paak, Triumph 1915.a
#1

Kas on kellelgi sellise paagiga Triumphi Eestis? Tahaks uurida raami ja paagi kinnitust raamile. Paak vist jääb üle, kuna ei sobi sinna, kuhu oli ette nähtud.        
Vasta
#2

(08-02-2023, 22:54 PM)Raudpats Kirjutas:  Kas on kellelgi sellise paagiga Triumphi Eestis? Tahaks uurida raami ja paagi kinnitust raamile. Paak vist jääb üle, kuna ei sobi sinna, kuhu oli ette nähtud.

Möh!
No muidugi on nii foorumlastel, kui ka tasvaisikutel, igasuguseid asju - lumepuhujaid, legeimejaid, pensopilaasid, JuMZ traktoreid ja muid vahvaid aparaate, seega loogeline on arvata, et on ka üsna palju "sellise paagiga Triumphe".
Aga on siin ka mõned tüübid, kel pole ei lumepuhujat, pensopilaad, tasku-uurist ja 1915 aasta Trumbist rääkimata...
Ja et ennetada klassikalist küsimust, et mis mees siis mina olen, et mul uuri ka ei ole, siis küsin ise vastu, et kas poleks õigem teema küsimus sõnastada - kas on ülfde kellelgi maailmas sellise paagiga 1915 aastaTriumphi? Või saaks mingi vihje, millisest 1915 aasta Triumphi mudelist jutt käib? Ja kes kirjutas sellele paagile Triumphi kirja ning joonistas sinna alla tootsi maakera pildi?

Möh - möh, Priit
Vasta
#3

On näiteks maailmas olemas sellise paagiga Triumph mudel H, mis sobiks aastasse 1915

[Pilt: triumph-H.jpg]
Vasta
#4

Triumph logo läbi aegade:
[Pilt: c6457bed953b7bc21da430b5f36dd4bb.jpg]
EDIT: Seal kirja all oleks see maakera justkui selline:
https://www.flickr.com/photos/jg-dolls-pics/4656294517
EDIT2: Paagi kuju viitab justkui Triumph Model P-le
Vasta
#5

See tsikkel, mida ehitatakse, on mudel H ja paak oli seal peal. Aga ei ole vist õige paak, ei sobi.
Vasta
#6

(09-02-2023, 16:18 PM)Raudpats Kirjutas:  See tsikkel, mida ehitatakse, on mudel H ja paak oli seal peal. Aga ei ole vist õige paak, ei sobi.

See võib tõesti P mudeli paak olla. H mudeli paak pealtvaates


[Pilt: t-16-paak.jpg]
Vasta
#7

Kas on kellelgi Model P raami, mille vahele saaks paaki passitada?
Vasta
#8

Vahepeal on siis selgunud, et mudelite P, N , Q ja QA paagid on väga sarnased ja minu poolt esimeses postituses demonstreeritud pilt on tõenäoliselt P, N Q või QA mudeli oma. Ei saa praegu täpselt aru, kas nende mudelite paagid on kõik täpselt samad või üksnes üsna sarnased. Mudel H on kõvasti haruldasem ja erinev, kui need teised, ka paaki on palju keerulisem leida. Seega, paak on üle ja samas on puudu H mudeli paak.
Vasta
#9

Hallooo!
Mida ma proovisin ebaõnnestunult siin teemas vahepeal rõhutada? Kes said aru, need teadsid seda niigi ja kes ei saanud, need said enda arvates ka aru, aga hoopis millestki muust...
Asi on selles, et enne 1920 aasta ja 20-ndate aastate tsikleid on Eestis säilinud väga vähe. (mina ei tea, kui palju on, sõitvai d enne 1920 vast mõned üksikud, muidugi ma ei tea, mida ja kui palju välismaalt viimastel aastatel sisse on ostetud). I MS alguses rekvireeriti peaaegu kogu mootortehnika riigi poolt ja masinad läksid sõjasõitu tegema ja tagasi ei tulnud. Aga nagu ikka nende sõdadega on, siis jäi siia mujalt tulnud tehnikat ja ka Vabadussõja käigus sattus siia tsikleid.
Nüüd siis nendest Triumphidest. Mudel H tuli välja kusagil 1914 lõpp või 1915 algus ja väidetavalt baseerus mudelil A. Seega mudel H Eesti territooriumile tsiviilkasutusse jõuda ei saanud, toodeti teda küll koos sarnase "ühekäigulise" mudeliga D kuni 1923, aga peale sõdade lõppu uusi tsikleid ilmselt eriti ei ostetud elanike poolt. 1926 aasta statistikas on Eestis registreeritud 318 tsiklit, neist Triumphe 3. Kas seal hulgas on ka Kaitseväe masinad, mina ei tea ja kas nende 3 Triumphi seas on ka mõni saksa Triumph ehk TWN, seda ka ei tea. 1930 aasta andmetes on inglise ja saksa triumphid juba eraldi, inglasi on 5 tk ja tsikleid kokku 550. Nüüd põikan mudeli P juurde, see ilmus 1925 ja jäi tootmisse vist kümnendi lõpuni, seega võiks 1930 aasta eesti statistikas need mudelid kajastuda, kui neid siin oli. P mudel oli tollal inglise turu odavaim mudel ja juba 1925 toodeti/müüdi neid väidetavalt 30000 tk ja nädalatoodang tõusis 1000 tsiklini. Palju mudelit P kokku toodeti koos nende N ja Q mudelitega mina ei tea...., siit saaks mudeli kohta veidi lugeda ja pilte vaadata, kes pole veel uurinud, Sander muidugi on
https://www.classic-motorcycle.com/Conte...l-sv/a0087
https://www.yesterdays.nl/product/triump...l-sv-2806/
Mudeli H juurde tagasi, mudelit H toodeti kokku 57000 tk, neist 30000 I MS ajal ja suur osa neist läks ka liitlaste armeedele, sh ka Tsaari Venemaale muude inglise ja ameerika tsiklite kõrvale. 
https://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Model_H
Nii et kindlasti neid võis ka Eestisse jääda. Aga nagu teada, kui piirid taasiseseisvumise käigus lahti läksid, siis veeti hulga vanu tsikleid minama ja need ei olnud kõik mitte Emmid, Issid, Jaavad ja R35-d... Nüüd on hakatud vaikselt asju tagasi tooma. Ja pole muidugi minu asi ja viisakas küsida, aga "halvasi kasvatatud kassina" ma tahaks küll selle H mudeli taustainfot ja lugu kuulda...
Mis puutub sellesse, kui haruldane mingi mudel või selle paak on, siis seda ma ka ei tea, mudel H igatahes Euroopas! eriline rariteet ei ole, tootmisarv oli soliidne, tootmisaeg pikk ja tsikkel "usaldusväärne" ning töökindel ja vastupidav.
Eestis peaksid aga mõlemad olema tõeliselt haruldased ja kuna needki vähesed vanatsiklihuvilised, kes siin varemalt tegutsesid on valdavalt kadunud (vb küll vaikselt jälgivad), siis üsna vähe on sellest teemast siin abi saada ja paake - raame leida, eks ole üldiselt need üksikud mehed, kel suuremad varud vanatsiklijuppe kogutud, teada.
Aga kui ei otsi ja kirjuta, siis muidugi ei leia ka.
Tuleks vaadata ikka rohkem lääne poole, seal on lausa mõni "pistikpaagi " pe... huviline lausa....
Kirjutatud jutt nende Triumphide kohta võib sisaldada vigu, mina pole seda teemat uurinud ja inglise tsiklitest ei tea üldiselt midagi.

tervitades, Priit
Vasta
#10

Postitusi ma muuta ega parandada ei saa, siis uus postitus - P mudel oli tollal inglise 500 ccm mootoriga tsiklitest odavaim, mitte odavaim tollane tsikkel üldse.
Vasta
#11

Tere!
Ma ei tea, millist paaki otsitakse, kas originaali ja värvi all või kõlbab ka koopia, ma ei tea, mida Raudpats juba otsinud ja leidnud on võrgust, aga Markole ja teistele huvilistele teadmiseks, et on kusagil keegi Kevin, kes väidab, et valmistab "lamepaaklastele" Triumphidele paake
http://www.kevindallimore.co.uk/HINTON%2...haust.html
on vintage triumphi huviliste facebookileht
https://www.facebook.com/groups/675648205910515/
on müüdud sellist paaki nagu H mudelil, aga ei ole H mudeli oma, seal on mõõte antud
https://thetimingchest.com/product/vinta...repainted/
võiks kasutada vb prantsusekeelset otsingut, armeetsikleid läks neile ka üksjagu, vb belgiast - hollandist...
Vasta
#12

Ja ostke need raamatud ka, H ja P mudelite kohta. Praktilist abi sealt muidugi ei leia, aga meeleolu loob ikka  Toungue
https://www.amazon.co.uk/Triumph-1915-19...1915382033
Vasta
#13

Seda Triumphi ei ehitata Eestis ja ta ei ole ka kuidagi Eestiga seotud. Natuke lõuna-pool toimub see ehitamine. Teadmata, kuidas 100 ja rohkem aastat tagasi tsikli raame ja paake tehti, siis - stantse ju vist ei olnud ja plekksepatöö tehti käsitsi? Küsimus tingitud sellest, et sama mudeli paagid on  erineva kuju, pikkuse ja laiusega ja ka kinnitused on natuke erinevates kohtades. Kui mõõtma ei hakka, siis erinevus välja ei paista.
Vasta
#14

Õhtust!
Tänan info eest! Nii et siis ilmselt Liivimaal, kas mulkide või võrokeste pool... ja tuleb välja, et ma sõimasin siin teema autorit ilma asjata ning Deusiga ka läksin mõttetult tülli, siis pole üldse minu asi ja mind ei huvita  Sad .
Mina ka ei tea, kuidas 100 aastat tagasi tsiklipaake tehti, aga arvan, et kindlasti ei taotud neid 57000 H mudeli paaki liivakoti ja puupaku otsas haamriga käsitsi välja. Ei hakka siin põhjendusi oma väitele otsima ega lisama. Aga eks selle pika tootmisaja, 8 - 9 aasta jooksul aja- ja partiidelõikes mingeid muudatusi kindlasti tehti. Ja ma jälle ei hakka küsima, kus kohast selline info on nende H mudeli paakide kuju, mõõtmete jms erinevuste kohta, ilmselt on seal "natuke lõuna-pool" neid paake piisavalt, et omavahel mõõtu võtta ja erinevusi leida.  Toungue
Vasta
#15

(12-02-2023, 18:14 PM)Raudpats Kirjutas:   Küsimus tingitud sellest, et sama mudeli paagid on  erineva kuju, pikkuse ja laiusega ja ka kinnitused on natuke erinevates kohtades. Kui mõõtma ei hakka, siis erinevus välja ei paista.

Hommik!
Aga äkki on küsimus tungitud hoopis sellest. et "sama mudeli paagid" ei ole üldse sama mudeli paagid? Mudeli H tootmise ajal oli ju tootmises veel teisi Triumphi mudeleid, mis olid täpselt samasugused, kui mudel H, ainult "natuke teistmoodi".
Näiteks pildike aasta 1922 kohta, H mudeli paagi bensiinimaht 1 1/2, SD mudelil 2 gallionit, õllesõpradele vast arusaadavamalt, vastavalt 12 ja 16 pinti...

[Pilt: triumph-1922-H-ja-SD.jpg]
Vasta
#16

(12-02-2023, 18:14 PM)Raudpats Kirjutas:   Teadmata, kuidas 100 ja rohkem aastat tagasi tsikli raame ja paake tehti, siis - stantse ju vist ei olnud ja plekksepatöö tehti käsitsi?

1920-ndal aastal kirjutasid "need tegijad" raami kohta järgmist ümmargust juttu

[Pilt: triumph-raam-1920.jpg]

P
aagi kohta juttu pole, on küll Junior mudeli paagist mõni rida, aga see on selline miniviineri tegu paak. Ja 1920-nda aasta kohta on kirjutatud, et SD mudeli bensiinipaak on ikka veel 1 1/2 gallonit. Vb on see hilisem 2 gallonit viga, aga kui vaadata mõne SD mudeli pilti, siis on tõesti laiemaid paake näha.
Vasta
#17

Väga vabandan, lugejad kindlasti juba muretsevad, et mida see kassiraisk siin jälle jaurab oma paagijutuga, keda see huvitab, aga on siiski 1920 ka H mudeli paagist kirjutatud

[Pilt: triumph-paak-1920.jpg]
Vasta
#18

Hea lugemine, tänud!
Vasta
#19

Hea lugemine tõesti! Lisaks Wikile on meil foorumis ka Priit, kes suudab uskumatult palju andmeid leida. Tänan.
Vasta
#20

(14-02-2023, 12:17 PM)Raudpats Kirjutas:  Hea lugemine tõesti! Lisaks Wikile on meil foorumis ka Priit, kes suudab uskumatult palju andmeid leida. Tänan.

Möh ja kena päikesepaistelist teisipäeva!
Tänan tänajaid ja kõiki 3 lugejat!
Sander - õigesti teed, et neid andmeid ei usu, ma ise igavusest mõtlen neid välja! Pole ma vist Sulle ka rääkinud, et see Vikibeedia on tegelikult minu kirjutatud, va artikkel ksf! Valdost, selle kirjutas ta ise... (Igaks juhuks rõhutan, et me oleme ksf! Raudpatsiga sõbramehed, ta on ise ka raamatuid kirjutanud, peamiselt ajalooliste isikute elulooraamatuid, milledest enamikku, st 2 olen minagi lugenud. Ja alati, kui ksf! RP Türilt läbi sõidab, käib ta mind Näljaküla Konsumi tagant otsimas, aga tavaliselt ei leia, sest ma tavaliselt "hoian madalat profiili" ja muru niidetakse seal harva, lund ei lükata üldse...)
Aga vanadest inglise Triumphidest saab mõningaid fakte lugeda siit, kes tahab ja kellel on saksa keelne googletranslation
https://1990-riding-circus.jimdo.com/triumph/
Mis veel meelde tuli seoses Triumph H mudeliga Eestis... millalgi ühes hoopis teises voorumis ma postitasin ühe tundmata tsikli foto, mille keegi pakkus olevat (vb) ümberehitatud Triumph H, paraku on seal teemas foto kadunud ja ma ei suuda on piltide seast ka seda üles leida.
tervitades, Priit
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne