Projekt: JUMZ 6KL 1990
#1

Lisandus tehasesoolo JUMZ 6KL. Olukord tal selline tavapärane, nagu ikka minu kätte sattuvatel masinatel. Põhiline häda on see, et mootoriplokk on lõhki külmunud, seda on kunagi isegi parandatud väljastpoolt, aga asja pole ilmselt saanud. Viimasel ajal seisnud paar aastat. Praeguseks hetkeks mootor kinni ja õlivarda eemaldamisel väljus umbes 20 L vett, kuniks jõudsin õli tasemeni. Seejärel karteripõhja punni eemaldusel veel umbes 20L ja seejärel hakkas õli saabuma.
Üldiselt on tegemist aga hämmastavalt komplektse masinaga, küljes on kõiksugu vidinad, mida pole isegi kohanud - kabiini soojendus, esiklaasi pesur koos torustiku ja paagiga, tagumine originaal rippsüsteem, kompressor koos komplektse õhusüsteemiga kuni haagise väljundini jne jne. Kapoti küljeplekid on vaid puudu, aga need ma leian kenasti riiulist.
Suur soov on teha traktor starteripilliks, nagu ka EO mul on. Kahjuks ei suuda hetke maailma olukorrale tuginedes hankida starteri versiooni hooratta hammasvööd. Keegi teab ehk vihjata või aidata sellega?
Kui sügistööd tehtud saavad, siis hakkab suurem remont peale. Teine mootor on võtta juba töökojast, hooratta karteri freesimiseks on ka juba kokkulepe olemas, aga vot hammasvöö...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#2

Lõpuks ikkagi õnnestus leida hoorattale starteri hammasvöö. Lausa 2 tk Smile

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#3

Nii. Pikk vaikus on olnud. ega mitte midagi pole toimunud ka selle masinaga kuni viimaks... hakkasin lahti harutama mootorit. Päeva lõpuks oli seis selline, et mootori plokk on veel traktori küljes. Tahtsin, et  võtan kaanelt pihustid ka maha, aga ei õnnestunud see töö. Kinni, mis kinni.
Vahepeal siisk iniipalju on liikunud, et kütusepump sai maha võetud ja ära remonditud. Kohalik diisli Sass elab pisut liialdades kõrvalmajas.
Mis poest hankida vask/alumiinium seibe M22x36. No okei, päris nii lai ei  pea olema, aga laiemat sorti kindlasti. Läheva dJumzile tsentrifuugi torudele.
   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#4

(17-01-2023, 16:27 PM)saarrand Kirjutas:  ...
Tahtsin, et  võtan kaanelt pihustid ka maha, aga ei õnnestunud see töö. Kinni, mis kinni.
...

Hea, et keegi veel toimetamisi kajastada julgeb.

Kinnijäänud pihustite kättesaamiseks kõige valutum viis on nüüd läinud: töötava mootoriga lahti loksutada. Keerad poldid lõdvaks ja lased mootoril järelvalve all tiksuda, kuniks lahti tõstab.

Kui aega on, siis mõnuaine ja perioodiline kangutamine need liikuma panevad.

Kui aega ei ole, siis tuleb teha löökhaamrile adapter ülevoolustutsi avasse.
Vasta
#5

Minu käest saab muidugi ka vahvaid rakiseid ja hüdro ning pneumotõmmitsaid pihustite jaoks kui miski muu enam ei aita. Randol poleks olnud muidugi kaugele tulla ka, tee suht selge  Smile

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

(17-01-2023, 17:15 PM)v6sa Kirjutas:  
(17-01-2023, 16:27 PM)saarrand Kirjutas:  ...
Tahtsin, et  võtan kaanelt pihustid ka maha, aga ei õnnestunud see töö. Kinni, mis kinni.
...

Hea, et keegi veel toimetamisi kajastada julgeb.

Kinnijäänud pihustite kättesaamiseks kõige valutum viis on nüüd läinud: töötava mootoriga lahti loksutada. Keerad poldid lõdvaks ja lased mootoril järelvalve all tiksuda, kuniks lahti tõstab.

Kui aega on, siis mõnuaine ja perioodiline kangutamine need liikuma panevad.

Kui aega ei ole, siis tuleb teha löökhaamrile adapter ülevoolustutsi avasse.
See mootor töötas viimati siis, kui ta veel lõhki külmunud ei olnud (viimane ei juhtunud minu käes), niiet see osa kahjuks pole võimalik. Smile
Ise mõtlesin samuti selle löökhaamri peale, kuid ehk saab Meeliselt abi...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#7

(17-01-2023, 16:27 PM)saarrand Kirjutas:  Mis poest hankida vask/alumiinium seibe M22x36. No okei, päris nii lai ei  pea olema, aga laiemat sorti kindlasti. Läheva dJumzile tsentrifuugi torudele.

Würthi kataloogis on olemas mingid tavalisest natuke laiemad vaskseibid mõõduga 22x29, nendega ei mängi välja?

https://www.wuerth.ee/kataloog/1346/index.html

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#8

27 võti pihusti vahele kiiluda ja haamriga pihta anda. Olen kogemata ühe võtme ka nii ära lõhkunud, aga enamus pihusteid ikka kätte saadud.
Vasta
#9

Sai jälle kõva tunnike töökojas oldud. Pihustid sain maha nii, et ülevoolu stutsi auku paigaldasin poldi, millele konstrueerisin liughaamri otsa.
Õhukollektori mutrite lahtivõtmine on äärmiselt huvitav töö. Kes on teinud, siis teab.
Plokikaanel on keskelt külmapunni maha visanud, seda peab testima, kas saab temast elulooma veel. Tahaks loota, et saab.
   
   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#10

Kui juba mootor haljas on siis ees otsas jaoturhammakad ka ehk üle vaadata. Kopaga varjandil saab esimene ns 32 kõva vatti pööramisega ning hammakad kipuvad ära kuluma.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11

(23-01-2023, 22:24 PM)mlsluik Kirjutas:  Kui juba mootor haljas on siis ees otsas jaoturhammakad ka ehk üle vaadata. Kopaga varjandil saab esimene ns 32 kõva vatti pööramisega ning hammakad kipuvad ära kuluma.
 Antud juhul on tegemist soolopilliga. Ja see konkreetne mootor on lõhki külmanud, seega siit jäävad esialgse teadmise kohapealt alles väntvõll, kepsud, kolvid, ja võibolla ka plokikaas.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#12

See mootor on kinni mis kinni. Ideesid, mida teha, et kolvid elusalt kätte saada? Neljast silindrist üks laseb kütuse läbi, kui peale kallata, kolm auku püsiva dkenasti täis- on nii kinni, mis kinni.
Tarvis see mootor ära osandada, et saaks hoorattakoja freesimisse viia siinse ksf! kätte.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#13

Tule võta minu riiulist see ilma otsata pihusti  kus hüdrovoolik taga, suru hüdroga liikuma?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#14

(01-02-2023, 17:10 PM)saarrand Kirjutas:  See mootor on kinni mis kinni. Ideesid, mida teha, et kolvid elusalt kätte saada? Neljast silindrist üks laseb kütuse läbi, kui peale kallata, kolm auku püsiva dkenasti täis- on nii kinni, mis kinni.
Tarvis see mootor ära osandada, et saaks hoorattakoja freesimisse viia siinse ksf! kätte.
Meenub luige kaval nipp,et kui pea peal siis pihusti august laseb hüddraulikast õli sisse vaikselt survega ja nii meelitab liikuma.
Vasta
#15

Kolvile sirge pinnaga metalljunn peale ja proovida piigiga pealt täristada?
Vasta
#16

Vahepeal on palju vett merre voolanud ka selle traktori juures. Peal olnud mootor on liikuma saadud ja algosandatud. Plokk ühes väntvõlli, hoorattakarteri, hooratta ja starteriga Võrru viidud ja kasutaja 2715 toimetab selle karteriga pisut selles suunas, et  ta starteri jaoks sobivaks saada.
Edasi on pealeminevat mootorit niipalju üle käidud, et ta saaks viisakas, käigukasti simmerid saavad vahetatud, käivitusmootori jubinad kõik maha loobitud. 
Kabiini osa värskendamine ja iluprotseduurid selle talve sisse ei mahu.
Jätkub!
   
   
   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#17

Vahepeal on taaskord pikemalt toimetatud. Mootor on praktiliselt komplekteeritud, kütusepump stenditud, filtrid vahetatud. Nädalavahetusel sai alla keeratud õlivann, paigaldatud starter, õlipumbad. Veel on tegemist akukastiga ja hüdrotorustikuga, siis tuleb paikka panna radiaator ja lisada õli, et käivitama hakata.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#18

Jätkan monoloogi. 
Vahepeal on ilmad külmemaks läinud ja põhjust taaskord töökotta sattuda. Enne aastavahetust sai paari tunniga kabiin maha keeratud, töö iseenesest lihtne, kuna seda juba mitu - mitu korda erinevatel masinatel tehtud. Juhtmed ja torud lahti ja tõste. 

   

Edasi sai tegeletud poritiibade ja põranda korrastamisega. On teised termatiin katte all üsna hästi kõdunenud, põhi eriti. Seda sai päris suures osas remonditud, poritiibasi samuti. 

Siis alustasin pidurite remondiga, vana sisu nähtav pildil. Kas kuskil on võimalik uusi katteid ka vanadele ketastele panna? Vanad ketta südamikud on oluliselt tummisemad, kui uued... Lisaks sai rattarumm lahti võetud, et seal tihendeid vahetada ja rattad laiemaks panna. Rummu äravõtmine ei ole kõige kergem töö, kui seda 20 aastat kordagi tehtud ei ole, aga kopa remondist omajagu õpitud ja abivahendidki olemas selleks....
   
   
   
Jätkub!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#19

Kunagi üks Härra tegi oma mossele uued pidurikatted väljamaalt pärit banaanikastidest.

Kuid need vist ripuvad seinal, naela otsas. Ehk keegi teab, vb on siiamaani hästi säilinud ja kulumata.

Aga kui ise ei soovi jamada siis telli uued katted vastava ala rätseppadelt.

https://www.pidurimeistri.ee/

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#20

Mul igasugu katteid vanast ajast terve kastitäis,nii trummel kui ketas ajamitele-kui ise viitsid neetida pane mõõdud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne