Liikluskindlustuse maffia!!!

Pole ka mingit tõusu, pigem mõni eur langust.
1 omanik, 6 autot (alates säästupõrridest kuni päris mootoriteni)  42-68.- olenevalt autost.
Reaalselt muidugi teha ei saanud kuna kõik veel kehtivad Toungue
Vasta

10.2022 tehtud 6k kindlustus 45,64 €. Iizi kaudu PZU. Iizi kaudu hetkel odavaim 6k on 45,19€ (max 112), LKF kaudu vaadates 42€ (max 122). Elukoht Võrumaa.
Vasta

Olnud teemat lugenud, tegin inventuuri oma liikl. kind. hindadest. Kuidas aastate lõikes muutunud. Paar päeva tagasi tuli 23 aasta pakkumine. 2015. aastal sai pakkujat vahetatud soodsama vastu. Siiani sama selts.Pole ühtegi kindlustusjuhtu olnud. Asukoht kesk-eesti.
        
                               15a.           16a.          17a.          18a.         19a.         20a.      21a.     22a.     23a.
Sõiduauto118kw   -                   -               103.46     103.46     103.46    93         45        45         50
Traktor 60kw        24.65         24.65         24.64       24.65       24.65      22        22         22         24
Traktor 198kw      54.34         54.34         54.34       54.34       54.34      49        31         31         34
Traktorihaagis      25.13         25.13         25.13       25.13       25.13      23        11         11         12
Veoautohaagis     -                  -                  30.20       30.20       30.20      27        25          25        22
Vasta

Läheb küll pisut teemast välja, aga võrdlusmomendiks.
Sain maja kindlustuse pakkumise 258.72.
Aasta tagasi oli 172.56.
Mitte ühtegi muudatust ega lisakulu põhjustavat tegurit minu poolt pole aasta jooksul olnud.
Vasta

Ma tegin kindlustusühistu Yks kaudu metsloomakaskoga poole aasta kindlustuse dziibile ja sain 12 eurot odavamalt kui konkurendil. Asjaajamine on nendega veits ebamugavam kuna pakkumist peab küsima ja üks inimene tegeleb sellega, aga küll nad arenevad. Plaanin ühistu liikmeks ka astuda .
Vasta

(30-03-2023, 23:59 PM)Telc Kirjutas:  Sarnane seis. Kindlustus pakkus kaks varianti:
- summa A ja auto jääb mulle (kanti kohe üle pärast kahjukäsitleja visiiti ja auto ülevaatamist.)
- summa B (>a) ja auto annan ära.

Märkus lõppenud ÜV kohta tuli siis kui olin auto viinud oma õuele, proovinud käivitada jne blablabla ja andsin seejärel kahjukäsitlejale teada, et soovin max komp ja autot ei taha alles jätta.

Kas tagantjärgi said summa B või pidi leppima A-ga?
Teoreetiliselt oleks ju sellisel juhul võimalik autol eemaldada mõni terveks jäänud sõlm, asendada see katkisega ja "teenida" selliselt oluline osa väärtusest tagasi. Kas see kvalfitseeruks kelmusena kui vahele jääd?
Vasta

Kinnitus avariijärgse ülevaatuse äravõtmise nähtavuse kohta sobib paremini siia, kui gaasiautoteemasse

Tuttavale autoostul taustakontrolliabi pakkudes kohtasime mitut säärast märget. Lõpuks ostsimegi kord juba hüvitatud auto. Autol sõideti krusa alla maha esinurk nii täpselt, et läksid esiradar, stange, kapott, tuli, tiib, rehv koos veljega ja esiamort. Turvatalad, mootor, radikas, klaasid ja padjad jäid kõik terveks. Auto müüja oli remonditöökojas tööl olev korteriinimene, kes soetas auto oksjonilt ning kõbis hobina selle üles. Töö oli tehtud nii korralikult, et mina ühtegi viga leida ei suutnud.  Samuti olid auto müüjal olemas ja soostus näitama pilte.

Praegu on auto soetanud üsna rõõmus, et sai sisuliselt uue auto poole hinnaga.

Jälgime huviga olukorda, kas sellest autost ujub mõni peidetud viga välja. Rolleyes
Vasta

Jah, minu hinnangul see oleks kelmus, kui sa seda pärast pauku teed. Kui aga enne pauku, ja see konkreetne detail ei välistaks osalemist liikluses (no utreerides näiteks mõni katkine salongiplastik), siis ma ei näe, kuidas see kelmus oleks.

Kui me sama küsimust natuke üldistame ja laiendame, siis võiks ju üldse küsida, et kas sa pead kindlustusele andma selle auto, millega sa avarii tegid, võis sobiks ka mõni teine sama värvi auto Smile
Vasta

(31-03-2023, 14:17 PM)Mahno Kirjutas:  Kui me sama küsimust natuke üldistame ja laiendame, siis võiks ju üldse küsida, et kas sa pead kindlustusele andma selle auto, millega sa avarii tegid, võis sobiks ka mõni teine sama värvi auto Smile

Us ja A-s on hakanud levima omapärane tööstusharu. Nimelt väga suure matsu pannud autost tuunitakse keskpärane mats. Bisnis käib nii, et plekitöökodadest saadakse tasuta või mõne õlle eest matsu pand autode mitte väga, aga siiski katkised osad (stanged-tuled-plastikud), mis siis laotakse ette "väga suure" laksuga autodele, peaasi, et värv klapib. Nii saab laksust vaid väike kõks. Piltidelt sellest muidugi aru ei saa.
Vasta

Mul on ka ksf võsa näitele üks sarnane, õigemini vastupidine auto seisukorrast näide tuua- käisime sõbraga paar kuud tagasi talle autot otsimas ja üks, mida me vaatasime, oli üks Lexus LS. Kirjas oli "majanduslikus mõttes hävinud" ja müüja jutu järgi ei olnud kindlustus nõus esinduses remondi eest maksma, autol oli esiotsa laks. Eks siis tehti kuskil "Põõsa Taga OÜ"-s auto nö korda, aga meile piisas vaid põgusast pealevaatamisest, et edasi järgmist autot vaatama minna- tiivad, kapott, võre, stange- mitte ükski nurk omavahel ei sobinud. Värvitud oli küll ilusti, aga mis sellest kasu on, kui üldpilt juba eemalt vaadates kole on?
Vasta

(31-03-2023, 00:27 AM)zazik Kirjutas:  
(30-03-2023, 23:59 PM)Telc Kirjutas:  Sarnane seis. Kindlustus pakkus kaks varianti:
- summa A ja auto jääb mulle (kanti kohe üle pärast kahjukäsitleja visiiti ja auto ülevaatamist.)
- summa B (>a) ja auto annan ära.

Märkus lõppenud ÜV kohta tuli siis kui olin auto viinud oma õuele, proovinud käivitada jne blablabla ja andsin seejärel kahjukäsitlejale teada, et soovin max komp ja autot ei taha alles jätta.

Kas tagantjärgi said summa B või pidi leppima A-ga?
Teoreetiliselt oleks ju sellisel juhul võimalik autol eemaldada mõni terveks jäänud sõlm, asendada see katkisega ja "teenida" selliselt oluline osa väärtusest tagasi. Kas see kvalfitseeruks kelmusena kui vahele jääd?

Tagantjärele B.
Tegu polnud Passatiga, millele oleks katkised jupid kilomeetri raadiuses kohe võtta olnud.
Vasta

Mõtlesin, et oleks juba aeg kaherattalise kindlustuse peale mõelda.
Arvata võib, et tegemist on ühe sõiduki, sama omaniku ja ühepikkuse perioodiga ...

   

...ehk kuidas on võimalik kliendibaasi suurust optimeerida.
Vasta

Kaks nädalat enne kindlustuslepingu lõppemist saadeti uus pakkumine. OK - polnud kõige kallim aga igal juhul tegin päringud ka teistele seltsidele. Kummaline asi aga selles, et pakkumisi ei saa teha kuna väidetavalt on sõidukil juba kehtiv pikaajaline leping peal?! Läksin siis MNT-ameti teenindusse ja mida juppi - seesama pakkumine, mille eest pole veel makstudki on üles laetud registrisse kui kehtiv kindlustusleping! Sellega on blokeeritud võimalus saada teistelt seltsidelt pakkumised. Telefonikõne peale vabastati siiski sõiduk automaatselt uuenevast lepingust millega nõustumist omaarust nagu ei mäleta. Selline huvitav püsikunde kinnihoidmise taktika...

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Kuna üks firmaaauto oli ühes kindlustuses ja teine teises võtsin lepingu uuendamisel ka teisele pirukale sealtsamast pakkumise. Oli jupi soodsam. Saadeti arve ja pakkumine, maksin ära, ütlesin ka vanale kindlustusel lepingu üles. Kui kindlustus pidi kehtima hakkama sain meili et "Teil on juba kehtiv kindlustus, kas saadame raha tagasi?" Krt auto juba objektil, vastasin et muidugi ja hästi ruttu. Õnneks tegid ruttu ja vahele ei jänud ja avariid ei olnud.
Vasta

(12-04-2023, 15:17 PM)Walter Kirjutas:  Kaks nädalat enne kindlustuslepingu lõppemist saadeti uus pakkumine. OK - polnud kõige kallim aga igal juhul tegin päringud ka teistele seltsidele. Kummaline asi aga selles, et pakkumisi ei saa teha kuna väidetavalt on sõidukil juba kehtiv pikaajaline leping peal?! Läksin siis MNT-ameti teenindusse ja mida juppi - seesama pakkumine, mille eest pole veel makstudki on üles laetud registrisse kui kehtiv kindlustusleping! Sellega on blokeeritud võimalus saada teistelt seltsidelt pakkumised. Telefonikõne peale vabastati siiski sõiduk automaatselt uuenevast lepingust millega nõustumist omaarust nagu ei mäleta. Selline huvitav püsikunde kinnihoidmise taktika...
Kindlustusseltsid teevad üldjuhul kaks pakkumust - automaatselt pikeneva ning teise sellise, kus poliisi lõppedes lõpeb ka leping. Hinnavahe võib olla kordades. Valides ka automaatselt pikeneva saab enne kindlustuslepingu lõppemist selle siiski lõpetada. Kui nüüd kindlustusvõtja on valinud ise lepingut tehes (nt e-teeninduses) või läbi telefoni maakleri kaudu automaatselt pikeneva, siis tulebki enne järgmise kindlustusandja poole pöördumist eelmine leping lõpetada. Mõnikord tehakse valik teadmatusest (sest see on odavam), mõnikord aga kindlustusmaakler või kindlustusseltsi esindaja ei selgitagi lepingutüüpide vahet. Automaatselt pikenev puhul ongi leping kehtiv ka siis, kui see on maksmata. Lihtsalt tuleb teada, et kui peaks juhtuma liiklusõnnetus, siis regressi korras nõutakse kahju sõiduki omanikult kui kindlustusvõtjalt sisse. 

Automaatselt pikenev leping ei ole halb, kuid selle eripäraga tuleb arvestada ning see on poliisi peal ka alati näha. Soovitan ka Walteril vaadata, kas äkki oli nii ja ise ei pannud tähele.
Vasta

Langesin ka siis selle mafia ohvriks. Sai kuu aega tagasi üks bemmi raibe õuele toodud ja ilusti oma nimele vormistatud. Kuna auto tahab plokikaane tihendi vahetamst, siis seisab. Kuna ma teadsin, et aasta jooksul peab kindlustuse tegema, siis seisiski niisama. Aga vat tutkit vasja. See kehtib anult siis, kui kindlustus läbi saab oma nimel oleval autol. Kui omanikuvahetus ja see hetk kindlustust pole, siis tuleb see kohe teha, või ajutiselt arvelt maha võtta. Ehk siis oled ikkagi ju sunnitud kindlustama seisvat autot  Big Grin Tahaks päris oma silmaga näha seda idiooti, kes sellise seaduse läbi lasi.
Nüüd on kuu ajase sundkindlustuse arve sama palju, kui muidu aasta.
Vasta

(17-05-2023, 21:01 PM)ronny25 Kirjutas:  Langesin ka siis selle mafia ohvriks. Sai kuu aega tagasi üks bemmi raibe õuele toodud ja ilusti oma nimele vormistatud. Kuna auto tahab plokikaane tihendi vahetamst, siis seisab. Kuna ma teadsin, et aasta jooksul peab kindlustuse tegema, siis seisiski niisama. Aga vat tutkit vasja. See kehtib anult siis, kui kindlustus läbi saab oma nimel oleval autol. Kui omanikuvahetus ja see hetk kindlustust pole, siis tuleb see kohe teha, või ajutiselt arvelt maha võtta. Ehk siis oled ikkagi ju sunnitud kindlustama seisvat autot  Big Grin Tahaks päris oma silmaga näha seda idiooti, kes sellise seaduse läbi lasi.
Nüüd on kuu ajase sundkindlustuse arve sama palju, kui muidu aasta.
Tihtipeale on uus asi hästiunustatud vana, 4 aastat tagasi oli sellest palju juttu (Viide).
Toome igaks juhuks välja ka teised punktid, mille puhul sundkindlustus rakendub koos käesoleva juhtumi punktiga, ehk aitab mälu värskendamine kellelgi teisel rahakotti säästa:
«Automaatne liikluskindlustus tekib siis, kui sõiduk registreeritakse liiklusregistris, sõiduki suhtes sõlmitud viimase lepingu kehtivusest möödub 12 kalendrikuud, sõiduki ajutiselt liiklusregistrist kustutamise kanne lõppeb, sõiduki peatatud liiklusregistri kanne taastatakse või liiklusregistris muutub kindlustuskohustusega isik, kuid kindlustuskohustus on täitmata
Vasta

Loodetavasti olete kõik kenasti jälginud, et kõik ülevaatuseta autod on arvelt maha võetud.

Seadustega on nii ilus teenimise koht hajameelsete omanike arvelt Liikluskindlustuse Fondi MTÜ-le tehtudSmile

TRAM automaagiliselt võtab ise arvelt maha kaks aastat ülevaatuseta olnud sõiduki. Muidusööjatest MTÜ aga hakkab üks aasta peale ülevaatuse (või viimase kindlustuse, milline täitub varem) oma katust pakkuma. Loomulikult teavitust sellise teenuse algamise kohta ei saadeta, muidu kuivaks teenistus kokku.

Egas midagi, tuleb hajameelsusmaks jälle ära makstaSad Seekord läks isegi hästi: kahe kuu poliis mittevajaliku teenuse eest on vaid aastapoliisi seitsme kuu väärtuses.

Teab keegi kedagi, kes teab kedagi, kes oleks MTÜ LKF käest hüvitist saanud?
Vasta

hmm - ma loen LKF lehelt välja, et kindlustuskohustuse tekkimise eelset teavitust ei tule ainult esmaregistreerimisel ja muudel puhkudel peab tulema (all tsiteeritud osa siit). Ning esimene makseteatis tuleb, kui masin on olnud registris aktiivne 30 päeva. Loogiliselt (???) ei ole makseteatis ka mitte selle möödunud 30p kohta vaid sealt edasi - aga see lihtsalt maamehe loogika ja kes teab, see korrigeerib.

kasuta võimalust ja küsi LKF-lt, kuidas ja millal nad Sind täpselt teavitas. Ning juhul, kui teavitamist ei toimunud, palu Su kohustustega seonduv ehk makseteatis(ed) tühistada.

Tsitaat:Kuidas sundkindlustuse tekkimisest teavitatakse?
LKF teavitab sõiduki omanikku või vastutavat kasutajat sundkindlustuse tekkimisest või selle võimalusest:

liiklusregistris registreeritud sõidukite puhul, millel jookseb kindlustuskohustusest vabastuse periood (s.o 12 kuud viimase lepingu lõppemisest) – enne kindlustuskohustuse tekkimist
liiklusregistrist ajutiselt ja tähtajaliselt kustutatud sõidukite puhul – enne kindlustuskohustuse tekkimist
muudel juhtudel (nt sõiduki esmasel registreerimisel) – pärast kindlustuskohustuse tekkimist
LKF teavitab omanikku või vastutavat kasutajat sundkindlustuse tekkimisest e-kirjaga või tavakirjaga. Teavituse kätte saamisest ei sõltu sundkindlustuse rakedumine. Sundkindlustus tekib seaduse alusel sõltumata meeldetuletusest.

Kui kindlustuskohustust ei täideta ja sundkindlustuse algusest on möödunud vähemalt 30 päeva, väljastab LKF omanikule või vastutavale kasutajale sundkindlustuse esimese makseteatise. Inimestele saadetakse makseteatis e-kirjaga või tähitud kirjaga, juriidilistele isikutele tava- või e-kirjaga.

Kui kindlustuskohustus jääb ka seejärel täitmata, väljastab LKF järgmised makseteatised 90-päevaste perioodide kohta.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Teavitus on kenasti leitud muude sel päeval sisse sadanud asjade seast. Napp kuu olid kenasti ette teatanud kohustusliku teenuse algamise päevast, et kohustetundlikul kodanikul oleks aega teha vajalikud protseduurid. 

Ise tegiSad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne