MF-70 lülitusmuhv
#1

Jälle on mul mure oma MF-70ga. Üritan temaga aastaid lund puhuda, kuid vägisi laguneb käes. Nüüd küsiks nõu targematelt, miks lülitusmuhv pidevalt ära kulub, õigemini lülitusmuhvi sõrm. Sõrm kulub ära ja siis viimases otsas võtab muhvil hambad maha. Nüüd on juba kolmas sõrm ja muhv vahetatud, kuid ei midagi, sulab nagu või kui natukene raskemat lund puhuda. 15minutiga on kulunud, krigiseb ja kärsahais on üleval. Kerget lund puhudes peab kauem vastu. Samas suvel muru niites ja vikatit kasutates ei kulu sõrm üldse. Ainult lume puhuriga on see probleem.
Algul arvasin, et suunamuute reduktoril on äkki nuudid ümarad, et tahab muhvi välja suruda. Õnnestus saada uus suunamuutmisreduktor, kuid ka sellega on sama jama, et kohe kulub sõrm ära. Järelikult selles probleem ei ole. Olen pannud tavotti vahele muhvi ja sõrmele, ka see ei anna tulemust, ikka kulub väga kiirelt. 
On kellelgi nõu või kogemust jagada mida teha.


Manustatud failid Pilt (pildid)
           
Vasta
#2

Minul sama mure. Lammutasin ühe tegelase MF70 laiali. Ei oskagi diagnoosi panna , miks ei kesta. 

Ka lumepuhur küljes ning muhv ja lülitushoob kulund - lausa siniseks lastud. Muhvil nuudid otsast maas kuid puhuri poolsel võllil nuut kena veel. 

Oskad vähemalt öelda kust neid varuosi saaks?

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#3

(14-12-2022, 20:24 PM)Gravity Kirjutas:  Minul sama mure. Lammutasin ühe tegelase MF70 laiali. Ei oskagi diagnoosi panna , miks ei kesta. 

Ka lumepuhur küljes ning muhv ja lülitushoob kulund - lausa siniseks lastud. Muhvil nuudid otsast maas kuid puhuri poolsel võllil nuut kena veel. 

Oskad vähemalt öelda kust neid varuosi saaks?
Olen kunagi neid muhve 3kohalise arvuga valmistatud.Võiks ka praegu valmistada,aga puudub ligipääs stoospingile.
Vasta
#4

Võlli peal on nuudid kulunud ja veits väändunud pikitelje suhtes. Nagu jõud taga nii surub muhvi tagasi.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#5

(14-12-2022, 21:15 PM)Daff Kirjutas:  Võlli peal on nuudid kulunud ja veits väändunud pikitelje suhtes. Nagu jõud taga nii surub muhvi tagasi.

See mõte käis ka peast läbi. Siis peaks teoorias(kui aju loogika ei peta) olema probleem puhuri poolses võllis? Muhvi kulumise jälgede järgi jookseks puhuri poolse võlli pealt maha.

Ise küsin ja vastan. PM kaubamajast leidsin varuosad(muhv ja käpp) , eks tuleb ära tellida ja loota heale kvaliteedile.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#6

(14-12-2022, 20:24 PM)Gravity Kirjutas:  Minul sama mure. Lammutasin ühe tegelase MF70 laiali. Ei oskagi diagnoosi panna , miks ei kesta. 

Ka lumepuhur küljes ning muhv ja lülitushoob kulund - lausa siniseks lastud. Muhvil nuudid otsast maas kuid puhuri poolsel võllil nuut kena veel. 

Oskad vähemalt öelda kust neid varuosi saaks?
Mul läks ka siniseks, sõrme sulatas lausa muhvi külge kinni. Nüüd kui määret vahele pandin, siis enam siniseks ei lähe ja natuke peab kauem vastu.
Viimase sõrme tegin ise tavalisest poldist, kestab sama kaua kui originaal tellituna. Nüüd neil hind ikka röögatult kallis, eelmisel aastal sain ikka poole odavamalt. Oleks võinud mitu komplekti tagavaraks osta. Nüüd olen juba targem, kui on tunda, et lülitab juba suhteliselt lõpust, siis tasub jätta töö pooleli ja panna uus sõrm, jääb vähemalt muhvile nuudid alles.
Vasta
#7

(14-12-2022, 21:15 PM)Daff Kirjutas:  Võlli peal on nuudid kulunud ja veits väändunud pikitelje suhtes. Nagu jõud taga nii surub muhvi tagasi.
Minul surub käigukasti poole muhvi välja.
Mulle tundub, et kui nuut on käigukasti poolt kulunud, siis jõud peaks suruma muhvi hoopis puhuri poole
Vasta
#8

Kaldun arvama, et praegused varuosadena müüdavad muhv ja kahvel on rämps. Üks tuttav rääkis kuidas ostetud muhv kestis vaid paar tundi aga tollaaegne originaal jäi pidama. 

Läksin MF-70 peale tööle rootoriga murusid niitma kui olin vanuses 13,5. Iga päev 7-8 tundi haljasalasid elamurajoonis. Muhvist ja rootori otsast said lõpuks jagu kui tohutult korduvalt ja korduvalt ragistasid. Siis lõpuks andis muhv nuudid. Alati tuli ninasuurtükk tavotti täis hoida. Lõpuks kulus ka kahvel mingil ajal, siis oli võimalus veel teistpidi keerata ja mõnda aega jätkata. Ma ei usu, et lumerootor metsiku jõu võttis. Rootorniiduk oli paksu kõrge rohuga suurem ressursisööja. No ei saanud need muhvid ega kahvlid otsa nii lihtsalt. Praegu on ees rootor, millel nuudid pikalt maas ja viskab seetõttu kohe muhvi tagasi. Olen vardal ülaosas oleva kruviga sundinud muhvi rootori nuudi otsas olema. Lükkan muhvi rootorile järgi ja kruvi ei lase teda välja tõugata ehk kahvel hoiab sees jõuga. Pole kahvel mitme suvega ära kulunud. Tõsi, niitmist pole küll liialt palju, äkki hooajal 10-15 tundi. 

Traktoreid olen hankinud omale kümnekonna ringis, pluss neli käru, mõni heinavikat ja 7-8 rootorniidukit ZTR-62. Isegi miski käru konksu otsas käiv äke on, vaevalt see originaal küll ja 3 lumerootorit. Lumerootoriga pole suurt midagi teha, seal vaja aeglustirattaid ja suunamuutjat. Ühe keevitasime ringi, et muutjat vaja poleks. 180 kraadi teisele poole väljaviskeava ja orig. avale lapp peale. Igal juhul lumega jäi hätta. Lihtsam ja mõistlikum on kasutada tänapäevast, saab valida vastavalt lumele viie käigu vahel. Lisaks on Mf otsaga Kutaisi mullafrees. Proovinud seda pole ja kui päris aus olla, pole sellist aiamaadki kusagilt võtta. Millegipärast võtsin Viljandist kaasa koos muu träniga Andrese juurest. 

Õnneks euro alguses õnnestus hankida neid õigeid tollaeagseid muhve ühest Türi puumajas asuvast autopoest. Sell oli ostnud terve MF krempli kelleltki. Kahtlustan, et see oli üks vana, kes kunagi Muugal nendremonditöökojas töötas. See vana tahtis saada kogu täie eest tonn euri, mis sel ajal oli suur raha. Tema komplekti kuulus lisaks paarisajale simmerile, muule nännile jne. veel tutikas Niva tagasild, millega mul polnud miskit peale hakata. Loobusin ja pärast seda tekkis ports MF asju Türil välja.  Muhvi eest küsis poesell 2 euri tükk. Äkki oli neid üle 10. 3-4 jättis omale, et äkki kellelgi läheb veel tarvis. Asus see pood peatänava ääres Türil, kui Rapla poolt tulla , siis tuli peatänav vastu; vasakule ja kohe paremal tee ääres. Siis ei osanud hinnata nende väärtust aga praegu 2 euri tk. on nohu, vaadates seda pm-i 34-eurist kirvest. Saaks siis korraliku asjagi selle raha eest!
Igatahes usun, et asi on viletsas varuosas, mitte milleski muus.
Vasta
#9

(16-12-2022, 00:03 AM)kaller Kirjutas:  
(14-12-2022, 21:15 PM)Daff Kirjutas:  Võlli peal on nuudid kulunud ja veits väändunud pikitelje suhtes. Nagu jõud taga nii surub muhvi tagasi.
Minul surub käigukasti poole muhvi välja.
Mulle tundub, et kui nuut on käigukasti poolt kulunud, siis jõud peaks suruma muhvi hoopis puhuri poole
Pole ühelgi traktoril käigukastipoolne nuut ära kulunud. Võll on Tsehhi originaal ning muhv istub alaliselt ikkagi võlli otsas. Lülitab ta eespoolselt agregaati ja saab viletsal lülimisel ainult sealt kuluda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne