KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

N tekitaks väga suure segaduse. Hakkab ju N pihta piruka mossest. Siis peab hakkama iga märgi alla lisatahvleid lisama.
Milleks? C-ga on asi üheselt selge.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Veoka sõidu keelu erandi sisse läks vanasti ka see kui auto omanik elas keelu alas, siis võisid rekkaga märgi alt läbi uhada rõõmsalt...  Eks vast praegugi. Erandiks on sillad.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(28-08-2022, 14:37 PM)honkomees Kirjutas:  ei noh, otse loomalikult tean mina ja arvatavasti ka 99% autojuhtidest, et C-kategooria juhiluba annab õiguse juhtida üle 3,5 tonnist krusa aga see ei ole SÕIDUKI KATEGOORIA seaduse tähenduses, ühesõnaga LE on ebakorrektselt sõnastatud, C kategooria sõidukit ei eksisteeri.Sõnastatud peaks olema, et sõita ei tohi N jne kategooria sõidukiga või lihtsalt et sõita ei tohi üle 3,5 tonnise täismassiga sõidukiga
https://www.transpordiamet.ee/soidukite-ja-masinate-kategooriad 
Loll jutt! 
Liiklusseaduse
2. jagu
Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93.  Mootorsõidukite kategooriad
(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.
(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
1) AM
2) A
3) B
5) C
jne

Ainuke asi, mida täna ei eksisteeri, on LE.
Vasta

Punastan ja tunnen häbi Sad - no ikka ikka segadus seadustesse kirjutatud, ühe ja sama sõiduki kohta juhiloa ja liiklusmärgi jaoks C-kategooria sõiduk, tehnilise passi, kaalu ja maksustamise jaoks N-kategooria sõiduk.
Olin tõesti veendunud et juhtimisõigusel on kategooriad ABCDE ja sõidukitel omad kategooriad MN jne
P.S. Liiklusseadust (LE) pole tõesti viimased 40+ aastat enam lugenud, kui tuli mõne aasta jooksul pärast lubade saamist juba teine versioon, millega sisuliselt midagi ei muutunud siis viskas kopa ette ja rohkem ei viitsinud lugeda, kuulasin vaid raadiokommentaare olulisemate punktide kohta.
Vasta

Sõiduk C kategooria - Põllu ja metsamajanduses kasutatavad sõidukid. Tihti tahaks näha nende tippametnike näopilte, et linnavahel ära tunda kelle käejoonised on selliseid seadusi heaks tunnistanud ja riigikogu kummitempli alla saatnud

Riigi teatajast:  ELis ühtlustatud sõidukite kategooriad on:
  • M-kategooria – reisijate veoks ettenähtud sõidukid

  • N-kategooria – veoseveoks ettenähtud sõidukid

  • L-kategooria – kahe-, kolme- ja neljarattaliste sõidukid

  • T-, R-, C-kategooria – põllu- ja metsamajanduses kasutatavad sõidukid

  • O-kategooria – haagised



Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

On kaks eraldi teemat. Eelnevas postis nimetatud lisatakse masina(te) tehnilis(t)ele tunnistus(t)ele.
A,BE,CE,DE jne aga juhilubadele.
Vasta

(28-08-2022, 22:10 PM)Aare72 Kirjutas:  On kaks eraldi teemat. Eelnevas postis nimetatud lisatakse masina(te) tehnilis(t)ele tunnistus(t)ele.
A,BE,CE,DE jne aga juhilubadele.
Kogu jauramine ju selle ümber käibki - kaks eri sõidukite kategooriate süsteemi ja liiklusmärgi seletus lihtsalt "keelatud C-kategooria sõidukitele" aga millise süsteemi järgi C-kat on seletamata ... ehk selgem oleks ilma kategooriata kirja panna nt 3,5 t+ ja kõik.
Vasta

Ma millegi pärast arvasin et märk on alates 7.5t ehk siis c kat, aga c1 ei jää sinna mõjualasse. Aga nagu näha nii ta pole. Võiks arvata et enamus suuri kaubikuid(N2) rikuvad seadust nii. 
 Võibolla ise olen turakas aga natuke keeruliselt on see tehtud, mis ajast pannakse märke juhtimisõiguse järgi, peaks ikka konkreetselt olema n1/n2/n3 vms. N2 ongi 3501kg+ ja lihtne
 Aga nüüd selge.
Vasta

(28-08-2022, 10:38 AM)2715 Kirjutas:  
(28-08-2022, 07:40 AM)qwerty009 Kirjutas:  Ali link - midagi siit näiteks. Alist ostes makstakse toll automaatselt (sisaldub hinnas), st asi tuleb kohe koju kätte, ei pea tolliga ise jamama.
Sama asi mis su lingil oli Indiamardis 30€'ga :o
Tundub tõesti, et euroliidus sellist asja avalikult ei müüda.
See lingil olev ei sisalda osasid asju ja mis sisaldab on saatmiskulu suurem kui asi ise maksab.
Igatahes tänud otsimast.
Kevadel just tellisin oma projektikale sealt Carbuilderist taolise komplekti, hea ja kompaktne kaasas kõik mis vaja va voolikud ja radiaatori(mille meelega jätsin komplektist välja). Oleneb mis on sul kvaliteedi nõuded ka. Samas loeb ka millise suurusega aparaati kasutada saavid. Pakkumisel on ju mõõtudelt nii palu erinevaid. Lingil paistis selline mis väidetavalt on hetkel turu kõige väiksemate mõõtudega. Loomulikult raha määrab - ss võib ka Indiast tellida 30 euroga aga kas see ka ära tasub on ise teema. Edu igaljuhul.
Vasta

(28-08-2022, 20:03 PM)h2rra Kirjutas:  Sõiduk C kategooria - Põllu ja metsamajanduses kasutatavad sõidukid. Tihti tahaks näha nende tippametnike näopilte, et linnavahel ära tunda kelle käejoonised on selliseid seadusi heaks tunnistanud ja riigikogu kummitempli alla saatnud

Riigi teatajast:  ELis ühtlustatud sõidukite kategooriad on:
  • M-kategooria – reisijate veoks ettenähtud sõidukid

  • N-kategooria – veoseveoks ettenähtud sõidukid

  • L-kategooria – kahe-, kolme- ja neljarattaliste sõidukid

  • T-, R-, C-kategooria – põllu- ja metsamajanduses kasutatavad sõidukid

  • O-kategooria – haagised



Ja et asi veel põnevam oleks, siis näiteks M ja O kategooria osas lähevad juhilubade nõuded sõidukikategooriatest lahku. Näiteks M-kategoorias määrab indeksi (numbri) ainult istekohtade arv, mitte täismass. Suure reisibussi baasil ehitatud autoelamu võib olla M1 sõidukikategoorias, aga juhtimiseks vaja C-kategooria juhiluba. Haagiste puhul on väga levinud valearusaam, et O1 on piduriteta, tegelikult võib vabalt olla ka piduritega. O2 peab olema piduritega, kuid O2 juhtimisõigus sõltub autorongi täismasside summast, seega O2 ei tähenda automaatselt E-kategooria juhtimisõiguse vajadust. O1, sõltumata pidurite olemasolust ja veduki täismassist E-kategooria juhtimisõigust ei nõua.
Vasta

(28-08-2022, 19:17 PM)honkomees Kirjutas:  Punastan ja tunnen häbi Sad - no ikka ikka segadus seadustesse kirjutatud, ühe ja sama sõiduki kohta juhiloa ja liiklusmärgi jaoks C-kategooria sõiduk, tehnilise passi, kaalu ja maksustamise jaoks N-kategooria sõiduk.
Olin tõesti veendunud et juhtimisõigusel on kategooriad ABCDE ja sõidukitel omad kategooriad MN jne
P.S. Liiklusseadust (LE) pole tõesti viimased 40+ aastat enam lugenud, kui tuli mõne aasta jooksul pärast lubade saamist juba teine versioon, millega sisuliselt midagi ei muutunud siis viskas kopa ette ja rohkem ei viitsinud lugeda, kuulasin vaid raadiokommentaare olulisemate punktide kohta.
Vastutustundlik inimene ei võta sõna teemal, milles ta ei ole ennast harinud viimase 40 aasta jooksul. Eriti kurb on see, et sellele vaatamata esitatakse oma väiteid tõsikindlate faktidena ning oma arvamuse eksimatust võimendatakse oma vanuse, pika juhistaazi ja 99% teiste autojuhtide eeskõnelejana. Ksf! honkomees on tegelikult nii enda kui paljude kaasfoorumlaste arvates arvamusliider, kes ei pea oma väiteid tõendama, vaid piisab üksnes sellest, et ta ütleb, kuidas asjad on. Selline renomee paneb vastutuse ja kohustuse esitada vaid neid väiteid, mis on tõesti kontrollitud. 

Esimest korda ilmusid arutluse all olevad liiklusmärgid Eesti liiklusesse 1936. aasta jõuvankrite seadusega. Tol kaugel ajal eristati üldist jõuvankrite liiklemise keeldu, lihtsalt raskete liiklusvahendite keeldu ning teatud kaaluga jõuvankrite liiklemise keeldu. Seejuures ei tehtud vahet, mis liiki jõuvankriga oli tegemist - oli selleks sõiduauto, buss, veoauto või traktor. Lisan väljavõtte teedeministri poolt 19.09.1936. antud liiklemismääruse lisast.

   

Hiljem tekkis aga vajadus hakata eristama ka sõidukite kategooriaid. Näiteks, et teatud massiga veoauto ei tohi liigelda, kuid sama massiga buss tohib küll. 20.04.1945 ENSV Rahvakomissaride Nõukogu poolt kehtestatud liiklemismäärustest leiab sellise põhimõtte.

   

Tänaseni tuttav liiklusmärgi kujutis on kasutusel aastast 1955. Väljavõte 

   

Need põhimõtted on meie liiklusega käinud sisuliselt tänase päevani. Veidi muutunud on vaid see, kuidas sõiduautosid, busse ja veoautosid eristatakse. Alates 1968. aastast on rahvusvaheliselt jaotatud juhtimisõiguse kategooriad tähestiku meetodil. Kuna aga lihtsam on olnud kasutada sõnu, siis kuni 1993. aastani oli meie kõnealuse liiklusmärgi selgituse juures kirjas lihtsalt sõna veoauto. 01.01.1993 kehtima hakanud liikluseeskirjast leiab keelumärgi nr 313 selgitusest järgmise - Veoauto läbisõidu keeld. Läbi sõita ei tohi C-kategooria sõiduki, traktori ega liikurmasinaga. Märgile kantud tonnide arvu korral ei tohi läbi sõita ühegi nimetatud sõidukiga ega autorongiga, mille veduk on üks neist, kui täismass on sellest arvust suurem.  

Enamvähem samal kujul on see kasutusel ka täna. 90-ndate keskel võeti üle Euroopa Liidu sõidukite klassifitseerimise süsteem, kuid see ei ole mitte juhtimisõigusest, vaid sõiduki kasutusotstarbest lähtuv. M, N, L, O-kategooriad ei ühildu juhtimisõiguse kategooriatega. Alates 2011. aastast on sõidukite kategooriate järgi sõidukeelu kehtestamine järgmiste liiklusmärkidega. Seejuures tuleb arvestada, et säilinud on loomulikult ka üldised massipiirangu liiklusmärgid, mis kehtivad sõltumata sõiduki kategooriast.

   

Vajadus eristada sõidukite kategooriad erinevate süsteemide järgi on loomulikult vaieldav, kuid on mõned lihtsad asjad, mida unifitseerimisega ei ole võimalik seni olnud saavutada. Nimelt õpetatakse suurem osa ehk B-kategooria autojuhid sõitma kuni 3,5 tonni kaaluva ja kuni 8 reisijat mahutava sõidukiga, kuid M-kategooria ehk sõitjate veoks ettenähtud sõidukid on ka üle 1+8 istekohaga sõidukid. On peetud vajalikuks, et rohkem kui 8 reisija vedamiseks oleks juht läbinud erikoolituse ja jõudnud ka teatud vanusesse. N-kategooria ehk veoseveo sõidukite kategooriasse kuuluvad aga ka alla 3,5 tonni kaaluvad sõidukid ning sellisega veose vedamiseks ei ole peetud seni vajalikuks C-kategooria juhtimisõigust. Seega on B-kategooria juhtimisõigus universaalne nii sõitjate kui veose veoks, lihtsalt piiratud reisijate arvu ja massiga. Kui üks neist ületab piiri, siis tuleb taotleda teist juhtimisõigsue kategooriat. Mootorsõidukite klassifitseerimise kategooriates thendab see, et B-kategooria juhtimisõigusega võib üldjuhul juhtida kõiki M1 ja N1 kategooria sõidukeid. Erandiks on M1-kategooria alla mahutuv autoelamu - kui istekohtade arv ei ületa 8+1, kuid mass on üle 3,5 tonni, siis on vajalik juba C-kategooria juhtimisõigus. 

Liiklusmärk 313 juhindubki sellest vanast põhimõttest ning ei ole kuidagi seotud sõiduki klassifikatsiooniga. 

Võib-olla on süsteemid keerulised ning meie kaasfoorumlased on võimelised parema välja mõtlema, kuid senine süsteem kehtib peaaegu kogu maailmas omades nii tugevaid kui nõrki külgi.

NB - number liiklusmärgil on illustreeriv. Märk ise võib olla ka numbrita ja sellisel juhul kehtib kõigile sõidukitele, mis on nõuvad C-kategooria juhtimisõigust (või ka selle alamkategooriat C1). 

Loodan, et ksf ei pahanda alguses esitatud kritiseeriva märkuse peale. 40 aasta jooksul ei ole tegelikult selles küsimuses midagi muutunud ning N-kategooriaga seostamine on lihtsalt fantaasia.
Vasta

Aitäh Indrekule taaskord hea kokkuvõtva postituse eest!


Tsitaat:Mootorsõidukite klassifitseerimise kategooriates thendab see, et B-kategooria juhtimisõigusega võib üldjuhul juhtida kõiki M1 ja N1 kategooria sõidukeid. Erandiks on M1-kategooria alla mahutuv autoelamu - kui istekohtade arv ei ületa 8+1, kuid mass on üle 3,5 tonni, siis on vajalik juba C-kategooria juhtimisõigus. 


Lisaks omalt poolt siia täpsustavalt veel juurde, et autoelamu ei ole ainuke seesugune erand. Pilt Hummer H2 tehnilistest andmetest. Kategooria M1G, registrimass üle 3,5t.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Sukelduks elektri ja pikse maailma...Voolu toodab diiselgene,postiosas kaasaegsed isoleeritud kaablid ja minuteada kusagil enam veneaegset õhuliini pole ja küsimus on,et kas äikse ajal saab pikne kusagilt sisse lüüa,et koduelektroonika ja kodumasinad pekki keerab?Tegu ühe väikesaare prangliga kui peaks oluline olema.
Vasta

Saan ma õigesti aru, et selle kaalupiiranguta 313 märgi alt võin ma oma 8 tonnise traktoriga rahulikult läbi sõita?
Vasta

Tsitaat:Sukelduks elektri ja pikse maailma...Voolu toodab diiselgene,postiosas kaasaegsed isoleeritud kaablid ja minuteada kusagil enam veneaegset õhuliini pole ja küsimus on,et kas äikse ajal saab pikne kusagilt sisse lüüa,et koduelektroonika ja kodumasinad pekki keerab?Tegu ühe väikesaare prangliga kui peaks oluline olema.



Saab küll. Kui äike puusse/maasse lööb, siis sellest muutub maa potentsiaal. Nulljuht on enamasti maandatud nii generaatori/alajaama juures kui ka maja juures (PEN). Maa takistus on suurem kui kaablil, mis läheb alajaamast/generaatorist majani. Mis tähendab seda, et maasse löönud äikse korral on PEN juhi otste vahel väga erinevad potentsiaalid alajaamal ja tarbijal. Potentsiaalide erinevus teatavasti tähendab pinget. Ja seda pinget hakatakse muuhulgas läbi võrgus olevate seadmete ühtlustama.
Vasta

Ma saan just aru et kui kaalupiirangut pole märgil siis üle 3.5t keelatud. V.a. bussid ja muud erandid. Meil jääks külas vast elu seisma kui kõik seda järgiks
Vasta

(29-08-2022, 15:28 PM)indreksirk Kirjutas:  01.01.1993 kehtima hakanud liikluseeskirjast leiab keelumärgi nr 313 selgitusest järgmise - Veoauto läbisõidu keeld. Läbi sõita ei tohi C-kategooria sõiduki, traktori ega liikurmasinaga. Märgile kantud tonnide arvu korral ei tohi läbi sõita ühegi nimetatud sõidukiga ega autorongiga, mille veduk on üks neist, kui täismass on sellest arvust suurem.  

(29-08-2022, 18:56 PM)saarlane87 Kirjutas:  Saan ma õigesti aru, et selle kaalupiiranguta 313 märgi alt võin ma oma 8 tonnise traktoriga rahulikult läbi sõita?

Kui Indrek kirjutas välja täpse tsitaadi, kuidas siis on võimalik sellest täpselt vastupidiselt aru saada?

Igaks juhuks siis veel korra, praegu kehtivast Liiklusseadusest:
Liiklusseadus Kirjutas:märk 313a
«Veoauto sõidu keeld»

keelab C-kategooria sõiduki, traktori ja liikurmasina liikluse. Märgile kantud tonnide arvu korral ei tohi sõita ühegi nimetatud sõiduki, autorongi ega masinrongiga, mille veduk on üks neist, kui registrimass ületab selle arvu.
Vasta

Kas eestis keegi müüb kõrgsurve pesureid 1500-2500bar vahemikku?  Betoonipiikamiseks oleks vaja.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Mure kahveltõstuki paari liigendiga, kuhu määre ei taha sisse pugeda.
Tegemist on siis pöörava silla küljelt küljele kallutamist võimaldavate ja masti alumiste liigenditega, millest käivad läbi ~5cm tihvtid ja määrimine lahendatud läbi tihvti puuritud aukude. Puhastasin peale määrdenibu eemaldamist nii sügavalt ära, kui sain, kuid laiatarbe pritsid keelduvad sinna määret sisse löömast. Keerasin lekete vältimiseks käsipritsi vooliku otse tihvti otsa ja operatsioon lõppes kõvera käsipritsi hoovaga. Pneumoprits ei soovinud samuti koostööd teha.
Kas peaks hankima mingi kobedamat survet andva pritsi või on veel mingeid lahendusi, mida proovida ilma, et peaks tihvte eemaldama?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(31-08-2022, 11:19 AM)isandpauk Kirjutas:  ...
Puhastasin peale määrdenibu eemaldamist nii sügavalt ära, kui sain, ...
Kas peaks hankima mingi kobedamat survet andva pritsi või on veel mingeid lahendusi, mida proovida ilma, et peaks tihvte eemaldama?

Mida sealt tuli?

Kui liiva-tolmusegust kuiva "savi", siis eemaldamine ja põhjalik puhastamine on valutuim lahendus, kuna säärane sodi ei voola määrde eest ära.

Kui eemaldamine on keerukas, siis võib ju proovida survega välja uhta sodi. BC või diisel/bensiin pumppudelist, suurem süstal ja pikem nõel - sõltub objekti juurdepääsust. Kui muud peale survepesuri pole, siis ka seda võib proovida (aga siis pärast on vaja kindlasti korralikult määrida!).

Kui määrdekanalis oli siiski plastne määre, siis võiks määrimise ajal üritada tihvti/sõrme liigutada - ehk tekib vanale määrdele eestminemise ruum.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 23 külali(st)ne