VW Iltis vol 2

Kas paaki ei plaani üle värvida? Hetkel on kontrast värskelt värvitud kerega väga suur.
Vasta

Paak on esiteks plastist ja teiseks jääb ta absull kõige taha varju, sest Iltisel on ka taga põhjakaitse.
Vasta

Kui öösel und ei tule ja samas tegemist ju on...

Armatuurialune sai korda tehtud. Lisatud releed, tuledelüliti, nn kaitsmekarp, pedaalid, roolivarras ja nipet näpet veel.
[Pilt: IMAG1919.jpg]

Roolilatt leidis ka oma loomuliku asukoha üles. Õnneks oli enne meeles käigukasti ja lati õhutorud lisada. Ei taha üldse kitsastes oludes roomata
[Pilt: IMAG1920.jpg]

Mootoriruumis leidsid oma koha nö aju, aknapesupump ja süütepool koos raadiohäirete takistiga
Ka tagaotsa elekter sai viimaks markeeritud ja uuesti kontrollitud. Paar ehmatust oli aga kõik oli ikkagi ok. Ilmselt on piltidelt aru saada, et rattad on alt ära. Nimelt järgmine nädal lähevad veljed töötlemisele ning seni saan tegeleda pidurisilindrite määrimisega ja kui jõuab, siis esmased pidurdused teha.
Vasta

Tänase päeva kokkuvõte
Jätkus kaabelduse korrastamine mootoriruumis. Paika said erinevate andurite, starteri ja geneka kaablid. Ka see H kujuline takisti sai kohale. Paika läksid ka erinevad trossid: sidur, toores, gaas koos pedaaliga ja spido. Ka kütusesüsteem sai tagant otsast lõpuni valmis, kui täiteava välja arvata. Tasemeandur ka paigas kuid taaskord tõin valed poldid, et paak kinni tõmmata. Kuna vitsad tegin uued, siis midagi on vist mõõduga mööda läinud.
Laual komplekteerisin salongiventika koostu, mis peab veel kahjuks ootama kuna kohale pole jõudnud kahe jahutusvedeliku vooliku läbiviik. 
Kuna poiss jõudis täna varem koju, saime ka kere raamiga lõplikult ühendatus ehk siis poldid kinni. 
Väiksed asjad aga jube kaua läheb aega. Järgmiseks peaks eesmise kütusesüsteemi lõpuni ehitama, karpa peale ja vaakumvoolikud paika ning muidugi elektriasjad lõpuni teha, et testima saaks hakata.
Pilte täna pole, sest telefon lihtsalt kooles Smile
Vasta

Täna sai niikaugele et akud peale ja kontrollisin asju, mida hetkel sain. Hea uudis on see, et massi sisselülitamisel midagi maha ei põlenud Big Grin  . 

1. Lasin ka paar tiiru ringi käiata ning tundub toimivat. 
2. Salongipuhur toimib mõlemas astmes
3. Armatuurituled sain kõik toimima välja arvatud suunakate tuled. Nendega on Iltistel alati mingi kamm 
4. Ohukate nupp töötab ilusti koos releega

Kaugemale väga ei jõudnudki pusisin selle suunatule tulukesega enamuse ajast. Skeemi järgi on nagu kõik õigesti. Armatuuri tuluke süttib hetkel ainult parempoolse suuna sisselülitamisel aga ei toimi ohukate ega vasaku suunaga. Võibolla peab enne kõik valmis ühendama?
Vasta

See suunavärk ei andnud ikkagi rahu. Käisin veel klõbistamas igat moodi ja tundub, et see kurikuulus relee on kutu. Vahel töötab, vahel mitte. Kui nüüd meenutama hakata, siis oli vol 1 puhul sama jama, on see relee ju vanakooli lehtmetall kesta sees ja alt mingit tihendust pole. Igatahes äkki leidub kellelgi kas:

1. Originaali:
[Pilt: image?remote=https%3A%2F%2Fwww.panzermue...eight=2560]

3. Sellist:
[Pilt: a0599-nieuw-pinkdoos-gebruikt.jpg]

3.Või sellist:
[Pilt: 845520147007418.jpg]
Vasta

Tahad originaali jätta, paranda ära:
http://wiki.vw-183.de/index.php/Blinkrelais

Ei oska/viitsi, vali siit:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/lu...tulede-24v
Vasta

Ilmselt lasen orig. Kellelgi korda teha kuigi puudust ma tast ei tunne. 
Paar tk sai tellitud ka autokaubad lehelt kuid nende tarneaegades olen viimasel ajal päris pettunud.
Viimasel pildil oleva leidsin intercarsi lehelt lõpuks kuid kuna kiiret pole, ootan enne ak24 omad ära.
Sisuliselt pole suunakaid enne vaja ka kui reaalselt ÜV- le lähen Big Grin
Vasta

Täna sai kõik pidurid üle käidud. Liikuvad osad määritud, esmane reguleering klotsidele ja käsipidurile.
 
Pidurisilindri koost laual:
[Pilt: IMAG1924.jpg]

Ja seal, kus ta olema peab:
[Pilt: IMAG1925.jpg]

Ning pedaaliga ühendatud:
[Pilt: IMAG1926.jpg]

Sellega on piduritööd hetkel lõpetatud kuni mahlu sisse hakkan ajama.

Põhja alla läks kuumakilp:
[Pilt: IMAG1927.jpg]

Ventika ja radiaatori koost. Peab veel oma aaega ootama, kuna tahan mõned tööd mootoriruumi sügavuses ära tegema.
[Pilt: IMAG1928.jpg]

Karpa leidis kodu üles. Rem komplekt sai sisse, nüüd ainult ühendamine:
[Pilt: IMAG1929.jpg]

Tasa ja targu...
Vasta

Kütusesüsteemiga ühel pool. Paigas nii täiteava, filtrid ja muu nodi.

[Pilt: IMAG1930.jpg]

[Pilt: IMAG1931.jpg]

Et panna paika radikas, tuli esmalt kinnitada eesmine võre. Et võret saaks paigaldada, tuli kinnitada Das Märk. Et radikas kinni ruvida, tuli mitu korda vanduda, sest all nurgas olevad lõdvikud tuleb enne panna. Veelkord vanduda, sest lõdvikuklamber mahub ainult ühtepidi. Ühesõnaga palju peale maha tõstmist aga paika ta sai.
[Pilt: IMAG1933.jpg]

Osta asju ette palju tahad aga klambrite puudumisel ei saanudki jahutussüsteemiga veel ühelepoole. 
[Pilt: IMAG1934.jpg]

Ja kui juba võre ees oli, tuli kihk paigaldada ka tuled. Testida oli vaja Big Grin
[Pilt: IMAG1932.jpg]

Katsume plaanist ikka kinni pidada, siis ei unune ka miskit ära.

Jätkame...
Vasta

Päeva kokkuvõte.

1. Veevärk sai viimased klambrid ja voolikud paika. 
2. Õhutorustik sai enam vähem tehtud. Puudu on veel vent torud, mis tulevad siduikojasts. Sellega on veidi keeruline, kuna pole leidnud 45/46 sisemõõduga hästipainduvaid torusid. Originaalis on need plastikust ja olemasolevad täitsa purud. Kui keegi teab, kus kohast võib selliseid leida, andke teada. Peaasi, et sisemõõt õige ja painduv, kuna ülemine ots teeb 180 kraadi vee vältimiseks. Pilt kah:
[Pilt: 005301487c-nieuw-verluchtingsslang-koppelingshuis.jpg]

3. Paigaldasin ka masinaga tulnud kolesumpa, et saaks õigel hetkel esmakäivituse teha.
4. Mootoriruum sai veel korrastust nipukate ja uute tarvikukastide tihendite näol. Fun Fact: Renault Masteri tagauste tihendist piisab kõikide kastide tegemiseks
5. USB pesa sai paika istutatud kuid kinnitusmutter vajab veel lisaseibi või mingid tihendit kuna jõudis keerme lõppu. Seega kaotasin orig. sig süüte pesa ja nüüd on ilus armatuuriga tasapinnas tänapäeval juba vajalik asi.
6. Alustasin tagaosaga. Paika läks vasak nö. pamper, sinna helkur, kaablid veetud ja läbiviigud paigaldatud. Parem läheb järgmiseks.

Mootoriruum sai siis selline:
[Pilt: IMAG1937.jpg]

Väike mure tuli ka. Nagu pildilt näha, siis on puudu veel karpa peale minev toru. Avastasin klambri kohalt paar väikest läbivat mõra. Uut pole praegu ka väljamaalt saada ning enne järgmist aastat pole mõtet lootagi juba ainuüksi tarneaegade tõttu. Seega, kas on kuidagi võimalik parandada? Enda mõte oli mingit tihendisilikooni või miskit kummile mõeldud liimi kasutada? Kui see korda saaks, võiks juba pauku teha....
Vasta

Nagu ilmselt enamus eestlasi, tegelesin eile lume likvideerimisega ja garaazi väga ei jõudnudki. Otsest ehitamist ei toimunud, küll aga koondasin korjatud ja ettevalmistatud detailid kokku ning 2 kasti ongi tühjaks saanud. Isegi varuks on üht-teist kogunenud. Puhkus saab küll läbi aga otsest monteerimistööd ongi umbes nädal jäänud. Edasi tuleb tengelpunga kergendada ja mitte vähe.

1. Tuleb ikkagi uus summuti torustik. Esimene toru tuleb väljamaalt osta, ülejäänud teeb kohalik. ca 500ne väljaminek
2. Istmekatted tuleb uued lasta teha. Loodan hetkel ühe naaberkülast inimese peale aga need tuttavate kasutamised on selle projekti puhul pettumust valmistanud.
3. Kui 5 velge saab ca 120ga pritsitud ja värvitud, siis rehvid tuleb vähemalt kolmega korrutada

Kui need asjad saaks tehtud, siis ei tohiks sõitmist segavaid asju enam olla. Tent ja tendiraam võivad veel oodata, eriti raam, kuna selle eesmine osa on ikka täitsa mäda (tüüpviga) ja uue võid osta ca 400ga. Uksed on kõige viimasem asi. Korralikke või uusi pole ja kui on siis kallid ja jälle meite maalt ei leia. 
No vaatame, tasa ja targu.
Vasta

Seal, kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem. Vent torude jaoks leidsin sobivad......kraanikausi äravoolutorude näol. Õige mõõt, õige painduvus, seest siledad ja veel kummist. Välimuselt nagu võõrkehad kapoti all aga mis sa teed.

[Pilt: IMAG1938.jpg]
Vasta

Mähi tesa musta tekstiilteibiga üle ja saab peaaegu usutav välimus.

https://www.k-rauta.ee/p/elektriisolatsi...hw&index=3

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(10-12-2022, 07:50 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Mähi tesa musta tekstiilteibiga üle ja saab peaaegu usutav välimus.

https://www.k-rauta.ee/p/elektriisolatsi...hw&index=3

Kusjuures see plaan oli olemas aga polnud parasjagu käepärast
Vasta

Suur päev jõudis kätte - esmakäivitus. Koheselt võib hiromantidele ülesande õhku visata. Kuna tänane eesmärk polnud muud kui käivitus, siis sügavusse laskuma ei hakanud. Video kah:

Vasta

Keda ma siin ikka petan, muidugi sai tagasi garaaži mindud ning uuesti proovitud. Ühtegi reguleerimist ja näppimist eelnevalt ma ei ole teinud ehk siis kõik oli nö originaal. Alustasin jagajast, seda sai keeratud 5 mm päripäeva ning käivitus oli juba parem. Veel ühele ja teisele poole ning tundub, et tabasin esimese keeramisega sweet spoti. Karpal keerasin tühikäigu kruvi 2 täispööret ja segusiibrit 6 täispööret originaalseisust välja ning mootor rahunes ja käis enam-vähem ühtlaselt. Minu arust kuidagi väga palju aga ok. Rohkem ei hakanudki näppima, sest ma pole absoluutselt sõber karburaatoritega ja nende reguleerimisega. Homme vaatan, mis ta nüüd külmast peast teeb.
Vasta

Mõni vanakooli ülevaatusemees saab sul selle karpa paika timmida küll, ma ei tea aind, kas neid veel eksisteerib siin ilma peal. Mul vanasti Taebla ülevaataja viskas aparaadi sumpsi järgi ja timmis paika, see oli enne seda aega, kui Tradilo endale samamoodi gaaside analüsaatori soetas, siis suutsid sealsed töömehed asja paika väänata. Tean ka ühte meest, kes arvutab õhuniiskuse ja temperatuuri järgi, misllides düüsid vaja sisse keerata aga minu jaoks on see raketiteadus, asetsevad sellised mehed alati kiirendusraja kõrval.
Vasta

Süüde tundub ikkagi paigas olevat ning asi on nüüd kas vaakumsüsteemis või karpaga mingi jama. Igatahes see asi jääb nüüd nii, ei rutta sellega, sest pauku tegi ja mingil moel praeu käib ka. Pealegi ei saa ju praegu koormust ka anda. Ilmselt jääb tõesti kellegi vähe pädevama karpavenna teha.

Seega paneme kokku edasi. Sillalülituskangid koos hoovastikuga läksid paika. Esialgne jama nelikveo väljalülitamisega kadus.
[Pilt: IMAG1939.jpg]

Akukatte kummirihmad läksid paika koos klambritega.
[Pilt: IMAG1940.jpg]

Eesmised pimedatuled läksid paika ja hakkasid tööle.
[Pilt: IMAG1942.jpg]

Ainuke salongivalgustus peale spidotulede.
[Pilt: IMAG1943.jpg]

Puhkus läbi ja seetõttu lähevad ka postitused harvemaks. Katsun päevas ikka vähemalt ühe asja tehtud saada.
Liigume, ikka liigume.
Vasta

Kui Tallinnas, siis Speedsteris Hannes oli vanasti volkarite karburaatoritega kõva tegija.

Pähkliajude hirm
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne