ei ole lahenenud ja ei ole ka otsinud / tegelenud - Vectra kere on küll mu poolt 10a tagasi tehtud osades (tiivakaared, tagumised poolraamid, välimised küljekarbid) laitmatu, aga toona tööde mahust välja jäetud sisemised karbid (küljekarp-põhi üleminek) ning ka eesmised nn tungrauakohad / jalgealused nõuavad tööd ja selleks pole mu kalendris õige aeg. Lisaks on kõrvalistuja poolne A-piilar müstilisel kombel pehmenenud - ilmselt tuleb see välja vahetada.
no ja olgem ausad - VectraA talvise igapäevasõidukina kasutamiseks olen ma juba vist ka liiga vana: tahaks igapäevasõidukisse mõnda turvapatja, veidi "tummisemana" tunduvaid uksi jne...
ülal "Brrr" poolt viidatud kohas oli vahekast väga mõistliku hinna eest saadaval ja oldi ka valmis +100eur eest "Latviasse" saatma. Kui aga A/A sain, otsustasin ürituse katki jätta - Austrias asuv rumeenlane (nn mustlaste-maa) + Leedu (või oli Läti) arveldusarve tundus kombo, mida ma oma rikutuses harrastaks selleks, et lasta inimestel endale "aitäh" eest mõnesaja-euroseid ülekandeid teha. Võnoh - seda "aitähi" ei pea tegelikult kah loovutama
vectra puudumisel proovisin sel talvel esiveolise suvekulguriga liikuda, aga see on ikka maruigav plus kohati (loe: "kiirustel alla 100kmh ehk siis pidevalt") ka händikäpp tehnika - 250 hobust ei mahu kohe kuidagi ühe esiratta naastrehvile. Niiet uut talvepeetrit oli vaja.
Audid on mulle alati oma (turbo-)quattrode tõttu huvitavad tundunud. Diislitest kui "lõgisevast põllumajandustehnikast" olin ma seni kaarega mööda vaadanud, samas talvepeeter ei ole oma olemuselt just esinduskulgur ja on ju ka huvitav piiluda veidi teistsuguse mootoriga masina kapoti alla. Juurde veel (maantee-)kütusekulu-vaade, mis min 150kW nelikveolisel bensukal kõige väiksem ei ole ning asusingi A6 C6 3.0TDI Quattrode pakkumistel silma peal hoidma. C6 ühe põhjusena automaksu tõttu: nt antud isendi auto-aastamaks saab olema 50eur. Kuna see maks on väidetavalt eelkõige keskkonnamaks, siis järelikult on masin "roheline"
veeretasin 01märts kotis põrsana oksjonil soetatud veidi värskema TalvePeetri oma hoovile - jõuab enne masina suvepuhkust temaga veidi sõita ja tutvuda ning to-do listi tekitada+tegeleda. Isendi puhul mängisid rolli sisu ja välimuse värvid ja piltidelt tuvastatud sisu hea säilivus. Sisu ja keret on tõesti hoitud ja ses osas on tegu hea isendiga. Meeldis ka mnt.ee lehelt nähtav: Eestis 2013, omanikuvahetus 2020. TÜVd-l esinenud seni vaadatud muude mudeli esindajatega võrreldes hästi. Ilmselt on ikka ka hooldamisi näinud - asi, mis mõne igal aastal või tiheminigi omanikku vahetanud isendi puhul on küsitav. Loomulikult ei vasta aga telefonis väidetud hea kere päris tegelikkusele ning Peeter III tahab suvel veidi karpide keevitamist jms saada. Kui tegemised kolmakohalise tunnimahu poole kipuvad, nimetan need ilmselt projektiks ning tekitan masinale oma projektiteema - vähemasti mulle on tegu keskmisest kulgurist tehniliselt palju huvitavama masinaga.
olgu aga mainitud, et lõbusa 52-48 kaalujaotusega 1,35t kaaluva bensu-vectra kõrval on Audi oma tuntavalt raskema nina, 1,95t tühimassi, traktorimootori ja uimase automaatkastiga palju igavam kulgur ning tuim tükk. Ning ilmselt ei ole see ka oma kaalu ning kehvema kaalujaotuse tõttu maal küttepuude "metsast" väljatoomisel vectrale parim asendus. Aga asendus ta on ja nt kütusekulu vaates teeb oopelile tugevalt silmad ette.
Peeter III Mitte-Oopel: