(06-02-2023, 21:46 PM)Roomik Kirjutas: (06-02-2023, 14:52 PM)deus Kirjutas: Fosforhape... Kasutan plekitöötlusel enne kui värvikihi selga lasen, siiani on hästi toiminud.
Paluks pisut lähemalt seletada seda protsessi.
Pole midagi väga seletada, metall lahtisest roostest puhtaks, vb isegi haljaks, siis hape lapiga selga, ootan paar tunnikest kuni ööpäeva, pesen soodaveega (nii et sooda ikka lahustunud on, mitte teraline veel sees) puhtaks, nitrolahusega puhtaks ja pahtel/värv selga.
Miskid metallimehed ja pärisvärvijad vb minestavad ära selle jutu peale aga mul on toiminud, ei tule enam rebane ühe talvega läbi värvi. Ma ei tee muidugi miskit rämedat ilutööd ka, auto on mõeldud ikkagi sihtotstarbeliselt läbi seinte ja kraavide sõitma. Nii palju olen aind täheldanud, et kui puhtaks ei pese soodaveega elik ära ei neutraliseeri, siis kipuvad huvitavad laigud läbi värvi lõpuks tulema (millest mul on savi, peaasi, et ei roosteta) mingi aja pärast nende kohtade pealt, kus pole pahtlit vaid värv otse plekile läinud.
Paps oli hädas, et tal ühe Audi küljetiib iga kevad tahtis nühkimist ja uuesti värvi, sest rebasetäpikesed tulid läbi, sai tollelegi 80% fosforhape selga lastud paariks tunniks, ootasime, kuni tumedamaks tõmbas, neutraliseerimine ja värv selga ja nüüd on juba miski 3 aastat rahu olnud.
MoS2 peaks samamoodi toimetama ja seleen dioksiid kah, idee on saada rauast kätte kas siis rooste või raua enda muundamisel see must triraudtetraoksiid, mis on kõigele vastupidav va mehaanilisele kahjustusele.
NB! Hoida eemal alumiiniumist ja vasest ja pronksist jne asjadest! Ma ei viitsi peast arvutada, mis sealt välja tuleb lõpuks aga mitte midagi head, kui liiga kaua peal hoida. Kui tahate proovida, siis testitüki peal ainult, mina enda nime alla ei kirjuta.