Mul juhtus midagi ja pidin ostma uue 24v starteri russale. Vana oleks saanud remontida, aga 10 eurost sobilikku juppi kohalikus kaupluses ei olnud ja soetasin uue tšehhi magneton starteri. Enne oli peal Jubana starter. Mingi 15-20 aastat on neid startereid Magneton tootnud ja vist 0 tootearendust. Alumist polti paigaldada paras piin. Õnneks on kunagi ostetud wera silmusnarre võtmed ja sai leitud ka üks polt mille pea on 17 võtmele ning väikese näpuväänamisega paika ma ta sain. Veel väga kahtlane et poolraami ja starteri vahele jäi ainult õhuvahe.
Jubana starteril on kõvasti rohkem ruumi alumise poldiga majandamiseks. Muidugi oleks pidanud ostma 250 euroga Mahle starteri, aga kuna on hästi käivituv traktor siis hakkas rahast kahju.
(09-11-2022, 23:35 PM)hillar2 Kirjutas: ...
soetasin uue tšehhi magneton starteri. Enne oli peal Jubana starter. Mingi 15-20 aastat on neid startereid Magneton tootnud ja vist 0 tootearendust. Alumist polti paigaldada paras piin.
...
Milleks muuta toimivat lahendust, kui niigi kõik toodetu ära ostetakse
Ma pidin ühel russil odava starteri paigalduseks sisekuuskantpoldi panema. Ei olnud piisavalt väikese peaga polti varudes.
Teab keegi öelda mis vidin sellel Jubana 12V 4,2 kw starteril tõmberelee küljes veel on. Mul selline starter olemas, aga selle vidina klemm puru. Proovisin ilma selle vidinata starterit tööle panna, otse aku pealt korra proovides töötas ilma selleta ka, aga traktoril läbi süüteluku ei lülitu starter sisse kui seda küljes pole.
(11-11-2022, 19:23 PM)deeremees Kirjutas: Teab keegi öelda mis vidin sellel Jubana 12V 4,2 kw starteril tõmberelee küljes veel on. Mul selline starter olemas, aga selle vidina klemm puru. Proovisin ilma selle vidinata starterit tööle panna, otse aku pealt korra proovides töötas ilma selleta ka, aga traktoril läbi süüteluku ei lülitu starter sisse kui seda küljes pole.
Äkki on kontaktor ja tõmberelee eraldi?
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
(Seda postitust muudeti viimati: 12-11-2022, 07:06 AM ja muutjaks oli deeremees.)
Süütelukk on korras. Sai proovitud ka teist lukku tollega ka ei lülitunud sisse kui seda releed küljes polnud. Süütelukule tuleb vool starteri +klemmi alt, süütelukust teine juhe tõmbereleele. Sedamoodi ka Mtz 50 pandud ja aastaid toiminud.
(12-11-2022, 07:03 AM)deeremees Kirjutas: Süütelukk on korras. Sai proovitud ka teist lukku tollega ka ei lülitunud sisse kui seda releed küljes polnud. Süütelukule tuleb vool starteri +klemmi alt, süütelukust teine juhe tõmbereleele. Sedamoodi ka Mtz 50 pandud ja aastaid toiminud.
No viska see pisike relee minema ja ühenda juhe, mis peaks tõmbereleele minema, mõnda vabanenud auku. Kui väikest releed pole, siis on näha neli või viis auku, torka tõmbereleele mõeldud juhe auku nr 87.
(12-11-2022, 07:03 AM)deeremees Kirjutas: Süütelukk on korras. Sai proovitud ka teist lukku tollega ka ei lülitunud sisse kui seda releed küljes polnud. Süütelukule tuleb vool starteri +klemmi alt, süütelukust teine juhe tõmbereleele. Sedamoodi ka Mtz 50 pandud ja aastaid toiminud.
Pluss võta ikka tõmberelee pealt, starteril ju voolu pole.
(12-11-2022, 07:03 AM)deeremees Kirjutas: Süütelukk on korras. Sai proovitud ka teist lukku tollega ka ei lülitunud sisse kui seda releed küljes polnud. Süütelukule tuleb vool starteri +klemmi alt, süütelukust teine juhe tõmbereleele. Sedamoodi ka Mtz 50 pandud ja aastaid toiminud.
Pluss võta ikka tõmberelee pealt, starteril ju voolu pole.
Jama jutt. Aku plussi pealt läheb ju paks traat starterile.
Aeg on ühel MTZ-il loobuda õliga toimivast difrilukustamisest. Asendaks selle õhuga lülitamisega. Küsimus aga selline, kus Eestis pneumo?solenoidi? letist leiab, mis oleks sees/väljas ja lülituks 12V pealt. Või 24V pealt. Olles nii ja naapidi guugeldanud pole ma selle õiges nimeski päris kindel, kuid kindlasti on siin foorumis mitmeid inimesi, kes on selle blokeeringu lülituse elekter-õhk peale teinud. Mida teie kasutanud olete?
Garaaži naaber uuris, et ukraina mehed teevad ploki mehaaniliselt lülitatava, kuna enda 82el pole plokist mitte midagi järgi, isegi roolisambal on tühjus siis on plaan mingiaeg proovida järgi teha.
(Seda postitust muudeti viimati: 15-11-2022, 10:19 AM ja muutjaks oli raulex.)
Hydroscandis on kohapeal olemas. Küllap mujalgi.
Need klapid on modulaarsed, erinevate keermete ja juhtimisskeemidega ja mähise osa saab vastavalt vajadusele osta 12,24, 110 või 220 volti.
Klapi magnetsüdamikud/mähise avad on omakorda 8,9,10 ja 13 mm. Õige läbimõõduga mähised-klapid saab omavahel kokku panna nagu lego.
Kui keegi elektrit vihkab, saab sellist klappi ka manuaalse juhtimisega. Kangikese või nupukesega.
Kui kompressorit pidevalt vaja ei ole siis mõistlikum ikka õli pealt teha. Ma ei tea mis survet roolivõimu pump toodab aga enamus uue russi originaal solenoidiga blokeeri ja jvv lülituse süsteemide voolikud on voolikuklambriga kinni pandud.
Mehhaaniline blokeerija kraan ka olemas mis osadel russidel armatuuri all vändaga vajutada ja osadel põrandal pedaalina https://www.pmkaubamaja.ee/et/80-4801200-or.html
(14-11-2022, 21:36 PM)lauren Kirjutas: Garaaži naaber uuris, et ukraina mehed teevad ploki mehaaniliselt lülitatava
On mingeid vihjeid kust võiks sellise lahenduse kirjeldust leida? Endal üritasin seda originaali taastada aga õli hakkas igalt poolt läbi lahmama... Kuna vaja läheks aruharva, siis ehk oleks mehhaaniline lihtsam tekitada kui seda originaali õlikindlaks saada...
(14-11-2022, 21:36 PM)lauren Kirjutas: Garaaži naaber uuris, et ukraina mehed teevad ploki mehaaniliselt lülitatava
On mingeid vihjeid kust võiks sellise lahenduse kirjeldust leida? Endal üritasin seda originaali taastada aga õli hakkas igalt poolt läbi lahmama... Kuna vaja läheks aruharva, siis ehk oleks mehhaaniline lihtsam tekitada kui seda originaali õlikindlaks saada...
Huvi on, miks mitte?
Ainult nuute peaks üle ühe lühendama ja otsad ümardama mida venelased teha ei oska.