(11-09-2022, 22:55 PM)DevilDeVille Kirjutas: Kolmepoolese põhjaga kerghaagisega veab kuuemeetrist materjali muretult. Keskel. Tagant tähistatuna. Loomulikult lubatud kaalude võtmes.
Veel parem on selleks paadihaagis
Eriti need, kel on pikiteljel V-täheks keeratavad tugirullikud. Selline on parim võimalik toru- ja saematerjali veoks üldse, kus
rattad on keskel ja tuled pikendatavad. 6500 ongi tuled väljas max.pikkus ehk kokkupakituna kõvasti lühem. Asi millest saab kohe ka autoveo-treila teha, mingi kerge gonkamasina veoks. Selline 1300 kilo O2 on üldse üks universaalsemaid haagiseid ilmas. Sinna paned peale kasti, kaatri(kaal ahtris), purjeka(kaal keskel kiilus/ballastis), auto, ehitusmaterjali etc - ainult fantaasia piirab
Hind on ka kohe vastav
Aga sedasorti avariide peaaaegu ainus põhjus on haagise vale koormamine ja sobimatu vedur, mida siin juba korduvalt on väljendatud. Viimast saab kompenseerida aeglase sõiduga, teist millegagi. Kerge tagumikuga Dobloga (tuindub see ikaldus olevat), millel on üldse lubatud haagised olematud 500/1000kg kõlbab vedada zubrjonikit ja seda ka siis, kui kogu see "ulmelise" lubatud 675kilo kandejõu jagu on kuuti laotud
Sellistega veetakse ju ka korvtõstukeid (sama õudne tegevus) aga seal on vastupidine efekt, kus auto tagumik on vastu maad surutud ja haagise pidurid teevad enamuse tööst ära et need kombod seisma jääks. Dino 180 on olnud ainus, mida ma olen julgenud sõiduautolaadse sabas kõrvalteedel vedada. Kuigi enamuse sõidukatega on ka kaal lõhki, siis C4Q oma 4Xketaspiduritega ja kuni 70-80km/h ei ole jälle kuidagi ohtlik. Ehk kõiki asju tuleb võtta mõistusega ja päris üllatav aga täitsa tihti evib ka Politseinik sellist mõtlemsie võimet! Just äsja siis Sõber purjekaga, mul endal olnud jahi 7,5-meetrise masti vedu Astra Wagoni katusel jne. Füüsikaseaduste põhjalt on väga tihti olematute toimivate piduritega rögiseja arutute loksudega piduriteta haagsiega sabas kümneid kordi ohtlikum ka kiirusel 30km/h, kui PEAKS äkiline olukord tekkima! Et
rögisejal (registris, ülevaaatusega ja sealt andmed) on 3480 kg piduriteta lubatud (6960 piduriga) ei tee seda kooslust veel pidurdavaks masinrongiks! Siis vaatad
seda pilli milletaolisega on ka ise toimetud, kus on 6 tonni piduriteta (32tonni piduritega, mis vast räägib omas keeles...) ja... see ei ole veel T5 pill vaid 40km/h piiranguga!
Ehk tänu ammu ajale jalgu jäänud Viini 1968 konventsioonile on liiklus ajuvabadust ja füüsikaseaduseid eitavat täis! Seda just kaalude ja juhtimisõiguste kui kiiruste poolelt. Mõistusega olend laveerib selles ajuvabaduse meres, mõtleb loogiliselt ja püüab elu ära elada. Kes mõelda ei suuda, teevadki pildil nähtud käkke...