavaline bensiin teemal keegi kokku võtteis- Elektriautode omanikud on oma autodega rahul ja teised pole rahul et nad rahul on  Big Grin
eip, teised pole rahul et e-autosid peale sunnitakse elik sisepõlemismootoreid ahistatakse ja varsti enam valikut ei olegi ...
Vasta
#2

See pole nüüd ei devili, ply ega spiti pihta, aga mul on küsimus - kes teid SUNNIB elektriautosid soetama? 
Selline lihtne üldine küsimus.
Minuga on kuidagi nii juhtunud, et olen kogu lubatava aja, 40 aastat ja tiba varemgi kulgenud u 2,5 kuni 3,0 liitriste bensiinimootoriga autodega. No on nii. Ma ei näe hetkel ühtegi tõsist muret, mis takistaks jätkama.
Uuena ei müüda? Müüakse küll, kallimad on lihtsalt, muud midagi.
Tühi rahakott pole põhjus siin sunni üle viriseda! Sama teema nagu väikeste palkade üle kurtmine. Kes keelab 6 asemel 60 eurot tunnis teenida? Mitte keegi ei keela ju, keegi ei sunni selle 6 euro eest tööle ka. 
Ehk võtaks tiba hoogu maha halinal ja süveneks sellesse, KUIDAS Rocker elektriautot saab lubada ja MIKS laadimisajad teda ei häiri?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

65 tonni on teatud puhkudel haagiseveoks lausa möödapääsmatu eluline vajadus. Kui rääkida vedurist, siis pole see veel mingi number. 3500kilo on üha harvemaks jääv õigus. 
Hetkel on ikkagi kõige odavam asjalik e-auto Ionic5 ja vähekasutet konksuga isendit pakutakse 52K eest. Kõik on tore aga aastas sõites 15tuhat on seda hinda liiga. Seisev raha. Iga päev sadu kilte sõites, kui see veel ka kinni makstakse (sommidel väga popp teema, meil vähem aga on õigus olemas) täiesti mõistlik. Üle 50 kildi töökohast elades saab kinni maksta. Aga kui töökoht on 6 kilti ja pikemad nädalavahetuse otsad on 250 kilti?  Igapäevane tööle minek on 2x15 minti? Linnas! Ka selle tund-poolteist maanteel saab ilma imevigurdisteta hakkama. Radariga kruis ei maksa täna enam midagi, vähemalt ei tohiks. Kaamera ka ei maksa midagi. Aga mida turul pole, on lihtne e-auto, kus oleks lisaks akule ja roolile paar elementaarset sõiduabi, konks ja V2L. Ja pakiruum. Ok, kiirlaadimise tehnoloogiad maksavad aga üldiselt on inimestel ikkagi aega. Mingi aja auto alati seisab. Seega ma oleks rahul ka aeglasema laadimisega kui hind on sellepoolest parem. Spring on nii tehtud aga eks seal ole ka probleeme. Hiina...  Ega selle vedelkütusega ka ju lõputult lõbus pole! Mida vähemaks saab igasugust müra ja heitgaase seda parem! Isa ma näeks et elementaarautod lähevadki elektrile ja maksavad vähem ning ulmetehnoloogiat pannakse siis hübriididesse. Me ju ei vaja ratastega läpakat aga vajame TEATUD harjumuspäraseid võimekusi autolt. Ja tehnika arenguga võiks sinna lisanduda standardiks V2L. See on sama, mis e-autoga matkamisel uus harjumus postist posti sõita. Sa ei saa 5-liitrist Aspenit igaks juhuks pakiruumis hoida Smile Võimalus autot ka akupangaga kasutada on aga elamise võimalusi laiendav! Kui muidu juhtmesõltuvus autot piirab siis V2L avardab võimalusi. Elektriauto oleks täna juba ka osa rohe-elamise liginull tehnosüsteemist! Põhimõtteliselt saad tuua tuugenisärtsu kotiga koju ilma metalle raiskamata ja Loodust arutute kujadega rikkumata. Saabki aastaringselt offgridida. Aga ma ju ei aja autot elutuppa ehk kogu see ekraanindus võiks olemata olla. 

https://www.auto24.ee/soidukid/3724833
Vasta
#4

(31-07-2022, 21:42 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... Iga päev sadu kilte sõites, kui see veel ka kinni makstakse (sommidel väga popp teema, meil vähem aga on õigus olemas) täiesti mõistlik. Üle 50 kildi töökohast elades saab kinni maksta. ...
Sry Priit aga eksid, Eesti õiguses ei saa kinni maksta kui töökoht on 50+ km, ainult siis kui sind komandeeritakse põhitöökohast ajutiselt tööle teise kohta, mis on kaugemal kui 50 km. Muidu nõuaks ma kogu aeg autokompensatsiooni aga ei, tutkit.
Vasta
#5

(31-07-2022, 19:26 PM)Marko Kirjutas:  See pole nüüd ei devili, ply ega spiti pihta, aga mul on küsimus - kes teid SUNNIB elektriautosid soetama? 
Tühi rahakott pole põhjus siin sunni üle viriseda! Sama teema nagu väikeste palkade üle kurtmine. Kes keelab 6 asemel 60 eurot tunnis teenida? Mitte keegi ei keela ju, keegi ei sunni selle 6 euro eest tööle ka. 
Ehk võtaks tiba hoogu maha halinal ja süveneks sellesse, KUIDAS Rocker elektriautot saab lubada ja MIKS laadimisajad teda ei häiri?

Vaene ksf  Rocker, nüid oled plindris omadega, oli sul seda elektrikat tarvis... Kui Sorvvo juba jälje üles võtab, siis põle häšštääg enam kaugel.
Vasta
#6

Oh õudust!
Mitte et ei suudaks paremini kommenteerida, lihtsalt ei näe mõtet.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

Honkomees, ära vaidle Smile Kehtiv kord:

Tsitaat:Kui üldiselt töö ja elukoha vahelisi sõite töösõitudeks ei loeta ning neid maksuvabalt hüvitada ei saa, siis teatud tingimuste täitmisel on see siiski võimalik. Elu- ja töökoha vahelisi sõite saab töösõitudena käsitleda, kui ühistransporti kasutades ei ole võimalik seda teekonda läbida mõistliku aja- või rahakuluga. Samuti, kui töölepinguga töötaja elukoht asub vähemalt 50 kilomeetri kaugusel töökohast. Sellisel juhul näidatakse sõidupäevikus sõidu eesmärgina sõidud töö ja elukoha vahel ning neid saab maksuvabalt hüvitada üldise piirmäära (335 eurot) ulatuses.
Vasta
#8

(31-07-2022, 23:10 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Honkomees, ära vaidle Smile Kehtiv kord:

Tsitaat:Kui üldiselt töö ja elukoha vahelisi sõite töösõitudeks ei loeta ning neid maksuvabalt hüvitada ei saa, siis teatud tingimuste täitmisel on see siiski võimalik. Elu- ja töökoha vahelisi sõite saab töösõitudena käsitleda, kui ühistransporti kasutades ei ole võimalik seda teekonda läbida mõistliku aja- või rahakuluga. Samuti, kui töölepinguga töötaja elukoht asub vähemalt 50 kilomeetri kaugusel töökohast. Sellisel juhul näidatakse sõidupäevikus sõidu eesmärgina sõidud töö ja elukoha vahel ning neid saab maksuvabalt hüvitada üldise piirmäära (335 eurot) ulatuses.
Juristide kommentaarid olid, et seda tõlgendatakse nii nagu kirjutasin, st kui tööandja saadab sind töökohale, mis asub kaugel, aga alalise töökoha puhul ei sunni sind keegi seal käima, võid alati avalduse lauale panna.
A la et sina elad Nõmmel, tööandja kontor asub Tallinnas aga objekt asub Tapal siis Tapal käimine sulle kompenseeritakse.
Mul see ju läbi käidud, lootusrikkalt sama teksti lugedes aga ei mingit hüvitist. Eraettevõtja muidugi saab erisoodustusena (maksustatult) teha, riik ei tee erisoodustusega. Eraautoga töösõitude tegemisel tõmmati ka riigiasutustes km hind nii alla, et vaevalt katab kütusekulu.
Vasta
#9

(31-07-2022, 22:57 PM)Marko Kirjutas:  Oh õudust!
Mitte et ei suudaks paremini kommenteerida, lihtsalt ei näe mõtet.

Jah, muidugi Sa suudad! Võid isegi saata kuhugi P - kohta ja muljuda "teatamise nuppu", Sina ikka mõistad ja oskad!  Toungue Vb Sa isegi suudad aru saada, et kogu see teema on suuresti selline vabateema surveväljalaskmise teema, et saavad postitada foorumlased, kes lihtsalt tahavad postitada, va konkreetsed elektriautuga liikujad ja mõned muud, kes esitavad konkreetset ja tegelikku infot, muu on kõik belletristika ja subjektiivne "auru väljalaskmine", ma arvan...
Vasta
#10

Ma magan 33+ aastat Pearaamatuga. Need asjad toimivad! Isegi rekkameeste jm sellise aga ka metsataluelanike puhul! Kui tööpäev algab näiteks 5 hommikul? Post, toit jne. Mingit ühistransporti pole. VÕIB juhtuda, et EMTA võib soovitada taksot aga vaid siis, kui see tuleks kuus ALLA 335€. Jne. See on kõik kapitalistide enda otsustada ja kui on väärt töötaja, siis makstaksegi! Seesama eespool antud soovitus rohkem teenida Smile Ja osadel lubab kapitalist isegi tema elektrit kasutada. Aga see kõik on tasuvuse puhul turumoonutus! Täpselt sama nende päikesepaneelide jms jamaga. Kõik asjad tasuvad ära, kui teised selle kinni maksavad! Kas kaaskodanikud või vihatud kapitalist. Olles aga ise kapitalist, kes kunagi mingit alust ei saa, on tasuvusarvutusel hoopis teised algandmed.
Vasta
#11

(31-07-2022, 23:29 PM)kass Kirjutas:  
(31-07-2022, 22:57 PM)Marko Kirjutas:  Oh õudust!
Mitte et ei suudaks paremini kommenteerida, lihtsalt ei näe mõtet.

Jah, muidugi Sa suudad! Võid isegi saata kuhugi P - kohta ja muljuda "teatamise nuppu", Sina ikka mõistad ja oskad!  Toungue Vb Sa isegi suudad aru saada, et kogu see teema on suuresti selline vabateema surveväljalaskmise teema, et saavad postitada foorumlased, kes lihtsalt tahavad postitada, va konkreetsed elektriautuga liikujad ja mõned muud, kes esitavad konkreetset ja tegelikku infot, muu on kõik belletristika ja subjektiivne "auru väljalaskmine", ma arvan...

Justnimelt, seltsimees Kiisu, seepärast kirjutasingi siia. Mind häirib vaesurite pidev hala, et neid kogu aeg sunnitakse midagi tegema.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

(31-07-2022, 23:45 PM)Marko Kirjutas:  
(31-07-2022, 23:29 PM)kass Kirjutas:  
(31-07-2022, 22:57 PM)Marko Kirjutas:  Oh õudust!
Mitte et ei suudaks paremini kommenteerida, lihtsalt ei näe mõtet.

Jah, muidugi Sa suudad! Võid isegi saata kuhugi P - kohta ja muljuda "teatamise nuppu", Sina ikka mõistad ja oskad!  Toungue Vb Sa isegi suudad aru saada, et kogu see teema on suuresti selline vabateema surveväljalaskmise teema, et saavad postitada foorumlased, kes lihtsalt tahavad postitada, va konkreetsed elektriautuga liikujad ja mõned muud, kes esitavad konkreetset ja tegelikku infot, muu on kõik belletristika ja subjektiivne "auru väljalaskmine", ma arvan...

Justnimelt, seltsimees Kiisu, seepärast kirjutasingi siia. Mind häirib vaesurite pidev hala, et neid kogu aeg sunnitakse midagi tegema.

Tsiteerin pikalt lihtsuse pärast. "Vaesurid", see on minu arusaamise järgi puhtalt ksf! Marko keeleuuendus, vb ma lihtsalt ei ole kursis eesti keele areguga viimasel ajal, aga kui see on Marko poolne keeleuuendus, siis minu poolt järgneb sellele mingil hetkel ka positiivne hinnang! Mina ka olen vaesur, aga mind ei ole suutnud isegi tööandja sundida midagi tegema töö ajal, vahel ta muidugi küsib, et millega tegeled ja kas on aega jms, aga nii loll ma ka ei ole, et vastata ei oskaks. Eelmine ülemus ja virmaomanik millalgi ka küsis, et no mida sa täna oled teinud? Vastasin ausalt, et no mida sa siin teed, päev on nii lühike, et selle jooksul ei jõuagi midagi teha. Juhataja hetkeks jäi mõttesse ja vastas, et jah, tõesti nii on ja nii oligi.
Ja Marko, Sina ilmselt ei ole "vaesur", ilmselt Sa ka ei ole "rikkur", st oled mingisugust sorti müstiline "keskklass", väga huvitav oleks kuulda, kuidas Sa enda majanduslikku "noenamvähemsaan hakkama ja ka elektriautosid võin soetada, aga lihtsalt ei taha" sooritad, aga tegelikult saan aru, et isegi siin voorumis ja riigis on see ikkagi Sinu oma asi ja iga kass ei kobise ega küsi!
Teemasse ei oskagi midagi kosta, kuigi olen "diplomeeritud elektriinsener", aga nagu mu kadunud ema (no ma tean muidugi, kuhu ta kadus) armastas kosta - ega kõrgkool matsi ei riku!

tervitades, mats Priit Türilt
Vasta
#13

Oli ju aeg kui öeldi, et ega piiritusepõletaja hobuseid välja ei suru. Otto on kallis, läheb katki, põle jõudu ja kaugele ka ei sõida.
Vasta
#14

(31-07-2022, 23:45 PM)Marko Kirjutas:  
(31-07-2022, 23:29 PM)kass Kirjutas:  
(31-07-2022, 22:57 PM)Marko Kirjutas:  Oh õudust!
Mitte et ei suudaks paremini kommenteerida, lihtsalt ei näe mõtet.

Jah, muidugi Sa suudad! Võid isegi saata kuhugi P - kohta ja muljuda "teatamise nuppu", Sina ikka mõistad ja oskad!  Toungue Vb Sa isegi suudad aru saada, et kogu see teema on suuresti selline vabateema surveväljalaskmise teema, et saavad postitada foorumlased, kes lihtsalt tahavad postitada, va konkreetsed elektriautuga liikujad ja mõned muud, kes esitavad konkreetset ja tegelikku infot, muu on kõik belletristika ja subjektiivne "auru väljalaskmine", ma arvan...

Justnimelt, seltsimees Kiisu, seepärast kirjutasingi siia. Mind häirib vaesurite pidev hala, et neid kogu aeg sunnitakse midagi tegema.

Ja mis ülejäänud maailma peab ette võtma kui ksf Markot midagi häirib ? Sellepärast kirjutadki, et HÄIRIB ? Tõeline eurovolinik (või siis ikkagi miilitsast ja Sorvvo?)  ei lase ennast häirida vaid toodab rahumeeli oma normatiivakte edasi. Ja , et ei häiriks saab arvamusi olla loomulikult ainult üks. A need krdi vaesurid... wtf ?
Vasta
#15

Tuletan meelde, et siinses elektriauto teemas on määratletud ka teine kehvikute alamliik lisaks vaesuritele. Need on sendivenitajad. Ehk need, kel pole rivi asendusliikureid õue peal, et vajadusel elektriautot asendada rasketel vedudel või muudel juhtudel, kui e- roheliikurit pole otstarbekas või võimalik kasutada.
 E- auto ideoloogia peaks vist siiski küll olema selline, et ta tulevikus asendaks täielikult va paha haisuga sisepõletaja ja seda ka ekstreemsematel juhtudel, näiteks 3500 kg haagise veol ja miks mitte ka kauba- ja kaugvedudel. No ja selles suunas on tegelikult ka mikistani rohepöörajad samme astunud. Tulekul on nii RAM-i ja Chevy kastikas, Ford juba liigub, lisaks kõiksugu muid üllitisi erinevatelt uutelt tegijatelt. Vaid Japsi pikapitootjad on vait nagu kuldid rukkis. Kas nad  ootavad ära, mis saama hakkab või on nad hoopis skeptiliselt realistlikult- ei tea. Kaubikute ja veoautode vallas on ka endiselt pigem katsetuste ja reklaamijärgus asi. Seni, kuni pole tõhusamat akut, ei saa neid asju, kus päriselt jõudu vaja on, korralikult sõitma mõistliku hinnaga.
Vasta
#16

(31-07-2022, 23:25 PM)honkomees Kirjutas:  
(31-07-2022, 23:10 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Honkomees, ära vaidle Smile Kehtiv kord:

Tsitaat:Kui üldiselt töö ja elukoha vahelisi sõite töösõitudeks ei loeta ning neid maksuvabalt hüvitada ei saa, siis teatud tingimuste täitmisel on see siiski võimalik. Elu- ja töökoha vahelisi sõite saab töösõitudena käsitleda, kui ühistransporti kasutades ei ole võimalik seda teekonda läbida mõistliku aja- või rahakuluga. Samuti, kui töölepinguga töötaja elukoht asub vähemalt 50 kilomeetri kaugusel töökohast. Sellisel juhul näidatakse sõidupäevikus sõidu eesmärgina sõidud töö ja elukoha vahel ning neid saab maksuvabalt hüvitada üldise piirmäära (335 eurot) ulatuses.
Juristide kommentaarid olid, et seda tõlgendatakse nii nagu kirjutasin, st kui tööandja saadab sind töökohale, mis asub kaugel, aga alalise töökoha puhul ei sunni sind keegi seal käima, võid alati avalduse lauale panna.

Kas jurist oli Sinu või tööandja poolt palgatud?
Antud hüvitise puhul taandub kõik sellele, kas tööandja tahab seda maksta või mitte. Kui tahab, siis ta saab seda teha, aga kui ei taha, siis ta ei pea seda tegema.
Vasta
#17

(01-08-2022, 13:26 PM)zazik Kirjutas:  ... Kas jurist oli Sinu või tööandja poolt palgatud?
Antud hüvitise puhul taandub kõik sellele, kas tööandja tahab seda maksta või mitte. Kui tahab, siis ta saab seda teha, aga kui ei taha, siis ta ei pea seda tegema.
Maanteeameti õigusosakond, öeldi, et riigiasutus saab küll maksta, kuid läheb erisoodustuse alla ja MA seda maksma ei hakka. Korra aastaid tagasi pandi isegi 50€ palka juurde, nö sõiduhüvitiseks aga ametlikult seda maksta ei taheta.
Ollakse väga korruptsioonikahtluse hirmus, nt eraautoga töösõite kompenseeritakse ka vaid erandjuhtumil, peab olema tõestatud et ühtegi tööandja sõidukit polnud võimalik kasutada, tööautoga ei saa koju sõita, see peab olema pargitud töökohal ja sõidad oma autoga tööle, võtad parkimiskohast tööauto ja sõidad kasvõi tagasi elukoha lähedale. Meil tartlased sõidavad oma autodega Transpordiameti Tartu kontori juurde, pargivad oma autod sinna ja kobivad siis riigi auto peale ja sõidavad kambakesi muuseumi. GPS peal, vahepeal kusagile nt poodi sisse põigata ka ei saa, sõidupäevikus kõik peatused peavad olema kajastatud eesmärgiga.
Aga see riigipoolne hulluksminek on teine teema, igasugu vastastikusel usaldusel põhinev asjaajamine on võimatu ...
Vasta
#18

(01-08-2022, 15:15 PM)honkomees Kirjutas:  
(01-08-2022, 13:26 PM)zazik Kirjutas:  ... Kas jurist oli Sinu või tööandja poolt palgatud?
Antud hüvitise puhul taandub kõik sellele, kas tööandja tahab seda maksta või mitte. Kui tahab, siis ta saab seda teha, aga kui ei taha, siis ta ei pea seda tegema.
Maanteeameti õigusosakond, öeldi, et riigiasutus saab küll maksta, kuid läheb erisoodustuse alla ja MA seda maksma ei hakka. Korra aastaid tagasi pandi isegi 50€ palka juurde, nö sõiduhüvitiseks aga ametlikult seda maksta ei taheta.
Ollakse väga korruptsioonikahtluse hirmus, nt eraautoga töösõite kompenseeritakse ka vaid erandjuhtumil, peab olema tõestatud et ühtegi tööandja sõidukit polnud võimalik kasutada, tööautoga ei saa koju sõita, see peab olema pargitud töökohal ja sõidad oma autoga tööle, võtad parkimiskohast tööauto ja sõidad kasvõi tagasi elukoha lähedale. Meil tartlased sõidavad oma autodega Transpordiameti Tartu kontori juurde, pargivad oma autod sinna ja kobivad siis riigi auto peale ja sõidavad kambakesi muuseumi. GPS peal, vahepeal kusagile nt poodi sisse põigata ka ei saa, sõidupäevikus kõik peatused peavad olema kajastatud eesmärgiga.
Aga see riigipoolne hulluksminek on teine teema, igasugu vastastikusel usaldusel põhinev asjaajamine on võimatu ...
Kui tööandjaks on riik, siis loomulikult arusaadav, et ei saa. Või noh, tegelikult ei taha.
Vasta
#19

(01-08-2022, 11:10 AM)vant Kirjutas:  Vaid Japsi pikapitootjad on vait nagu kuldid rukkis. Kas nad  ootavad ära, mis saama hakkab või on nad hoopis skeptiliselt realistlikult- ei tea. Kaubikute ja veoautode vallas on ka endiselt pigem katsetuste ja reklaamijärgus asi. Seni, kuni pole tõhusamat akut, ei saa neid asju, kus päriselt jõudu vaja on, korralikult sõitma mõistliku hinnaga.
 Japsi, eriti kastikate tootjate jaoks ei ole ei euro ega ka USA turg nii eluliselt oluline kui PSA grupi jaoks Prantsuse ja Euro turg üleüldse. Ses mõttes varsti võivad nad olla pigem UAZiga Big Grin  sarnases olukorras, ning vabrik leiab et pole mõtet neid aina rangemaks muutuvaid tingimusi täita. Lisaks, eriti Euro poolel on igasugu rohelisi jne kelle meelest kastikaga sõidab ainult puupea ning selliseid autosi ei saa mitte kellelegi vaja olla. Niiet äraootaval seisukohal olemiseks on põhjust küll ja veel.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#20

(01-08-2022, 19:46 PM)Tegelane5 Kirjutas:  ...
 Japsi, eriti kastikate tootjate jaoks ei ole ei euro ega ka USA turg nii eluliselt oluline ... ning vabrik leiab et pole mõtet neid aina rangemaks muutuvaid tingimusi täita. ... Niiet äraootaval seisukohal olemiseks on põhjust küll ja veel.
No paar jaapanlast ongi Euroopas tegutsemise lõpetanud, Mitsu nt
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne