DT-75 SMD-14
#61

Okei tänud, nüüd pilt natuke selgem.
Ma ei teadnudki, et neid variante nii palju on.
Tegemist on turbaraba Dt-75ga millega veeti turbakogujat.
Sellepärast ma olengi nagu näinud kahte erineva pikkusega võlli.
Aga kas sobivad mõlemad variandid?
Või oleneb seal midagi siduri tüübist ka?
Vasta
#62

See mida temaga veeti ei ütle eriti midagi võlli pikkuse kohta, kuna ta läheb läbi paljude asjade ja teel võib hulga takistusi olla.
Sidurivõllil ei pruugi auku olla, kardaanil võib olla ristidega variant, kust mingi väega võlli läbi ei saa ja võllil on toetamiseks-tihendamiseks erinevates kohtades vajalikud pinnad töödeldud.
Need võllid korjati esimese asjana välja, kuna remondil on tegu väga tülika asjaga, mis lisab kõvasti töömahtu ja kipub ka kolisema erinevatest avadest läbiminekul.
Oma sihvaka kuju tõttu ei püsi ta väga sirge nagu näha oli, kuna see eeldab mootori kasti suhtes vahelehtedega reguleerimist  ning siis ta käib ja koliseb kardaani sees.
Vasta
#63

Okei.
Aga kuidas aru saada milline võll sinna sobib.
Kardaan on kindlasti seest tühi, sest see on vanema tüübi oma kus ei ole riste.
Sidurit olen ise vahetanud ja sidurivõll ei ole kindlasti seest tühi, et sealt saaks mingi võll läbi minna hoorattani välja.

Ma arvan, et see on see lühem võll, mis on kuni aeglustkastini.
https://motor-agro.com/ru/vom-khum-rever...shhij.html
Vasta
#64

Diagonaali vaatasin kataloogi ja ega see ka ei käsitle seda võllimajandust.
Netist vaatasin ka diagonaali ja nägin variante  77.41.325-1 mis on 1250mm ja nuute 14/16.
77.41.349 mille pikkust ei mainita aga nuute 14/18
77.41.349-1 mille pikkus on 556mm ja nuute 18/6
77.41.325 mille pikkust ei mainita aga nuute 14/18
Oli veel võll pikkusega 1590mm millel nuute 12/14 aga koodi polnud.

Paljudes kohtades on ka mainitud, et on palju variante ja veenduda enne tellimist sobivuses.
Ühesõnaga pole selline toode mida pimesi osta saab ning vähemalt nuutide arvu on vaja teada.
Vähemalt õiged nuudid on siis seda saab pikkuselt lõigata-keevitada.

Reduktoreid on ka siduriga 1000 pööret ja 540.
Ilma sidurita on ka 540 variant ja 1000 variant mis erinevad hammaste arvult ning milline reduktor on?
Reduktoril käis plekitükk kuhu on pöörded peale löödud poldi alla ja need plekid olid hammasrattapaaridega koos traadiga seotuna laos.

Ei saa muidugi jätta huvi tundmata milleks seda võlli sellisele traktorile tarvis on ja millise konfiguratsiooniga?
Vasta
#65

Tere ja head uut kõigile.

Kas keegi kursis, kus võiks saad natile smd mootorile hülsse, kolbe, rõngaid ja ka mingit tihendisarja, või siis vähemalt plokikaane tihendi, üle jäänud tihendid saaks ise ka teha.
Perikost ja põllumehe kaubamajast juba uuritud.
Vasta
#66

https://www.agromarket.ee/dt-75/
Agromarketis on kolvid ja rõngad ning kaanetihend saada.
Hülsside-kolbide saadavus on ei.
Kui kõlistada võib juhtuda, et saab tellida.
Sealt ei maksa sidurikettaid ja lindipolte osta.
Ühed on lehmavaiarauast, lähevad kõveraks ja väljasaamiseks ainus võimalus on juppideks lõigata ning teine annab katted juppidena kätte.
Vasta
#67

Kui AKK suutis Jossi kolbe veel müüa siis äkki on neil CMD omi ka.
Vasta
#68

Ja tänud nüüd leidsin ka selle.
Aga kas saab kuidagi ilma lahti võtmata ka aru milline kolb seal sees on?
Mootori ploki pealt on see pirka läinud aga karteri põhjast natuke kõrgemal on kiri 22, et kas siis smd 22? Turbot antud mootoril ei ole. Ja need kolvid peaks olema minu meelest erinevad smd 14, 18, 22.
Vasta
#69

(01-01-2023, 23:00 PM)dt75 Kirjutas:  Ja tänud nüüd leidsin ka selle.
Aga kas saab kuidagi ilma lahti võtmata ka aru milline kolb seal sees on?
Mootori ploki pealt on see pirka läinud aga karteri põhjast natuke kõrgemal on kiri 22, et kas siis smd 22? Turbot antud mootoril ei ole. Ja need kolvid peaks olema minu meelest erinevad smd 14, 18, 22.
 Ma võin eksida, st olen unustanud aga äkki polnud seal muud vahet kui SMD mootor turbota -14, väikse turboga -18 , suure turboga -22.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#70

(02-01-2023, 08:05 AM)Naabrivana Kirjutas:  
(01-01-2023, 23:00 PM)dt75 Kirjutas:  Ja tänud nüüd leidsin ka selle.
Aga kas saab kuidagi ilma lahti võtmata ka aru milline kolb seal sees on?
Mootori ploki pealt on see pirka läinud aga karteri põhjast natuke kõrgemal on kiri 22, et kas siis smd 22? Turbot antud mootoril ei ole. Ja need kolvid peaks olema minu meelest erinevad smd 14, 18, 22.
 Ma võin eksida, st olen unustanud aga äkki polnud seal muud vahet kui SMD mootor turbota -14, väikse turboga -18 , suure turboga -22.

18 ja 22 vahe on põlemiskambri ülemise ava läbimõõdus. Kas ka kambri kujus ei tea peast.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#71

Okei.
Aga kas on variant, et smd 22 saab olla ka ilma turbota.
Mul on teine mootor ka mille ploki peal on smd 14 ja peale vaadates tundub, et ühel saab kompressiooni maha võtta ja teisele ei saa.
Ülejäänud paistab visuaalselt sama.
Vasta
#72

See turbo on küll ükskõik kas ta on või pole sel mootoril.
Turbota lihtsalt väga mannetu, suitseb ja jõudu pole.
Põhiline erinevus neil kas pikkade või lühikeste pihustitega.
See eelkambritega ei taha külmaga käivituda nagu ikka.
Ma paneks kõige suuremate põlemiskambritega kolvid et kütusel oleks ruumi põleda.
Vasta
#73

(02-01-2023, 10:11 AM)dt75 Kirjutas:  Okei.
Aga kas on variant, et smd 22 saab olla ka ilma turbota.
Mul on teine mootor ka mille ploki peal on smd 14 ja peale vaadates tundub, et ühel saab kompressiooni maha võtta ja teisele ei saa.
Ülejäänud paistab visuaalselt sama.

Pealt nad jah sarnased aga sisu erinev.
14 on 75 ja 22 ca 140 hobust. Mida suurem number seda  rohkem  peale keeratud.
22 võib ju olla ilma turbota aga siis peab tava pump olema muidu ainult suitseb.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#74

(02-01-2023, 13:58 PM)Daff Kirjutas:  Pealt nad jah sarnased aga sisu erinev.
14 on 75 ja 22 ca 140 hobust. Mida suurem number seda  rohkem  peale keeratud.
22 võib ju olla ilma turbota aga siis peab tava pump olema muidu ainult suitseb.

Ma eeldan, et sel 22 on spetsiaalne pump korrektoriga ja kui turborõhku pole ei anta ka kütust rohkem kui 75 hj jagu.
Tegelikult on selle pumba häälestamine tohutult tülikas ja ma eeldan, et seda ei pea tegema.
Vasta
#75

Seda pihusti juttu olen ka kuulunud jah.
Võtan ühe pihusti maha ära, siis näen kas pikk või lühike ja kaamerga võiks sealt kohe näha kolvi peale ka siis pilt selge milline kolb seal sees on.
Türil Agromarketis on veel saada mõlemat varianti. Seal müüja ütles ka, et ta on näinud turbo variandi kolbe tavalises mootoris.
Uursin AKKst ka seal kahjuks enam sellist kraami ei ole.
Vasta
#76

Kui tahad täpsemalt teada kuidas neid SMD-sid ja nende juppe ristata siis mine fermer.ru lehele.

Aga numeratsioonist. Alates lühikese pihustiga 17 on paaritu arv starteriga ja paarisarv käivitusmootoriga.
22 on Niva ja Jenisei mootori SMD 21 käimariga variant.
See 21 oli veel pealtnäha nagu 17.  Turbo oli suurem ja pump jõhkralt peale keeratud. Tundus, et pumba nukk ka muudetud kuna ei töötanud nii teravalt kui 19.
See viitab sellele, et pritse on pikem. Kolvid suure auguga ja oma nukkvõll. Pluss interkooler tuli alates 21 peale.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#77

Kas kellegil on sellise masina raamatud ka olemas?
Tõenäoliselt seal kirjas järgmised asjad:

Klapivahed kuskilt nägin, et äkki oli 0,4mm
Plokikaane mutrite pingutmoment
Kepsusaale poltide pingutusmoment
Vasta
#78

Plokikaas on 200-220 ja keps samuti 200-220Nm.
Võimsamal versioonil vahejahutiga on kaas 210-230Nm.
Klapivahe 0,4 peaks sobilik olema.
Palun siiski netist üle kontrollida, kuna minu raamatus palju vigu.
Vasta
#79

Tänud info eest.
Vasta
#80

Võõrast teemat solgin aga vast läheb teemasse.
Miks viimase pihusti pealt ülejooks otse sisselaskesse läheb?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne