Mõistusevastased manöövrid liikluses

(06-09-2022, 14:21 PM)Telc Kirjutas:  Järjekordne katse füüsikaga võidelda. Lõppes ootuspäraselt.
Siiski stiilipunktid korralikult kinnitatud koorma eest.
Ja suhteliselt ohutu koha valimise eest, keskpiire hoidis vastutulijatest eemal.

Lollus ja laiskus vaatab pildilt vastu. Veetava kauba kogus ei paista kuigi suur, eesmise porte eemaldamisega saanuks selle kenasti tasakaalu või tasakaalu lähedale ajada. Samas paistab silmaga vaadates see koorem niipalju kerge, et võinuks piisata ka lihtsalt õigest kiiruse ja sõiduvõtete valikust.
Vasta

Haagise teemas samas võib lugeda kõvadest meestest, kelle jaoks füüsika on puhas sõnakõlks Smile
Vasta

(06-09-2022, 15:34 PM)zazik Kirjutas:  
(06-09-2022, 14:21 PM)Telc Kirjutas:  Järjekordne katse füüsikaga võidelda. Lõppes ootuspäraselt.
Siiski stiilipunktid korralikult kinnitatud koorma eest.
Ja suhteliselt ohutu koha valimise eest, keskpiire hoidis vastutulijatest eemal.

Lollus ja laiskus vaatab pildilt vastu. Veetava kauba kogus ei paista kuigi suur, eesmise porte eemaldamisega saanuks selle kenasti tasakaalu või tasakaalu lähedale ajada. Samas paistab silmaga vaadates see koorem niipalju kerge, et võinuks piisata ka lihtsalt õigest kiiruse ja sõiduvõtete valikust.




Täpselt minu mõte - kiirus ja sõiduvõtted....   Olen ise tulnud 6m terrassilaudade hunnikuga koju. Käru kast oli 2,85. Panin üle tiisli nii auto lähedale kui võimalik ja arvestasin et ristmikul järsku pööret teha ei tohi. Tuleb suure kaarega võtta ja arvestada ka vastutulevatega. Naise ja ema panin veel autos tagapingile vastukaaluks et äkkpidurdusel auto tagumisi rattaid maast lahti ei tõstaks ja tulin koju ära. Kiirus oli muidugi alla 50 ja võimalikult paremas tee servas et liiklust mitte takistada. Ja vahemaaks 8km...

Nii et saab küll kui tahta ja on arusaamised ohutusest. Ma muidugi ei räägi sellest et minu tegu oleks õige olnud. Praegu on mul 4,5m autoveo treiler sellisteks töödeks....

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Kolmepoolese põhjaga kerghaagisega veab kuuemeetrist materjali muretult. Keskel. Tagant tähistatuna. Loomulikult lubatud kaalude võtmes.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(11-09-2022, 22:55 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Kolmepoolese põhjaga kerghaagisega veab kuuemeetrist materjali muretult. Keskel. Tagant tähistatuna. Loomulikult lubatud kaalude võtmes.
Veel parem on selleks paadihaagis Wink Eriti need, kel on pikiteljel V-täheks keeratavad tugirullikud. Selline on parim võimalik toru- ja saematerjali veoks üldse, kus rattad on keskel ja tuled pikendatavad. 6500 ongi tuled väljas max.pikkus ehk kokkupakituna kõvasti lühem. Asi millest saab kohe ka autoveo-treila teha, mingi kerge gonkamasina veoks. Selline 1300 kilo O2 on üldse üks universaalsemaid haagiseid ilmas.  Sinna paned peale kasti, kaatri(kaal ahtris), purjeka(kaal keskel kiilus/ballastis), auto, ehitusmaterjali etc - ainult fantaasia piirab Big Grin Hind on ka kohe vastav Sad 

Aga sedasorti avariide peaaaegu ainus põhjus on haagise vale koormamine ja sobimatu vedur, mida siin juba korduvalt on väljendatud. Viimast saab kompenseerida aeglase sõiduga, teist millegagi. Kerge tagumikuga Dobloga (tuindub see ikaldus olevat), millel on üldse lubatud  haagised olematud 500/1000kg kõlbab vedada zubrjonikit ja seda ka siis, kui kogu see "ulmelise" lubatud 675kilo kandejõu jagu on kuuti laotud Wink  Sellistega veetakse ju ka korvtõstukeid (sama õudne tegevus) aga seal on vastupidine efekt, kus auto tagumik on vastu maad surutud ja haagise pidurid teevad enamuse tööst ära et need kombod seisma jääks. Dino 180 on olnud ainus, mida ma olen julgenud sõiduautolaadse sabas kõrvalteedel vedada. Kuigi enamuse sõidukatega on ka kaal lõhki, siis C4Q oma 4Xketaspiduritega ja kuni 70-80km/h ei ole jälle kuidagi ohtlik. Ehk kõiki asju tuleb võtta mõistusega ja päris üllatav aga täitsa tihti evib ka Politseinik sellist mõtlemsie võimet! Just äsja siis Sõber purjekaga, mul endal olnud jahi 7,5-meetrise masti vedu Astra Wagoni katusel jne. Füüsikaseaduste põhjalt on väga tihti olematute toimivate piduritega rögiseja arutute loksudega piduriteta haagsiega sabas kümneid kordi ohtlikum ka kiirusel 30km/h, kui PEAKS äkiline olukord tekkima! Et rögisejal (registris, ülevaaatusega ja sealt andmed) on 3480 kg piduriteta lubatud (6960 piduriga) ei tee seda kooslust veel pidurdavaks masinrongiks! Siis vaatad seda pilli milletaolisega on ka ise toimetud, kus on 6 tonni piduriteta (32tonni piduritega, mis vast räägib omas keeles...) ja... see ei ole veel T5 pill vaid 40km/h piiranguga!

Ehk tänu ammu ajale jalgu jäänud Viini 1968 konventsioonile on liiklus ajuvabadust ja füüsikaseaduseid eitavat täis! Seda just kaalude ja juhtimisõiguste kui kiiruste poolelt. Mõistusega olend laveerib selles ajuvabaduse meres, mõtleb loogiliselt ja püüab elu ära elada. Kes mõelda ei suuda, teevadki pildil nähtud käkke...
Vasta

Eile siis juhtus kusagil kella 13 paiku selline asi - Paidest Rakvere poole minnes on see Mäo viadukt kus tekib ajutiselt kilomeetriks 2 rida enne kui Tartu/Tallinna mahasõit tuleb. Sillaotsast 50 alast välja sõites oli minu ees mingisugune väikeauto - hall(äkki toyota yaris või suzuki swift vms). Tema ees hoogu koguv veoauto. 50 alast n.ö. 4 realiseni ka kilomeeter või vähem aga tõus. Jõudsime 4 realiseni, veokil kiirust ~75 kanti ja siis arvas too junn et läheb vasakusse ritta ja teeb möödasõidu. Kiirendas jämedalt 78-ni ja jäi siis tiksuma. Veok muidugi kogus hoogu juurde ja hakkas hallil eest ära minema. mina olin veoki sabas. Jõudsin siis sellele hallile peaaegu kõrvale ja siis ta leidis et tema rada lõpeb otsa ja hakkas järsult mulle peale suruma et tagasi saada. Üritas saada minu ette aga endal oli jalg piduri peal. Lasin ta muidugi peale esimest ehmatust(mida tema koges - rada lõpeb ja paremal auto) enda ette, seega ei näinud kes roolis oli. 

Veidike kiuslik olin, aga usun et järgmisel korral vast mõtleb kui vasakul rajal aeglasemat sõitu harrastab...

Ise olin sõidukaga

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Seal on see skeem nii geniaalne, et Paide poolt Tallinna saamiseks pead paremale keerama ja Rakvere poolt tulles Tartusse saamiseks vasakule... Mul endal ka alati aju suitseb otsas, et kummal pool kumb loogika oli, igaks juhuks, et mitte õiget pööret maha magada, sõidan 50km/h ja keskel kahe sõiduraja vahel Big Grin
Vasta

(04-07-2022, 15:50 PM)honkomees Kirjutas:  
(04-07-2022, 14:27 PM)mossepower Kirjutas:  
(01-07-2022, 09:17 AM)speedsta Kirjutas:  
(30-06-2022, 11:52 AM)mossepower Kirjutas:  Näidatud viisil kõnniteed mööda jalgratta Kvartali ette sõitmine on tegelikult üldsegi keelatud kuna seal on jalgrattakeelumärk. ...

Tänan mossepowerit ja tõmban endale vee peale - tõepoolest pole seda märki seal fikseerinud. Ja ongi võimalik vaadata ja mitte näha, täiesti kuritahtmatult. ...
Tundub, et tegu on tõesti levinud probleemiga kuna Tartu politsei on otsustanud antud märgi olemasolu äsja Postimehe artiklis lausa kahe foto taustal reklaamida: ...
Tsitaat politseilt
Tsitaat:«Tuleb tõdeda, et selle asukoht pole just kõige paremini valitud,»
aga mu teada on meil ikka parempoolne liiklus ja liiklusmärgid peaksid olema kõnni/kergliiklusteel ka paremas servas, mitte tänava ääres elik vasemal? Vanasti võisid vasemal pool olla dubleerivad märgid mitmerealisel teel, kuidas tänastes seadustes on, ei tea ... Aga on loogiline, et vasakut serva ei jälgita.
Ksf. honkomees poolt tehtud tähelepaneku järgi on liiklusmärgi asukoht muudetud. Nüüd sai ka teada, et kelle sõna Tartus maksab Big Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(15-09-2022, 21:55 PM)Jesper Kirjutas:  Seal on see skeem nii geniaalne, et Paide poolt Tallinna saamiseks pead paremale keerama ja Rakvere poolt tulles Tartusse saamiseks vasakule... Mul endal ka alati aju suitseb otsas, et kummal pool kumb loogika oli, igaks juhuks, et mitte õiget pööret maha magada, sõidan 50km/h ja keskel kahe sõiduraja vahel Big Grin

Njah, trikitegija sõitis Rakvere poole, seega otse. 

Ise olen korra seal nö. valesti sõitnud - nimelt siis kui seda liikluskorraldust muudeti selliseks nagu ta tänapäeval on ja siis oli seal selline seis kus teekattemärgistus oli uut viisi ja teeviidad olid veel mitu kuud vanaviisi...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Siin rubriigis on nüüd palju juttu olnud pika materjali vedamisest.
Kas nii on õige? Sad

   
Vasta

10 minutit tagasi oli au observeerida täheteadlast-neurokirurgi-tudengit-inseneri, kes kindlasti oskab väärtustada lembehetki kaamelite ja kitsedega, veeremas tuima kolhoosnikunäoga mööda Luise tänavat kesklinna suunas. Loomulikult äpirendi autoga, sedapuhku siis ELMO aga jagub neid olevusi (keda Avis-es või Europcar-is koertega välja aetaks) ohtralt ka poldile ja linnamesilasele. Oskan tublile spetsialistile vaid ohtralt halal-sealiha soovida ramadaaniks.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Idamaa tark püüdis jõuludeks Petlemma jõuda?
Vasta

Hakkab jälle see igasügisene jama pihta, ei ole vast siin kellelegi vaja öelda, et eriti asulates ettevaatlik olla. Ühesõnaga tulin mina siis veidi aega tagasi kodu poole mööda üsna suurt tänavat siin Pärnus ja kui hakkasin ühe ülekäigurajani jõudma, vaatasin, et vist nagu midagi liigub ja pidurdasin veidi. Liikuski krt, niipalju suutsin märja ilmaga pimedas tuvastada, et mingi noor nolk arvas järjekordselt, et väljas on suvi ja valge aeg. Mustad riided seljas, kapuuts peas, helkurit ei olnud ja vähemalt mina küll aru ei saanud, et ta oleks minu sõidurada ületama hakates kõrvale vaadanud või sammu aeglustanud. Täiesti haige teema ikka, no ei muutu ükski aasta midagi.

Ahjaa, kui ma siin juba kirjutan, siis räägin ka ühest seigast, mis nädal tagasi oli. Ühesõnaga viisin oma 540-i talvekorterisse ära ja ema tõi mind Pärnusse tagasi. Mingi kümmekond kilomeetrit enne Pärnut vaatasime, et vasakult mingi maja hoovist keerab üks mingi punn päris korraliku hooga välja, aga seda hoogu ainult niikauaks jaguski. Jõudsime talle kohe järgi, algul oli punnil kiirus 80, aga mingiks hetkeks kukkus lausa 50-ni, seda loomulikult 90 tsoonis. Mööda ka ei saa, sest vastutulevad autod on täpselt sellise vahega. See on asi, mis mulle ei ole kunagi pähe mahtunud ja ei hakkagi mahtuma, eriti arvestades, et isegi mu ema, kes on hetkel 67 ning on ettevaatliku ja rahuliku sõidustiiliga, raputas pead.
See on küll asi, mille kohta jään endiselt arvamusel, et kui inimene ise ka teab, et temast sõidumeest ei ole, oleks äkki mõistlik veidi oodata.
Vasta

Võtan ka siis veidi sõna, tundub et inimesed pole veel harjunud pimeda ajaga, sest sõidan palju pimedas, ja tihti peab kaugtuledega kaasliiklejatele meelde tuletama, et neid võiks lähituledeks vahetada, kui keegi vastu tuleb.
Ei ma ei taha, et vastutulija vahetaks tulesid kilomeetri kauguselt, kannatan viimase hetkeni enne, kui
"vastan", paar korda on tulnud "märguannet" korrata tulemuse saavutamiseks, võibolla on tegemist kaasliikleja nutijoobega.
Enda auto lähituled on pigem lahjad, ja üsna maha keeratud, nii, et kaugtuledeks neid pidada ei saa (auto on varsti 40 aastat vana).
Vasta

Osadel uutel autodel on need targad esituled ka, millele kindlasti nende autode omanikud rõhuvad. Küll aga ei oska ma öelda, kas need tuled ka kõik vastutulevad autod ära tunnevad, kaldun arvama, et mitte. Kuid olen selle koha pealt kindlasti nõus, et osad kipuvad liiga kaugelt ka vilgutama- võtad maha ja selgubki, et ongi kilomeetri või veel rohkema kaugusel. Sirge tee peal on vastutuleva auto kaugust muidugi vahel ka raske hinnata, kuid siiski- kas LS järgi lähituledele ümberlülitamise kaugus ei olnud 300m? Pean tunnistama, et pole ammu seda uurinud, aga on nagu selline number meelde jäänud. 
Mitmekordse meeldetuletamise põhjuseks võib osadel juhtudel ka see nutijoove põhjuseks kindlasti olla ja leian, et see nutijoove on ka päevasel ajal saatanast, öisel ajal on see veel eriti "mõistlik" tegevus- kui autost väljaspool on pime, aga juhile vahib see erk ekraan vastu.
Korra ühe töökaaslasega uute Scannidega proovisime, et kustmaalt rängaks läheb- mõlemal 3 paari tehase väga valusaid LED-e. Lõpuks kukkus nii välja, et kumbki järgi ei andnud, aga kuni sinna paarisajameetrise vaheni polnud nähtavus küll veel midagi ületamatut.
Vasta

Nende kaugtuledega on nii ja naa. Tänapäevasel automaatlülitusega tuled on mul korduvalt pange pannud ja olen sunniviisiliselt pidanud kaugtuled lähitulede vastu vahetama.
Vasta

(28-10-2022, 22:11 PM)USSR V4 Kirjutas:  ... tihti peab kaugtuledega kaasliiklejatele meelde tuletama, et neid võiks lähituledeks vahetada, ...
Enda auto lähituled on pigem lahjad, ja üsna maha keeratud,...
viga tõenäoliselt Sinu auto lahjades tuledes, arvatavasti moodsa automaatvahetuse jaoks pole need "märgatavad", piisavalt heledad, et tuvastataks. Aga juht ju loodab automaatika peale ...
Vasta

Need maha magajad on pigem halogeen, või hõõglampidega tuledega, automaatikaga olen arvestanud, et see võib "maha magada", kuigi üldiselt sellega probleeme ei ole, vahest on näha, kui eriti moodsatel tuledel osa mooduleid välja lülitatakse.
Vasta

Mul on ka moodsate tuledega auto. Suht mugav, aga päris tihti peab ikkagi ise sekkuma nende töösse. Eriti just, kui mingid "sea silmad" vastu tulevad. Neid ei kipu nägema. Ja samas vahetab mõnel juhul kolm km enne ka ära...ja vahest vahetab... ma isegi ei tea mille peale.
Vahest sõidan mossega ka, sellega võrreldes on uue auto pooltuled igatahes palju valgemad, kui mosse täistuled  Big Grin
Vasta

Sõidan ka "moodsate" ja " ülimoodsate" tuledega ehk see viimane on siis Matrix. 
Matrix mängib küll ilusti ja lõikab vastutuleja valgusvihust välja aga tuled liiga valged ja vilgutavad arvates, et pimestan. Vahel läheb paar minutit enne kui vilgutajani jõuad.
Teine segav faktor on kìrtee eraldusriba. Tuled jäävad varju ja ei näe vastutulijat aga juht ülevalt näeb ja vilgutab.
Kolmas probleem on vihm või lumesadu. Kui üksik auto tuleb vastu siis on dobže aga kui tulevad mingi 100m vahedega siis matrix läheb hulluks.
Ma ei tea mis tal peas toimub aga siis hakkavad tuled võbelema nagu kuusepuu tuled. Otsib oma tühja kohta ja võbeleb.
Aga ideaaltingimustes on super.
Mida mõlemad tuled kardavad on mobiilimasti punaded tuled. Siis vahetab ka tuled maha.
Tavaline automaat kipub ennast samuti paksus lumesajus maha vahetama.  Lumi peegeldab vastu ja andurid arvavad, et keegi tuleb vastu.
Mõlemad ei tunnista seasilma. See kollakas tuli pole nende arust miski tuli.
Talvel kui on tihe lumesadu ja külmad LEDid ei jõua ennast lahti sulatada peab käima vahel neid puhtaks pühkimas muidu ei näe midagi.
Aga muidu kui miinused välja arvata on äge värk küll.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: ddig, ivo86, 16 külali(st)ne