Belarus traktorid.

Mida sa selle õhuga teed? Pumpad ainult rehvi?
T 40 omas vist samasugust regulaatorit?
Omal ajal sai 40 kõike pumbatud. Õhu võtsin paagist ja regulaatorist sai peale keeratud see rõhk mis vaja. 
Toimis ideaalselt nõukaaja tingimustes kui mobiilne pumbajaam.
Miks mitte ka siia tekitada teine õhuvõtu koht?

Aquila captas non muscas.
Vasta

Sai võetud korra kabiini põrand üles, et teist natuke siit sealt keevitada. Võtsin siis korraga ka käigukasti kaane maha, et näha mis seis seal on. Traktori soetasin 2017 aastal. Selle ajaga erilisi kulumismärke ei olegi. Käigud lülituvad suht müratult. Eelmine omanik oli teinud talle kasti remondi. Võlle sai ka loksutatud heebliga igatpidi lõtke ei tuvastanud. Pilt kah.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

MTZ 82.1, kui palju peaks sellisel laadimispinge olema. Seier näitab napilt rohelist , ehk siis veidi üle 13. Kui tuled järgi lükata, siis kukub alla 13. Tundub lahja võitu.
Vasta

(10-02-2023, 23:54 PM)raulp Kirjutas:  MTZ 82.1, kui palju peaks sellisel laadimispinge olema. Seier näitab napilt rohelist , ehk siis veidi üle 13. Kui tuled järgi lükata, siis kukub alla 13. Tundub lahja võitu.
Neil generaatoritel see probleem on küll et ei taha nad anda 14V nagu tänapäeval akutootjad ette näevad.
Olen neid regulaatoreid ostnud ja vahetanud aga päris 14 ikka välja ei vea.
Kindlasti tuleb aga laadimispinge mõõtmist alustada generaatori pealt ja vähemalt 1400 mootoripöördega ning liikuda generaatorilt edasi akule.
Armatuuris olev voltmeeter langeb proosalisel põhjusel ja selleks on taustvalgustus kelladel mis on massiga halvasti seotud ja tekib pingelang.
Lõpuks ma omale jootsin importregulaatori 87 aasta BMW generaatorist ja nüüd stabiilsed 14V pinge.
Külmaga et aku ära laadida tõuseb termokompensaatoriga mis sisse ehitatud 14,5 peale.
   
Vasta

Selline küsimus veel, et traktoril on kaks akut rööbiti peal. Kas see on mõistlik variant. Ostsin just uue aku, sest üks neist oli ära koolenud. Ma olen lugenud, et peaks käima minema ka 1 aku pealt , kui 4kw starter panna.
Vasta

(11-02-2023, 09:00 AM)raulp Kirjutas:  Selline küsimus veel, et traktoril on kaks akut rööbiti peal. Kas see on mõistlik variant. Ostsin just uue aku, sest üks neist oli ära koolenud. Ma olen lugenud, et peaks käima minema ka 1 aku pealt , kui 4kw starter panna.
100Ah ja 900A käivitusvooluga olen mina ta käima saanud alati.
10W40 õli sees ja mootor enamvähemgi mineja siis rohkem pole küll tarvis.
Muidugi kaablid korralikud et ka vedada jõuaks.
Antud juhul on plussjuhe meeter pikk ja vask sees 14mm läbimõõtu ning masslüliti õige toode kus hõbedaga kontaktid sees.
20 miinusega läheb veel käima küll.
https://www.youtube.com/watch?v=LbkTEh6gLVk
Akud muide surevadki kiirelt ära kui neid ei laadita täis ehk 14V pingega.
Seepärast ka see pingeregulaatori ehitamine.
Vasta

https://www.agroparts.ee/et/a/generaator...100a-1400w

Mõte paigaldada selline, et laadimist parandada. 

Starteri peaks  ka välja vahetama võimsama vastu. Mis neil originaalis oli, traktor on aastast 2002. Silma järgi tundub kiirstarter olevat, kuid markeeringut peal ei ole, kust võimsust välja lugeda.

Hetkel peal 2 100ah akut 900A käivitusvooluga. Samas üks aku on juba vanem ja teine on nüüd uus. Üks korralik ja veidi suurema mahutavusega aku oleks vast mõistlikum.
Vasta

(11-02-2023, 11:32 AM)raulp Kirjutas:  https://www.agroparts.ee/et/a/generaator...100a-1400w

Mõte paigaldada selline, et laadimist parandada. 

Starteri peaks  ka välja vahetama võimsama vastu. Mis neil originaalis oli, traktor on aastast 2002. Silma järgi tundub kiirstarter olevat, kuid markeeringut peal ei ole, kust võimsust välja lugeda.

Hetkel peal 2 100ah akut 900A käivitusvooluga. Samas üks aku on juba vanem ja teine on nüüd uus. Üks korralik ja veidi suurema mahutavusega aku oleks vast mõistlikum.
Kui plaan palju madalal pöördel mootorit kasutada siis lähituled, gabariidid ja salongiventilaator ja alla 1300 pöörde ei hoia selline induktorgeneraator 14V.
Kui plaan madalama pöördega ja töötuledega siis pigem autolammutusest midagi kaasa haarata.
Ainuke erinevus neil vene traktorigeneraatoritel on maksimaalvõimsus mis saadud jämedama mähisetraadiga.
Madala pöördega on kõik sama õnnetud, vahet pole kas 700 või 1500W.
Vasta

Rihmaratast selle geneka otsas väiksema vastu ei anna vahetada? Et pööret tõsta. Äkki lihtsam kui auto oma peale sättida. Mitte et toogi väga keeruline ettevõtmine oleks muidugi.
Vasta

Rihmaratast saab vähendada küll aga mitte enam väga palju.
Ta niigi üsna miinimum sellele rihma profiilile ja hakkab rihmu lõhkuma.
Vanasti sai treitud küll väiksemaks metsatraktoril neid.
Vasta

Uskuge ksf! 2715 sõnu: originaalgenekas on õnnetus. Kui tahate normaalselt laadimist, siis leidke mingi lääne asendus. Vanu autogenekaid peaks ju piisavalt vedelema... Hübriidrussi peal on 70 A Mazda genekas 1987. aasta autolt ja laadimist on alati 14+V. Ka tühikäigul. Saska peal on 1984. aasta Escordi Bosch KST voolutugevusega ja üks kord on tulnud tabletti vahetada.

Kui valgustipark on kilovattides, siis nii odavalt muidugi ei saa, siis peab poodi uut ostma minema. Geneka võimsus peab olema siiski suurem, kui korraga tarbitava voolu tugevus, et akusse ka jätkuks.

Kui laadimist 14 V ei ole, siis akud ei kesta. Või noh, kui terve pärva töötada, siis topib ka miski 13,8 V aku täis, aga tee paar käivitust vahele ja nalja saab.

100+ Ah akude paralleelipanekul ma mingit mõtet ei näe. Starter ei ela niikuinii minutitepikkusi käivitusi üle ja paar pooleminutist sutsakat annab elus 100 Ah aku ju ära. Pigem pange rõhku kaabeldusele ja väga hea mõte on tuua aku starterile lähemale. Raami küljes ruumi küllSmile Mida lühemad on kaablid, seda väiksem kadu. Paralleelipandud akude korral näitab ühe aku surm halba kaabeldust - ikaldunud aku ühendus on olnud halb ja laadimise voolu pole jätkunud. Ega elekter loll ole, et raskemat teed läheb.

Mingeid pisikesi 56 Ah akukesi võib küll paralleeli laduda, et mahtu jätkuks.

Originaalkaabelduse nõrk koht on ka kabiini ühendus tagasillaga - see punutud kaabel kipub ää mädanema ja siis hakkab vool endale uusi radu otsima mööda hoobasid ja vardaid.

Halba kaabeldust (sh. kabiini ja käigukasti ühendust) näitab pinge mõõtmine nii aku klemmidel, kaablikingadel (vat see peab olema võrdne!) ja starteri klemmidel. Mingi 0,3 V kadu on OK; üle selle kurjast. Kehva koha otsimisel on abiks füüsika - takistav koht kuumeneb koormamisel. Ärge siis end põletage...
Vasta

Originaalis on paralleeli pandud. Algul arvasin, et see paljukirutud 24 ümberlüliti variant, aga "õnneks" lihtsalt paralleeli pandud akud. Ainuke asi, mis paralleelühenduse puhul plussiks leian, on see, et 2 väiksemat akud on kergem kabiini lohistada, kui üht suurt 180 ah-st mölakat.
Vasta

See pisike mootor ei vaja üle 100 Ah akut käimasaamiseks, kui kaablid on korras, starter korras ja aku laaditud.

Akukast ehitati kunagi kahe 215 Ah 6V akukolaka jaoks ja neistki võis starteri kulumisel väheks jääda.
Vasta

Tahad geneka pööret tõsta,osta alla suurem seib.
Ca 20 aastat käinud russi originaal jooksis hiljuti kinni,rihma luha,lendas kohe vanaraua tünni.
Pakiautost kõige sobilikuma jalaga uus asemele,venelasega nagu öö ja päev.
Vasta

Russil plokis selline pragu, mis sellest arvata/ peale hakata, umbes 15cm pikk ja otsad 6mm ploki servast, tihend katab ära.
Eelmised remontijad on ta sellisena kokku pannud. Mootor pikalt seisnud ja täpset olukorda ei tea, nüüd lahti võetud remondiks/uuenduseks.

[Pilt: y4mJqenOTX0FxRC5lfizifMcanAUtXQnRZpfd9Fz...pmode=none]
Vasta

See pragu ei sega kuidagi mootori tööd kui tihend ära katab. Näpuotsaga võiks hermeetikut tõmmata et pragu täis saaks ja ongi kõik.
See koht läheb külmumisel esimesena lõhki sest sealt pole väljapääsu.
Vasta

Jäi silma enneolematute mugavustega Belarus, kus esimene rippsüsteem, esimene jõuvõtuvõll, tagumise rippsüsteemi automaatika ja veel nupust käiguvahetus.
Ning muidugi terve armee nuppe, lambikesi ja loendureid, mis ka kõik oskavad juhiga suhelda piiksumise teel!
Pärast muidugi tulid puudused ka. Big Grin 
Värvimise eesrindlik kvaliteet, kus aluspinda pole piisavalt rooste lastud et värv peal seisaks.
Kollektor lekib aga see pidi täiesti normaalne olema.
Kapotil on kalduvus pähe kukkuda.
Rihma rullik lendas ka minema 100 tunniga.
Esimese jõuvõtuvõlli vahejupp lendas minema, ma neile nuutidele pikka iga ei ennusta nagunii ja muidugi pöörleb võll valele poole.
Konditsioneeri kasutades hakkab kabiinis vihma sadama aga see olla ka normaalne ja esineb ka teistel mudelitel.
Reduktori lülitusele ei ennusta ka pikka iga ja juba oli lülitumise probleem.
Juba uuena põleb lamp mis käsib piduriõli lisada aga ujuk on uppunud ja soovitab see ellimineerida et lamp ei häiriks.
Kasti õlisurvega traditsioonilised probleemid sest metallipuru ja reduktsiooniklapp kokku ei sobi.
Et käsigaas vaid talvel fikseerub on vist kohaliku elu eripära sest traktor pidi väga meeldima.
Et tagumine kojamees ei tööta on igati ootuspärane ja juba teada et kaitse on läbi sest juhe on tõmmatud toru sisse kus on teravad servad ta ära koorinud.
Mainitakse ka ära, et isegi vene oludes on teenindus kohutav ja oled murega üksi.
Aga eks vaadake ise ja otsustage kas hea asi või ei.

Selles ollakse igatahes mujalt hangitud lisateabe järgi üksmeelel, et kütust mahub pardale vähe ja kulub teda 30 liitrit tunnis ning 250 liitriga pikka päeva tankimata ei tee.

Aga eks otsustage ise kas meeldib või ei.

Vasta

Selline tore näide küttepumba osadest jäi silma milline kvaliteedivahe on vene ja Hiina tootmiskultuuril...
Omal sain need kollased karbid suure sõja ja tarbijakaitsega tagasi anda aga see polnud seda peavalu väärt.
Videos onu nendib ka, et oleks kodumaa patrioot kui meil sellist jama ei tehtaks...
Harivam osa hakkab alates 4:15 pihta.

Vasta

Tere
Jäi autost üle diisel webasto katel.Mõtlesin panna mtz 82 peale(käivitusmootoriga) kuhu vooliku vahele oleks hea(mõistlikum)panna.
Vasta

Webasto imeb endasse mootorist vedeliku ja suunab pealt sooja vedeliku auto puhul salongi soendus radikasse,edasi mõtle ise...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 27 külali(st)ne