Postitused: 1,069
Teemad: 29
Liitus: Jul 2007
Maine:
42
Noh, elame- näeme. Õigemini, kes elab, see näeb. Minutaolisel tagurlasel nähtavasti ei tule selle laadimisprobeemiga tegemist teha. Ja isegi kui tuleb, mis seal ikka, ruumi on, ampreid saab ka osta, isegi päikesepargi ja pisema tuuliku paigutab ära. Ainuke küsimus on, et mis krdi pärast pean mina oma higiste krosside eest see maailmapäästja olema. Ennevanasti käis kapitalism ikka nii, et leiutaja leiutas, insener joonistas, tööstur tootis, ostja ostis ja tarbis. Nüüd on kuidagi rollid vahetuses ja mõned lülid üldse vahelt puudu.
Postitused: 5,832
Teemad: 743
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
18-02-2023, 19:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-02-2023, 19:45 PM ja muutjaks oli
Aspelund.)
OFF: Saurusena mäletan ma aega, kus Ericsson 337 nimelist mobiili pidi laadima iga päev... Ja sellega sai vaid kahte asja teha: helistada ja saata SMS-e. Ei olnud ammu, nii veerand sajandit tagasi. See oli sama aeg, kus arvuti kõvaketas suurusega 256MB (ehk 0,256 GB) oli täiesti pädev.
Kaalus too jublakas 193 grammi, kogu numbrivärk istus SIM-il ja NiMH aku mahutavus oli 915 mAh.
Praegune telefon on mul 227 grammi, mälu 256 GB (!!!), aku mahutavus on Li-ion 5000 mAh, aga võimekust ja oskusi mäekõrguselt rohkem. Laen ka iga päev, aga eelkõige seetõttu, et ma kasutan kunstneeru märgatavalt rohkem ja mitmekesisemal viisil.
Mu sõnum on kokkuvõttes see, et asjad siiski arenevad. Ka akude maailm areneb. Küllap leitakse ka viis, kuidas tekitada aku millegi sellise abil, mida me praegu akude kontekstis üldse ei arvestagi. Meenutagem Volta sammast või seatinaakut, millest paremat ei uskunud keegi kunagi loodavat. Ikkagi loodi. See, et me ei oska võimalikku lahendust endale ette kujutada, ei tähenda seda, et seda olemas pole.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 1,584
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Õnneks on siin nii pessimiste, kui ka optimiste, esimesed kardavad,et enam hullemaks ei saa minna, teised loodavad, et saab ikka. Võrdlen jälle akutrelli arenguga. 17 aastat tagasi sai hakatud maja renoveerima, ostsin 18 V akutrelli (aku oli olemuselt natuke suurem, kui praegune Makita 6Ah aku), päeva jooksul tuli vähemalt kaks korda laadida, vahel ka rohkem, ei puurinud keeranud hommikust õhtuni, ikka muid tegemisi oli ka. Kaks aastat tagasi sai majale jupp juurde tehtud, ostsin uue trelli, jälle 18 V, ei saanud päevaga akut tühjaks. Akude areng on vähemalt kolmekordne, kui järgmise 17 aastaga sama toimub, siis saavad hädalised ilma pausita Vahemere äärde välja küll.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 2,698
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Sel Ericsonil oli sul aku juba läbi, et seda iga päev laadima pidid.
Mina mäletan seda, et laadimiseks pidid aku küljest võtma ja eraldi laadijasse panema.
Sel põhjusel ostsin kalli varuaku ning see pidas ikka mitu päeva vastu.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 5,832
Teemad: 743
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
337 ametlikud tehnilised andmed:
Battery Type: Removable NiMH 915 mAh battery
Stand-by: 25 h
Talk time: 110 min
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 632
Teemad: 5
Liitus: Aug 2021
Maine:
17
Vabandage aga tulge maa peale tagasi nüüd natukene. Enam pole võimalik füüsiliselt mahutada samasse ruumi rohkem energiat (loe: liitiumit enam rohkem sisse rullida), see lagi on käes. 18650 suuruse lagi on 3500mAh, lagi! On olemas ka paar uut keemiat aga katsetusjärgus, mahutavad rohkem, hetkel kallimad, volatiilsemad jne halvad sõnad aga tulevik on helde selle poole pealt et pole veel keemias lagi ette tulnud. Ja ma ei räägi veel hetkel SciFi kategooria teemantakudest.
Minu jaoks on hetkel elektriautod peaaegu juba piisavad. Minu jaoks on alati Vilnius piiriks olnud, peale seda jakasan küll sõita aga ei taha. Hetkel aga talvistes oludes ei vea Riianigi välja ilma Pärnus "põiepeatuseta", lubatud 400+km kahanevad meie 5 ja -15 vahel päevadega seal 350 kanti ja 50 seal vahel kahaneb igasuguste möödasõitude ja muude asjade arvelt natukene vähemaks, ehk siis nibin-nabin jõuab kohale. Üks kord kuna aega oli, sai proovitud, jõudsin hotelli laadima nii, et kellale oli 2km veel jäänud.
Siit saab sisse tuua "põneva" ja mitte matemaatikat hõlmava võrdluse.
Oma 300kW V8 100 liitrise paagitäiega käin edasi-tagasi ära. 300kW elektrikaga ei käi "paagitäiega" edasi-tagasi ära.
Ärge hakake nüüd tampima, et kilovatti liitrile ja kilovatti tunnile jne jne, ma ausalt ka tean ja saan aru nendest numbritest aga FAKT kui selline on see, et sul on üks auto, seal on 4 inimest ja tahaks Riias käia edasi-tagasi. Ühe asjandusega saad, teisega ei saa. Kui nüüd muidugi diisel Oodi 1.9 ka mängu tuua, siis saab neid edasi-tagasi sõite suisa kaks korda teha aga point on elektriautos. Savi see laadimisekiirus, kui pole just aja peale sõitja nagu mul vahepeal on hädajuhtumid, kus tuleb kõne, millele on vaja reageerida 5 minutiga ja olla teel järgmise 15 minuti jooksul, muidu hakkab trahv jooksma (lahendus töö juures kogu aeg laetud auto) aga tagasi selel "savi laadimiskiirus" juurde. Oletame, et auto ongi kogu aeg tangitud, pilgeni täis elektrit. Edasi-tagasi ei jõua ikkagi, vedelkütusega jõuab. DevilDeVille võib vist siinkohal noomida, et tema murikamaa pintslipesuvedelikuaparaadiga ei jõua isegi Tartu vist mitte aga need on vedelkütusemaailmas tänapäeval erandid.
Toredad linnas liiklemise ostukärud on need elektrikad siiski, pooldan kahe käega selles keskkonnas.
Me eile arutasime sõbra/ekskolleegiga käesoleva teema pealkirjas püstitatud küsimust.
Tema vastas sellele: "Jah, kindlasti. Kui ma elaksin Viimsi eramus ja tööl käiksin Tallinna kesklinnas. Saaksin bussirajal sõita ja puha."
Postitused: 2,698
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
(18-02-2023, 21:25 PM)Aspelund Kirjutas: 337 ametlikud tehnilised andmed:
Battery Type: Removable NiMH 915 mAh battery
Stand-by: 25 h
Talk time: 110 min
A.
Neid akusid oli vist erineva mahutavusega.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 721
Teemad: 11
Liitus: Jun 2006
Maine:
45
Lühidalt jälle kahe partei teema:
1) "miks ei saa" - otsib probleemi.
2) "kuidas saaks" - otsib lahendust.
Postitused: 1,584
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
(18-02-2023, 22:25 PM)spitfire Kirjutas: (18-02-2023, 20:46 PM)metsakohin Kirjutas: Õnneks on siin nii pessimiste, kui ka optimiste, esimesed kardavad,et enam hullemaks ei saa minna, teised loodavad, et saab ikka. Võrdlen jälle akutrelli arenguga. 17 aastat tagasi sai hakatud maja renoveerima, ostsin 18 V akutrelli (aku oli olemuselt natuke suurem, kui praegune Makita 6Ah aku), päeva jooksul tuli vähemalt kaks korda laadida, vahel ka rohkem, ei puurinud keeranud hommikust õhtuni, ikka muid tegemisi oli ka. Kaks aastat tagasi sai majale jupp juurde tehtud, ostsin uue trelli, jälle 18 V, ei saanud päevaga akut tühjaks. Akude areng on vähemalt kolmekordne, kui järgmise 17 aastaga sama toimub, siis saavad hädalised ilma pausita Vahemere äärde välja küll.
See areng ei ole mitte niivõrd aku kui sellise areng, vaid sellesama akutrelli aku sees on täna paar kiipi (needsamad mis autotootjatel vahepeal puudu olid), mis võimaldavad aku seest targemalt voolu kätte saada ja siis vastupidi seda sinna jälle targalt sisse pakkida. Mis omakorda kajastub muidugi ka produkti lõpphinnas, kui meenutad kui palju see eelmine trell odavam oli.
Arvestades raha väärtust praegu ja siis, võin julgelt kinnitada, et see niinimetatud endine oli vähemalt paar korda kallim praegusest. Nii on paljude asjadega ka siin teemas, nagu autode hindade kerkimine, võrreldakse praeguseid hindu ja kümne aasta taguseid, kuid unustatakse sissetulekute võrdluse. Eriti hästi aitavad hindu kergitada need poliitikud, kes lubavad metsikut miinimumpalga ja pensioni tõusu. Millegipärast ei taheta mäletada, mida tegi pensionisamba lõhkumine ja kes sellest tegelikult kasu sai.
Muide need paar kiipi maksavad üpris olematut raha ja vajadusel saab veel paar kiipi lisada näiteks elektriarvesti juurde ja mõne alajaama jne.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!