VW Iltis vol 2

Täna jõudsin sellisele verstapostile, kus nagu võiks ju edasi teha aga endal on hiljem ebamugav. Nt kapotti ei tahaks enne külge panna, kui mootoritöödega ühel pool. Puuri ei taha ka ette panna enne, kui istmed on paigas jne jne jne. Seega tuleb oodata mõningaid pakikesi.

1. Endiselt pole kohale jõudnud summuti püksid koos akuruumi kattega. Kuna pakk tuleb saksast ja seal tavaliselt pikem jõulupuhkuse aeg, siis on arusaadav.
2. Belgiast tulevad veel mõned vaakumosad. Ei jäta midagi juhuse hooleks, vahetan kõik välja.
3. Uus ja loodetavasti õige jagaja vaakumosa tuleb Leedust
4. Karpa vaakumosa tuleb Soomest. Tuleb välja, et vanemad Opelid kasutavad sama ja seal mingi vanadele Opelitele spetsialiseerunud pood
5. Veel üks komplektne jagaja koos süütejuhtmete ja kogu muu mudruga tuleb aga oma kodumaalt lõunaosariigist. Hea üllatusena saab kaasa lisa süütemooduli juhtmetega ning komplekt orig. küünlaid.

Võib öelda, et jõulud jätkuvad. Loodame, et kõik ilusti kohale ka jõuavad.
Vasta

Itleritemaa puhul on mõistlik ise vedajaga ühenduses olla, kuna sealsed debiilsed säädusepügalad sedastavad, et saaja telefoninummer on nõidus ja peab pakilt kaduma. Ja siis siinpoole ei saa neid asju pakimassinasse ja kullerid töllerdavad keset tööpäeva tööinimeste uksetaga Big Grin

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

See kulleriteema on ka riigisiseste veostega nii. Mitu korda saanud kõne, et 10 min pärast värava taga. Ise Tallinnas ja abikaasa ka raudselt kuskil sõidus.
Vasta

(08-01-2023, 21:02 PM)jrgen20 Kirjutas:  See kulleriteema on ka riigisiseste veostega nii. Mitu korda saanud kõne, et 10 min pärast värava taga. Ise Tallinnas ja abikaasa ka raudselt kuskil sõidus.
Nu itleritemaa pakiga jääb kõnegi saamata, kui sa neile telefoninumbrit just aadressi osana ei esitle (mina näiteks esitlen, kiusupärast)

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Nonii esimene pakike jõudis kohale. Teemaks on jagaja vaakumosa. Muidugi ei olnud tegemist õige osaga aga sisu oli peaaegu õige peale metallvarda, mis kinnitub jagaja tähiku külge. Mis siis ikka, rappisin lahti, võtsin vanad vaakumosad kõrvale, tegin mõõtmised, uuel vardal pea maha, vanal pea maha õigel pikkusel, väike keevitus, lihv ja voilaa....uus membraaniosa tehtud. Nüüd läks kogu sisu vanasse korpusesse, natuke kopsimist, et valts uuesti korralikult kinni saaks ning test. Pump järgi, väike ave Maria ja hops....toimib. Vedrud toimivad, membraanid peavad, varras liigutab tähikut ja lekkeid pole. 
Mission success!
Vasta

Pakid järjest saabuvad. Kohale jõudis karpa vaakumosa. Nüüd veel tuleb ära oodata uued vaakumvoolikud ning saab näha, kas läheb asi paremaks või mitte.

[Pilt: IMAG1982.jpg]
Vasta

Karpa vaakumosa vahetus õigustas end. Kuna uus oli õige, siis võis vana pooleks kakkuda. Järjest rohkem muutub tõenäoliseks see, et halva käimise põhjuseks on liigne lisaõhk:

[Pilt: IMAG1983.jpg]
Vasta

Häääästi tasa ja targu.

Turvalisus ennekõike. Eesmised turvavööd ja vastused paigas:
[Pilt: IMAG1984.jpg]

Süüteluku ja pistikute kate:
[Pilt: IMAG1986.jpg]

Ja numbrituled. Sellega peaks olema auto enda elekter lõplikult valmis:
[Pilt: IMAG1985.jpg]
Vasta

Kolmas pakike kohal. Saadud jagaja vaakumosa taas kutu aga pole hullu kuna uus mis tehtud sai toimib ning vana läheb úmbertegemisele ja varuks. Tulid ka kõik küünlajuhtmed, küünlad ning aju. 
Ajul muid vigu ei näinud, kui ainult lahtine massijuhe. Paneme kokku, proovime ja kui kutu, siis varuks olev tänapäevane sisu sisse. 
Küünlad ja kaablid said puhastuse ning kontrolli. Vähemalt kaablid on palju paremad kui need, mis peal. 
Parandatud sai ka spidoploki kate ning valmistasin vajalikud distantsliistakad kasti relsside alla.

[Pilt: IMAG1987.jpg]
Vasta

Kuna vaba aega on liialt ja jubinaid palju käes, otsustasin mõõta üle küünlajuhtmed. Pilt, mis avanes oli see, et ca pooled kõigust viskavad villast. Mis ikka, kuna üks oli nagunii üle, süvenesin lammutamisse. Polnudki keeruline ainult otsa löödud tihvt välja, äärik kruustangide pakkide vahele, natuke jõudu ja voilaa. Uus kaabel on juba postis, tööl on korralikud presstangid ning nii nad uueks saavadki.
Vasta

Väike heureka hetk: saan nüüd ju küünlajuhtmed nii teha, et jagaja poolsed otsad jäävad originaalid ja küünlapoolsed saab ju tsiviilküünaldele ringi teha.... Ilmselt liiga palju mõtlema hakanud, et lihtsad lahendused ei tule kohe pähe. Sellega kaoks ka vajadusel uute orig muretsemine, mis viimase aasta jooksul on hinnas ainult kasvanud. Lisaks on neid juhtmeid 2 komplekti jagu, et kas varuks jätta või turgu lükata.
Vasta

Ei osanud kuhugi mujale teemasse panna, siis küsin oma blogi alt.
Küünlajuhtmete otstes on mingisuguse määrde jäänused, sama ka kaane poolsetes otstes. Millega tegemist ja soovitusi ostuks?
Vasta

(21-01-2023, 19:34 PM)jrgen20 Kirjutas:  Ei osanud kuhugi mujale teemasse panna, siis küsin oma blogi alt.
Küünlajuhtmete otstes on mingisuguse määrde jäänused, sama ka kaane poolsetes otstes. Millega tegemist ja soovitusi ostuks?
Ilmselt vaseliin. Niiksuse eraldamiseks.
Vasta

(21-01-2023, 19:34 PM)jrgen20 Kirjutas:  ....
Küünlajuhtmete otstes on mingisuguse määrde jäänused, sama ka kaane poolsetes otstes. Millega tegemist ja soovitusi ostuks?

Mitte, et ma soovitaks koonerdada, aga mu õuenarride kõrgepingepesad on enne juhtme sisselükkamist täidetud tavalise litooliga. Null probleemi korrosiooniga.
Vasta

Üks suur samm sai nüüd ära tehtud. Nimelt valmistasin komplekti uusi küünlajuhtmeid aga mitte lihtsad juhtmed vaid NATO-tsiviil juhtmed. Loomulikult said soetatud kohe ka küünlad, asjad külge ja kontroll. Käima küll ei saa veel panna aga visuaalselt on säde kõva kui kurat. 

Komplekt ise selline:
[Pilt: IMAG1992.jpg]

Küljes näeb välja selline:
[Pilt: IMAG1993.jpg]

Paraku pole Belgia pakk koos vajalike vaakumosadega kohale jõudnud seega käima panna veel ei saa. Sama on ka Saksa pakiga, kus on uued püksid - pidavat nende endi tarneprobleemid olema.
Vasta

Belgia pakike jõudis lõpuks kohale koos kõige vajalikuga. Ei raisanud aega ja kohe sai kõik vaakumsüsteem peale. Lisaks sai tellitud kojameeste mootori juhtmekimbu kate, üks puuduolev kapotileevendi kumm, üks istmekumm, paar spetsseibi ja kummiliugurit esiistmete jaoks.

[Pilt: IMAG1994.jpg]

Reedel sain kätte ka veljed, mis jäävad nüüd rehve ootama:
[Pilt: IMAG1995.jpg]

Muidugi sai uued nö projekti küünlajuhtmed ja küünlad peale. Tulemus selline:
Vasta

Üks rehvide kuulutus, väidetavalt iltisele sobivad. https://www.kuldnebors.ee/search/polluma...ring=iltis
Vasta

   

Kui originaalsus pole tähtis siis veereksid sellised ka

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta

Tänud rehviviidete eest! Endal on küll komplekt juba tulemas aga küll küllale liiga ei tee. 
Mootori teemal praegu enam ei jätka. Võib nüüd kindlalt öelda, et viga oli lisaõhus, mis sai vakumsüsteemi väljavahetamisega likvideeritud. Enam ei pidanud ka tühikäigu ja segukruvi meeletult välja keerama (vastvalt oli: 4 ja 7 täispööret; nüüd 1,5 ja 3) vaid läks algseadetega ilusti käima. Lisaks toimis nüüd ka toores, mis enne pea üldse ei reageerinud. Praegu ei tea veel ventikate töökorda kuna ei hakanud mootorit veel piinama, et temp saavutada. Võib-olla tuleb veel termostaadid välja vahetada, mida oleks pidanud ehk kohe tegema kui radikas alles riiulis oli. See selleks, täpsemat mootoriseadistust ei saa nagunii enne teha, kui korralik summuti all nii et mootori võib rahuliku südamega praeguseks rahule jätta.

Suurt küünitamist mootoriruumis pole seega läks kaan peale. Juba ruumipuuduse tõttu pidi kapoti peale viskama, sest rattaid pole ju all ja jooksin pidevalt kaanele vastu. Midagi on värvis sutsu pekki läinud ja on pildiltki näha. Kerge erinevus on kapotil ja aknaesisel aga õnneks ei hullu. Kapotil veel lukustid reguleerida, konks panna, klaasipesu pihusti ja muud pudi-padi.
Tulemus selline:

[Pilt: IMAG1997.jpg]

Ka kastis pole enam vajadust askeldada seega läks ka sinna kaan peale. Paigaldasin ka alumiiniumist relsid, mille külge läheb uus kastipõhi. Originaalis on seal õhukesest plekist katted aga neid enam tagasi ei taha panna. Plaan on teha kas rihvel alu plaadist või veekindlast vineerist põhi.
Pilt kah:
[Pilt: IMAG1996.jpg]

Tagumistele istmetele tuleb veel uued poldiavad teha, et saaks kastipõhja materjali paksuse teada. Ikka liigume.
Vasta

Nädalaga pole suurt muutunud puhtalt ajapuuduse tõttu. Eile/täna sai poolenisti valmis tehtud uus kastipõhi. Kuna olemasolev alu rihvelplekk osutus mõõtudelt liiga väikeseks ja uue soetamine on üle mõistuse kalliks läinud, siis läks käiku 8mm veekindla vineeri tükk, mis samuti vedeles mingist projektist. Seega tuli meenutada ammu unustuse hõlma vajunud puutöö oskusi. Ei saa kurta, esimeste lõigetega tuli õige välja:

[Pilt: IMAG2003.jpg]

Mitte lasta end häirida väljalöödud kildudest - peale läheb midagi karedamat, et misiganes asjad taga libisema ei hakkaks. Veel on vaja teha kinnitusavad relssidele kinnitamiseks, et miskit plaginat poleks sõidu ajal. 
Edasine plaan on käsile võtta tagumised istmed ja nende kinnitusavad. Tagumiste istmete katteid on paari auto jagu, peab need üle vaatama, kas sobivad taaskasutuseks.
Liigume!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne